Fair enough, maar tot nu toe hebben de Amerikanen het grootste aandeel gehad (Tomahawks)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat is alleen de Amerikaanse operatie. Dat omvat de Franse en Britse missie niet.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat is alleen de Amerikaanse operatie. Dat omvat de Franse en Britse missie niet.
denk ook niet dat zij in verhouding veel meesturenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Klaarblijkelijk is Nederland niet nodig tijdens deze interventies.
Ik hoop in ieder geval dat het niet lang meer gaat duren. In mijn ogen is hij gek genoeg om tot het eind door te gaan en wie weet wat hij nog gaat ondernemen. Laat het liever rap voorbij zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je weet het niet bij zulke figuren maar buiten een vliegreis naar Venuzuela of Nicaragua is er maar 1 andere optie voor 'm vrees ik.
Noemen we 75 Operation Ellamyquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Inderdaad.Dit gaat gewoon om de gehele situatie.
De paar aftandse F16's zetten weinig zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Volgens mij is die gast momenteel net zo betrouwbaar als Kaddhafiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:02 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Als je een Nederlandse gast van defensie moet geloven doet NL tot op dit moment nog niets.
Dat zal nog wel veranderen. Volgens mij doen de Amerikanen dit vooral op verzoek van General Sir David Richards van de UK.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Fair enough, maar tot nu toe hebben de Amerikanen het grootste aandeel gehad (Tomahawks)
Als Nederland al zou meedoen, zou het een beetje zijn als de muis die naast de olifant loopt en zegt "wat stampen we lekker hard he!"quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat doet hij denk ik niet, te veel trots en vaderlandliefde..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je weet het niet bij zulke figuren maar buiten een vliegreis naar Venuzuela of Nicaragua is er maar 1 andere optie voor 'm vrees ik.
uhh, WRONG.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef klaasdj het volgende:
[..]
De Engelsen noemen het Ellamy en de Fransen Harmattan (?).quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:03 schreef vergezocht het volgende:
[..]
uhh, WRONG.
Volgens een uiteenzetting van het Pentagon zijn bij Odyssey Dawn ook Italië en Canada betrokken. Landen als Spanje, België, Denemarken en Noorwegen hebben hun steun eveneens toegezegd. Premier Mark Rutte was bij het overleg in Parijs aanwezig, maar het is nog niet bekend hoe Nederland wordt betrokken bij de aanval.
Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten hebben zaterdag de aanval geopend op Libië. Ze bombardeerden doelen bij de hoofdstad Tripoli en de steden Misurata en Benghazi. Dat gebeurde na berichten dat de Libische leider Moammar Kadhafi de opstand in zijn land de nekslag wilde toedienen.
De operatie heet Odyssey Dawn, aldus het Amerikaanse minister van Defensie. Zaterdagmiddag bombardeerden Franse gevechtsvliegtuigen tanks en pantservoertuigen van Moammar Kadhafi. Volgens al-Jazeera gebeurde dan ten zuidwesten van 'rebellenhoofdstad' Benghazi.
http://www.volkskrant.nl/(...)ie-van-Kadhafi.dhtml
De Britse operatie heet Operation Ellamy, de Franse heet Opération Harmattan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:03 schreef vergezocht het volgende:
[..]
uhh, WRONG.
Volgens een uiteenzetting van het Pentagon zijn bij Odyssey Dawn ook Italië en Canada betrokken. Landen als Spanje, België, Denemarken en Noorwegen hebben hun steun eveneens toegezegd. Premier Mark Rutte was bij het overleg in Parijs aanwezig, maar het is nog niet bekend hoe Nederland wordt betrokken bij de aanval.
Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten hebben zaterdag de aanval geopend op Libië. Ze bombardeerden doelen bij de hoofdstad Tripoli en de steden Misurata en Benghazi. Dat gebeurde na berichten dat de Libische leider Moammar Kadhafi de opstand in zijn land de nekslag wilde toedienen.
De operatie heet Odyssey Dawn, aldus het Amerikaanse minister van Defensie. Zaterdagmiddag bombardeerden Franse gevechtsvliegtuigen tanks en pantservoertuigen van Moammar Kadhafi. Volgens al-Jazeera gebeurde dan ten zuidwesten van 'rebellenhoofdstad' Benghazi.
http://www.volkskrant.nl/(...)ie-van-Kadhafi.dhtml
Hij laat ze elkaar gewoon uitmoorden.....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:04 schreef Muridae het volgende:
Nou lekker, Khadaffi deelt gratis wapens uit aan z'n burgers.
Ben er ook bang voor dat die gast en z'n regime nu heel sneaky bezig zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:04 schreef Muridae het volgende:
Nou lekker, Khadaffi deelt gratis wapens uit aan z'n burgers.
Maar de gezamenlijke internationale naam is Operation Odyssey. Ieder land heeft aparte geheime benamingen en codes voor binnen eigen leger.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:04 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De Engelsen noemen het Ellamy en de Fransen Harmattan (?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |