http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htmquote:De Umweltplakette is een ronde sticker welke u aan de binnenzijde van de voorruit, aan passagierszijde, dient aan te brengen. Wij adviseren u deze aan de onderzijde van de voorruit te plaatsen. Bij het aanbrengen van de Umweltplakette moet u er op letten dat deze direct goed wordt geplaatst. De Umweltplakette kan slechts eenmaal worden aangebracht en kan niet onbeschadigd van de voorruit worden verwijderd. De "achterzijde" van deze folie en het door ons geleverde ontheffingsdocument dient u bij u kentekenbewijs te bewaren. Deze bescheiden heeft u nodig bijvoorbeeld na een ruitbreuk. Indien u genoodzaakt bent de voorruit per direct te vervangen, kunt u met de folie en het ontheffingsdocument aantonen dat u rechtmatig over een Umweltplakette beschikte.
nee. ik citeer:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:32 schreef Barcaconia het volgende:
Rechtsonder zichtbaar (dus niet voor de ruitenwisser).
Staat op het blaadje van de TUV dat je erbij krijgt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:40 schreef Barcaconia het volgende:
Zie mijn edit.
Overigens dacht ik echt dat het er vroeger zo opstond als ik zei. Derhalve ben ik even bij mijn moeders auto gaan kijken. Hier trof ik niet de bijgaande brief bij die in de auto hoort te liggen. Wel vond ik mijn camera terug die ik al een paar maanden kwijt was en een boek dat ik al een paar weken kwijt was.
Bedankt voor dit topic dus
Die van TUV-nord kost 18 euro geloof ik. Thuisbezorgd... In .de misschien 12-15 maar om daar nu een half uurtje voor op een tankstation te wachten...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:50 schreef babipangang het volgende:
ik moet er binnenkort ook één hebben, maar ik begreep dat het in duitsland zelf vele malen goedkoper is om zo'n sticker aan te schaffen
In Duitsland kosten ze 5-6 Euroquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die van TUV-nord kost 18 euro geloof ik. Thuisbezorgd... In .de misschien 12-15 maar om daar nu een half uurtje voor op een tankstation te wachten...
Oh ok, dan is het een afweging...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:55 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
In Duitsland kosten ze 5-6 Euro :-)
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:05 schreef 2cv het volgende:
Hoe weet ik wat voor stikker mijn BX eventueel zou krijgen ?
quote:Indeling voor personenvoertuigen en lichte bedrijfswagen uitgerust met een hybride / benzine- of LPG-motor.
1 Geen
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-I of ouder, en die niet zijn toegelaten volgens richtlijn 91/441.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van 31 december 1992 of ouder. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-2 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 2)
In den regel komen deze voertuigen niet voor een Umweltplakette in aanmerking.
4
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-1 (toegelaten volgens richtlijn 91/441), Euro-2, Euro-3 of Euro-4.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 1992. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de hierboven vermelde normen; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4).
je valt buiten de regelingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:17 schreef 2cv het volgende:
1e toelating van mijn hok is van 05-03-1993Misschien klase 4 ofzo.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je valt buiten de regeling
De hierboven beschreven regeling geldt niet voor:
1.
Snorfietsen, bromfietsen, motoren, scooters en driewielige voertuigen,
2.
Landbouw tractoren,
3.
Mobiele machines en apparaten,
4.
Werkverkeer,
5.
Voertuigen die gebruikt worden door hulpdiensten,
6.
Motorvoertuigen ten behoeve van mensen met een beperking
Laatst in Keulen geweest, ook zo'n sticker gehaald, 5 euries. Houdt er rekening mee dat niet elk tankstation zo'n sticker uitgeeft. Alleen een tankstation met een garage erbij kan zo'n sticker uitgeven. Staat geloof ik wel een teken (G, of zoiets?) bij het tankstation of er een garage bij zit.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die van TUV-nord kost 18 euro geloof ik. Thuisbezorgd... In .de misschien 12-15 maar om daar nu een half uurtje voor op een tankstation te wachten...
bekeuring is 40 euroquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:58 schreef Benelli het volgende:
Om even hierop in te haken;
ik ga in mei met wat vrienden in een gehuurd busje naar München. Moet de verhuurmaatschappij dat busje voorzien van een sticker? Of moeten we dat zelf doen? Lijkt me niet chill voor de verhuurmaatschappij als ze elke keer die stickers moeten gaan verwijderen, maar zonder kom ik München niet in
Ouder dan 10 jaar snap ik niet. Ik ben in 2010 met mijn opel vectra (1994, 16 jaar oud dus) naar Keulen geweest heb in Keulen zelf bij zo'n garage (tankstelle met garage gemist, dus reed zonder umweltplakke al in Keulenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:16 schreef gateway het volgende:
ik kreeg ook geen sticker.... 1.9 diesel uit 1994 volgens de NL instantie omdat mijn auto ouder was dan 10 jaar en die kregen sowieso niks (hoe doen ze dat in DLD dan?)
En de TÜV kon geen kenplaatje vinden met de autogegevens, die hebben toen in de computer gekeken maar konden geen waardes vinden voor een VW Golf 1.9 diesel uit 1994...... Ik doe altijd dus illegaal......... mjah....
heb nu op de site die hierboven ergens staat een formulier gedownload, zal het eens opsturen, kijken wat ze zeggenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:44 schreef Koe_Boy het volgende:
[..]
Ouder dan 10 jaar snap ik niet. Ik ben in 2010 met mijn opel vectra (1994, 16 jaar oud dus) naar Keulen geweest heb in Keulen zelf bij zo'n garage (tankstelle met garage gemist, dus reed zonder umweltplakke al in Keulen, gauw geparkeerd en een garage gezocht daar via de duitse vvv van Keulen
) een umweltplakke gehaald. Dus een auto ouder dan 10 jaar kan die gewoon krijgen. Al weet ik niet of het voor diesels anders is geregeld.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:40 schreef Barcaconia het volgende:
Zie mijn edit.
Overigens dacht ik echt dat het er vroeger zo opstond als ik zei. Derhalve ben ik even bij mijn moeders auto gaan kijken. Hier trof ik niet de bijgaande brief bij die in de auto hoort te liggen. Wel vond ik mijn camera terug die ik al een paar maanden kwijt was en een boek dat ik al een paar weken kwijt was.
Bedankt voor dit topic dus
Hmmm, apart. Mijn dieselbak heeft helaas een gele sticker, dus ik mag Berlin-Mitte niet in binnenkortquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:16 schreef gateway het volgende:
ik kreeg ook geen sticker.... 1.9 diesel uit 1994 volgens de NL instantie omdat mijn auto ouder was dan 10 jaar en die kregen sowieso niks (hoe doen ze dat in DLD dan?)
En de TÜV kon geen kenplaatje vinden met de autogegevens, die hebben toen in de computer gekeken maar konden geen waardes vinden voor een VW Golf 1.9 diesel uit 1994...... Ik doe altijd dus illegaal......... mjah....
De regeling is voor een groot deel gericht op diesels.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:44 schreef Koe_Boy het volgende:
[..]
Ouder dan 10 jaar snap ik niet. Ik ben in 2010 met mijn opel vectra (1994, 16 jaar oud dus) naar Keulen geweest heb in Keulen zelf bij zo'n garage (tankstelle met garage gemist, dus reed zonder umweltplakke al in Keulen, gauw geparkeerd en een garage gezocht daar via de duitse vvv van Keulen
) een umweltplakke gehaald. Dus een auto ouder dan 10 jaar kan die gewoon krijgen. Al weet ik niet of het voor diesels anders is geregeld.
En wat als je auto niet in aanmerking komt? Mag je dan wel doorrijden?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
Zonde van je geld. Gewoon niet druk maken over die sticker, er controleert toch niemand op. En anders is de boete 4 tientjes. Zeker het nemen van het risico waard.
Je bent er dan toch al, dus tsja. Het is heus niet zo dat ze de hele grenszone bewaken en dat je niet verder komt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En wat als je auto niet in aanmerking komt? Mag je dan wel doorrijden?
Daar hebben ze in grote Duitse steden anders vanuit de geschiedenis gezien wel een handje van.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent er dan toch al, dus tsja. Het is heus niet zo dat ze de hele grenszone bewaken en dat je niet verder komt.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:22 schreef Sometimes het volgende:
(incl 2 dagen parkeren, dat maakt de pakkans wel groot).
Ik heb ze al 2 keer een uitgebreide controle zien doen (beide keren Frankfurt trouwens).quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee hoor.
Heb nu 3x de auto in berlijn gezet voor meerdere dagen, en een keer in Dortmund. Helemaal nergens last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |