Dat probleem is op te lossen door Ghaddafi.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:49 schreef Lagrinta het volgende:
Houdt de VN zichzelf wel aan de regels? Ze kunnen toch gewoon zeggen dat Gaddafi doorgaat, terwijl ie het vuren heeft gestaakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
"Gewoon zeggen" en "aan de regels houden" strookt niet echt met elkaar lijkt me.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:49 schreef Lagrinta het volgende:
Houdt de VN zichzelf wel aan de regels? Ze kunnen toch gewoon zeggen dat Gaddafi doorgaat, terwijl ie het vuren heeft gestaakt?
Integendeel, Libië kent één van de meest tribale samenlevingen. Nog twee artikelen die het belang van clans onderschrijven:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:43 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Net zoals je in Marokko, Algerije en Tunesie stammen hebt. Heeft meer te maken waar je voorouders geboren zijn. Is heus niet hetzelfde als bijvoorbeeld Pakistan/Afghanistan waar je bijvoorbeeld nog "stamhoofden" hebt.
Libie is, helemaal vergeleken met Algerije en Marokko, zwaar geürbaniseerd. Loyaliteit tonen aan de stam oid is niet meer van deze tijd.
Libische bellers op AJAlive bijvoorbeeld klagen hier ook regelmatig over, dat de media zo'n big deal maken van het hele stammenverhaal.
Oh kut, je hebt mij door. Daar gaat mijn carriëre als spion.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Die geraffineerde werkelijkheid bestaat uit verdeel-en -heers politiek. Iets waar jij nu ook mee bezig bent.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een eenzijdig staakt het vuren? Was er al gevuurd overigens? Ik mag toch hopen dat men daar niet in trapt. Ook via de grond kun je nog dood en verderf zaaien met een leger en Khaddafi (of hoe je het ook spelt ) zal dat zeker gaan doen als hij de kans zien.
Hij zal dus actief de bevolking moeten beschermen. Dat zal ie dus moeten aantonen, anders krijgt ie gewoon bommen op z'n dak. Een staakt het vuren afkondigen is niet genoeg voor de VN.quote:Update 14:44 Ban Ki-Moon zegt dat Libië zal moeten voldoen aan alle onderdelen van de VN-resolutie. (Reuters)
Hij moet sowieso bommen op z'n dak krijgen. Zo'n VN resolutie moet een point of no return zijn (dan pas gaat er een echte dreiging vanuit), hij heeft aangetoond zo ver te willen gaan zijn eigen bevolking te bombarderen en heeft daarmee al niet voldaan aan de VN resolutie en dus moeten er militaire maatregelen tegen Khaddafi genomen worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij zal dus actief de bevolking moeten beschermen. Dat zal ie dus moeten aantonen, anders krijgt ie gewoon bommen op z'n dak. Een staakt het vuren afkondigen is niet genoeg voor de VN.
Dat weten ze bij de VN ook, vandaar deze verregaande resolutie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij moet sowieso bommen op z'n dak krijgen. Zo'n VN resolutie moet een point of no return zijn (dan pas gaat er een echte dreiging vanuit), hij heeft aangetoond zo ver te willen gaan zijn eigen bevolking te bombarderen en heeft daarmee al niet voldaan aan de VN resolutie en dus moeten er militaire maatregelen tegen Khaddafi genomen worden.
Volgens mij is er nog geen vliegtuig in de lucht van de bondgenoten tegen Libië... Dus ze weten het misschien wel maar handelen er niet naar.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat weten ze bij de VN ook, vandaar deze verregaande resolutie.
quote:2.01pm: David Cameron says Gaddafi will be judged by his deeds not words when asked about the ceasefire. He told BBC TV.
We will judge him by his actions not his words. What is absolutely clear is the UN security council resolution said he must stop what he is doing, brutalising his people. If not, all necessary measures can follow to make him stop. That is what we agreed last night, that is what we are preparing for and we'll judge him by what he does.
Misschien met een aantal Harriers erop richting Libië...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:56 schreef remlof het volgende:
Ik heb ooit eens op een veerboot gezeten die ueren naast die Garibaldi in de haven van Ancona lag. Flinke boot, niet te vergelijken met de Amerikaanse Nimitz-klasse maar zeker wel met de Engelse Ark Royal.
Libië heeft een staakt het vuren afgekondigd .....quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:02 schreef Bartholomaeus het volgende:
En weer terug van school. Is er nog wat gebeurd sinds vanmiddag 12 uur?
Ghaddafi's " vrienden" hebben wat goed te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:03 schreef Muridae het volgende:
[..]
Misschien met een aantal Harriers erop richting Libië...
Het zou wel een echte matennaaier actie zijn van Berlusconi.
Er zijn wel vliegtuigen in de lucht, maar de bombardementen zijn nog niet begonnen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen vliegtuig in de lucht van de bondgenoten tegen Libië... Dus ze weten het misschien wel maar handelen er niet naar.![]()
Er cirkelen dus al continu bommenwerpers boven Tripoli?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn wel vliegtuigen in de lucht, maar de bombardementen zijn nog niet begonnen.
Volgens mij niet hoor. Alles is alleen in opperste staat van paraatheid. Ik heb nog nergens gelezen, en ik kan het ook niet vinden, dat er al vliegtuigen zich in de lucht begeven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er cirkelen dus al continu bommenwerpers boven Tripoli?
quote:Q: Can UN-backed forces put anyone on the ground?
A: Ground spotters to improve the accuracy of air strikes might even be allowed under the terms of the resolution which explicitly excludes "a foreign occupation force of any form on any part of Libyan territory", some lawyers suggested. If the intention is not to occupy, then their presence could be deemed not to conflict with the UN's aims. "Some supportive ground presence would be authorised," Professor Shaw said.
Wanneer gaan we deze zien boven Libie?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er cirkelen dus al continu bommenwerpers boven Tripoli?
En dan hoeft het niet meer.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:07 schreef Confetti het volgende:
Lijkt wel of Gadaffi nog even snel bombardementen uitvoert nu de NAVO weer erg traag is en misschien zelfs tot maandag zal wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |