Je bekend hier. Jij bent schuldig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef eRKa het volgende:
Wij (en ik met name) hebben gezorgd dat:
- Het slot van hun berging met secondenlijm werd gesmeerd, ¤100,- reparatie
- Die mensen ineens vrachten spookpost en telefoontjes kregen
- Ze allerlei cadeautjes en welkomstgeschenken kregen bij abbonementen, valselijk op hun naam afgesloten
En als klap op de vuurpijl:
- Ze omgezet zijn van energieleverancier
Aangifte gedaan inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Thomass het volgende:
[..]
Je bekend hier. Jij bent schuldig.
Ga je schamen.
Ga jij je eens schamenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ga je schamen.
Dan heb je of niet gelezen, of het IQ van een poffertjequote:
Ja, slip of the pen. De buren beschuldigen ons daarvan, niet iets dat ik(wij) heb gedaan of zou doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ga je schamen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien moet je even met een merkstift een N achter gestoorde krabbelen. Dat zal hem leren!
jij kent zeker weinig oude mensen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:25 schreef Dagkaart het volgende:
ik kan me nou niet voorstellen dat dat 2e briefje door iemand van eind 60 is geschreven met die woordkeuze.
Ik ben zo gewoon als zand aan het strand, en kan me normaal uitdrukken. Hoe die buurman zich tegenwoordig uitdrukt weet ik niet. Laatste keer met buurtbemiddeling deed zij het woord, hij was lichtelijk aggressief, vloog me bijna aan over de tafel heen. Hij heeft mijn vriendin ook al eens met de dood bedreigd. Daar nam de politie wél aangifte van op.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef ukga het volgende:
Als de politie langs beide partijen komt, zul je wel begrijpen dat die politie jullie partij trekt. Hij loopt er verward bij enzo. ik neem aan dat jij wel een fatsoenlijk uiterlijk hebt en normaal met een agent een gesprek kunt voeren.
Komop, zoiets doe je niet!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:28 schreef ukga het volgende:
[..]
![]()
Een 'N' in zn ruit krassen met een kraspen en daarna met een zwarte stift overheen
Onverzorgd en warrig...kan hij niet dement aan het worden zijn...zou een beetje te vroeg zij maar niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:32 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik ben zo gewoon als zand aan het strand, en kan me normaal uitdrukken. Hoe die buurman zich tegenwoordig uitdrukt weet ik niet. Laatste keer met buurtbemiddeling deed zij het woord, hij was lichtelijk aggressief, vloog me bijna aan over de tafel heen. Hij heeft mijn vriendin ook al eens met de dood bedreigd. Daar nam de politie wél aangifte van op.
Wat denk je zelf? Verzint hij de dingen of is er echt iemand die sneaky die nare dingen doet. Zoals lijm in het slot enzo?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:46 schreef eRKa het volgende:
Mwah, kan best dat de man aan het dementeren is. Maar ik had wel een beetje gehoopt dat hier iemand een meer sluitende conclusie (ja, lastig uit een verhaal van 1 kant) kon geven.
Dat hebben ze toch al gedaan? Of heb ik het verkeerd begrepen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:51 schreef trovey het volgende:
Toch maar een gesprek proberen aan te gaan met de buurvrouw (en buurman als dat lukt), eventueel met behulp van de buurtbemiddeling? Die persoon kan er als neutrale derde bijzitten en wellicht ook wat zeggen over de geestelijke toestand van de man omdat hij/zij er als "nieuw"persoon bijzit.
Zij zouden gezien hebben dat mijn vriendin snoepwikkels in hun brievenbus dumpte. Kan bijna niet want je kunt de bussen niet onopvallend observeren en ze haalt nooit de post (in 11 jaar mss 3x).quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:50 schreef RianaLuna het volgende:
Waarom moeten jullie het eigenlijk zijn en niet de andere buren die er wonen?
Je hebt het geod begrepen, we hebben een gesprek gehad maar dat leverde niks op, kostte alleen tijd en ergernis.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al gedaan? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Heb je het topic wel gelezen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:51 schreef trovey het volgende:
Toch maar een gesprek proberen aan te gaan met de buurvrouw (en buurman als dat lukt), eventueel met behulp van de buurtbemiddeling? Die persoon kan er als neutrale derde bijzitten en wellicht ook wat zeggen over de geestelijke toestand van de man omdat hij/zij er als "nieuw"persoon bijzit.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef eRKa het volgende:
Even daarna zijn wij beschuldigd van het gooien van snoeppapiertjes in hun brievenbus. Dat is niet waar, maar onschuld kunnen we niet bewijzen. De politie doet er niks mee, maar leuk is anders.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:21 schreef AnnaTralala het volgende:
Gewoon niet teveel mee bezig zijn. Je kunt er weinig aan doen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
TS, denk je dat je buurman geestelijk achteruit aan het gaan is? Onderschat overigens niet wat voor effect dit soort treiterijen op een mens kunnen hebben.
het zal je verbazen hoeveel volwassenen zulk kinderachtig gedrag vertonen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:04 schreef Dagkaart het volgende:
snoeppapier in de brievenbus???
lijm in het slot?
zitten er ook gezinnen met kinderen bij jullie?
Ja maar daar blijkbaar overheen gelezen...krijg ik nu een nekschot van je?quote:
Mmmm, ik zat te denken om je er met de mattenklopper van langs te gevenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja maar daar blijkbaar overheen gelezen...krijg ik nu een nekschot van je?
Al die moeite om van de chips af te komenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:11 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
het zal je verbazen hoeveel volwassenen zulk kinderachtig gedrag vertonen.
heb er hier ook eentje op heterdaad betrapt, die vond het nodig iedere keer zijn overschot aan chips in mijn brievenbus te lozen.
op zich niet zo'n probleem, maar die vetvlekken hè.![]()
het was het posten wel waard trouwens, nog nooit zo snel iemand wit zien worden.
QFTquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ga je schamen.
Tweede keer al deze week dat me dat overkomtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mmmm, ik zat te denken om je er met de mattenklopper van langs te geven
ja ik bleef stofzuigenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:21 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Al die moeite om van de chips af te komen
Steenmarters komen steeds vaker in de stad voor en die kruipen bij voorkeur in het motorgedeelte van een auto om daar eens lekker de kabels door te bijten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:32 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik vind je verhaal toch wel wat vaag moet ik zeggen..
Wat zijn marters eigenlijk en die kruipen in de buurman zn auto?
Smaad had ik nog niet aan gedacht, maar dan had ik dat meteen moeten doen. Buurtbemiddeling heeft echt nada gebracht. Wij werden beschuldigd van zaken die we niet gedaan hebben. Blijkbaar waren de buren er heilig van overtuigd dat IK ze dwarszit, al die spam is via het net geregeld, en ik ben blijkbaar erg handig met computersquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Te makkelijk om een lemming te maken.
Maar zoals eerder gezegt, jullie worden eigenlijk lastig gevallen, valt er niet naar de politie te gaan on der het mom 'smaad'? En de buurtbemiddeling heeft helemaal niks opgelost??
Zo komt het op mij ook wat over! Die man heeft allerlei waandenkbeelden en TS zit er mee. Nou, succes dan maar want dit houdt niet op zolang hij daar woontquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
Gewoon een buurman die psychotisch is.
Kan de beste gebeuren, helaas.
en de letter P wordt in de onderste brief hooggeplaatst viel me al op.quote:Op zondag 20 maart 2011 01:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
even over je fotos TS, je hebt door dat dit buurman dit niet alleen geschreven heeft? de hoofdletter D wordt heel anders geschreven
dan nog is het wel raar dat buurman zich fixeert op TS en partner.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:50 schreef Maanvis het volgende:
Zijn de zaken die je buurman aanhaalt daadwerkelijk gebeurd? Want hier worden wel waanbeelden aangehaald maar wat als het allemaal echt gebeurd is?
hahahaquote:Op maandag 21 maart 2011 11:37 schreef Swiffer het volgende:
Of door een andere persoonlijkheid van de buurman?
Zal toch wel iets voorgevallen moeten zijn waardoor hij juist hen verdenkt, lijkt me.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:32 schreef Swiffer het volgende:
[..]
dan nog is het wel raar dat buurman zich fixeert op TS en partner.
De man waar zij al tientallen jaren van houdt en mee had gehoopt ongestoord oud te worden, transformeert langzaam maar zeker in een paranoïde mafkees - verre van de man waar ze om geeft. Wat moet ze anders?quote:Op maandag 21 maart 2011 14:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Maar zijn vrouw gaat er kennelijk in mee dan? Het ligt dus niet alleen aan buurman.
Waardoor hij nu juist de pik op mij/ons heeft, weet ik niet. Maar dat alleen wij er onder lijden is ook niet helemaal waar. De man heeft twee maanden terug een andere buurman om een kleinigheid grof uitgescholden. Het slachtoffer daar is een man van 70 die al meer dan 50 jaar in Nederland woont, heeft wel nog een accentje. Die werd dus uitgescholden voor luie gastarbeiderquote:Op maandag 21 maart 2011 13:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zal toch wel iets voorgevallen moeten zijn waardoor hij juist hen verdenkt, lijkt me.
Maarre.. TS zit inmiddels vast?
Ok.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:48 schreef netflanders het volgende:
Hij wordt dement. Geen grapje - vraag het iedere psychologiestudent. Dit heeft daar alle kenmerken van.
Ik ben het niet met je eens. Maar goed, psychologie is dan ook geen exacte wetenschap.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:55 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ok.
Ik ben psychologie-student. En dit zegt niets.
Nou breekt mien klomp.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef eRKa het volgende:
En als klap op de vuurpijl:
- Ze omgezet zijn van energieleverancier
Hoezo breekt je klomp? Na een kort onderzoekje van mijn kant blijken zelfs de ergste leveranciers (NEM en Nuon bijv) dit niet klakkeloos te doen.quote:
Wat is er nou precies kapot oid?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:21 schreef eRKa het volgende:
En het feest gaat verder......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft weer nieuwe leuzen opgehangen. Die vent spoort met de dag minder goed. Ik vraag me af of ik er niet een krant overheen zal hangen met wat afplaktape. Die laat nauwelijks sporen na, dus is veilig.
Wat hem nu weer bezielt? Ik heb wel gezien dat de anti-marter roosters ietsje scheef tegen de muur stonden. Maar om daar nu van boven je theewater te raken. Tevens is de garagedeur stuk en staat open. Iedereen kan dus gewoon binnen en zou goed kunnen dat buitenstaanders binnen zijn geweest en de marter afweer hebben bewonderd.
Zo'n buurman zal je maar hebben.
Heeft dat fenomeen een naam?quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:29 schreef Isabeau het volgende:
Overigens, het is tevens een redelijk bekend fenomeen in de psychiatrie dat als 1 persoon van een echtpaar dit gedrag gaat vertonen, de ander er in mee gaat. Succes.
Folie à deux? Of gewoon een gedeelde psychotische stoornis. Folie à deux klinkt leuker.quote:
Het is ook zeldzaamquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:53 schreef Anyanka het volgende:
Folie à deux? Of gewoon een gedeelde psychotische stoornis. Folie à deux klinkt leuker.Ik dacht trouwens dat 't wel zeldzaam is.
Lijkt me ontzettend vervelend om zo'n buurman te hebben, maar het is ook wel heel sneu voor die man zelf. Je zou maar zo tegen onzichtbare vijanden moeten vechten...
Volgens mij is er niks kapot. Waarschijnlijk zijn alleen zijn roosters ietsje verplaatst geworden en valt hij daar over. Hij is zo achterdochtig dat hij die roosters met een dikke ketting + hangslot vergrendeld aan de muur. Voor die roosters heeft hij overigens nooit toestemming van de VvE gevraagd, dus dat mag zelfs niet zomaar zonder toestemming.quote:
Goed dat iemand anders zich dat ook afvraagtquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben misschien blond maar hoe beschermt zo'n rooster wat aan de muur geketend zit nou tegen marters?Het lijkt me niet, afgaande op de foto's, dat ze voor gaten oid hangen?
Met blond heeft dat niks te makenquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben misschien blond maar hoe beschermt zo'n rooster wat aan de muur geketend zit nou tegen marters?Het lijkt me niet, afgaande op de foto's, dat ze voor gaten oid hangen?
Ken wel het verhaal van iemand die z'n auto in de stad had geparkeerd waar ze juist graafwerkzaamheden aan 't verrichten waren (Venlo is één grote bouwputquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken helemaal niemand die zich ooit zorgen maakt over marters en heb nog van niemand ooit gehoord dat er kabels in zijn of haar auto waren doorgebeten door marters
Iemand wat marter vs auto statistieken?
Ik heb er wel eens zien lopen hoor. Maar vooral in zuid-limburg heb ik er vele verhalen over gehoord. Veel kapotgeknaagde kabels onder de motorkap.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken helemaal niemand die zich ooit zorgen maakt over marters en heb nog van niemand ooit gehoord dat er kabels in zijn of haar auto waren doorgebeten door marters
Iemand wat marter vs auto statistieken?
Geen enkele auto in de garage heeft marterschade gehad. Geen BMW, Fiat, Opel, Mitsubishi of welk ander merk dan ook, is hier al aangevallen door marters.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:44 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik neem aan dat buurmans BMW 3 wél knaagdierschade had?
Die mitsubishi is er blijkbaar het gevoeligst voor, omdat japanse auto's bougiekabels gebruiken die visolie bevatten (bron: Wikipedia pagina van de steenmarter). Waarom ze dan een toyota gekocht hebben is mij een raadsel. Misschien kun je dat eens als tip neerleggen bij hun dan kom je behulpzaam overquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:33 schreef eRKa het volgende:
[..]
Geen enkele auto in de garage heeft marterschade gehad. Geen BMW, Fiat, Opel, Mitsubishi of welk ander merk dan ook, is hier al aangevallen door marters.
quote:W.van der T. uit Veldhoven.
Irritante beesten die steenmarters. Ik parkeer altijd in een rij met veel andere auto's en al vaker heb ik een steenmarter gehad. De eerste keer had ik wat schade die ik pas later had opgemerkt. Werd niet betaald door mijn verzekeringsmaatschappij. Ik heb een Honda. Mijn buurman heeft een BMW en die heeft er geen last van. Hoe kan het dat bepaalde auto's meer gevoelig zijn? Groet
Hah, 1 van die Mitsu's is die van mijzelf. En er staan nog 2 colts in dezelfde garage, nooit last gehad (net als alle andere auto's in de garage). En eerst hadden ze een BMW die egr gevoelig voor marters zou zijn, yeah right.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die mitsubishi is er blijkbaar het gevoeligst voor, omdat japanse auto's bougiekabels gebruiken die visolie bevatten (bron: Wikipedia pagina van de steenmarter). Waarom ze dan een toyota gekocht hebben is mij een raadsel. Misschien kun je dat eens als tip neerleggen bij hun dan kom je behulpzaam over.
Vorig jaar heb ik buurtbemiddeling ingeschakeld. Ze hebben geprobeerd aangifte tegen mij en mijn vriendin te doen, en dat nam de politie niet aan want te onbelangrijk. Via het administratiekantoor van de VvE (ben zelf voorzitter), kwam ik daar van op de hoogte. Wij werden beschuldigd van afval in hun brievenbus(snoepwikkels), overmatige reclame, abbonementen, spookmails en lastige telefonische verkopers, met omzetten energieleverancier als kers op de taart. Ze hadden thuis pakken bewijs liggen, maar niks meegenomen (jahjah). En daar werden we ook nog eventjes bedekt bedreigd, wat door de bemiddelaar snel werd onderdrukt. IK heb dat gesprek georganiseerd, kwam jammer genoeg niks uit. Kregen van hem zelfs geen hand, van haar dan weer wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:43 schreef Inverted_World het volgende:
Waarom laat je dit op deze manier eigenlijk de sfeer in het appartementen gebouw verpesten? Kun je niet eens met hem gaan praten?
da's jammer, anders kon je een briefje achter hun ruitenwisser doen met het verzoek om ergens anders te parkeren de bougiekabels in hun japanse auto, met visolie erin want trekt marters aan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:45 schreef eRKa het volgende:
[..]
Hah, 1 van die Mitsu's is die van mijzelf. En er staan nog 2 colts in dezelfde garage, nooit last gehad (net als alle andere auto's in de garage). En eerst hadden ze een BMW die egr gevoelig voor marters zou zijn, yeah right.
Ik zou inderdaad gewoon kranten over de briefjes plakken inderdaad, onzin om daar telkens tegen aan te moeten kijken. Lastige situatie wel dit, beetje machteloosheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:54 schreef eRKa het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik buurtbemiddeling ingeschakeld. Ze hebben geprobeerd aangifte tegen mij en mijn vriendin te doen, en dat nam de politie niet aan want te onbelangrijk. Via het administratiekantoor van de VvE (ben zelf voorzitter), kwam ik daar van op de hoogte. Wij werden beschuldigd van afval in hun brievenbus(snoepwikkels), overmatige reclame, abbonementen, spookmails en lastige telefonische verkopers, met omzetten energieleverancier als kers op de taart. Ze hadden thuis pakken bewijs liggen, maar niks meegenomen (jahjah). En daar werden we ook nog eventjes bedekt bedreigd, wat door de bemiddelaar snel werd onderdrukt. IK heb dat gesprek georganiseerd, kwam jammer genoeg niks uit. Kregen van hem zelfs geen hand, van haar dan weer wel.
Praten is dus gebeurd, leverde niks op. Ga het niet nog eens proberen. Ik steek nog liever energie in het overmatig dwarszitten van die mensen, verhuizen ze misschien. Wat ik allemaal al van ze gehoord heb, jeumig, kun je een boek over volschrijven.Paar hoogtepuntjes dan: hij heeft bijna 40jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt, 500man personeel en afdeling van zo'n 80man. Met niemand contact gehad in al die jaren. Met ruzie weggegaan van hun vorige woonadres, geen enkel contact met de enige zoon enz enz. Er zit dus echt wel iets scheef.
Misschien is het dan toch 'gewoon' zijn persoonlijkheidquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:54 schreef eRKa het volgende:
.Paar hoogtepuntjes dan: hij heeft bijna 40jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt, 500man personeel en afdeling van zo'n 80man. Met niemand contact gehad in al die jaren. Met ruzie weggegaan van hun vorige woonadres, geen enkel contact met de enige zoon enz enz. Er zit dus echt wel iets scheef.
Smaad/laster heeft alleen zin als iets op papier staat. Gewoon zooitje negeren, niet teveel op in gaan. Maak je het alleen erger, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar proberen er boven te staan!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:24 schreef eRKa het volgende:
[..]
Smaad had ik nog niet aan gedacht, maar dan had ik dat meteen moeten doen. Buurtbemiddeling heeft echt nada gebracht. Wij werden beschuldigd van zaken die we niet gedaan hebben. Blijkbaar waren de buren er heilig van overtuigd dat IK ze dwarszit, al die spam is via het net geregeld, en ik ben blijkbaar erg handig met computers. Nou is dat wel zo, maar niet meer dan de average 30er. En ik ben de jongste in het gebouw dus is het logisch dat ik de dader ben. Quatsch.
Daarom heb IK het dus gedaan, volgens de buren.
One sided natuurlijk, ik ben degene die het verhaal vertelt. Die buurman lijdt aan achtervolgingswaanzin ofzo. Iedereen is tegen hem, beweert hij. Gisteren heeft een andere buurman het moeten ontgelden. En dat is een echte allemansvriend. Niemand heeft iets negatiefs op die man aan te merken, en die kreeg dus uit het niks een scheldkannonade. Ernstig is het allemaal niet, maar ook niet leuk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:57 schreef DitBenIk91 het volgende:
wat erg allemaal.
En ik vind het wel eng allemaal dat je eigenlijk zo erg gecontroleerd wordt door de politie :S
Waar is burgelijke vrijheid gebleven?
Dit soort zaken moeten door de burgers onderling besproken worden vind ik toch.
Zo ernstig is het toch niet om snoeppapiertjes door de brievenbus te stoppen? :S
En hoe zit dat met die energiemaatschappij, Waarom stappen ze over? wat hebben jullie precies gedaan?
Leg uit Leg uit, dit verhaal lijkt heel one-sided en helemaal niet ernstig.
Volgens mij verberg je iets.
Motief, motief, motief...
Mensen doen nooit iets zonder rede..
Oude mensen kunnen idd chagrijnig zijn, maar je moet toch wel iets gedaan hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |