Klopt, het is trouwens heel vreemd om een 'nummer' voor militaire sterkte te specificeren, en aardig zinloos. Militaire kracht is heel situatie-specifiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:10 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is dus GEEN academische bron.
Israel heeft een budget van $13.4 miljard (2011)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had Israël ook wel hoger verwacht, maar ik kan me niet voorstellen dat ze meer uitgeven dan de hele EU bij elkaar
Ze zeggen het zelf ookquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:20 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Klopt, het is trouwens heel vreemd om een 'nummer' voor militaire sterkte te specificeren, en aardig zinloos. Militaire kracht is heel situatie-specifiek.
Ja precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:20 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Klopt, het is trouwens heel vreemd om een 'nummer' voor militaire sterkte te specificeren, en aardig zinloos. Militaire kracht is heel situatie-specifiek.
'hardly a super-accurate scientific measurement of military strenghts' is nog teveel eerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ze zeggen het zelf ook
Enjoy the numbers! It is hardly a super-accurate scientific measurement of military strengths but still entertaining to consider at the very least.
De IDF is in ieder geval in de regio oppermachtig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:21 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Ja precies.
In het geval van Israël: Hypermoderne techniek + kernwapens + goede tanks + moderne vliegtuigen.
Ook dienstplicht (ook voor vrouwen). Dat maakt ze volgens researchers het tweede leger op aarde.
Sovjet-doctrine; gewoon een massale aanval.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:24 schreef Eenskijken het volgende:
http://www.globalfirepower.com/active-military-manpower.asp
wat moet china met 250 miljoen militairen? Ze hebben laatste 20 jaar toch in geen enkele oorlog gezeten of ergens meegeholpen..
ze hebben trouwens 750 miljoen militairen als dat nodig zou moeten zijntering wat een land ook.
En de EU heeft een budget van $406,70 miljardquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:20 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Israel heeft een budget van $13.4 miljard (2011)
http://gb.zinio.com/reader.jsp?issue=416150696
Nee dat hebben ze niet. Die website is lulkoek.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:24 schreef Eenskijken het volgende:
http://www.globalfirepower.com/active-military-manpower.asp
wat moet china met 250 miljoen militairen? Ze hebben laatste 20 jaar toch in geen enkele oorlog gezeten of ergens meegeholpen..
ze hebben trouwens 750 miljoen militairen als dat nodig zou moeten zijntering wat een land ook.
Ja, als er een gezamenlijk EU leger is dan komt dat zeker wel op #2.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En de EU heeft een budget van $406,70 miljard
http://en.wikipedia.org/w(...)ion#Defence_Spending
Economische belangen zijn te groot, zie bijvoorbeeld de gespannen relatie VS-China. Zonder de enorme economische afhankelijkheid van elkaar was het misschien al een keer fout gegaan. Maar goed dat is een hoog Astro-tv gehalte wat ik nu doe.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:26 schreef Eenskijken het volgende:
snap ook niet waarom iedereen zo veel waarde hecht aan militaire kracht.. alsof een wereldoorlog oid nog snel zou gebeuren.. alles is tegenwoordig veel te veel met elkaar gelinked en iedereen is wel ally van elkaar..
True, de laatste echte oorlog was de tweede wereldoorlog en als we al een derde komt zal die er heel anders uitzien. Of misschien is ie al begonnen maar is ie zo anders dat we hem niet herkennenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:26 schreef Eenskijken het volgende:
snap ook niet waarom iedereen zo veel waarde hecht aan militaire kracht.. alsof een wereldoorlog oid nog snel zou gebeuren.. alles is tegenwoordig veel te veel met elkaar gelinked en iedereen is wel ally van elkaar..
Dan kunnen we de helft besparen. Dat nu van jouw en mijn belastingeld wordt betaald.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:28 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Ja, als er een gezamenlijk EU leger is dan komt dat zeker wel op #2.
Machtsvertoon, met bijvoorbeeld een aardige vloot voor de kust kan flink druk gezet worden (zie Libië)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:29 schreef Eenskijken het volgende:
ja maar waarom toch zoveel geld in het leger steken? Dan kan men toch veel beter gebruiken..
De helft is misschien wat optimistisch, maar zeker.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan kunnen we de helft besparen. Dat nu van jouw en mijn belastingeld wordt betaald.
Eigenlijk heb je alleen nog maar vliegtuigen nodig, tanks zijn alleen leuk om tegen je eigen volk in te zettenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:29 schreef Eenskijken het volgende:
ja maar waarom toch zoveel geld in het leger steken? Dan kan men toch veel beter gebruiken..
Bij een grondoorlog heb je tanks nodig...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je alleen nog maar vliegtuigen nodig, tanks zijn alleen leuk om tegen je eigen volk in te zetten
Nederland heeft geen carriers meer, verkocht aan Chili of Argentinië destijds geloof ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:30 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
De helft is misschien wat optimistisch, maar zeker.
Probleem is wel: We hebben nu nog maar (1?) of geen vliegdekschepen meer.
Als je net zo capabel als de VS wil zijn moet je wel nieuwe gaan bouwen.
Ze moeten in de EU/NAVO een beetje taken gaan verdelen, dan kun je veel bezuinigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:29 schreef Eenskijken het volgende:
De EU heeft vliegdekschepen, minder dan 10 denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:30 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
De helft is misschien wat optimistisch, maar zeker.
Probleem is wel: We hebben nu nog maar (1?) of geen vliegdekschepen meer.
Als je net zo capabel als de VS wil zijn moet je wel nieuwe gaan bouwen.
7 stond er in die tabellen van jou, maar ik telde er 5.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:33 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU heeft vliegdekschepen, minder dan 10 denk ik.
Het VK, Frankrijk en Italië hebben ze in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |