abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:23:30 #127
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94473222
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:32 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Assad=Syria
Syria=Assad
Zeer constructieve post die aan dit topic erg veel toevoegt...

enfin ik vind de TT alles behalve realistisch. Je kan beter zeggen 'demonstraties'. Ik bedoel het begint altijd met demonstraties.

Ik zie alleen in een stad dat er behoorlijk heftige demonstraties zijn. Laten we hopen dat deze uitbreiden.
Laat me met rust!
pi_94473425
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:23 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Zeer constructieve post die aan dit topic erg veel toevoegt...

enfin ik vind de TT alles behalve realistisch. Je kan beter zeggen 'demonstraties'. Ik bedoel het begint altijd met demonstraties.
Idd, ik ga even een verzoek indienen bij een mod.

quote:
Ik zie alleen in een stad dat er behoorlijk heftige demonstraties zijn. Laten we hopen dat deze uitbreiden.
Ver van mijn bed show? Hopen dat een land naar de klote gaat, geweld, chaos en doden? :r
pi_94473749
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 15:37 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Wisten jullie dat Mubarak in Assad ondergedoken zit op het moment? En Assad heeft het zelfs vrijwillig aangeboden!

Stelletje homo-arabieren leiders :P
Wat een niveau ook weer van jou.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:55:33 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_94476991
Syria's coming revolution?

Compared to footage of thousands, and sometimes millions, of protesters on the streets of Tunis, Cairo, Manama, Sana'a and Tripoli, the numbers in Syria might seem low. It should be noted, however, that what has taken place in Syria over the past few days is simply unprecedented. The only mass public expressions that Damascus has seen in the past few decades have been demonstrations co-opted by pro-regime supporters.

For anyone, let alone thousands of Syrians to call out in the open for freedom and dignity is simply unheard of: It is understood by every Syrian to mean a challenge to a once set-in-stone status quo.

A forty year old red line has been crossed and there is no turning back.

Some have made the argument that Syria is immune to unrest because the country has a popular president, who is generally considered to be in-tune with the sentiments of the Arab street on foreign policy and who is a young idealist that has introduced a "reform" agenda. Some others claim that Syria will side-step revolution because the social and economic conditions in the country are more tolerable than those of Tunisia or Egypt.

While these explanations may have some merit, they assume a false frame. Tunisians, Egyptians, and now Libyans, have demonstrated to the Arab world, and Syrians in particular, that people cannot be placated with hand-me-downs per the discretion, or the timeline, of the regime. It is about proactively taking what is rightfully theirs from holding their government accountable to having a real choice in who governs them in the first place.

Freedom, dignity and democracy can be trickle down from dictators, they are the inheritance of the people.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:04:59 #132
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94480683
Tijd voor Twitter ;-)

Dara'a
Kleine stad in het zuiden van Syrie

quote:
abdullahali719:54 22/3
RT @ahmadtalk: #Syria #Daraa ( 19-2-2011): ..
quote:
March15Syria19:50 22/3
The world is now watching! Daraa has been covered more in 4 days than in my entire lifetime. RISE SYRIANS, RISE #March15 #Syria
Andere steden in Syria?
quote:
Kitri102:54 19/3
RT @iyad_elbaghdadi: #Syria protests have spread to Al-Hasakah, Deir az Zour, and Hama. Starting to look very much like a revolution. We can only hope.
quote:
The_Opposition16:59 21/3
Syrian protests in Aleppo, Homs and Deir ez-Zor cities now.
quote:
MaYoMo16:09 21/3
RT @Elicoopter_mid: [MaYoMo/UGR/US] Day of rage demonstrations in Damascus, Deir ez-Zor, Halab - #Syria 2011 http://j.mp/fNzqg9
quote:
hrkshnumb15:58 22/3
RT @razaniyat: RT @BigAlBrand: man arrested in Homs, police came to his house and took ALL the computers and mobile phones. Not only his. #Syria
Onderstreept en dikgedrukt door BeSimple

Toch zijn er over het algemeen weinig tweets over beschikbaar, veel minder dan Egypte en Libie. Al komt dat ook doordat er weinig internationale aandacht heen gaat.
Laat me met rust!
pi_94480844
Syri pakt activist Loay Hussein op

DAMASCUS - De Syrische autoriteiten hebben de prominente mensenrechtenactivist Loay Hussein gearresteerd. Dat meldde een mensenrechtenorganisatie dinsdag

http://www.nu.nl/onrust-m(...)st-loay-hussein.html
pi_94481257
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:04 schreef BeSimple het volgende:

Toch zijn er over het algemeen weinig tweets over beschikbaar, veel minder dan Egypte en Libie. Al komt dat ook doordat er weinig internationale aandacht heen gaat.
Zo, even snel een eigen conclusie verzonnen?

