abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:41:51 #1
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94333494
Ik ben 31 jaar oud, en dit jaar heeft mij een vreemd gevoel bekropen dat mijn moeder mijn moeder niet is. Dat kan natuurlijk niet zou je denken. Vooral ik kan dat niet denken want ik ben psychriatrisch patient. Dat word dan als een waanidee bestempeld. Toch wil ik hier een stukje van mijn verhaal kwijt.

Mijn broer noemde mij na mijn geboorte een prullebakkind. Een uiterst vervelende term vind ik zelf. Daar komt bij mijn opvoeding totaal door mijn moeder gedaan is. Mijn vader voedde mijn broer op en mijn moeder voedde mij op.

Ik ben al een tijd verliefd op iemand en kan voor mijn gevoel pas contact met haar krijgen als ik hier uit ben.

Ik heb al een potentieel echte moeder op het oog. Het is een oude vriendin van mijn moeder waar ze bij in de klas heeft gezeten. Ze kwam in mijn leven toen ik 24 was en bleef toen ver op afstand. Ik kreeg een paar theedoeken voor mijn nieuwe woning. een keer kreeg ik een paar kussens. Af en toe een kaartje met een envelop met geld. (¤50,- was het meeste).
Afgelopen jaar had ik haar een keer uitgenodigd en begon ze plots te strijken en koffie te zetten en zo, terwijl ik haar eigenlijk helemaal niet ken.

Zou dat dan mijn echte moeder kunnen zijn?

Mijn band met mijn ouders is slecht en wil niet met ze praten voordat ik mijn leven op orde heb zonder mijn moeder.
pi_94333572
Heb je ze het al gevraagd? Waarschijnlijk zoek je gewoon een reden voor een verklaring, maar de kans is groot dat zij gewoon je moeder is hoor. Als er geen foto's zijn van rondom je geboorte dan zou je argwaan kunnen krijgen, maar anders zou ik er niet teveel op hopen. Dat mensen je ouders zijn wil niet automatisch zeggen dat je er op lijkt.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:58:28 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94334017
Begin idd eerst eens gewoon met ronduit vragen.
Voor wat betreft foto's van rond je geboorte; TS is uit eind 70-er jaren, toen niet iedereen zomaar een camera had en de hele dag doorschoot. Het hoeft (dus) ook niet heel vreemd te zijn als er weinig of geen foto's zijn....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:10:40 #4
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94334391
Mijn vader heeft wel foto's gemaakt en zelfs films. Ook 1 over mijn geboorte. Over mij en de ooievaar.

Verder heeft mijn vader nog nooit wat van me aangetrokken eigenlijk. Voor hem was het denk ik kwakje in een vrouw en verder doen waar je zin in hebt. Moeder doet de opvoeding.

Ach het kan ook niet eigenlijk. Mijn moeder was gehecht met koeienhechtdraad en dat laat fysieke sporen na. Bovendien was er gestechel over de thuisdoktersrekening van de thuisbevalling. Het ging niet helemaal eerlijk met de zorgverzekering meen ik. ;)
pi_94334690
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Secret_digger het volgende:
Mijn vader heeft wel foto's gemaakt en zelfs films. Ook 1 over mijn geboorte. Over mij en de ooievaar.

Verder heeft mijn vader nog nooit wat van me aangetrokken eigenlijk. Voor hem was het denk ik kwakje in een vrouw en verder doen waar je zin in hebt. Moeder doet de opvoeding.

Ach het kan ook niet eigenlijk. Mijn moeder was gehecht met koeienhechtdraad en dat laat fysieke sporen na. Bovendien was er gestechel over de thuisdoktersrekening van de thuisbevalling. Het ging niet helemaal eerlijk met de zorgverzekering meen ik. ;)
Heel simpel, van beiden DNA afnemen(zo te fixen als je in huis woont) van jezelf afnemen, opsturen en wachten maar.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:23:04 #6
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94334774
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:20 schreef Fingon het volgende:

[..]

Heel simpel, van beiden DNA afnemen(zo te fixen als je in huis woont) van jezelf afnemen, opsturen en wachten maar.
Waar kan ik dat heen sturen?
pi_94334859
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:58 schreef error_404 het volgende:
Begin idd eerst eens gewoon met ronduit vragen.
Voor wat betreft foto's van rond je geboorte; TS is uit eind 70-er jaren, toen niet iedereen zomaar een camera had en de hele dag doorschoot. Het hoeft (dus) ook niet heel vreemd te zijn als er weinig of geen foto's zijn....
NIet de hele dag doorschieten en de geboorte van je kind zijn dan ook niet hetzelfde.
Ik ken er geen die geen foto's hebben.
pi_94335017
ik ken ook zoon verhaal
een vriendin van mijjn moeder heeft een kind ( ik noem geen namen voor als er iemand op fok zit van die kant)
en zij heeft hem verteld dat de man die nu bij hun woont zijn echte vader is
maar dit is niet zo
zijn echte vader heeft hij al wel eens gezien
hij was keeper bij zijn favo voetbalteam....
maar hij wist dus niet dat het ze pa was...
pi_94335040
Je hebt een beeld van hoe de ideale moeder zou moeten zijn en je huidige moeder voldoet daar niet aan, omdat die beelden niet overeenkomen met elkaar trek je gevoelsmatig de conclusie dat zij daarom niet je echte moeder kan zijn en omdat je ergens een behoefte hebt aan verzorging zoals alleen moeders dat kunnen laat je het voor jezelf open dat er ergens op de wereld een echte moeder rondloopt (die lijkt op je ideaalbeeld) die alsnog in die behoeftes kan voorzien. Ik zou dat gevoel maar negeren, je wordt er niet beter op als mens, ooit zul je toch op eigen benen moeten kunnen staan, je kunt niet voor eeuwig kind blijven.
pi_94335047
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:23 schreef Secret_digger het volgende:

[..]

Waar kan ik dat heen sturen?
Hier bijvoorbeeld, kost je wel v.a. 200 euro p.p.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:32:55 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94335075
Vraag je geboorteakte op. Daar staan je ouders op vermeld.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:36:46 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94335183
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Vraag je geboorteakte op. Daar staan je ouders op vermeld.
Dat wil overigens weer niet zeggen dat dat waar hoeft te zijn :s

Zo'n DNA test. Zit niets anders op.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:40:11 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94335275
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:36 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat wil overigens weer niet zeggen dat dat waar hoeft te zijn :s

Zo'n DNA test. Zit niets anders op.

Als die andere vrouw genoemd staat, dan zegt dat wel iets. Als zijn 'huidige' moeder erop staat, denk ik niet dat zijn wantrouwen in een keer weg is.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:52:01 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94335641
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

NIet de hele dag doorschieten en de geboorte van je kind zijn dan ook niet hetzelfde.
Ik ken er geen die geen foto's hebben.
Oke, dank je inhoudelijke bijdrage.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_94354789
Dat klinkt een beetje als het syndroom van Capras, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dat slechts heel weinig voorkomt.
pi_94360299
Klinkt eerder alsof je vader je vader niet is.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_94362537
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:20 schreef Fingon het volgende:

[..]

Of kijk even naar jullie oorlelletjes. Van het Britse programma QI vernam ik dat als je beide ouders 'hangende lelletjes' hebben het kind geen 'strak lelletje' kan hebben. Of andersom. Het scheelt je wellicht een paar honderd dinari's. Voor de rest: loltopic.
pi_94368416
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:38 schreef Messina het volgende:
Klinkt eerder alsof je vader je vader niet is.
Ja want als je vader niks met je te maken wil hebben lijkt dat idd logischer.
Waarom zou jou moeder jou opvoeden als ze niet je moeder is?
pi_94400775
Ik zou eens beginnen te kijken of je niet een keer met je vader om kan gaan.
Je broer zou namelijk denk ik toch ook wel een keer contact willen met je moeder dan?
  maandag 21 maart 2011 @ 09:16:59 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94409573
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Secret_digger het volgende:
Dan denk ik dat het een waanidee van je is :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:03:18 #21
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94942005
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan denk ik dat het een waanidee van je is :).
Mijn nieuwste waanidee rijkt nog veel verder:

Soms denk ik dat mijn vader vreemd is gegaan met een *******. Dat ik daar uit geboren ben en dat mijn moeder met een nepbuik rond heeft gelopen. Een dokter haar nephechtingen heeft bezorgt. Een ander het kind van Schmidt naar mijn moeder heeft gebracht. Zodat mijn moeder een kind had met haar beste vriendin. En dat mijn vader mij toen niet wilde opvoeden en dat mijn broer me een prullebakkind noemde en daarnaar gehandeld heeft. en alles heeft gechanteerd met wat hij wist in mijn ex-familie.

Maar ja... na twee miligram risperdal gaat het wel weer. O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Secret_digger op 03-04-2011 19:13:53 ]
pi_94942450
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:03 schreef Secret_digger het volgende:

[..]
najaa fijn iig dat je zelf ook doorhebt dat dit niet helemaal normaal is ;)

en verder, wat loop zegt...

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:31 schreef loop het volgende:
Je hebt een beeld van hoe de ideale moeder zou moeten zijn en je huidige moeder voldoet daar niet aan, omdat die beelden niet overeenkomen met elkaar trek je gevoelsmatig de conclusie dat zij daarom niet je echte moeder kan zijn en omdat je ergens een behoefte hebt aan verzorging zoals alleen moeders dat kunnen laat je het voor jezelf open dat er ergens op de wereld een echte moeder rondloopt (die lijkt op je ideaalbeeld) die alsnog in die behoeftes kan voorzien. Ik zou dat gevoel maar negeren, je wordt er niet beter op als mens, ooit zul je toch op eigen benen moeten kunnen staan, je kunt niet voor eeuwig kind blijven.
pi_94942909
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:41 schreef Secret_digger het volgende:

Mijn broer noemde mij na mijn geboorte een prullebakkind. Een uiterst vervelende term vind ik zelf. Daar komt bij mijn opvoeding totaal door mijn moeder gedaan is. Mijn vader voedde mijn broer op en mijn moeder voedde mij op.

Zou je dan niet eerder moeten denken dat je vader je echte vader niet is?
Aangezien die zich wel met je broer bemoeide en niet met jou + dat prullebakkind van je broer erbij?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 3 april 2011 @ 18:12:38 #24
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94986558
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Zou je dan niet eerder moeten denken dat je vader je echte vader niet is?
Aangezien die zich wel met je broer bemoeide en niet met jou + dat prullebakkind van je broer erbij?
Ik denk meer aan mijn moeder , omdat haar vriendin moedertje kwam spelen.
  zondag 3 april 2011 @ 18:33:26 #25
37769 erodome
Zweefteef
pi_94987322
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:12 schreef Secret_digger het volgende:

[..]

Ik denk meer aan mijn moeder , omdat haar vriendin moedertje kwam spelen.
Als mijn beste vriendin een kind krijgt ga ik me daar ook aan laven hoor ;)
Sterker nog, ben al aangewezen als oppas voor als het er ooit van komt ;)
Wordt gewoon petemoei van dat kind dan en ga me heerlijk met het leven van dat kind bemoeien(natuurlijk alleen zover de eigen ouders dat willen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 3 april 2011 @ 21:37:10 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94997908
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:03 schreef Secret_digger het volgende:

[..]

Mijn nieuwste waanidee rijkt nog veel verder:

Soms denk ik dat mijn vader vreemd is gegaan met een *******. Dat ik daar uit geboren ben en dat mijn moeder met een nepbuik rond heeft gelopen. Een dokter haar nephechtingen heeft bezorgt. Een ander het kind van Schmidt naar mijn moeder heeft gebracht. Zodat mijn moeder een kind had met haar beste vriendin. En dat mijn vader mij toen niet wilde opvoeden en dat mijn broer me een prullebakkind noemde en daarnaar gehandeld heeft. en alles heeft gechanteerd met wat hij wist in mijn ex-familie.

Haha, je lijkt wel schizofreen joh. Anyway, beter zulke waanideeën dan dat je mijn buurman bent en denkt dat ik een alien ben ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 3 april 2011 @ 21:54:44 #27
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94999248
Ge zijt eik nen prinses.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 4 april 2011 @ 10:02:54 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_95013777
Denk dat je vader je vader niet is.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')