abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95156658
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 07:59 schreef magik7777 het volgende:
Zou idd zomaar kunnen dat het een de te dunne grip ligt.
Is het exact dezelfde bespanning als voorheen (dus ook dezelfde hoeveelheid kg?)Zou ook aan de combinatie trainingsballen nieuwe bespanning kunnen liggen namelijk.
Maar het meest aannemelijke is dat je grip te dun is.
Ik heb bij de winkel aangegeven dat het racket gewoon hetzelfde bespannen moest worden zoals hij er standaard in zat. Dus neem aan dat ze dit wel hebben gedaan (zaten ook weer Babolat snaren in namelijk.). Verder merkte ik eigenlijk wel direct dat de grip dit keer dunner was dan de vorige keer dat ze er een nieuwe overgrip over hebben gedraaid in de winkel (de vorige was wel de eerste overgrip op dit racket.).
  donderdag 7 april 2011 @ 09:39:07 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95157197
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Jezus, ik heb op een gegeven moment zelfs een wedstrijd nog voor 15 minuten gestaakt omdat ik mijn demper kwijt was en ik echt niet zonder wilde verder spelen. Ik raak echt werkelijk geen bal meer, alles gaat mis als ik geen demper heb...heel raar, want zoveel zal het inderdaad niet schelen, maar kennelijk zit het echt hartstikke mentaal in mijn hoofd gestopt dat het uitmaakt :D

Maaruh..wat gaat het mooi weer worden de eerste competitiedag zeg! Fantastisch *O*
Als je gewoon van die ronde, zwarte dempertjes hebt (die eigenlijk hetzelfde werken als al die andere ronde dempertjes) kun je gewoon een heel pak kopen en pak je gewoon een nieuwe als je er 1 kwijt bent.

Deze bedoel ik dus:
http://www.tennisplanet.n(...)illingsdempers-20-st

Met het elastiek van Magik777 kan hij er trouwens nooit meer uitspringen. Kan ook handig zijn :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 7 april 2011 @ 09:40:42 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95157245
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:20 schreef Chriz2k het volgende:
Hmmm, ik denk dat het erop neer gaat komen dat ik anderhalve maand niet heb gespeeld en begin met een wedstrijd.

Ik zie het maar als een uitdaging 8-).
Misschien dat je Choke dan niet meer van toepassing is :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 7 april 2011 @ 09:49:03 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95157517
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:17 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Ik heb bij de winkel aangegeven dat het racket gewoon hetzelfde bespannen moest worden zoals hij er standaard in zat. Dus neem aan dat ze dit wel hebben gedaan (zaten ook weer Babolat snaren in namelijk.). Verder merkte ik eigenlijk wel direct dat de grip dit keer dunner was dan de vorige keer dat ze er een nieuwe overgrip over hebben gedraaid in de winkel (de vorige was wel de eerste overgrip op dit racket.).
Het lijkt mij eerlijk gezegd dat een nieuwe overgrip die iets dunner is gelijk er voor gaat zorgen dat je last van je pols krijgt omdat je het racket anders vast houdt. Een overgripje is sowieso al erg dun, dus er kan bijna geen verschil in zitten. Het lijkt me niet dat je dan bijvoorbeeld een hele gripmaat verschil hebt.

Geeft de grip wel genoeg demping? Dat is ook nog een mogelijkheid. Dunner kan ook minder demping betekenen waardoor je sneller last van je hand/pols krijgt.
Of is de basisgrip die eronder zit nog wel goed? Als ik een tijdje met een grip heb gespeeld moet ik hem vervangen ook al is hij niet altijd versleten aan de buitenkant, maar de demping is er gewoon uit. Dan krijg ik last van mijn hand.
Je zou daar misschien ook nog eens naar kunnen kijken.
pi_95157618
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het lijkt mij eerlijk gezegd dat een nieuwe overgrip die iets dunner is gelijk er voor gaat zorgen dat je last van je pols krijgt omdat je het racket anders vast houdt. Een overgripje is sowieso al erg dun, dus er kan bijna geen verschil in zitten. Het lijkt me niet dat je dan bijvoorbeeld een hele gripmaat verschil hebt.

Geeft de grip wel genoeg demping? Dat is ook nog een mogelijkheid. Dunner kan ook minder demping betekenen waardoor je sneller last van je hand/pols krijgt.
Of is de basisgrip die eronder zit nog wel goed? Als ik een tijdje met een grip heb gespeeld moet ik hem vervangen ook al is hij niet altijd versleten aan de buitenkant, maar de demping is er gewoon uit. Dan krijg ik last van mijn hand.
Je zou daar misschien ook nog eens naar kunnen kijken.
Zal inderdaad ook wel met de demping te maken kunnen hebben, maar zolang heeft de basisgrip er ook weer niet opgezeten.

Feit is ook dat hij nu te dun aanvoelt naar mijn mening, ik voel nu gewoon het harde gedeelte van de greep en dat heb ik nooit gevoelt.

Denk dat ik de overgrip die er door de winkel is opgezet maar gewoon eraf gooi en de overgripjes die ik thuis erop heb zitten erop zet. Kijk eerst thuis wel even hoe het voelt met eentje en anders misschien nog even een tweede erop. Of adviseren julli mij er gewoon eentje over de huidige te draaien?
  donderdag 7 april 2011 @ 09:56:01 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95157669
Gisteren weer voor het eerst getraind op gravel O+

Het was wel heel erg wennen. Ik heb sowieso nieuwe schoenen die nog heel erg stroef zijn dus glijden is nog een uitdaging.
Daarnaast gaat het spel natuurlijk veel langzamer dan binnen. Wat zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel werkt. Ik ben natuurlijk niet de snelste dus ik haal makkelijker ballen, maar ik sla ook vrij hard en wil op die manier makkelijk punten halen. Dat gebeurt natuurlijk wat minder snel op gravel.
De timing van de ballen is sowieso wat anders en moest ik echt heel erg weer aan wennen.

Ook voor het eerst met mijn nieuwe team gespeeld. Er zit 1 sterke dame bij en 1 die net iets minder is. Daar moet ik zondag mee spelen en ik ben benieuwd wat het wordt. Gisteren was het nog niet geweldig. Van ons allebei niet dus dat moet nog een stuk beter, maar het kan best zijn dat we gewoon flink ass-kicken natuurlijk. We spelen 2de mix dus dat is sowieso al een voordeel.
De 3de dame was er nog niet, maar die schijnt ook aardig goed te zijn en met de 2de heer heb ik de hele winter al getraind. Een jongen van 18 die 3 keer per week traint en dat is te merken. Hij slaat elke bal gewoon weg. Dus dat is wel positief :)

En ik ben de ouwe bok van het gezelschap. De meesten zijn rond de 20 en 1 een paar jaar ouder, maar aangezien ik al bijna 30 ben moet ik maar de opa spelen :D
  donderdag 7 april 2011 @ 09:59:44 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95157754
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:53 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Zal inderdaad ook wel met de demping te maken kunnen hebben, maar zolang heeft de basisgrip er ook weer niet opgezeten.

Feit is ook dat hij nu te dun aanvoelt naar mijn mening, ik voel nu gewoon het harde gedeelte van de greep en dat heb ik nooit gevoelt.

Denk dat ik de overgrip die er door de winkel is opgezet maar gewoon eraf gooi en de overgripjes die ik thuis erop heb zitten erop zet. Kijk eerst thuis wel even hoe het voelt met eentje en anders misschien nog even een tweede erop. Of adviseren julli mij er gewoon eentje over de huidige te draaien?
Ik ben zelf uberhaupt niet zo'n voorstander van overgrips, maar dat is persoonlijk. Ik zou er niet 1 overheen draaien. Te veel gripjes over elkaar lijkt me ook niet bevorderlijk. Ik heb sowieso altijd het gevoel dat overgripjes kunnen gaan draaien. Iets wat niet zo snel gebeurd, maar het is een gevoel. Net zoiets als met de dempertjes. psychologisch :)

Wat voor basisgrip zit erop?
pi_95158204
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben zelf uberhaupt niet zo'n voorstander van overgrips, maar dat is persoonlijk. Ik zou er niet 1 overheen draaien. Te veel gripjes over elkaar lijkt me ook niet bevorderlijk. Ik heb sowieso altijd het gevoel dat overgripjes kunnen gaan draaien. Iets wat niet zo snel gebeurd, maar het is een gevoel. Net zoiets als met de dempertjes. psychologisch :)

Wat voor basisgrip zit erop?
Basisgrip is gewoon de standaard, ging gewoon prima. Net zoals het eerste overgripje.

Nu is hij dus van het weekend weggeweest voor nieuwe overgrip en bespanning en gisteren voor het eerst weer getennist en dus gelijk last gekregen.
pi_95158550
Gemiddeld overgripje is een halve millimeter dik ofzo. Ik denk niet dat je echt het verschil in dikte van je grip zult merken tussen de ene en de andere overgrip.
Bij een overgrip heeft demping geen prioriteit, de demping zul je echt uit de basisgrip moeten halen. Dus het verschil in demping tussen de ene en de andere overgrip is zowat 0,0.
Overgrip zorgt alleen voor de grip die je hebt. Basisgrip zorgt voor demping, dikte, en eventueel een ribbel, zoals je dat bij squashrackets nog wel eens ziet.
Pas als je meerdere overgrips over elkaar heen zet, zul je verschil in dikte gaan merken.
Weet je zeker dat het jouw racket is???
pi_95160297
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:26 schreef magik7777 het volgende:
Gemiddeld overgripje is een halve millimeter dik ofzo. Ik denk niet dat je echt het verschil in dikte van je grip zult merken tussen de ene en de andere overgrip.
Bij een overgrip heeft demping geen prioriteit, de demping zul je echt uit de basisgrip moeten halen. Dus het verschil in demping tussen de ene en de andere overgrip is zowat 0,0.
Overgrip zorgt alleen voor de grip die je hebt. Basisgrip zorgt voor demping, dikte, en eventueel een ribbel, zoals je dat bij squashrackets nog wel eens ziet.
Pas als je meerdere overgrips over elkaar heen zet, zul je verschil in dikte gaan merken.
Weet je zeker dat het jouw racket is???
Ja, dat weet ik zeker :). Krijg net van een vriend te horen die ook tennisleraar is dat het mogelijk niet aan mijn overgrip hoeft te liggen, maar hij vroeg of ik gisteren veel gevolleert had tijdens te training. Heb wel een tijdje aan het net gestaan en toen kreeg ik er last van.

Denk toch dat ik deze overgrip eraf haal en er zelf even een nieuwe opdraai, anders gaat het zaterdag sowieso tussen de oren zitten als het niet lekker loopt.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:03:28 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95161885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:15 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Basisgrip is gewoon de standaard, ging gewoon prima. Net zoals het eerste overgripje.

Nu is hij dus van het weekend weggeweest voor nieuwe overgrip en bespanning en gisteren voor het eerst weer getennist en dus gelijk last gekregen.
Hmm ik zou die toch een keer vervangen. Baat het niet dan schaadt het ook niet denk ik dan maar.

Als je veel knijpt met je volley (wat best veel mensen doen) kan het zijn dat je daar last van krijgt inderdaad. Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan zul je wel iets minder moeten gaan knijpen met het slaan van volleys.
pi_95162686
K-U-T.

Zaterdag onze eerste competitiewedstrijd en net nu een paar onstoken pezen aan mijn duim. Tennissen lukt wel, tot ik de bal verkeerd raak en ik mijn racket van pijn op de grond laat flikkeren.
M'n vrouw werd vanochtend zelfs wakker van mijn pijnkreet toen ik, net wakker en verdwaasd, een verkeerde beweging maakte.

K-U-T.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rorsach op 07-04-2011 12:34:57 ]
pi_95162845
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm ik zou die toch een keer vervangen. Baat het niet dan schaadt het ook niet denk ik dan maar.

Als je veel knijpt met je volley (wat best veel mensen doen) kan het zijn dat je daar last van krijgt inderdaad. Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan zul je wel iets minder moeten gaan knijpen met het slaan van volleys.
Met mijn volley knijp ik sowieso erg, maar als je 5 minuten non-stop staat te volleren dan kan dat ook wel eens de oorzaak zijn. Aan het begin van de training had ik er ook nog niet echt last van, want ik sla de rest van mijn ballen redelijk los.

Denk dat ik er dus het beste zelf een nieuwe overgrip op kan zetten (gewoon dat het niet in het hoofd blijft zitten) en dan zaterdag maar even kijken hoe het gaat.

Wat zeggen jullie?
pi_95163234
Misschien toch ongemerkt wat spanning in je arm en zo je pols overbelast.

Of misschien te veel achter je pc gezeten en wat RSI opgelopen of teveel gerukt en je pezen overbelast.

Neem een koud/warm compres mee en gooi die op de club in de diepvries voor na de wedstrijd.

[ Bericht 21% gewijzigd door Rorsach op 07-04-2011 12:55:35 ]
pi_95164486
stop met fappen, laat iemand anders het voor je doen....
  donderdag 7 april 2011 @ 13:29:44 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95165189
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:31 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Met mijn volley knijp ik sowieso erg, maar als je 5 minuten non-stop staat te volleren dan kan dat ook wel eens de oorzaak zijn. Aan het begin van de training had ik er ook nog niet echt last van, want ik sla de rest van mijn ballen redelijk los.

Denk dat ik er dus het beste zelf een nieuwe overgrip op kan zetten (gewoon dat het niet in het hoofd blijft zitten) en dan zaterdag maar even kijken hoe het gaat.

Wat zeggen jullie?
Ander gripje sowieso. Zoals ik al zei, baat het niet, dan schaadt het niet en het kan dan niet in je hoofd gaan zitten :P

Probeer er eens op te trainen om je volley wat minder te knijpen. Natuurlijk moet je het racket goed vast hebben, maar het moet niet zo zijn dat je gaat verkrampen.
pi_95166647
Thanks voor de reacties, al waren sommige redelijk nutteloos.

Ga er inderdaad even toch maar een nieuw overgripje overheen gooien en wat minder gespannen volleren. Ook al kom ik toch niet zo heel vaak naar het net.

Verder voor de zekerheid maar even wat overgripjes mee naar de tennis zaterdag, mocht het nog niet lekker aan voelen dat ik er ter plaatsen nog ééntje extra over kan zetten.
pi_95166987
Waar moet je spelen zaterdag?
pi_95167665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Rorsach het volgende:
Waar moet je spelen zaterdag?
Gewoon een thuiswedstrijd voor de competitie :).
  donderdag 7 april 2011 @ 15:26:07 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95170228
Zondag begint het allemaal weer.
Vanavond nog even trainen en dan moet het goed zijn voor zondag. Hoewel ik daar nog niet helemaal zeker van ben blijven we gewoon positief *O*
pi_95170229
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef Rorsach het volgende:
K-U-T.

Zaterdag onze eerste competitiewedstrijd en net nu een paar onstoken pezen aan mijn duim. Tennissen lukt wel, tot ik de bal verkeerd raak en ik mijn racket van pijn op de grond laat flikkeren.
M'n vrouw werd vanochtend zelfs wakker van mijn pijnkreet toen ik, net wakker en verdwaasd, een verkeerde beweging maakte.

K-U-T.
Dat is zwaar klote, hoe zijn die pezen ontstoken geraakt?

Ik ga morgen weer sinds ruim een maand proberen mijn dubbelhandige backhand op te pakken, kijken of mijn pols weer is hersteld, ik heb hem zondag namelijk echt nodig. De afgelopen weken heb ik gemerkt dat ik zonder die backhand echt een heel stuk zwakker ben :{.

Maar man o man, wat gaat het een prachtig weer worden in het weekend *O*.
  donderdag 7 april 2011 @ 15:27:28 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95170300
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:26 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Dat is zwaar klote, hoe zijn die pezen ontstoken geraakt?

Ik ga morgen weer sinds ruim een maand proberen mijn dubbelhandige backhand op te pakken, kijken of mijn pols weer is hersteld, ik heb hem zondag namelijk echt nodig. De afgelopen weken heb ik gemerkt dat ik zonder die backhand echt een heel stuk zwakker ben :{.

Maar man o man, wat gaat het een prachtig weer worden in het weekend *O*.
Gisteren zeiden ze nog dat het zondag zou gaan regenen. Nu wordt het de warmste dag van het weekend. Ze weten ook echt niet wat ze willen he :')
  donderdag 7 april 2011 @ 15:36:55 #273
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_95170745
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gisteren zeiden ze nog dat het zondag zou gaan regenen. Nu wordt het de warmste dag van het weekend. Ze weten ook echt niet wat ze willen he :')
Ik vrees voor windkracht 12 :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  donderdag 7 april 2011 @ 15:47:36 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95171271
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:36 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik vrees voor windkracht 12 :').
Ik heb sneeuw gehoord.... :P
pi_95171383
Morgen nog even een paar ballen slaan op kunstgras, club waar we zaterdag spelen heeft namelijk kunstgras en gravel liggen :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')