Kan niets te maken hebben met het feit dat er simpelweg weinig animo is voor een zogenaamde "revolutie" ?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:15:10 #135
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_94481319
Syriers _O_

Yallah zid !
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_94481662
Zo te zien meer pro-Assad betogingen dan anti-overheid.
pi_94482013
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zo te zien meer pro-Assad betogingen dan anti-overheid.
Ik hoop heel erg met je mee aangezien ik een famililid in Syri heb...
pi_94482060
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:25 schreef pippicaro het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg met je mee aangezien ik een famililid in Syri heb...
Welke woonplaats?
pi_94482358
deir ez zor
is niet in de buurt van de opstandjes die tot nog toe geweest zijn
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:34:32 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_94482659
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Zo, even snel een eigen conclusie verzonnen?

Kan niets te maken hebben met het feit dat er simpelweg weinig animo is voor een zogenaamde "revolutie" ?
Ik denk dat het meer te maken heeft met de nieuws-focus op Libi en Japan.

Hoeveel mensen hebben beschikking over internet in Syri trouwens?
pi_94482822
Het was weer zo prachtig deze week h, in de Nederlandse media. Een nieuwsheader over rellen in Syri, met maar liefst n dode.

En de slachtpartij in Bahrein wordt volledig genegeerd. Daar worden mensen gewoon op straat gexecuteerd.

Dan weet je wel weer hoe gekleurd we hier zijn! Propagandistische staatsgereguleerde riooljournalistiek.
pi_94482933
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef Chooselife het volgende:
Het was weer zo prachtig deze week h, in de Nederlandse media. Een nieuwsheader over rellen in Syri, met maar liefst n dode.

En de slachtpartij in Bahrein wordt volledig genegeerd. Daar worden mensen gewoon op straat gexecuteerd.

Dan weet je wel weer hoe gekleurd we hier zijn! Propagandistische staatsgereguleerde riooljournalistiek.
Begrijp het verschil nou eens. Egypte, Tunesie, Libie: volksopstand

Bahrain: opstand van religieus extremisten, gesponsord door Iran

De eerst genoemde landen protesteren voor meer vrijheid een een democratische staat.In Bahrain willen ze een Ayatollah-staat stichten
pi_94483038
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Begrijp het verschil nou eens. Egypte, Tunesie, Libie: volksopstand

Bahrain: opstand van religieus extremisten, gesponsord door Iran
Heb je al even aan je voorhoofd gevoeld? Wat is dit voor krankzinnig geleuter. Iedereen heeft hetzelfde recht om te demonstreren!
pi_94483717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heb je al even aan je voorhoofd gevoeld? Wat is dit voor krankzinnig geleuter. Iedereen heeft hetzelfde recht om te demonstreren!
Precies wat ik dacht. Totaal geen kennis van zaken, naeveling.
pi_94483872
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:30 schreef pippicaro het volgende:
deir ez zor
is niet in de buurt van de opstandjes die tot nog toe geweest zijn
Maak je geen zorgen, erg weinig islamisten daar. Verder ook een special forces basis in de buurt waarvan velen in Deir ez-Zor leven. :)
pi_94483991
Syria unrest: Activist arrested on fifth day of protest

Protesters have gathered in the southern Syrian town of Deraa for the fifth straight day, after recent clashes that left six people dead.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12824775
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:57:58 #149
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94484170
Assad gaat ook down! Down met alle Arabische leiders die poep aan hun kont hebben, dus inclusief deze idioot hier die niet alleen zijn eigen volk, maar ook de Koerden onderdrukt! Wat een achterlijke verwijfde homo is dit zeg, kijk die kop alleen al. Lijkt net een vieze stinkende rat!
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94484220
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:57 schreef jamesstewart het volgende:
Assad gaat ook down! Down met alle Arabische leiders die poep aan hun kont hebben, dus inclusief deze idioot hier die niet alleen zijn eigen volk, maar ook de Koerden onderdrukt! Wat een achterlijke verwijfde homo is dit zeg, kijk die kop alleen al. Lijkt net een vieze stinkende rat!
:D

Maar moeten dan niet alle "leiders" in de regio "down"? Aangezien ze allemaal: Turk, Arabier, Perz de koerdjes onderdrukken? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')