Misschien kan iemand hier mij adviseren inzake WOZ en gemeentelijke belastingen?
Situatie als volgt:
Ik heb een woning aangekocht in mei 2010, welke op 2 percelen staat (van twee woningen is er 1 gemaakt met 1 entree).
Nu heb ik van de gemeente een aanslag ontvangen met per perceel een WOZ waarde en heffingen als volgt vermeld:
- 2x OZBE tarief (voor elk perceel apart)
- 2x RIOE tarief (ik heb 1 badkamer met wc/douche/wastafel)
- 1x AFV tarief voor 1 persoons huishouden (correct)
De woning (2 bouwlagen) is als volgt ingedeeld:
- buitenpandige berging (niet veel meer dan een afgesloten gedeelte tussen schutting en woning)
- keuken met entree en toegang tot woonkamer en badkamer
- boven twee slaapkamers
Totaal 3 kamers dus
Voor beide percelen heb ik de taxatierapporten digitaal opgevraagd bij de gemeente en er worden per perceel 3 kamers genoemd?:
Perceel 1:
- 1e bouwlaag: 1 woonkamer, 1 keuken, 1 wc/dc combi, 1 gang/hal
- 2e bouwlaag: 2 (slaap)kamers, 1 overloop
- bijgebouwen: 1 berging
Perceel 2:
- 1e bouwlaag: 1 (slaap)kamer, 1 toilet, 1 gang/hal
- 2e bouwlaag: 2 (slaap)kamers
- bijgebouwen: 1 berging
Tegen de duidelijk foutieve taxatierapporten, en daardoor een foutieve WOZ waardebepaling ga ik uiteraard bezwaar willen aantekenen. Ik ben overigens in het bezit van een taxatierapport, welke ik voor de financiering nodig had (is dit bruikbaar in het bezwaarschrift?).
Daarnaast vindt ik de dubbele rioolrechten heffing ook onterecht (of is dit gebruikelijk met 2 percelen waar 1 woning op staat?).
Heeft iemand hier wat meer kennis van zaken en kan mij wat op weg helpen in deze, voor mij nieuwe, materie? Ik wil i.i.g. een pro-forma bezwaar indienen omdat ik nog niet weet hoe ik de argumentatie moet gaan aanpakken.
'summer is a state of mind'