Tunesie, Libie en Egypte zijn nieuwe vrije landen in wording, even ongeacht hoe lang dat nog gaat duren. Als zij hun rechten en vrijheden net zo willen verdedigen (en verspreiden) zoals wij, zullen ze op den duur opstaan tegen onrecht in hun eigen continent.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:10 schreef aerdt het volgende:
[..]
Je kan denken aan de genocide in Rwanda waar niet werd ingegrepen, Darfur, onderdrukking monikken Myanmar, Saddam die na golfoorlog 1 de shiieten en koerden afslachtte, de Taliban in Afghanistan toen het nog vriendjes was met Amerika, etc etc. Er zijn idd genoeg voorbeelden.
Al Jazeera! Af en toe de weerneger en verder weinig reclame.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:19 schreef LWD-Godius het volgende:
CNN heeft om de 5 min een reclameblok lijkt het wel
Dat is meestal als het aan de gang is. De berichtgeving komt daarnaquote:Op zondag 20 maart 2011 00:13 schreef Fireblast het volgende:
Zijn ze trouwens nog steeds aan het bombarderen? Wordt er nog gevochten?
Ik zie nergens relevante updates uit Libië zelf.
Hmm ik hoop het niet!quote:Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef ruub-ster het volgende:
[..]
ik denk nog steeds dat ie 1 of ander ziekelijk wapen achter de hand heeft, niet dat ie er nog iets mee kan winnen.. Maar wel een hoop schade aanrichten,
denk je dat echt?quote:Op zondag 20 maart 2011 00:21 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Hmm ik hoop het niet!
Wat wel kan is dat hij een zooi zelfmoordterroristen bij elkaar heeft geraapt en die verspreidt door de deelnemende landen. Aanslagen blijven toch een punt waar je je vrijwel niet tegen kunt wapenen...
U wilt terror, u krijgt terror. Was getekend: Mo G.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
denk je dat echt?
Het lijkt mij dat zoiets veel tijd kost namelijk
Je moet die mensen op hun plek krijgen en bewapend hebben en zo....
Het internationaal recht verbiedt het gebruik van geweld tussen staten in hun internationale betrekkingen. Het verbiedt een staat niet geweld te gebruiken in interne aangelegenheden. Wil dat zeggen dat het internationaal recht geen uitstaans heeft met interne conflicten? Deze vraag rijst vooral bij conflicten binnen eenzelfde staat waarbij op grote schaal fundamentele normen worden geschonden en/of massaal burgerslachtoffers vallen. Somalië, Rwanda en Kosovo zijn helaas slechts enkele van de talrijke voorbeelden. In deze gevallen kan er geen sprake zijn van zelfverdediging, aangezien dit recht (vooralsnog) alleen aan staten toebehoort. Het kan dus niet door een bepaalde groep binnen een staat tegen die staat ingeroepen worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. Als ik het me goed herinner is Hoofdstuk 7 redelijk expliciet over de mogelijk om in te grijpen in conflicten en bedreigingen van de vrede.
Ja ze moeten wel bewapend worden, maar die Kadaffi kan vast wel aan een bom komen in bijvoorbeeld Frankrijk - lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
denk je dat echt?
Het lijkt mij dat zoiets veel tijd kost namelijk
Je moet die mensen op hun plek krijgen en bewapend hebben en zo....
Als je het niet vreest, zijn die aanslagen nutteloos.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:21 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Hmm ik hoop het niet!
Wat wel kan is dat hij een zooi zelfmoordterroristen bij elkaar heeft geraapt en die verspreidt door de deelnemende landen. Aanslagen blijven toch een punt waar je je vrijwel niet tegen kunt wapenen...
Hele mooie reportage deze avond van de situatie vandaag op Nieuwsuur!quote:Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef vosss het volgende:
Nouja ik kan me Irak nog wel herinneren. En dan bedoel ik dus met Bush Senior. Daar waren gewoon live beelden vanuit Bagdad. Ik vond dat wel wat hebben.
Wat tekst op internet is leuk en aardig en alles, maar wij kunnen ons zoiets toch niet voorstellen zonder beeld erbij.
Hoe zit het met die verslaggevers in Benghazi bv; hebben die niks te melden gehad?
Al zijn wij niet erg goed meer in het verdedigen van onze vrijheden. Wij geven onze vrijheden op voor (schijn)"veiligheid". En wie dat doet verdient geen van beide.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Tunesie, Libie en Egypte zijn nieuwe vrije landen in wording, even ongeacht hoe lang dat nog gaat duren. Als zij hun rechten en vrijheden net zo willen verdedigen (en verspreiden) zoals wij, zullen ze op den duur opstaan tegen onrecht in hun continent.
hmmm ja misschien welquote:Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Ja ze moeten wel bewapend worden, maar die Kadaffi kan vast wel aan een bom komen in bijvoorbeeld Frankrijk - lijkt me.
Maar ik ben out, tot morgen allen.![]()
Jaa erg goede uitzending inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hele mooie reportage deze avond van de situatie vandaag op Nieuwsuur!
Ik zou echt de herhaling bekijken straks
quote:#AFP: #UAE will be contributing 24 fighter jets and #Qatar will contribute between four and six Mirage 2000-5s. #libya
De digitalisering is idd doorgeslagen :x al die registratiepoep. Misschien kunnen de Libiërs hierna ons bevrijden van Fred Teeven en Tim Kuik.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef plak_bandje het volgende:
[..]
Al zijn wij niet erg goed meer in het verdedigen van onze vrijheden. Wij geven onze vrijheden op voor (schijn)"veiligheid". En wie dat doet verdient geen van beide.
ja, wat moeten we nuquote:Op zondag 20 maart 2011 00:26 schreef Staal het volgende:
Update 0:24 Omdat de nieuwsstroom over Libië langzaam opdroogt sluiten wij dit liveblog voor vandaag. Morgenochtend om zeven uur brengen wij u weer op de hoogte van het laatste nieuws.
hahaha die kop ook erop. opeens een blanke voor gadafi's kantoorquote:Op zondag 20 maart 2011 00:26 schreef zoefbust het volgende:
Arnold Karskens (te zien op SkyNews) bij hoofdkwartier Gadaffi
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |