abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 20:20:31 #151
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95135490
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Rest mij de vraag waarom ze cameras er op zijn kop inzetten :). En waarom niet alle software er mee overweg kan.

Maar zou idd. logischer zijn geweest voor ze Lilbl4 te gebruiken.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een nieuwe laptop aanschaffen, iemand nog tips over wat ik moet vermijden omdat het slecht overweg gaat met Linux?
Vroeger gind ik ALTIJD voor intel + nvidia. Tegenwoordig schijnt dat niet meer zo belangrijk te zijn.
pi_95135788
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Rest mij de vraag waarom ze cameras er op zijn kop inzetten :). En waarom niet alle software er mee overweg kan.

Maar zou idd. logischer zijn geweest voor ze Lilbl4 te gebruiken.
Omdat dat makkelijker uitkomt met het snoertje ofzo. Kortom gewoon omdat het geen zak uit (zou moeten) maken.

quote:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een nieuwe laptop aanschaffen, iemand nog tips over wat ik moet vermijden omdat het slecht overweg gaat met Linux?
Een broadcom wifi-chip is nog steeds niet erg handig.
Nvidia/ATI is tegenwoordig een beetje om het even. Nvidia heeft betere proprietary drivers, maar ATI betere open-source drivers. Voor de toekomst zou ik gokken op ATI.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:49:14 #153
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95145463
Install allemaal even bitcoin :Y. Geld van de toekomst *O*.
ppa:stretch/bitcoin

Topic: Nieuw digitaal geld Bitcoin - Interview op One Radio Network
pi_95148691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:11 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Ik vind Unity toch een stuk beter uitzien dan Gnome Shell.
Ik verkies gnome toch echt boven unity.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_95151113
Ik heb net wat van die filmpjes zitten kijken op http://gnome3.org, en moet zeggen dat dat er inderdaad erg slick uit ziet.

Nu ik voor de zoveelste keer heb moeten rebooten omdat het Unity-dock weer eens vast liep en met geen mogelijkheid te herstarten was, begin ik het toch wel redelijk zat te worden. Het mag dan allemaal nog wel beta zijn enzo, iets zo fundamenteels hoort niet zo op het laatste nippertje aan te komen.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:20:08 #156
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95188143
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb net wat van die filmpjes zitten kijken op http://gnome3.org, en moet zeggen dat dat er inderdaad erg slick uit ziet.

Nu ik voor de zoveelste keer heb moeten rebooten omdat het Unity-dock weer eens vast liep en met geen mogelijkheid te herstarten was, begin ik het toch wel redelijk zat te worden. Het mag dan allemaal nog wel beta zijn enzo, iets zo fundamenteels hoort niet zo op het laatste nippertje aan te komen.
Unity is door Ubuntu ontwikkeld, dus ik denk niet dat zij dat snel gaan opgeven. Bij een LTS-versie hadden zij hier ook zeker niet mee gekomen. Je bent niet verplicht om Unity te gebruiken, net als dat je vrij staat in de titelbalkknoppen. Ik moet sluiten rechtsboven hebben. Op andere plaatsen ben ik verplicht met andere OS'en te werken en ik kan niet zo snel schakelen dat ik op mijn werk rechtsboven sluit en thuis linksboven.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_95188636
Heb het even op een aparte partitie gehad.. even mee gewerkt.. ben toch meer een windows man denk ik.
pi_95188851
"even"? Als in 10 minuten?

Nee dan ben je nog niet gewend nee.
pi_95190741
Weet iemand als er ook een snap functie zit in Unity? Dat is wanneer je een venster bovenaan zet of zijkant van je scherm hij maximaliseert of helft van scherm in beslag neemt. Windows functie die Gnome 3 heeft overgenomen.
pi_95191669
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Weet iemand als er ook een snap functie zit in Unity? Dat is wanneer je een venster bovenaan zet of zijkant van je scherm hij maximaliseert of helft van scherm in beslag neemt. Windows functie die Gnome 3 heeft overgenomen.
Zover ik weet zit die functie ook in Unity.
pi_95195081
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:59 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Zover ik weet zit die functie ook in Unity.
_O_, dat mis ik echt van Windows namelijk :@
pi_95195375
Jep zit er in.
Alleen border-snap zit er niet meer in.
En als je een venster horizontaal of verticaal maximaliseert, dan maximaliseert hij naar de vensterschaduw, in plaats van de vensterrand.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:12:34 #163
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_95212221
Ik vind dat irritant :')
heitieh
pi_95226757
Vandaag een Apple Wireless Keyboard & Magic Trackpad gekocht.
Helaas kreeg ik het keyboard niet werkend in 10.10 dus heb toen maar 11.04 geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het echt heerlijk werkt. Multitouch is echt een fijne toevoeging aan Ubuntu.
Heb meteen een bug ontdekt met twee schermen. Compiz crashte wanneer een tweede scherm aangesloten werd en het andere gedisabled, bug gereport en het was binnen 1 uur opgelost, nu wachten totdat het in de repo zit.
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:30:24 #165
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_95230150
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:16 schreef JoshuaL het volgende:
Vandaag een Apple Wireless Keyboard & Magic Trackpad gekocht.
Helaas kreeg ik het keyboard niet *werkend in 10.10 dus heb toen maar 11.04 geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het echt heerlijk werkt. Multitouch is echt een fijne toevoeging aan Ubuntu.
Heb meteen een bug ontdekt met twee schermen. Compiz crashte wanneer een tweede scherm aangesloten werd en het andere gedisabled, bug gereport en het was binnen 1 uur opgelost, nu wachten totdat het in de repo zit.
Goed dat het in 11.4 werkt maar je vraagt er ook om he als je apple hardware koopt ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_95231538
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef wdn het volgende:

[..]

Goed dat het in 11.4 werkt maar je vraagt er ook om he als je apple hardware koopt ;)
Als het ook niet in 11.04 gewerkt had had ik gewoon een bug report ingediend.

De bugs die ik recent in 11.04 ontdekt en gereport heb:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/754825
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/754840
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/754657
pi_95235500
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef wdn het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk :@?

Hardware is toch hardware, waarom zou ondersteunen Apple-hardwarer moeilijker moeten zijn dat andere hardware?
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:24:28 #168
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95236390
Ergens heb ik helemaal niet de behoefte om met de nieuwste release mee te gaan.
Deze Maverick Meerkat bevalt meer van voldoende.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_95238236
Ik zit nog te twijfelen. Werkt Unity fijner dan Gnome? Vergt 11.04 meer van je CPU/RAM dan 10.10? M'n laptop heeft zoveel power niet namelijk... Oud paardje dat nog goed draait met Ubuntu. (:
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:05:10 #170
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95238847
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:55 schreef Amoeba het volgende:
Ik zit nog te twijfelen. Werkt Unity fijner dan Gnome? Vergt 11.04 meer van je CPU/RAM dan 10.10? M'n laptop heeft zoveel power niet namelijk... Oud paardje dat nog goed draait met Ubuntu. (:
Je kunt misschien nog wel het beste even wachten tot de eersten over zijn, even de ervaringen afwachten... en pas in mei een keer gaan beginnen met de upgrade.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_95239507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:55 schreef Amoeba het volgende:
Je hebt Gnome zo weer terug gezet? Bij 11.4 kan jezelf gewoon bij inloggen gewoon kiezen volgens mij tussen Gnome en Unity
pi_95239543
Ik ben net over naar 11.04 en mijn eerste indruk is: wat een kutzooi is dat unity!

Ik vind het heel erg on-intuitief; die side balk die pas verschijnt als je in de linkerbovenhoek hovert, je moet er maar opkomen. En ik heb een hele tijd zitten zoeken voordat ik erachter kwam dat je bij de menubar komt door over de titelbalk te hoveren. Wie verzint zoiets?

Dit heeft ook heel nare gevolgen. Ik heb altijd ingesteld dat de focus de muiscursor volgt. Dat vind ik prettig. Probeer nu eens een venster te verkleinen, en dan nog bij het menu van die applicatie te komen. Dat is totaal mogelijk. Dit is echt een showstopper van formaat; hierdoor kan ik alleen maar met gemaximaliseerde vensters werken!

En naar de settings heb ik ook zitten zoeken. Uiteindelijk gevonden door in de zoekbalk "settings" in te tikken maar intuitief is anders, dat moet toch makkelijker kunnen.

Ik mis ook mijn panels, die kun je niet meer zelf aanpassen?

En wat zijn precies de verbeteringen? Oeh, je scherm is een stukje groter. Nou nou.

Een totale faal vind ik het. Ik ga terug naar de classic gnome look, vind het niks. En ik mag hopen dat die in de final versie ook weer default is. Anders gaat dit ubuntu veel gebruikers kosten, voorspel ik.
pi_95239939
Die balk zal in een aankomende update al zichtbaar worden als je met je muis links naar het scherm gaat. Er komt wel een optie om het aan te passen naar de linkerbovenhoek.

Verder is Unity ook nog niet af, al je ervaringen en bugs kun je natuurlijk melden.
pi_95240174
Zit alweer in de classic gnome, ik heb eigenlijk geen enkele behoefte aan een nieuwe UI.
pi_95240617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:28 schreef Farenji het volgende:
Zit alweer in de classic gnome, ik heb eigenlijk geen enkele behoefte aan een nieuwe UI.
Dat heb ik ook jaren gehad met Windows Classis theme :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')