abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:19:11 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_94459577
Interessante info wel.

http://www.physorg.com/ne(...)ld-fusion-video.html

Voor zo ver bekend slechts door 1 'grote krant' opgepakt in washington, USA.
Maar mede daardoor weet ik het nu en kan dit hier plaatsen :)

Een deel uit de tekst aldaar:

"a small community of scientists is still investigating near-room-temperature fusion reactions. The latest news occurred last week, when Italian scientists Andrea Rossi and Sergio Focardi of the University of Bologna announced that they developed a cold fusion device capable of producing 12,400 W of heat power with an input of just 400 W. Last Friday, the scientists held a private invitation press conference in Bologna, attended by about 50 people, where they demonstrated what they claim is a nickel-hydrogen fusion reactor. Further, the scientists say that the reactor is well beyond the research phase; they plan to start shipping commercial devices within the next three months and start mass production by the end of 2011. "

Lees verder en alles op http://www.physorg.com/ne(...)ld-fusion-video.html
inclusief een video verslag, ook op die pagina.

Verwachting : deze "huis tuin en keuken energie wereld veranderaar" zal worden opgekocht/gestolen enz. door de groot-kapitalisten. Ook kan 'men' de fabrieken opbouw traineren en/of de boel 'vergiftigen' door radioactieve opwekking in te bouwen in bijv. de grondstoffen e.d.

Gaat dit gewoon zoals te hopen is voor de wereld, dan is de groep makers/investeerders de groep nieuwe multi miljardairs dezer aarde.

Dit kan uiteraard ook een al lopend script zijn, en dat cold fusion al lang bestaat.
Men brengt het met veel scepticisme en haken en ogen, verzoeken en eisen.
Dan kan men het vlot downspinnen en wegmoffelen alszijnde een 'zie je wel, het is niks', terwijl het dus wel degelijk kan allemaal.

[ Bericht 25% gewijzigd door fokthesystem op 22-03-2011 10:31:51 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:24:25 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94459693
Zullen we afspreken dat als dit ding dus niet in 2012 voor de consument verkrijgbaar is, je NIET een nieuw topic opent met 'Koude kernfusie geblokkeerd door Groot-Olie'? Want dat is altijd het patroon, als dergelijke wilde claims toch niet waargemaakt kunnen worden, heeft het grootkapitaal het opgekocht en in de kluis gegooid...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94460057
Ze claimen een klant te hebben die binnen 2 maanden een werkende 20 KW variant zal gaan tonen, maar het webdomein van dat Griekse bedrijf is in januari geactiveerd, en is volgens de site geen energiebedrijf, maar een "entiteit" van die uitvinders om hun product te gaan vermarkten. :?

Eerst zien, dan geloven zullen we maar zeggen. En als er 50 man bij die demonstratie achter gesloten deuren waren, zou je daar toch wel wat meer tamtam van verwachten..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:39:57 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_94460073
Even volgen dit, altijd interessant :).
pi_94460258
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:39 schreef knep het volgende:
Even volgen dit, altijd interessant :).
Mijn onderbuik zegt dat ik moet poepen, én dat dit erg lijkt op alle andere geweldige uitvindingen die uiteindelijk niet blijken te werken. Of gewoon in de kluizen van Big-oil, de neocons, bilderberg kamermeisjes, of reptillians verdwijnen. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:55:06 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_94460499
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mijn onderbuik zegt dat ik moet poepen, én dat dit erg lijkt op alle andere geweldige uitvindingen die uiteindelijk niet blijken te werken. Of gewoon in de kluizen van Big-oil, de neocons, bilderberg kamermeisjes, of reptillians verdwijnen. ;)
De uitvinding op zich is niet interessant, het eventuele verloop van deze draad daarentegen wel :P.
pi_94460659
As usual: de verwachting die wetenschappers creeeren botst 99,99 % van de gevallen met de werkelijkheid. Dus neem het een met een liksteen zout, techniek gaat niet zo hard als wij denken :).
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:12:05 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94460987
Ben wel erg benieuwd.
The truth was in here.
pi_94461026
Riekt naar totale bullshit.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:43:01 #10
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_94465695
Rook.... vuur....

FOX news, ook geen klein powned nieuws omroepje, toont een stukje "journalistiek", daar druipt de 'afmaken die handel' van af !!!

http://www.foxnews.com/sc(...)fusion-breakthrough/
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:47:24 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_94465850
Fox news is ook niet serieus te nemen als nieuwsbron. Zijn we het helaas :+ een keer eens !
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:40:13 #12
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_94467406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fox news is ook niet serieus te nemen als nieuwsbron. Zijn we het helaas :+ een keer eens !
1. zoiets zou ik niet helaas willen benoemen
2. we zijn het niet eens.

Jij bent een bron aanvaller, ik niet.
Jij vindt zowel de ene krant als de andere nieuwsbron niks terwijl de ene dus wel positief bericht en de 2e eigenlijk ronduit negatief. Dat botst sowieso ook nog eens binnen je eigen standpunten.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:54:24 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_94467794
Fox news is de zender, die tijdens de tweede verkiezingrace met Bush, een keer het nieuws opende met:

'Goedenavond, het is <datum>, twee weken vooor de dag waarop we met z'n allen President Bush herkiezen!

Lijkt me een uitstekende reden om het als onpartijdige nieuwsbron te diskwalificeren...en verder, als de Washington Post over het gebeuren had geschreven, had ik het niet aangevallen. Die doet namelijk nog aan fact-checking en hoor en wederhoor voordat ze de ontdekking van koude kernfusie in de krant zouden zetten...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:19:44 #14
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_94470826
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fox news is de zender, die tijdens de tweede verkiezingrace met Bush, een keer het nieuws opende met: 'Goedenavond, het is <datum>, twee weken vooor de dag waarop we met z'n allen President Bush herkiezen!
Lijkt me een uitstekende reden om het als onpartijdige nieuwsbron te diskwalificeren
Diskwalificeer elk mens dan maar, want vermissen is genselijk.
Misschien was het wel de enige zender die al 2 weken eerder begon met bijhouden en schrijven aan het newsitem maar vak-blind de datum vergat in het begin v/h stuk.

Afijn, je doet aan selectieve bron geloven / afvallen, maar dat was al duidelijk.

Edit, ik las het nu niet tussen de bedrijven door op turbo, jij doelt denk ik op:
waarop we met z'n allen President Bush herkiezen!

Natuurlijk zijn dat vara/nos-pvda praktijken.

Maar dat hoeft niets te zeggen over wat ze wel/niet neutraal doen met wetenschapelijke kwesties.

[ Bericht 1% gewijzigd door fokthesystem op 22-03-2011 20:11:27 ]
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:38:13 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94482920
Allicht, maar het geeft ook niet bijzonder veel hoop. Om dat en andere incidenten heb ik fox ook allang afgeschreven als serieuze nieuwsbron
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:40:15 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94483078
In de link in de OP zijn ze trouwens ook erg sceptisch he ;) heb je dat gezien?
Onikaan ni ov dovah
pi_94493600
Lijkt wel alsof sommige mensen gewoon niet willen dat dit ooit ontwikkeld wordt. Vooral lekker door blijven modderen zoals we nu doen.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:09:51 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_94499973
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:35 schreef truepositive het volgende:
Lijkt wel alsof sommige mensen gewoon niet willen dat dit ooit ontwikkeld wordt. Vooral lekker door blijven modderen zoals we nu doen.
Dat is dus bullshit. Ik wil graag vanaf morgen alle kolen centrales sluiten, en overgaan op kernfusie. En ik geloof niet in een 'groot kapitaal' dat fusie zou uitvinden en dan op de plank laten liggen omdat ze eerst dwangmatig alle kolen willen opmaken. daarvoor is er teveel geld te verdienen met het gebruiken van een dergelijke uitvinding.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:11:39 #19
153506 Captain_Fabulous
pi_94500013
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:19 schreef fokthesystem het volgende:
Afijn, je doet aan selectieve bron geloven / afvallen, maar dat was al duidelijk.
Pot-ketel lieve jongen, jij zit elk medium dat sceptisch is over jouw ideen te bashen in anddere topics.
quote:
Maar dat hoeft niets te zeggen over wat ze wel/niet neutraal doen met wetenschapelijke kwesties.
Dus nu zijn wetenschap en politiek opeens gescheiden volgens jou? Over jezelf tegenspreken gesproken....
pi_94500179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:35 schreef truepositive het volgende:
Voordat ik ga jubelen van vreugde, wil ik graag eerst overtuigd worden met feiten of op zijn minst een onafhankelijk geverifiëerde demonstratie. En tot op heden is ze dat zo te lezen niet gelukt. Wat ik (helaas) wel zie, is veel parallelen met eerdere varianten op dit thema, die nooit blijken te werken. En dan aan het eind roept iedereen dat het is opgekocht door een oliemaatschappij, en ergens in een kluis ligt naast de resten van Hoffa, de plannen van de aanslag op Kennedy, en de mastertapes van de neplanding op de maan.

Vooral dat laatste is een mooie, daarmee ligt er atijd een verklaring op de plank voor als iets tóch te mooi blijkt om (natuurkundig) waar te kunnen zijn.. :N
pi_94562054
Hoop dat er doe het zelf kits komen, altijd al koude fusie in de kelder willen maken _O_
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:21:34 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94577154
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:40 schreef AwesomeSauce het volgende:
Hoop dat er doe het zelf kits komen, altijd al koude fusie in de kelder willen maken _O_
Fusie in de kelder kan opzich wel hoor ;) Moet je zo'n fusor bouwen. Kijk wel een beetje uit voor de neutronen straling die daar bij vrij komt.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')