Ik draai al een week of 3 nattyquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:18 schreef Joooo-pi het volgende:
en nu hopen dat dit topic voor het einde van de maand vol is
Nog wel wennen maar ben er tevreden overquote:
Dan moet je geen enkel probleem tegenkomenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:26 schreef Trystar het volgende:
[..]
Nog wel wennen maar ben er tevreden over![]()
Ik gebruik het voornamelijk om te internetten en muziek luisteren
Het kan een overweging zijn om voor een langere tijd ondersteuning en security fixes te ontvangen zonder het hele OS te moeten updaten. Bijvoorbeeld als je een systeem ondersteunt waar anderen permanent op moeten kunnen werken (Linux is van nature multi-userquote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:25 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat is het voordeel van een LTS versie (10.04) ten opzichte van een 'nieuwere' (10.14, 11.04)?
Voordeel is dat je je server niet hoeft te rebooten, wat soms erg vervelend is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:25 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat is het voordeel van een LTS versie (10.04) ten opzichte van een 'nieuwere' (10.14, 11.04)?
Ik zette ze eerst ook weer rechts, maar ik ben er nu al lang aan gewendquote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:40 schreef Kandijfijn het volgende:
De vensterknoppen minimaliseren, maximaliseren, sluiten.
Het was even wennen maar links werkt stukken beter dan rechts eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Trouwens mensen die de knoppen links hebben laten staan? Ik ken alle argumenten waarom ze links horen te staan en ben het er in principe mee eens.
Maar toch direct rechts gezet.
Tuurlijk wel. Ik draai al jaren Debian testing en dat is geen LTS maar IS, oftewel infinite support. Een rolling release zoals Debian is gewoon veel makkelijker. 1x installeren en gewoon lekker tot in het oneindige upgraden. Ik heb Debian iets van 7 jaar geleden geinstalleerd, is meerdere keren van computer verhuisd en heb talloze dist upgrades gedaan en alles werkt nog steeds foutloos. Dat is gewoon een stukje gemak wat Ubuntu nooit zal kunnen evenaren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:30 schreef wdn het volgende:
Voor ons normale gebruikers heeft een lts geen meerwaarde denk ik (maar daar kunnen anderen anders over denken natuurlijk)
serieuze vraagquote:Op zondag 20 maart 2011 11:04 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik draai al jaren Debian testing en dat is geen LTS maar IS, oftewel infinite support. Een rolling release zoals Debian is gewoon veel makkelijker. 1x installeren en gewoon lekker tot in het oneindige upgraden. Ik heb Debian iets van 7 jaar geleden geinstalleerd, is meerdere keren van computer verhuisd en heb talloze dist upgrades gedaan en alles werkt nog steeds foutloos. Dat is gewoon een stukje gemak wat Ubuntu nooit zal kunnen evenaren.
Leg me die eens uit? Ubuntu kun je net zo goed constant blijven upgraden. Het enige dat gebeurd is dat een upgrade naar de nieuwe 6 maanden release een andere upgrade knop is en je dit 1x extra moet bevestigen.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:04 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik draai al jaren Debian testing en dat is geen LTS maar IS, oftewel infinite support. Een rolling release zoals Debian is gewoon veel makkelijker. 1x installeren en gewoon lekker tot in het oneindige upgraden. Ik heb Debian iets van 7 jaar geleden geinstalleerd, is meerdere keren van computer verhuisd en heb talloze dist upgrades gedaan en alles werkt nog steeds foutloos. Dat is gewoon een stukje gemak wat Ubuntu nooit zal kunnen evenaren.
Dat dusquote:Op zondag 20 maart 2011 11:22 schreef wdn het volgende:
[..]
...
Niet tegenstaande her-installeer ik veel liever want dan ben ik meteen alle software kwijt die ik ooit installeerde maar nooit meer gebruik
Hij bedoelt dat bij een lts je na x jaar geen updates meer krijgt maar ... je kunt wel de upgrade cyclus, zonder installatie, doorvoeren dus dat is ook een vorm van IS.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:09 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
serieuze vraag
Kun je dat beter uitleggen? Ubuntu kan toch ook steeds upgraden. Ik gebruik het nog geen 7 jaar, maar in theoretisch zou een 7 jaar oude installatie van ubuntu nu nog steeds kunnen draaien, toch? (behalve dat het nog net geen 7 jaar bestaat) Wat is het verschil?
Voor een server is het perfect natuurlijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:23 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat dus
edit: maar voor een server is het ideaal
Het lijkt wel steeds sneller te gaan. Ubuntu is de meest gebruikte linuxdistro, maar desondanks is het totaal aantal linuxgebruikers slechts 5%.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:18 schreef Joooo-pi het volgende:
en nu hopen dat dit topic voor het einde van de maand vol is
Ik ken meerdere mensen die na een upgrade naar de nieuwste versie van Ubuntu moesten herinstalleren omdat er iets fout was gegaan. Op het Ubuntu forum stond het ook altijd vol met posts van mensen die na een upgrade met een dusdanig onbruikbaar systeem zaten dat ze moesten herinstalleren (het kan intussen verbeterd zijn). Dat is ook niet zo vreemd want Ubuntu is nooit als rolling release ontworpen. Ze nemen iedere 6 maanden een snapshot van Debian unstable en doen dan hun ding ermee. Debian werkt gewoon anders. Bovenaan de ladder heb je unstable waar alle nieuwe pakketten binnenkomen en worden getest. Vanuit unstable migreert het naar testing waar het nog meer wordt getest en testing wordt dan uiteindelijk stable.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:09 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
serieuze vraag
Kun je dat beter uitleggen? Ubuntu kan toch ook steeds upgraden. Ik gebruik het nog geen 7 jaar, maar in theoretisch zou een 7 jaar oude installatie van ubuntu nu nog steeds kunnen draaien, toch? (behalve dat het nog net geen 7 jaar bestaat) Wat is het verschil?
1 2 3 | sudo add-apt-repository ppa, sudo apt get update, sudo apt get install wine1.3 |
De commandline blijft een heerlijke tool!quote:Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Vandaag gewoon de terminal gebruikt omdat het me sneller leek om de nieuwste Wine te installeren (beta i.p.v. stable)
[ code verwijderd ]
Absoluut beginnersspul maar tis een begin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |