Verschil met Irak is dat het al duidelijk wordt wie de boel gaat overnemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Weer een onoverzichtelijk conflict waar we ons in gaan begeven..
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden. Totaal onstabiel land gaat het worden. Je kunt niet van de één op de andere dag voor democratie zorgen door militair ingrijpen.
ik ben dan al veel te noob met mijn 14k4quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik stam nog uit het ARPAnet tijdperk
Zullen ze tegen rutte gaan beginnen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben hier om het nieuws te volgen. Al ongeveer vanaf 17 februari trouwens.
quote:Dutch Prime Minister Mark Rutte told journalists at the summit in Paris that he believed British, French and Canadian aircraft would launch the first airstrikes, the BBC's Carole Walker in Paris reports.
Wat is je gopher adres?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:20 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
ik ben dan al veel te noob met mijn 14k4
Nieuws volgen / ramptoerisme. Wat is precies het verschil? Het heeft voor jullie beiden 0,0 invloed op de dagelijkse bezigheden.quote:
Of wordt dat broeinest schromelijk overdreven door de dictators om de macht te houden. Volgens insiders zat G zelf achter lockerbe. Zo hou je de angst er goed in.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden. Totaal onstabiel land gaat het worden. Je kunt niet van de één op de andere dag voor democratie zorgen door militair ingrijpen.
Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Je kijkt te veel naar de Lybian State TV.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden.
Dat is nooit duidelijk op het moment dat je je ermee gaat bemoeien en een leger gaat verzwakken. Andere krachten kunnen opstaan in zo'n land en er is dan totaal geen gezag meer. Het is gewoon een gevaarlijk 'spelletje'.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Verschil met Irak is dat het al duidelijk wordt wie de boel gaat overnemen.
we gaan uit van wat wel duidelijk is en dat is massa moord door gadaffiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is nooit duidelijk op het moment dat je je ermee gaat bemoeien en een leger gaat verzwakken. Andere krachten kunnen opstaan in zo'n land en er is dat totaal geen gezag meer. Het is gewoon een gevaarlijk 'spelletje'.
Absoluut, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef aerdt het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan?
Het is niet dat ik een oplossing heb, maar ik erger me aan het feit dat mensen zich verheugen op bombardementen en het hebben over troepen weg te vagen.
Ik heb zelf in oorlogsgebieden gewerkt en de gemiddelde soldaat heeft geen andere keus dan te vechten.
Dit is geen leuk computerspelletje, dit is echt.
Ik hoop net zo hard als iederen dat Khadaffi oprot, maar ik heb ook medelijden met de moeders in tripoli die straks hun kind kunnen begraven vanwege een gek.
Ik heb nog nooit naar dat kanaal gekeken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kijkt te veel naar de Lybian State TV.
Klopt, dit is echt, maar soldaten kunnen niet weglopen voor hun verantwoordelijkheden met het excuus "befehl ist befehl". Ieder mens, ook een soldaat, is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. En zeggen dat soldaten geen andere keus hebben is niet waar, want er zijn er die wel een andere keus hebben gemaakt. En ja, soms hebben ze daar een hoge prijs voor moeten betalen, maar dat kan je vooral degenen verwijten die niet dezelfde keus als hen hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef aerdt het volgende:
Ik heb zelf in oorlogsgebieden gewerkt en de gemiddelde soldaat heeft geen andere keus dan te vechten.
Dit is geen leuk computerspelletje, dit is echt.
Het is maar wat je noodzaak noemt. Jij weet net zo goed als ik dat die mensen godvrezend zijn, als je dan banger bent voor Gadaffi ben je volgens islamitisch leer gewoon helemaal fout bezig. Ik snap daarom ook niet dat die mensen hem nog steeds aanhangen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Aerdt heef zeker een punt. Gadaffi mag zich dan wel gedragen als een Darth Vader maar de gemiddelde soldaat vecht daar puur uit noodzaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |