Eerder 4 denk ik.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok, dan sturen we er maar 40.
Dat er zo weinig beschikbaar zijn, had ik niet verwachtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van de 72 zijn er 1/3 inzetbaar, dat zijn er 24. Daarvan zijn er momenteel 11 in de VS waardoor er 13 over zouden blijven. Dan is een aantal van die 13 (hoeveel weet ik niet) momenteel bezig met opleidingstaken (buiten NL), die kan je daar ook niet zomaar wegtrekken. Dan moeten er nog een aantal voor de landsverdediging overblijven, dan zit je toch snel aan de 0 toestellen die beschikbaar zijn.
Dus het bombarderen moeten we aan de Fransen / Engelsen / Amerikanen overlaten, bijtanken en een AWACS bemanning zou echter mischien wel lukken.
quote:
België, Canada en Denemarken sturen er 6. Als we dat kunnen matchen zou het mooi zijn.quote:
Staan er niet ook een aantal in Afghanistan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van de 72 zijn er 1/3 inzetbaar, dat zijn er 24. Daarvan zijn er momenteel 11 in de VS waardoor er 13 over zouden blijven. Dan is een aantal van die 13 (hoeveel weet ik niet) momenteel bezig met opleidingstaken (buiten NL), die kan je daar ook niet zomaar wegtrekken. Dan moeten er nog een aantal voor de landsverdediging overblijven, dan zit je toch snel aan de 0 toestellen die beschikbaar zijn.
Dus het bombarderen moeten we aan de Fransen / Engelsen / Amerikanen overlaten, bijtanken en een AWACS bemanning zou echter mischien wel lukken.
Die investeringen in de JSF klinken meer en meer zonde van het geld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat er zo weinig beschikbaar zijn, had ik niet verwachtVerbazend eigenlijk hoeveel van die dure toestellen 'niks' doen. Ben benieuwd hoe ze het dan gaan doen met de JSF.
en binnenkort ook al geen tanks meer
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Pruis is geen betrouwbare bron gebleken in deze thread.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat er zo weinig beschikbaar zijn, had ik niet verwachtVerbazend eigenlijk hoeveel van die dure toestellen 'niks' doen. Ben benieuwd hoe ze het dan gaan doen met de JSF.
en binnenkort ook al geen tanks meer
Je moet wel begrijpen dat dit komt door de bezuinigingen van de afgelopen 10 jaar, defensie heeft echt geen geld meer voor onderdelen, en daardoor slopen ze onderdelen van andere vliegtuigen af waardoor deze natuurlijk niet meer ingezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
geen idee nogquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
yep, vraag me af hoe dat dan is afgelopen.
Als dat bericht van 18:20 waar is dan zal de interventie wel snel volgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:22 schreef horned_reaper het volgende:
Update 18:20 Bronnen rond de opstandelingen zeggen tegen Al-Arabiya dat Gaddafi het staakt-het-vuren schendt en dat zijn leger momenteel opnieuw aanvallen uitvoert.
Update 18:12 Al-Arabiya meldt dat Frankrijk tegen betrokkenheid van de NAVO bij eventuele militaire acties in Libië is. Frankrijk is altijd al kritisch op de NAVO geweest, omdat de VS volgens de Fransen teveel invloed heeft binnen het militaire samenwerkingsverband.
Het internationale Rode Kruis maakte zojuist bekend dat het zijn werkzaamheden in Benghazi hervat, omdat de veiligheidssituatie volgens de hulporganisatie verbeterd zou zijn.
Dat durf ik niet te zeggen, ik weet niet of deze terug zijn of dat ze daar idd nog zijn. Het enige wat ik erover kan vinden is dat ze tot einde 2010 daar zouden blijven, of dat verlengd is dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Staan er niet ook een aantal in Afghanistan?
Zie de F16 net als een oude auto, je kan wel constant geld blijven uitgeven om hem te repareren, maar op een gegeven moment is hij gewoon zo afgereden dat de basis compleet verrot is. De F16 is op een gegeven moment ook compleet `op`, en dan moet je hem vervangen. Of de F35 nu de beste oplossing is, daar laat ik me niet over uit.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:20 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die investeringen in de JSF klinken meer en meer zonde van het geld.
Jij blijkt geen verstand van zaken te hebben, dat is ook gebleken in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Pruis is geen betrouwbare bron gebleken in deze thread.
Dat kan ik ook zeggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:25 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens schurk ik vrij dicht tegen defensie aan en heb er ook behoorlijk wat belangstelling voor. Dat maakt me niet tot expert, maar ik heb daardoor wel wat meer inzicht in de materie dan de gemiddelde burger.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is bijna schandalig hoe de politiek zich denkt te kunnen mengen in het commando binnen de strijdmacht. Defensie is een (tot nu toe) essentiële aangelegenheid voor een staat om te overleven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je moet wel begrijpen dat dit komt door de bezuinigingen van de afgelopen 10 jaar, defensie heeft echt geen geld meer voor onderdelen, en daardoor slopen ze onderdelen van andere vliegtuigen af waardoor deze natuurlijk niet meer ingezet kunnen worden.
Gebeurd trouwens niet alleen bij de luchtmacht, ook vanuit de landmacht hoor ik dezelfde geluiden, dat men geen onderdelen meer heeft en het dan maar van ander materieel afsloopt.
Dat is iets wat je niet defensie kunt aanrekenen, maar de politiek die steeds meer geld bij defensie weghaalt.
Als jij met een redelijke tegenberekening en onderbouwing kan komen, dan ben ik best geneigd om mijn uitspraken bij te stellen. Maar als ik momenteel zelf wat aan het rekenen sla op basis van de cijfers die ik heb, dan blijven er niet zo heel veel F-16s over te zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen.![]()
Die 13 verzin je gewoon.
quote:Update 18:28 De correspondent van Al-Arabiya in Libië zegt van bronnen te hebben gehoord dat westerse landen zaterdagnacht beginnen met het uitvoeren van luchtaanvallen op troepen van Gaddafi. De opstandelingen zouden op dit moment contact onderhouden met de westerse landen en de aanvallen afstemmen.
Hij doet toch slechts een schattingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen.![]()
Die 13 verzin je gewoon.
In principe binnen de VN niet echt he.quote:Defensie is een (tot nu toe) essentiële aangelegenheid voor een staat om te overleven.
Al Arabiya zit er wel vaker naast.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:33 schreef horned_reaper het volgende:
Update 18:28 De correspondent van Al-Arabiya in Libië zegt van bronnen te hebben gehoord dat westerse landen zaterdagnacht beginnen met het uitvoeren van luchtaanvallen op troepen van Gaddafi. De opstandelingen zouden op dit moment contact onderhouden met de westerse landen en de aanvallen afstemmen.
Zeg maar dag tegen Khadaf.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:37 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Aanhangers van Gaddafi betuigden vanmiddag in Tripoli hun steun aan de Libische leider. Foto: Reuters / Ahmed Jadallah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |