Jup, bij Idealis is het écht geluk hebben.. Ik heb op een afdeling gewoond waar iedereen op zich zelf leefde, we moesten de keuken delen met z'n 7en (logisch vond ik dan om samen te koken) maar nee, iedereen stond achter elkaar in de rij. Ben toen verhuisd naar m'n huidige afdeling, heel gezellig, elke avond samen eten, koffie drinken om 8 uur of 's middags als er mensen thuis zijn etc.. Echter, er zijn er nu wat verhuisd en het is niet zo gezellig meer (ik woon hier nu 3,5 jaar).. Zo kan het gaan, de goede weg, minder leuke terug en het is niet leuk meer..
Ik zelf zou als je beginnend student bent een gedeelde afdeling aanraden, omdat je dan toch mensen leert kennen, over het algemeen zitten er toch wel een paar mensen op je afdeling waar je het mee kunt vinden. Dat zou dus zijn: Hoevestein, Asserpark, Dijkgraaf en wat van de afdelingen op de Haarweg (met een grotere en duurdere kamer). Schoonmaken gaat met schoonmaakgeld, weet niet of het op alle afdelingen zo goed gaat, maar bij ons wel. Elke week wordt er schoongemaakt

. (Dingen om op te letten als je gaat kijken naar een kamer: eten ze samen en hebben ze een schoonmaakrooster) (Tenminste, als je hier voor gaat

)
Wil je toch liever je eigen keuken en badkamer dan kun je op de Marijkeweg of Haarweg zo'n kamer uitzoeken, je deelt de gang dan (sowieso op de Haarweg) nog wel met andere mensen maar het contact is voor zover ik ken minimaal. Ook kun je op de Haarweg je badkamer en keuken met 1 iemand delen, maar dat is ook net geluk hebben met wie je 'm deelt.