abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95063902
Zo de afgelopen dagen al best veel gespeeld buiten. Vrijdag 1,5 uur, zondag even kort en gisteren 2x, heerlijk. Nu woensdag trainen en donderdag nog even spelen en dan zijn we wel klaar voor de competitie zondag.
pi_95067666
Pff waarom staan de begintijden nog steeds niet allemaal online...
pi_95068561
Begintijden zijn ook niet heilig.
Heb al regelmatig meegemaakt dat er niks van klopte. Over het algemeen bellen de captains onderling, om een tijd af te spreken. Zeker op drukke dagen, word er nog wel eens geschoven met baanindelingen e.d.
pi_95071087
Weet iemand een webshop waar ze Babolat dempers hebben die binnen 2-3 dagen levert? Heb er echt dringend nodig, maar nergens in de omgeving zijn ze te krijgen...
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:11:36 #230
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_95071430
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:05 schreef senswal het volgende:
Weet iemand een webshop waar ze Babolat dempers hebben die binnen 2-3 dagen levert? Heb er echt dringend nodig, maar nergens in de omgeving zijn ze te krijgen...
http://www.tennisdirect.n(...)lat-vibrakill-black/

Zoiets?
pi_95071572
Pak gewoon zo'n dikke PTT elastiek, heeft precies hetzelfde effect (geen) en dempt het geluid prima.
pi_95074524
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:14 schreef magik7777 het volgende:
Pak gewoon zo'n dikke PTT elastiek, heeft precies hetzelfde effect (geen) en dempt het geluid prima.
Ik merk wel degelijk verschil tussen het spelen met en zonder dempen?

Hoelang duurt de levering van Tennisdirect? Er staat alleen snelle levering..
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:34:22 #233
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_95075555
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef senswal het volgende:

[..]

Ik merk wel degelijk verschil tussen het spelen met en zonder dempen?

Hoelang duurt de levering van Tennisdirect? Er staat alleen snelle levering..
2 dagen meestal als je het voor een bepaalde tijd besteld.
pi_95106685
Je merkt verschil?

Trillingen komen alleen voor als je de bal buiten de "sweet spot" raakt. Daarbij haal je met een demper slechts de trillingen "weg" uit de snaren, niet uit het racket. De trillingen die worden doorgegeven via de snaren, door en naar het frame komen tenslotte in je hand/arm terecht. Het psychologisch effect van een demper zit, zoals zo vaak gezegd, in het feit dat veel spelers het geping niet willen horen. Het nadeel hiervan is dat je een stukje feedback mist van je raakpunt.

Dus wat heb je liever, geen geping en geen feedback, of wel geping, en wel feedback. Blessuretechnisch maakt het dus geen ene donder uit.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:43:09 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95112930
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ja, en dat terwijl Heren 5e Klasse Zondag normaal vol zit met talentvolle en fanatieke tennissers :P
Het mooiste zou zijn om dan zo'n overactief gastje van 16 te ass-kicken >:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_95113026
Niets leuker dan jonge gastjes pesten op de baan.
We moesten een keer tegen een team met 4 jongens, speelsterkte 4 van 14 jaar. Na de wedstrijd glaasje ranja, en weg waren ze.
Wel verloren overgens. k*tjochies, waren gewoon tennisrobotjes.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:49:36 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95113177
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:40 schreef magik7777 het volgende:
Je merkt verschil?

Trillingen komen alleen voor als je de bal buiten de "sweet spot" raakt. Daarbij haal je met een demper slechts de trillingen "weg" uit de snaren, niet uit het racket. De trillingen die worden doorgegeven via de snaren, door en naar het frame komen tenslotte in je hand/arm terecht. Het psychologisch effect van een demper zit, zoals zo vaak gezegd, in het feit dat veel spelers het geping niet willen horen. Het nadeel hiervan is dat je een stukje feedback mist van je raakpunt.

Dus wat heb je liever, geen geping en geen feedback, of wel geping, en wel feedback. Blessuretechnisch maakt het dus geen ene donder uit.
Ik moet er echt niet aan denken om met een demper te spelen. Dat doffe geluid is niets voor mij. Op zich maakt het geluid voor het raakpunt voor mij niet uit. Ik voel ook wel of ik een bal in het midden van mijn racket raak of niet. Daar heb ik het geluid niet voor nodig. Ondertussen maakt het inderdaad geen hol uit voor trillingen vanuit het racket. Iets wat veel mensen wel denken...

Met zo'n elastiek tennissen heb ik wel vaak gezien (Agassi deed het ook) maar nog nooit gedaan. Vroeg had ik wel een demper, maar al jaren niet meer. Ik heb nog wel een hele sloot van die ronde zwarte dingen liggen. Ooit eens gekocht voor een prikkie, maar ik doe er nooit wat mee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_95114153
Heb vroeger altijd met demper getennist, toen een aantal jaar zonder demper. En nu tennis ik met een elastiek. Puur voor het geluid.
Heb wel eens andermans inrijgdemper (zo'n elastische die je tussen je lengtesnaar door moet weven en vasthaakt) in mijn racket gezet, maar vond het niks.
pi_95117910
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:15 schreef magik7777 het volgende:
Heb vroeger altijd met demper getennist, toen een aantal jaar zonder demper. En nu tennis ik met een elastiek. Puur voor het geluid.
Heb wel eens andermans inrijgdemper (zo'n elastische die je tussen je lengtesnaar door moet weven en vasthaakt) in mijn racket gezet, maar vond het niks.
Die langwerpige inrijgdempers zijn echt ruk. Blijven nooit goed zitten...
Die rondjes zijn het best vind ik persoonlijk.
pi_95123941
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:52 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Die langwerpige inrijgdempers zijn echt ruk. Blijven nooit goed zitten...
Die rondjes zijn het best vind ik persoonlijk.
Ik heb ook de rondjes, misschien is het wel allemaal bijgeloof etc, maar blijkbaar speel ik wel beter mét dan zonder.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:42:07 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_95125058
Die rondjes helpen voor mijn gevoel trouwens ook maar nauwlijks om het geluid te veranderen. Of ligt dat aan mij :?
pi_95142633
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:14 schreef senswal het volgende:

[..]

Ik heb ook de rondjes, misschien is het wel allemaal bijgeloof etc, maar blijkbaar speel ik wel beter mét dan zonder.
Jezus, ik heb op een gegeven moment zelfs een wedstrijd nog voor 15 minuten gestaakt omdat ik mijn demper kwijt was en ik echt niet zonder wilde verder spelen. Ik raak echt werkelijk geen bal meer, alles gaat mis als ik geen demper heb...heel raar, want zoveel zal het inderdaad niet schelen, maar kennelijk zit het echt hartstikke mentaal in mijn hoofd gestopt dat het uitmaakt :D

Maaruh..wat gaat het mooi weer worden de eerste competitiedag zeg! Fantastisch *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 6 april 2011 @ 22:14:19 #243
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_95142874
Ik speel zonder demper 'beter'. Nog vier nachtjes slapen *O*
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_95143275
Hmmm, ik denk dat het erop neer gaat komen dat ik anderhalve maand niet heb gespeeld en begin met een wedstrijd.

Ik zie het maar als een uitdaging 8-).
pi_95145803
Godver. Nieuwe bespanning en nieuw overgripje in de winkel op mijn racket laten zetten, krijg ik ineens last van mijn pols.

Ligt dit aan de bespanning of aan de dikte van mijn overgrip? Ik ga mezelf nu vanalles wijsmaken namelijk.
pi_95146310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:53 schreef Alovenac het volgende:
Godver. Nieuwe bespanning en nieuw overgripje in de winkel op mijn racket laten zetten, krijg ik ineens last van mijn pols.

Ligt dit aan de bespanning of aan de dikte van mijn overgrip? Ik ga mezelf nu vanalles wijsmaken namelijk.
Nieuwe soort bespanning?

Knijp je harder doordat de grip te dik is?
pi_95147853
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:01 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nieuwe soort bespanning?

Knijp je harder doordat de grip te dik is?
Gewoon zelfde soort bespanning erin laten zetten.

Grip is dunner geworden lijkt het wel en heb daarna het gevoel dat ik inderdaad hem steviger vast moet gaan pakken.
pi_95148048
quote:
Op woensdag 6 april 2011 23:26 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Gewoon zelfde soort bespanning erin laten zetten.

Grip is dunner geworden lijkt het wel en heb daarna het gevoel dat ik inderdaad hem steviger vast moet gaan pakken.
Dan is dat het hoogstwaarschijnlijk. Als je grip te dun, dik of glad is ga je harder knijpen, veelvoorkomende oorzaak van een tennisarm.
pi_95148224
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:29 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dan is dat het hoogstwaarschijnlijk. Als je grip te dun, dik of glad is ga je harder knijpen, veelvoorkomende oorzaak van een tennisarm.
Normaal sla ik elke bal met veel topspin en vandaag viel het mijn trainer ineens op dat de baller veel vlakker gingen. Dat gaat ook in mijn koppie zitten, maar dat was ook puur de reden omdat ik voor topspin veel meer aan mijn racket moest trekken om die slag te pakken.

Merkte zelf eigenlijk al best snel dat de grip ineens veel dunner was dan normaal, maar ik moet het altijd even bevestigd hebben van andere (gaat teveel in mijn koppie zitten anders). In één uurtje trainen ineens veel te veel alst van mijn pols, wat ik normaal never nooit heb.

Wordt er dus nog maar even een extra overgripje over draaien voor zaterdag.
pi_95155354
Zou idd zomaar kunnen dat het een de te dunne grip ligt.
Is het exact dezelfde bespanning als voorheen (dus ook dezelfde hoeveelheid kg?)Zou ook aan de combinatie trainingsballen nieuwe bespanning kunnen liggen namelijk.
Maar het meest aannemelijke is dat je grip te dun is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')