Domotica is een algemene naam voor dergelijke dingen. Naar huis bellen en de koffie vast aanzetten. Of het bad laten vollopen, of het licht aanmaken, dat soort dingen. Zeg maar alles wat geautomatiseerd kan worden in huis, valt volgens mij wel zo ongeveer onder de noemer Domoticaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij heet dat domotica weet alleen niet of dit een algemene naam is of dat het een merk naam is.
maar dit ken ik in ieder geval als systeem dat je kunt gebruiken om dingen automatisch te regelen.
zoals lampen die je in groepen aan kunt zetten of gordijnen die dicht gaan met 1 druk op een knop.
hoe maak je het licht aan dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Domotica is een algemene naam voor dergelijke dingen. Naar huis bellen en de koffie vast aanzetten. Of het bad laten vollopen, of het licht aanmaken, dat soort dingen. Zeg maar alles wat geautomatiseerd kan worden in huis, valt volgens mij wel zo ongeveer onder de noemer Domotica
Nou, als je een dergelijk systeem hebt (wat behoorlijk in de papieren loopt) dan is dat meestal tijdens de bouw al in je huis verwerkt. Je hebt dan ook geen gewone lichtschakelaars meer, maar touch screens in je muren ingebouwd van waaruit je dingen door het hele huis kunt regelen. Maar het is dan ook mogelijk om op afstand contact te maken met dat systeem en bepaalde opdrachten uit te laten voerenquote:
mja het is 'grappig; dat je "licht aan maakt" das eentje in de zelfde categorie als vuuraansteker.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou,
[..]
Nou, als je een dergelijk systeem hebt (wat behoorlijk in de papieren loopt) dan is dat meestal tijdens de bouw al in je huis verwerkt. Je hebt dan ook geen gewone lichtschakelaars meer, maar touch screens in je muren ingebouwd van waaruit je dingen door het hele huis kunt regelen. Maar het is dan ook mogelijk om op afstand contact te maken met dat systeem en bepaalde opdrachten uit te laten voeren
Handig als je langs je huis loopt maar niet naar binnen wilt...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zou het aan mijn homeserver hangen (moet ik overigens nog kopen). De homeserver laten zoeken naar het bluetoothadres van mijn telefoon en als ik in de buurt ben de deur van het slot doen
Gebeurt mij zelden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:33 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Handig als je langs je huis loopt maar niet naar binnen wilt...
Nee, dat is veiligquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:13 schreef PiRANiA het volgende:
Geen idee, maar je zou natuurlijk een oude mobiele telefoon kunnen gebruiken, een relais verbinden met het trilsignaal en de deuropener.
Telefoonnummer vertel je natuurlijk alleen door aan degenen die naar binnen mogen. Gewoon een prepaidsimmetje kopenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, dat is veiligWeet iemand je telefoonnummer, en vervolgens kunnen ze het huis in.
Mwah, dan nog vind ik het te risicovol. Beter gewoon met een toegangscode die je moet invoeren. Das handiger vind ikquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Telefoonnummer vertel je natuurlijk alleen door aan degenen die naar binnen mogen. Gewoon een prepaidsimmetje kopen. Je zou zelfs trilsignalen per beller in kunnen stellen als je een iets nieuwere telefoon er aan hangt, dan scherm je het af
. Risico is wel: http://goo.gl/bp9dz
Een code met 4 cijfers zijn 10.000 opties, een mobiel telefoonnummer 100.000.000 ofzoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:44 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mwah, dan nog vind ik het te risicovol. Beter gewoon met een toegangscode die je moet invoeren. Das handiger vind ik
Tot iemand bij jou thuis komt, een mobiel met draadjes ziet en voor de grap zichzelf belt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Een code met 4 cijfers zijn 10.000 opties, een mobiel telefoonnummer 100.000.000 ofzo.
Nu kun je ook gewooon een raampje intikken, heb je geen nummers voor nodigquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, dat is veiligWeet iemand je telefoonnummer, en vervolgens kunnen ze het huis in.
Verschil tussen wel/geen braakschadequote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nu kun je ook gewooon een raampje intikken, heb je geen nummers voor nodig
schijnveiligheid
Zoiets hebben we bij mn pa in zn huis gebouwd. Hij is gehandicapt geworden en kan nu zn hele huis bedienen vanaf een Ipad.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou,
[..]
Nou, als je een dergelijk systeem hebt (wat behoorlijk in de papieren loopt) dan is dat meestal tijdens de bouw al in je huis verwerkt. Je hebt dan ook geen gewone lichtschakelaars meer, maar touch screens in je muren ingebouwd van waaruit je dingen door het hele huis kunt regelen. Maar het is dan ook mogelijk om op afstand contact te maken met dat systeem en bepaalde opdrachten uit te laten voeren
Hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Domotica
Vertel eens?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:18 schreef SebasM het volgende:
[..]
Zoiets hebben we bij mn pa in zn huis gebouwd. Hij is gehandicapt geworden en kan nu zn hele huis bedienen vanaf een Ipad.
Nice hoor, vrij prijzig maar als je zelf alle leidingen ed frased en mensen kent die de hele zooi voor je programmeren is het best te doen. Het eindresultaat is in ieder geval om van de kwijlen.
Alle lampen aan/ uit en dimmen, alle deuren open en dicht (motoren in iedere deur), stereo's en tv's uiteraard, videofoon voor de buitendeur, ieder stopcontact aan/uit.quote:
Ja, een mobiel nummer waarna je een code moet intikkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Een code met 4 cijfers zijn 10.000 opties, een mobiel telefoonnummer 100.000.000 ofzo.
Ja zo'n soort systeem? Hoe heet zo'n systeem en waar kun je die krijgen? voor particulieren?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:19 schreef SnowLeopard het volgende:
Net zoals sommige toiletten op stations.. Misschien zo'n systeem eruit slopen en meenemen, gaat je wel veel geld kosten.
Ik moet gewoon nog een paar vuurstenen pakken, doe maar luxe hequote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat snap ik wel, maar ik vond die uit spraak zo raar van het licht aan makenik "doe" of "zet" namelijk meestal het licht aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |