dat ligt aan je eigen filter,je zou kunnen kijken naar de geschiedenis en die lijn dan doortrekken naar het heden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de hoeveelheid informatie en onzin, bagger en complot theorieen is zo groot dat zin en onzin steeds lastiger te scheiden zijn.
Klopt, maar die moet je wel bijhouden en kritisch blijven.quote:
Dat is onzin.quote:je zou kunnen kijken naar de geschiedenis en die lijn dan doortrekken naar het heden.
In de krant stond vanmorgen een artikel dat de geigertellers in Nederland inmiddels ook uitverkocht zijn. Heeft Piet Paulusma daar soms toe opgeroepen of hebben de boeren in 'Boer zoekt vrouw' ook allemaal zo'n apparaat in de varkensstal hangen? Gaat SBS6 de mensen ook nog oproepen jodium-tabletten te slikken?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in Duitsland is een run ontstaan op Geigertellers. Wat je daarmee nu ineens moet is me een raadsel, maar de prijs die ervoor betaald wordt op ebay is verdubbeld.
Uit directe bronnen bij de apotheek zijn er mensen die hier in Nederland jodium pillen willen kopen .....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de krant stond vanmorgen een artikel dat de geigertellers in Nederland inmiddels ook uitverkocht zijn. Heeft Piet Paulusma daar soms toe opgeroepen of hebben de boeren in 'Boer zoekt vrouw' ook allemaal zo'n apparaat in de varkensstal hangen? Gaat SBS6 de mensen ook nog oproepen jodium-tabletten te slikken?
Prima samenvatting door NHK overigens!
Er zijn altijd mensen die bang zijn om dood te gaan en bij ieder nieuwsbericht een noodpakket inslaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:26 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Uit directe bronnen bij de apotheek zijn er mensen die hier in Nederland jodium pillen willen kopen .....
Ja en dan vreten ze direct zo'n heel pak jodium dingen op, en moeten vervolgens wegens vergiftiging naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die bang zijn om dood te gaan en bij ieder nieuwsbericht een noodpakket inslaan.
Het zijn inderdaad zeer druke weken wat tv nieuws betreftquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Nu Japan even stil is met amper nieuws, kunnen we ons storten op de ellende in Libie...
CNN staat weer volop aan hier.
Klopt, maar de oceaan is zo gigantisch dat alles wel enorm verdunt raakt. Zoals je leest zijn de metingen in Californie niet gigantisch spectaculair..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:28 schreef Zwieperdepiep het volgende:
Één stelling uit een gepost krantenartikel hier vind ik wel zorgelijk. Het feit dat al deze lekkende reactoren aan de oceaan liggen en de natuur dus besmet water overal ter wereld gaat koerieren. Tsjernobyl was misschien een graadje erger qua vrijkomende straling, maar datgene wat vrijkwam werd slechts vervoerd door de wind en bleefvderhalve beperkt. Nu heb je wind + water als verspreider. Dat maakt het potentieel een veel grotere actieradiusramp.
Ook stoort het me dat er totaal niet gesproken wordt over al die miljoenen liters die rechtstreeks op de reactors en pools gestort worden momenteel allemaal de grond of de zee in terugstromen. Dat is na contact met alles rondom die reactor meteen hoogradioactief water. Als ik nu al lees over lichte verhogingen in het kraanwater van Tokio dan is dat zeker iets om bij stil te staan.
waarom?, history always repeats itselfquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar die moet je wel bijhouden en kritisch blijven.
[..]
Dat is onzin.
ja, die status van 5 op de schaal van 7 is nogal misleidend, dit zou nr 8 moeten hebben,omdat het meerdere reactors betreft + oude fuelrods + plutonium/uranium mix!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:28 schreef Zwieperdepiep het volgende:
Één stelling uit een gepost krantenartikel hier vind ik wel zorgelijk. Het feit dat al deze lekkende reactoren aan de oceaan liggen en de natuur dus besmet water overal ter wereld gaat koerieren. Tsjernobyl was misschien een graadje erger qua vrijkomende straling, maar datgene wat vrijkwam werd slechts vervoerd door de wind en bleefvderhalve beperkt. Nu heb je wind + water als verspreider. Dat maakt het potentieel een veel grotere actieradiusramp.
Ook stoort het me dat er totaal niet gesproken wordt over al die miljoenen liters die rechtstreeks op de reactors en pools gestort worden momenteel allemaal de grond of de zee in terugstromen. Dat is na contact met alles rondom die reactor meteen hoogradioactief water. Als ik nu al lees over lichte verhogingen in het kraanwater van Tokio dan is dat zeker iets om bij stil te staan.
Eigenlijk wel vreemd dat Japan nu o.a. Amerikaanse (Irobot) en Nederlandse (Aerialtake) hulp in wil schakelen voor onbemande verkenning en rampenbestrijding bij de beschadigde reactoren, terwijl ze bij mijn weten op het gebied van robotica juist zelf voorop lopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:26 schreef eleusis het volgende:
iRobot Warrior 710s getting prepared for deployment to Japan (IEEE Spectrum)
die straling heeft ook invloed op de camera en andere elektronica?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd dat Japan nu o.a. Amerikaanse (Irobot) en Nederlandse (Aerialtake) hulp in wil schakelen voor onbemande verkenning en rampenbestrijding bij de beschadigde reactoren, terwijl ze bij mijn weten op het gebied van robotica juist zelf voorop lopen.
Ik denk dat dat meer met de hele vertrouwenskwestie te maken heeft. USA heeft eerder op eigen houtje drones gestuurd, omdat ze duidelijk de informatie die ze van Japan kregen niet vertrouwden. Misschien dat dit een soort gebaar van goede wil is? Of dat de US dit verzoek min of meer heeft afgedwongen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd dat Japan nu o.a. Amerikaanse (Irobot) en Nederlandse (Aerialtake) hulp in wil schakelen voor onbemande verkenning en rampenbestrijding bij de beschadigde reactoren, terwijl ze bij mijn weten op het gebied van robotica juist zelf voorop lopen.
Als ik united states robot ingeef op youtube zie ik op de eerste pagina ondermeer "the us military new warriors", "farming with robots", "robot soldiers taking over?", "Army Crusher robot in action", "wired for war", "us robot soldier exoskeleton suit".quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
ze hebben veel personeel in Japan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:13 schreef phileine het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer met de hele vertrouwenskwestie te maken heeft. USA heeft eerder op eigen houtje drones gestuurd, omdat ze duidelijk de informatie die ze van Japan kregen niet vertrouwden. Misschien dat dit een soort gebaar van goede wil is? Of dat de US dit verzoek min of meer heeft afgedwongen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |