abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94414884
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Heb je al zo'n knuffel geprobeerd waar de speen aan vast kan? Misschien werkt dat?
Daar had mijn schoonzus het ook over mijn is zo'n knuffel zwaar genoeg om tegen de kracht van het ploppen op te kunnen zeg maar? Snap je wat ik bedoel? :')
We moeten nu vaak een boek achter de knuffel leggen omdat hij zo die knuffel wegschuift zo hard zuigt hij die speen in en uit.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94414950
Ik weet niet, ik zag ze pas bij de prenatal liggen. Misschien kan je even voelen en wegen.
Ilse had dat ook van de speen, maar die heeft hem tegenwoordig bijna niet meer nodig.
*poef* nu is het weg
pi_94415102
Dan ga ik daar morgen maar even kijken :Y

Hij ligt nu dus vaak zo :')

The way you rock'n'roll
pi_94415194
:D! Geniaal!

Wat een schattige foto, trouwens. O+ 't Is een knapperd.

Ik zou die speenknuffel zelf niet proberen. Ik heb er al zoveel slechte verhalen over gelezen (lees: werkt voor geen meter).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94415320
In 4 weken kan je kindje veel veranderen DML. Mex heeft de eerste 6 weken geplakt, en toen wilde die op een dag niet meer. En nog veel meer veranderingen waren er. Dus maak je nog even geen zorgen.

Bij mijn nichtje werkte het perfect, dat ding Claudia, maar bij mijn neefje weer niet. Maar volgens mij werkt het meer zodat de baby hem makkelijker zelf weer in zijn mond kan stoppen, niet echt om hem er in te houden.

gelukkig al een nieuwe gastouder kj! Hoop dat het klikt tussen jullie. En ik zou gewoon vragen of ze van plan is om er nog een tijd mee door te gaan.
Heb je die andere nog gevraagd waarom ze Ilse heeft aangenomen als kindje terwijl ze nu stopt? Ik vind het echt niet netjes.

Mooie Neve O+
pi_94415339
Ow -O- *google aan slingert voor de verhalen over de speenknuffel*

Hoe snel ontstaat een afplatting trouwens? Hij heeft een duidelijke voorkeur voor deze kant en slaapt eigenlijk bijna altijd zoals hier boven maar door die speen draai je ook niet even makkelijk zijn hoofd.

Troeta, Mex had ook veel baby acne toch? Hoe lang duurde het voordat het weg was? Mijn knap kind onder de pukkels :'( ;)
The way you rock'n'roll
pi_94415428
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het zelf nog niet zo'n ramp dat Puck vaak alleen maar wil dat je rond loopt met 'm maar ik moet over 4 weken alweer aan het werk en ik vraag me af hoe het dan moet gaan.
Niet nu al zorgen over maken! 4 weken is een lánge tijd! Ik begin over 3 weken weer, Lena heeft absoluut geen ritme en ze drinkt bovendien de hele dag door kleine beetjes. Geen idee hoe dat moet straks, maar dat wijst zichzelf wel.

Het is misschien zelfs wel fijn dat je weer aan het werk gaat. Je zult ontdekken dat de gastouder en de mensen van het kinderdagverblijf dingen ontdekken waar je zelf misschien niet op was gekomen. Misschien hebben ze een schommel, slaapt hij lekker in een hangmat of misschien is er wel een leidster die hem bij zich wil dragen in een draagdoek? Je kunt dat soort dingen vantevoren al bespreken.

quote:
Slapen in zijn bed lukt vaak voornamelijk door de speen maar die plopt eruit dus bouwen we vaak een stellage van een knuffel o.i.d. dat de speen tegenhoudt maar ja dat zie ik ze op een kdv niet doen ;)
Sterker nog: dat deden ze bij Lena zelfs in het ziekenhuis! :o En die bleek achteraf helemaal geen speen nodig te hebben. Klaarblijkelijk vonden ze dat gemakkelijker. Bij Lena zou zo'n stellage trouwens absoluut niet werken. Eén beweging met het hoofd opzij en hij is de speen toch weer kwijt?

Lena is vrij beweeglijk in bed. Het hoofd gaat vaak heen en weer en ze wurmt zichzelf net als Ivan telkens onder de deken uit. Het wordt hoog tijd voor een slaapzakje. Gek genoeg houdt ze zichzelf niet wakker met maaiende armen. Wel maf, dat verschil. Die Puckababy ligt hier maar werkeloos in de kast.
pi_94415613
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow -O- *google aan slingert voor de verhalen over de speenknuffel*

Hoe snel ontstaat een afplatting trouwens? Hij heeft een duidelijke voorkeur voor deze kant en slaapt eigenlijk bijna altijd zoals hier boven maar door die speen draai je ook niet even makkelijk zijn hoofd.
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb van het consultatiebureau begrepen dat dit de periode bij uitstek is voor een kindje om een voorkeur te ontwikkelen. En volgens mij kan het afplatten vrij snel gaan. Ik zou er nu wel energie in steken om de voorkeurskant er wat uit te krijgen. Misschien even met het consultatiebureau bellen voor tips? Huup heeft misschien ook nog wel tips.

Buikoefeningen doen met je kind schijnt ook goed te zijn. Je legt hem op z'n buik, brengt z'n armpjes en handen onder z'n lijfje en laat je vriend proberen om hem naar links en naar rechts te laten kijken.

Ik let er zelf op dat Lena in de draagdoek haar hoofd soms naar links en soms naar rechts heeft. Ik heb soms het idee dat ze een kleine voorkeur heeft voor links. Maar je hebt gelijk, het is niet eenvoudig om zo'n hoofdje de andere kant op te krijgen.

quote:
Troeta, Mex had ook veel baby acne toch? Hoe lang duurde het voordat het weg was? Mijn knap kind onder de pukkels :'( ;)
Lena had er ook behoorlijk last van, en Ivan ook. Het was hier binnen 2 weken weg.
pi_94415849
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet nu al zorgen over maken! 4 weken is een lánge tijd! Ik begin over 3 weken weer, Lena heeft absoluut geen ritme en ze drinkt bovendien de hele dag door kleine beetjes. Geen idee hoe dat moet straks, maar dat wijst zichzelf wel.

Het is misschien zelfs wel fijn dat je weer aan het werk gaat. Je zult ontdekken dat de gastouder en de mensen van het kinderdagverblijf dingen ontdekken waar je zelf misschien niet op was gekomen. Misschien hebben ze een schommel, slaapt hij lekker in een hangmat of misschien is er wel een leidster die hem bij zich wil dragen in een draagdoek? Je kunt dat soort dingen vantevoren al bespreken.

[..]

Sterker nog: dat deden ze bij Lena zelfs in het ziekenhuis! :o En die bleek achteraf helemaal geen speen nodig te hebben. Klaarblijkelijk vonden ze dat gemakkelijker. Bij Lena zou zo'n stellage trouwens absoluut niet werken. Eén beweging met het hoofd opzij en hij is de speen toch weer kwijt?

Lena is vrij beweeglijk in bed. Het hoofd gaat vaak heen en weer en ze wurmt zichzelf net als Ivan telkens onder de deken uit. Het wordt hoog tijd voor een slaapzakje. Gek genoeg houdt ze zichzelf niet wakker met maaiende armen. Wel maf, dat verschil. Die Puckababy ligt hier maar werkeloos in de kast.
Fijn om te horen dat wij niet de enige zijn zonder een ritme nog. Ik zie wel wat de komende 4 weken ons nog brengen dan.

De stellage is bepaald geen ideale methode :P Door die voorkeurshouding blijft hij nog redelijk rustig liggen maar inderdaad één draai van het hoofd en whoppa :+

Lijkt me een leuke gewaarwording om de gelijkenissen maar ook juist verschillen tussen je twee kinderen te ontdekken.
Puck heeft de pacco heel duidelijk wel nodig. Het is nog niet eens zo zeer maaiende armen als dat zijn hele lijf anders onrustig is. Hij huilt ook al lang niet meer als hij ingewikkeld wordt.
The way you rock'n'roll
pi_94415976
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van, maar ik heb van het consultatiebureau begrepen dat dit de periode bij uitstek is voor een kindje om een voorkeur te ontwikkelen. En volgens mij kan het afplatten vrij snel gaan. Ik zou er nu wel energie in steken om de voorkeurskant er wat uit te krijgen. Misschien even met het consultatiebureau bellen voor tips? Huup heeft misschien ook nog wel tips.

Buikoefeningen doen met je kind schijnt ook goed te zijn. Je legt hem op z'n buik, brengt z'n armpjes en handen onder z'n lijfje en laat je vriend proberen om hem naar links en naar rechts te laten kijken.

Ik let er zelf op dat Lena in de draagdoek haar hoofd soms naar links en soms naar rechts heeft. Ik heb soms het idee dat ze een kleine voorkeur heeft voor links. Maar je hebt gelijk, het is niet eenvoudig om zo'n hoofdje de andere kant op te krijgen.

[..]

Lena had er ook behoorlijk last van, en Ivan ook. Het was hier binnen 2 weken weg.
Ik draai op het aankleedkussen wel altijd zijn hoofd en let er op als ik 'm ergens neerleg maar ja hardnekkig hè zo'n voorkeur.

Werkt die oefening ook als je kind zijn hoofd nog niet omhoog kan houden? Hij ligt namelijk eigenlijk vooral met zijn neus in het matras als je hem op zijn buik legt. Zit nog geen kracht in die nek van hem.

Twee weken is niet lang. Ik dacht dat de acne langer aan hield joh.
The way you rock'n'roll
pi_94416012
Ritme is hier ver te zoeken, hij drinkt ook vaak kleine beetjes en slaapt vaak bij mij op schoot of in de doek. Probeer hem wel vaak weg te leggen als hij slaapt maar dat wil niet altijd. De fles drinkt hij nog niet altijd even goed en zelf in slaap vallen al helemaal niet.
Tja...ik vind dat wel lastig omdat hij ook over een maand naar het kdv gaat. Weet wel nog van Lotte dat zij dat ook had en dat het in de periode voor ze naar de creche ging vanzelf beter ging. Hopelijk nu ook
pi_94416102
Slaapt hij 's nachts inmiddels wel op zijn eigen plekje Mrien? En op zijn buikje dan? Gaat dat goed?

Jouw ritme klinkt als ons ritme. Geen dus :P
The way you rock'n'roll
pi_94416270
'S nachts slaapt hij nu meestal in z'n eigen bedje op z'n buik. Alleen wanneer hij te benauwd is en duidelijk wat meer rechterop moet slapen bij mij op de buik. Dat scheelt al wel veel ;)
Maar zoals nu zit ik beneden op de bank, met een slapende Jelle op mijn buik. We moeten zo weg (even controle longen bij de huisarts, voor de zekerheid) , leg ik hem zo even weg en daarna knoop ik hem in de doek.

Het geen ritme hebben vind ik niet erg, wel is het wat onhandig voor straks.
pi_94416428
ritme is voor mietjes :Y) :+

DML ik zou toch voorzichtig zijn met die stellage ( Puck O+ O+ ); wellicht werk je de voorkeur zo verder in de hand.

Tips heb ik niet echt voor je, nekoefeningen doen, bedje omdraaien (licht van de andere kant!) en rechtuit verschonen zijn de meest gangbare. Maar soms (vaak!) is zo'n voorkeur zó hardnekkig dat je er gewoon niets aan doet. Amélie lag rustig uren naar de muur te staren. Best kun je naar een fysio gaan om zijn/haar oordeel te horen over hoe erg de afplatting is en hoe erg Puck's voorkeur is, hij/zij kan je ook concrete tips geven. Wordt vergoed en je hebt geen verwijzing nodig, je kunt gewoon zo een fysio bellen.
Afplattingen ontstaan megasnel trouwens op deze leeftijd.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94416455
De avonden en nachten hebben hier wel een vrij voorspelbaar verloop en dat vind ik al heel fijn. Bij Ivan was er al wel vrij gauw een ritme van slapen - drinken - spelen, maar Lena is soms heel lang wakker en soms lijkt ze alleen maar te slapen.

Als Puck zijn hoofd niet overeind kan houden zijn die oefeningen nog belangrijker om te doen. De nekspieren moeten gewoon getraind worden. Die zijn belangrijk bij bijvoorbeeld het rollen (en zitten en kruipen...).

Het is maar een vermoeden van me, maar het zou zomaar kunnen dat Puck zich veel fijner gaat voelen als hij meer kan dan alleen maar liggen. Ik herken veel van hem in mijn neefje en bij hem ging dat ook zo. Maar goed,het is maar een vermoeden. :+
pi_94416593
Dottir heeft ook een duidelijke voorkeurskant. Ze slaapt niet altijd even fijn op haar rug, maar wel heel lekker op haar zij. Ik leg dan een (niet verwarmde) kruik voor haar neer zodat ze niet door kan rollen op de buik. Dat was bedoeld om haar comfortabeler te laten zijn, maar op die manier heeft ze ook weinig te kiezen qua voorkeurskant, ze ligt op de kant die ik kies en die wissel ik natuurlijk af.
Natuurlijk ligt ze ook regelmatig wel gewoon op haar rug, we hebben nu een mobiel gekocht waar ze erg graag naar kijkt dus dan krijgt de achterkant van haar hoofd ook nog wat druk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94416786
Bedje is momenteel een co-sleeper dus ik kan het alleen hooguit andersom opmaken maar ja dat is ook niet ideaal :+

Fysio zal ik straks even bellen dan. Buikoefeningen moeten we ook maar wat meer mee doen. Hij vindt het niet tof dus dan stop je vaak al snel weer en denkt laat maar.

Wellicht heb je gelijk Claudia maar voorlopig lijkt hij niet de vlotste. Hij lacht nog niet echt, maakt geen geluidjes van plezier of zo, interesse in een mobile o.i.d. heeft hij ook niet. Hij staart voor zich uit en als hij dat zat is zet hij het op een brullen.

Bedankt voor de tips allemaal ^O^

Mrien waren de longen schoon?
The way you rock'n'roll
pi_94416800
Elin heeft enorm sterke nekspieren met dank aan het buikslapen, t is net de hulk haha :D

De dagen en nachten gaan hier idd zoals mrien omschrijft.
Veel huilen, maar ook nog steeds veel overstrekken en heel onrustig zijn. Wakker in bed leggen is geen optie, slapen gebeurt eigk alleen tegen ons aan. De nachten gaan nu wel iets beter gelukkig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94416942
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bedje is momenteel een co-sleeper dus ik kan het alleen hooguit andersom opmaken maar ja dat is ook niet ideaal :+

Fysio zal ik straks even bellen dan. Buikoefeningen moeten we ook maar wat meer mee doen. Hij vindt het niet tof dus dan stop je vaak al snel weer en denkt laat maar.

Wellicht heb je gelijk Claudia maar voorlopig lijkt hij niet de vlotste. Hij lacht nog niet echt, maakt geen geluidjes van plezier of zo, interesse in een mobile o.i.d. heeft hij ook niet. Hij staart voor zich uit en als hij dat zat is zet hij het op een brullen.

Bedankt voor de tips allemaal ^O^

Mrien waren de longen schoon?
Mijn fysio zei destijds dat het net was als wanneer je zelf ging hardlopen. Je moet steeds iets verder dan je eigenlijk kunt om je conditie op te bouwen. Als je steeds stopt als je buiten adem raakt bouw je niets op. Zo is het ook voor Puck, wil hij die spieren opbouwen dan moet hij een klein beetje over een drempel heen zeg maar, en dat vinden ze niet fijn. Amélie zette het ook heel dramatisch op een brullen om daarna haar hoofd even dramatisch neer te laten storten. :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94417028
Wat vervelend dat Elin zo duidelijk niet lekker in haar velletje zit. Komt dat nog steeds door de reflux? Jullie hadden nu medicijnen toch?

Je hebt gelijk Huup. We gaan gewoon elke avond oefenen!
The way you rock'n'roll
pi_94417234
Ons consultatiebureu adviseert om je kind meerdere keren per dag (na elke verschoning bijvoorbeeld) even op de buik te leggen om de nekspieren te trainen. Je kunt je baby helpen door de armpjes onder het lijf te vouwen (zodat de handjes naast elkaar onder het hoofd ongeveer liggen). Ik heb wel een foto van Lena (al zouden de armpjes dichter naar elkaar toegedrukt kunnen zijn; je kunt de armpjes ook zelf vasthouden):

Wat je daarbij kunt doen is je hand op het kontje houden zodat je het onderlijf naar beneden drukt. Dat maakt het ook makkelijker voor een baby om het hoofd op te tillen. De frustratie hoort erbij. Het is niet altijd even leuk, maar frustratie is een belangrijke motivatie om nieuwe dingen te leren. :+

Ik koester trouwens niet de illusie dat je met dit soort trainingen je kind vanalles kunt leren, hoor. Ik heb gemerkt dat baby's een soort innerlijke drang hebben om dingen te doen. Ik vond het heel wonderlijk om Ivan te zien lopen bijvoorbeeld terwijl hij zoveel efficiënter kroop. Maarja, het zat er gewoon in en moest eruit. Wel denk ik dat je de omgeving van je kind kunt beïnvloeden om het leren een handje te helpen. Zo is het bewezen dat kinderen die de ruimte krijgen sneller leren kruipen. Het gaat er dus om om je baby genoeg tijd op de buik aan te bieden om hem de kans te geven om de nekspieren te trainen.

Nu zelf nog doen. :') Ik ben er wat laks in geworden omdat Lena al vanaf de geboorte heel aardig haar hoofd overeind kon houden.
pi_94417397
succes met oefenen, ik vond het maar stom, het voelde heel gemeen :') de fysio kan je eventueel meer vertellen over hoe vaak en hoe lang enzo.

Geen idee, het zou door de reflux kunnen komen nog, misschien ook niet. We beginnen ons af te vragen of we niet andere dingen moeten overwegen of niet, zoals een allergie bijvoorbeeld.
Maar het is zo lastig, veel dingen zijn natuurlijk normaal, krampjes en uitslag en de constipatie enzo. Maar wanneer is het niet meer normaal? dat idee. Nouja goed, we moeten over 2 weken weer naar de kinderarts, dan gaan we evalueren en dan wordt dit ook besproken.

De kinderarts had het erover dat als de zantac niet afdoende werkt dat we dan toch aan de nutriton erbij moeten en dan krijgt ze daar weer bij een laxeermiddel omdat ze met nutriton helemaal niet meer poept. Ik wil daar eigenlijk liever niet aan omdat er ook andere middelen zijn die werken en omdat ik het niet wenselijk vindt om zo aan die stoelgang te morrelen en dan maar laxeer erbij te geven. Dus ik moet me even goed inlezen over alternatieven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94417458
oh claudia ja hahaha, wij moesten aan de slag met leren rollen. Mooi niet dat ze het deed :') Dat zou ik nu dus niet meer doen. Spieren trainen okay, het je kind t niet té gemakkelijk maken, prima. Maar echt zo aan de slag, nee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94417537
Ik leg haar ook eigenlijk te weinig écht op de buik omdat ik altijd vind dat het al heel knap is als ze haar hoofd optilt om me me aante kijken als ze op haar buik op mij ligt (en ik half lig).

Het verschonen gebruiken om er een beetje regelmaat in te krijgen is wel een goed idee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94417638
He, wat rottig allemaal, huup. Ik heb er niks over te zeggen, maar ik hoop dat jullie met de kinderarts samen een manier vinden om ermee om te gaan. Vind je dat het nog te lang duurt, die 2 weken?
pi_94417751
Over verschillen tussen broer en zus gesproken: Ivan had indertijd lawaai om zich heen nodig om lekker in slaap te kunnen vallen. Ik merk dat Lena al vanaf het begin behoefte heeft aan rust. Ze kan ook ontzettend schrikken van bewegingen en geluiden die Ivan maakt, terwijl je zou denken dat ze wel wat gewend is door die 9 maanden in mijn buik. :+

Ik denk dat ze daarom ook wat onrustig was in het ziekenhuis. Er was best veel drukte in de babykamer.
pi_94417788
Bedankt voor de duidelijke uitleg Claudia. Ik heb ook een afspraak al met de fysio gemaakt voor vrijdag. We gaan er mee aan de slag.

Huup, wat vervelend allemaal. Het gevoel van zoeken naar of er iets mis is voor het onrustig zijn ken ik. Inmiddels heb ik dat voor Puck allemaal wel uitgesloten maar het blijft lastig inschatten wat normaal is inderdaad.
Jullie staan wel onder controle van de kinderarts nu. Ik hoop dat jullie er samen uit komen om het Elin zou fijn mogelijk te maken.
En wat balen dat de reflux ook voor Elin problemen oplevert met de stoelgang. Zo blijf je lappen omdat je voor het medicijn voor het één weer iets anders moet geven voor de bijwerkingen daarvan. Om maar niet te spreken van het feit dat je een deja-vu gevoel krijgt met dat obstipatie gebeuren natuurlijk.
The way you rock'n'roll
pi_94418048
Oh en DML, zo langzaam is Puck helemaal niet, hoor! Hij is toch pas 6 weken oud? Ik denk dat het heel verhelderend voor je zou zijn om wat te lezen over de ontwikkeling van de baby en daarbij te onthouden dat het om gemiddeldes gaat.

En vergeet ook niet dat we hier allemaal trots doen over wat ons kan al kan. :+ Dat geeft een vertekenend beeld. En het wordt trouwens alleen maar erger. :')
pi_94418146
Het is dan ook Dottir van Vanyel die maakt dat ik dat denk. Niet zo opscheppen dus Vanyel :D

Duidelijke site trouwens Claudia, dank je. De meeste hebben alleen maar vaag de ontwikkeling per maand maar daar kan ik niet zoveel mee.
The way you rock'n'roll
pi_94418481
Sorry :@
Maar tis ook niet alsof Dottir hier met een grote grijns door de kamer huppelt hoor! Is ook gewoon een kleine baby die vrijwel niks kan. Ze heeft welgeteld 2 keer gelachen (beide keren niet naar ons) en is vooral erg geïnteresseerd in alles wat ze ziet. Maar praten ho maar }:| ;)
pi_94418573
Een allergie overweeg ik ook nog huup, zeker gezien de krampjes die hij nog veel heeft. Dat was een hele tijd weg vreemd genoeg

We zitten nu in de wachtkamer dml ;)
pi_94418595
Idd leuke site trouwens. Eens kijken wat ze over twee weken allemaal per se moet kunnen om normaal te zijn ;)
pi_94418716
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:12 schreef Vanyel het volgende:
Idd leuke site trouwens. Eens kijken wat ze over twee weken allemaal per se moet kunnen om normaal te zijn ;)
_O-

Wat voor wachtkamer, mrien? Fysiotherapeut?
pi_94418818
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:10 schreef Vanyel het volgende:
Sorry :@
Maar tis ook niet alsof Dottir hier met een grote grijns door de kamer huppelt hoor! Is ook gewoon een kleine baby die vrijwel niks kan. Ze heeft welgeteld 2 keer gelachen (beide keren niet naar ons) en is vooral erg geïnteresseerd in alles wat ze ziet. Maar praten ho maar }:| ;)
ik geloof er niets van, fotoooo! :+

succes mrien :*
ga je je overweging nog bespreken op t cb enzo?

Claudia die 2 weken, sja, t is niet anders, het geeft me ook een beetje de tijd om wat meer te observeren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94418872
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik geloof er niets van, fotoooo! :+
Een foto van het niet door de kamer huppelend kind?
Jij wil gewoon mijn dochter spieken!
pi_94418931
oh en Elin's haar groeit als een malle en ze heeft net als haar zus een paar behoorlijke kruinen. Ik denk dat ze ook krullen zal krijgen uiteindelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94418965
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een foto van het niet door de kamer huppelend kind?
Jij wil gewoon mijn dochter spieken!
Betrapt :7 :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94418979
Groeien? Haar dat groeit :o Gebeurt dat echt?
pi_94418997
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Betrapt :7 :P
Ach nee, ik wil je niet jaloers maken :P :D
pi_94419012
Ik ben blij dat Lena wat haar heeft, want ze heeft ineens berg gekregen.
pi_94419091
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ach nee, ik wil je niet jaloers maken :P :D
try me :D ;)

oh haha, Elin heeft berg tussen de wenkbrauwen, ziet er ook heel charmant uit :')
ik doe er verder niets mee trouwens, gaat vanzelf weer weg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94419102
Je bent blij dat ze haar heeft omdat je het dan minder ziet of is dat nog om andere redenen fijn?
pi_94419247
Ja, omdat ík het dan minder zie. :+

Ik smeerde het in met een Weledaspulletje, maar d'r haar gaat er zo maf van uitzien. :D Ik ga nu denk ik maar eens baby-olie proberen. Regelmatig badderen lijkt trouwens het beste te helpen. Heb ik weer...
pi_94419343
Ghi :)
Ik heb haar badritueel vanmorgen ook weer beperkt tot even met een vochtig doekje door de spuugnek en insmeren met veel lekker ruikende olie. Als nieuw!
pi_94420684
quote:
Op maandag 21 maart 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Wat voor wachtkamer, mrien? Fysiotherapeut?
Huisarts
Jelle blijkt een oorontsteking te hebben en z'n longen zaten aan 1 kant flink vol. Kuurtje antibiotica dus. Vond huisarts wel verstandig om even goed op te knappen
pi_94420773
Het was het kraaien van plezier bij het aaien van een knuffel over haar wang en ik meen het beet pakken van een boekje dat ik bijzonder vond Vanyel.

Ik probeer Puck's aandacht te trekken door mijn tong uit te steken en de O en A klank te maken. Dit had ik in oei ik groei gelezen. Ze zouden dat proberen na te doen. Soms steekt Puck ook wel zijn tong uit maar ja dat doet hij op andere momenten ook dus tja.

Mrien, wat een pech voor je ventje. Hopelijk slaat de AB snel aan!
The way you rock'n'roll
pi_94420819
quote:
Op maandag 21 maart 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]
succes mrien :*
ga je je overweging nog bespreken op t cb enzo?
Als ik daar de volgende keer ben wel denk ik, vooralsnog overweeg ik alle melkproducten zelf te schrappen om te kijken of dat effect heeft. Al twijfel ik ook of het wel kma zal zijn. Heb in ieder geval van Stefan Kleintjes een lijst gekregen waar allemaal lactose in zit. Ga ik me eerst even in verdiepen
pi_94420921
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:01 schreef mrien het volgende:
Huisarts
Jelle blijkt een oorontsteking te hebben en z'n longen zaten aan 1 kant flink vol. Kuurtje antibiotica dus. Vond huisarts wel verstandig om even goed op te knappen
Wat zielig voor zo'n kleintje. Nu maar hopen dat die antibiotica snel helpt!

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het was het kraaien van plezier bij het aaien van een knuffel over haar wang en ik meen het beet pakken van een boekje dat ik bijzonder vond Vanyel.

Ik probeer Puck's aandacht te trekken door mijn tong uit te steken en de O en A klank te maken. Dit had ik in oei ik groei gelezen. Ze zouden dat proberen na te doen. Soms steekt Puck ook wel zijn tong uit maar ja dat doet hij op andere momenten ook dus tja.
Dat kraaien doet ze idd. Verder slaat ze wel vaak tegen een knisperbeest aan (met gesloten hand) als ik haar rechtop houd en het ding binnen handbereik leg, maar vastpakken is er hier ook nog niet bij hoor :)

Dat tong uitsteken en mond open en dicht doen proberen wij ook al weken, maar heeft hier geen enkel effect.
pi_94421593
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:04 schreef mrien het volgende:

[..]

Als ik daar de volgende keer ben wel denk ik, vooralsnog overweeg ik alle melkproducten zelf te schrappen om te kijken of dat effect heeft. Al twijfel ik ook of het wel kma zal zijn. Heb in ieder geval van Stefan Kleintjes een lijst gekregen waar allemaal lactose in zit. Ga ik me eerst even in verdiepen
maar het gaat niet alleen om lactose toch? mocht het kma zijn? zit je dan niet ook met dingen zoals weipoeder en broodverbeteraar en dat soort toestanden?

Kun je mij misschien die lijst mailen ofzo? Ik overweeg de lk van ons cb te bellen om erover te overleggen en na te gaan wat handig is.
totaaaal offtopic maar Ellevill heeft weer aanbieding en boh! ik zit weer op mn handen :') O+

:* Voor Jelle, goed opknappen jungske :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94421765
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:23 schreef huuphuup het volgende:
totaaaal offtopic maar Ellevill heeft weer aanbieding en boh! ik zit weer op mn handen :') O+
En wat zou je dan zoal willen kopen?
* Vanyel heeft alleen een rekbare doek en zou er wel een geweven bij willen om dat ook eens te proberen@subtiele adviesaanvraag in het verkeerde topic
pi_94422326
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En wat zou je dan zoal willen kopen?
* Vanyel heeft alleen een rekbare doek en zou er wel een geweven bij willen om dat ook eens te proberen@subtiele adviesaanvraag in het verkeerde topic
:D

ik vind deze supermooi van kleur http://www.ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=120 O+
en de zara leaf ook. Dan gaat het dus heel banaal om de kleurtjes :P Ellevill zara ken ik al en dat vind ik tot nu toe de fijnste doek.

Waarom geef je je niet op voor een reisdoek? dan kun je eens rustig proberen en de verschillen tussen doeken leren kennen. Wickie heeft nu een ellevill en een neobulle op reis gestuurd en miss sly heeft er ook twee op reis. :)
Normaalgesproken zou ik je zo de mijne sturen om te proberen maar hij is nogal in gebruik hier nu :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94423329
Een reisdoek is zo.. community. Dat zou me een echte echte OUDposter maken en ik heb nu nog de illusie dat ik hier op bezoek ben 8-) jaja, ik weet het, laat me maar gewoon in die waan

Kan me voorstellen dat je de jouwe koestert op het moment.
pi_94423397
Even heel erg snel ego tussendoor. We hebben net een gespek gehad bij een eventuele nieuwe gastouder, en het klikte. Ze is heel lief tegen Ilse, en we zien het helemaal zitten. We stappen per direct over. Bij deze heb ik ook een beter gevoel dan bij de andere!!
*poef* nu is het weg
pi_94423423
Vanyel,

Ik heb een geweven draagdoek, die gebruik ik nu niet, zou je best mogen lenen als je dat wil?
*poef* nu is het weg
pi_94423523
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Even heel erg snel ego tussendoor. We hebben net een gespek gehad bij een eventuele nieuwe gastouder, en het klikte. Ze is heel lief tegen Ilse, en we zien het helemaal zitten. We stappen per direct over. Bij deze heb ik ook een beter gevoel dan bij de andere!!
wat superfijn! Goed zeg *O*

Vanyel :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94425360
quote:
Op maandag 21 maart 2011 15:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]

maar het gaat niet alleen om lactose toch? mocht het kma zijn? zit je dan niet ook met dingen zoals weipoeder en broodverbeteraar en dat soort toestanden?

Kun je mij misschien die lijst mailen ofzo? Ik overweeg de lk van ons cb te bellen om erover te overleggen en na te gaan wat handig is.

:* Voor Jelle, goed opknappen jungske :*
Ja hoor, geef je mailadres maar :)
Ik weet niet precies waar je allemaal op moet letten indien kma, nog geen tijd gehad om het rustig te lezen..
pi_94425746
Dit topic is ook hollen of stilstaan zeg!!

Vanmiddag de verpleegkundige van het CB hier gehad. Sarah groeit goed en we zijn weer goed gekeurd ;)
Hier een heel tevrede meisje dat regelmatig erge last van krampjes lijkt te hebben en dat vind ik zo zielig.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94431520
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Vanyel,

Ik heb een geweven draagdoek, die gebruik ik nu niet, zou je best mogen lenen als je dat wil?
Dank je, lief aanbod:)
Helaas ben ik een beetje een ransbak, ik sleep de uiteinden van mijn eigen doek regelmatig over de grond enzo. Dat risico loop ik liever niet met de spullen van een ander.
pi_94431927
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

zo'n 4 weken :'( Arme knappe puck

toen de puistjes echt heel rood waren smeerde ik er sudocreme op, dat hielp heel goed.
pi_94432116
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dank je, lief aanbod:)
Helaas ben ik een beetje een ransbak, ik sleep de uiteinden van mijn eigen doek regelmatig over de grond enzo. Dat risico loop ik liever niet met de spullen van een ander.
hehehe herkenbaar :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94432939
oh,kaatjejannie,wat fijn!!

Wat is er veel geschreven zeg, gezellig!
pi_94433296
Ik sleep ook met de doek/bondolino. Daar hebben we een wasmachine voor!

Het is idd een hele opluchting. Ben er zo blij mee. Vanmiddag hebben we de fles van Ilse opgehaald, dus we hoeven ook niet meer naar de oude gastouder.

Het poepen is weer drama. Ook nu we de comfort verminderd hebben, blijft ze stopverf poepen. Na overleg met de huisarts hebben we lactulose gekregen. Hopelijk werkt dat wat.

Ik heb de afgelopen dagen veel gewerkt, en ben gewoon jaloers op N die bij Ilse geweest is. Ik ben blij dat ik nu 2 dagen vrij ben. Lekker mamma en dochter tijd! O+
*poef* nu is het weg
pi_94434246
Wat fijn zeg kj! Groot gelijk dat je haar gelijk naar de nieuwe gastouder laat gaan! Hopelijk is ze snel gewend!
pi_94435209
Jemig, mrien, het zit jullie niet mee.

Kaatjejannie, fijn dat jullie nu al iemand anders hebben gevonden! Wat een opluchting lijkt me dat.

Vanyel, ik heb ook een Zara (de Lavender) en ik ben er dolblij mee. Ik vind het een mooie doek (want effen van kleur en geen opvallende motiefjes), hij is niet superdik en dus fijn voor in de zomer, hij is niet ontzettend dun en dus prima in de winter te gebruiken, hij ondersteunt goed en het allerfijnste vind ik (waarschijnlijk net als Huup) dat 'ie zo fijn afknoopt. Dat wil zeggen dat het knopen makkelijk gaat en de knopen zelf niet dik maar heel strak zijn.

Doe als ik deed: koop er gewoon een. :Y) Ik heb de mijne hier gekocht.
pi_94438791
Je verkoopt het goed!
We zitten nu te twijfelen of we een aanbiedingsdoek moeten kopen of gewoon eentje die we echt mooi vinden. Het excuus is dan natuurlijk dat we er nog jaaaren mee kunnen doen en het dan dus eigenlijk relatief gezien heus niet zo duur is.
pi_94439464
Oh en natuurlijk nog fijn van de gastouder kj.

Als iemand toevallig nog iemand weet die 1 dagje een heeeel leuk kind wil opvangen in Utrecht zo ongeveer tot na de zomer?
pi_94439675
En hoe grooot koop je dan zo'n Zara?

Wacht, misschien moet ik ff de mateninfo lezen 8)7
pi_94439691
Kwartet! *O*
pi_94439873
Maat kijken helpt niet }:|

quintet :@
pi_94439907
Vergeet niet dat je een mooie doek ook weer door kunt verkopen, Vanyel.

En dit is een handig overzicht voor maten. Ik zou voor een 6 gaan. Al moet ik zeggen dat ik met een 6 best wel veel doek overhoud bij de reguliere knoop (FWCC) met de Zara. Ik knoop altijd aan de voorkant af en ik ben momenteel niet echt slank.
pi_94439948
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:49 schreef Vanyel het volgende:
Je verkoopt het goed!
We zitten nu te twijfelen of we een aanbiedingsdoek moeten kopen of gewoon eentje die we echt mooi vinden. Het excuus is dan natuurlijk dat we er nog jaaaren mee kunnen doen en het dan dus eigenlijk relatief gezien heus niet zo duur is.
Mijn doek was geen aanbiedingsdoek maar ook niet nieuw, maar wel precies wat ik mooi vond. Het is echt de beste 75 euro aan meuk en onzin die ik heb uitgegeven wat babyspul betreft. :Y
Ik vind een hoop onzinnig en niet zo nodig en de doek was ook een gokje (in die zin, ik had er pas 2 geprobeerd en doek a beviel me wel dus die heb ik gelijk maar gekocht), maar ik vind het zó makkelijk om gewoon de optie te hebben.
Zo'n doek neemt ook heel gemakkelijk mee, Amélie sliep altijd wel in de doek tot vrij oud eigenlijk nog wel, het was onze backup voor als we ergens heen gingen en we wisten niet zeker of zij wel of niet kon slapen daar. Openbaar vervoer is zoveel makkelijker met de doek enz.

/doekenlobby :D

nee serieus, ik zou, als je rekbare je bevalt en je het dragen leuk vindt, het geld gewoon uitgeven aan een geweven, daar zul je veel plezier van hebben. Mocht het je toch niet bevallen dan kun je draagdoeken best goed zonder al teveel verlies ook weer verder verkopen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94440062
ik heb ook een 6 en ik knoop ook voorop af.
En vadsig ja, check :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94440168
Ik weet ook zeker dat ik mijn doek nooit ga verkopen. Als ik hem niet meer gebruik krijgt Lena hem als sprei over haar bed of zo. Hij is me te dierbaar. We hebben er zulke leuke, knusse momenten in beleefd. O+
pi_94440423
Zeg hoe vadsig is vadsig? Ik ben 1.80 (en mijn schatje een schamele 1,68 en die moet m ook gebruiken) en ook niet dun...
Ik dus dat laatste, niet zij natuurlijk ;)
pi_94440879
ik ben 1.68 en ik draag nu maat 42 spijkerbroek. Dat was ooit minder :') en toen zat de doek ook beter :P maar ik knoop dus voorop af, als ik zou willen zou ik makkelijk achteraf af kunnen knopen. Ik zou zeggen dat een doek maat 6 met mijn lengte nog wel tot maat 44 kan en dan achterop afknopen.
De dames in het draagdoekentopic weten daar vast meer over.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94441163
Jaja, ik hou al op.
pi_94441187
Ik ben 1.74m en draag een maat 38 positiespijkerbroek. :')

Ik wou nog een bakje cashewnoten nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Thanks.

Anyhow, ik zou een maat 6 nemen. Dat is ook de meest 'gangbare' maat.
pi_94441360
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben 1.74m en draag een maat 38 positiespijkerbroek. :')

Ik wou nog een bakje cashewnoten nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Thanks.
maat 38, niet zeuren ja! :D

Haha nee hoor Vanyel, je hoeft niet op te houden :P maar ik heb er gewoon niet genoeg verstand van, het zou lullig zijn als je straks een doek koopt en het gaat allemaal net niet ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 maart 2011 @ 21:23:37 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94441671
Ik heb met een 6 wel best staarten over. 1,68 en maat 38. En zondag liep ik in blijdorp en merkte ik dat m'n buikrol flink is afgenomen. Dat als je gaat zitten je kind op de hoofdrol steunt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94442026
Ik merk dat ik doordat Lena zo klein is ook gewoon veel meer doek overhoud. Bij Ivan ben ik later begonnen met het gebruiken van een geweven doek.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:32:29 #181
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94442389
Ik ben 1.67 en ong 90 kilo :@ (wel al weer bijna 10 kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap) en ik kan mijn hopp 4.6 goed achter afknopen. En ik heb maat 46
pi_94443022
Besteld.
pi_94443413
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:40 schreef Vanyel het volgende:
Besteld.
*O*
wie wat waar? welke? :9
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94443433
*O*

Welke kleur, Vanyel?
pi_94443507
Hmmm, ik geloof dat Mex een nieuw schema heeft. Hij gaat de laatste dagen om 7 uur slapen, tot half 11 ongeveer, nog even een flesje,luier,pyama en snel weer terug naar bed tot 7 uur s'ochtends.
Op zich wel lekker hoor, maar wilde hem nog broccoli geven en een badje, dat deed ik altijd tussen 7 en half 9.
En hij had zich vanmiddag helemaal ondergepoept aan de voorkant, zat te kreunen in de etos,niet normaal!
Heb ik hem in een lunchroom verschoond en helemaal omgekleed, de poep zat helemaal in z'n navel geperst.

Hoe doe jij dat Claudia met Ivan? En andere mama's met kindjes die om 7 uur naar bed gaan?
Ik kan hem nu nog wel s 'middags in badje doen, maar als ik weer werk is dat lastiger.
pi_94443519
De koffie. Beetje neutraal, kunnen we er ook allebei mee lopen zonder dat het raar staat.

En Dottir doet het goed in bruin :)
pi_94444508
Das een mooie kleur Vanyel! Idd neutraal is fijn als er meer mensen gebruik van maken (vind ik zelf tenminste), en hij staat je stoere puppeke vast goed ja :Y <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94444846
Troeta ik heb geen idee meer hoe dat ging destijds met Amélie maar die had nog niet echt een voorspelbaar ritme/schema rond die leeftijd, dat kwam pas veel later. (en wat later dan gemiddeld ook door de vele buikpijn enzo.)
Tegenwoordig gaat ze wel zo rond half 8 slapen en we eten rond 6 en daarna in bad als het zo uitkomt.

Mn meiske had net een heel vrolijk onderonsje met papa O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94444878
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:46 schreef Troeta het volgende:
Hoe doe jij dat Claudia met Ivan? En andere mama's met kindjes die om 7 uur naar bed gaan?
Ik kan hem nu nog wel s 'middags in badje doen, maar als ik weer werk is dat lastiger.
Ivan gaat gewoon niet zo vaak in bad. :o Ik doe hem meestal 's ochtends in bad, in het weekeinde, tijdens 'mijn' dagen... Als ik het echt 's avonds zou moeten doen zouden we om 18:00 uur aan tafel zitten en zou hij tussen 18:30 en 19:00 uur in bad gaan. Misschien zou ik bedtijd verplaatsen naar 19:30 uur. Dat geeft net meer ademruimte. Als Mex ouder wordt kan hij denk ik ook makkelijker iets langer wakker blijven door het badderen zelf. De meeste kindjes vinden het immers leuk om in bad te spelen.

Als het echt niet zou lukken zou ik overwegen om hem 's ochtends mee de douche in te nemen.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:05:54 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94445032
Wij eten om 6 uur. Half 7 klaar en in bad en rond 7 ligt het hele spul. Routine.
pi_94445040
Geweldig, die pretoogjes en dat bescheiden lachje, huup!
pi_94445134
ze hoeven natuurlijk ook nog es niet dagelijks in bad.
Ze spelen nog niet buiten enzo, echt heel vies worden de meeste kindjes niet. (de erge spugers en occasional spuitluier daargelaten)

Mee onder de douche kan ook en anders ouderwets met een washandje even wassen is natuurlijk ook altijd nog een optie. Doen we hier ook, werkt prima.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94445200
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:05 schreef Ticootje het volgende:
Wij eten om 6 uur. Half 7 klaar en in bad en rond 7 ligt het hele spul. Routine.
Ja dat ook ja, je krijgt er vanzelf handigheid in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 maart 2011 @ 22:11:31 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94445492
En als we vroeger eten moet ik echt opletten anders ben ik klaar met m'n routine en dan loop ik de woonkamer in en is het net half 7. Das wel een beetje vroeg.
Ons doel is tussen 7 en 8, maar net hoe de humeur is van beide dames.
pi_94445508
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:47 schreef Vanyel het volgende:
De koffie. Beetje neutraal, kunnen we er ook allebei mee lopen zonder dat het raar staat.

En Dottir doet het goed in bruin :)
Deze?

Ik ben benieuwd hoe de Zara je gaat bevallen!
  maandag 21 maart 2011 @ 22:13:36 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94445634
Vooral met dat glas wijn.
pi_94445779
Ja, wat is dat toch met moeders afbeelden met een glas wijn?
  maandag 21 maart 2011 @ 22:16:50 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94445864
Ja, ik denk dat als je eenmaal kinderen hebt sneller naar de wijn grijpt ofzo. Het liefst in elke situatie, tijdens het kolven, tijdens het dragen...
pi_94445945
Ik vroeg pas aan mijn lief wat moeders doen als hun kinderen naar school gaan. Daarop zei hij: "Sherry drinken." :')
  maandag 21 maart 2011 @ 22:19:39 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94446035
Oh... Wat erg. Morgen is m weg en ik heb inderdaad een flesje wijn koud liggen voor tijdens glee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')