abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:54:50 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94282233
Vorig deel: Gezond Slank 1397 - Slow Loris!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_94282321
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 10:58:25 #3
70532 loveli
N
pi_94282341
koffie c_/
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:59:28 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94282372
Nou lijstje dan maar

O: Peer, volk. beschuit met kaas
S: 8.75 km hardlopen met 10.2 km/uur
T: boterham ham, beschuit kaas, 450 gr kwark
L: 2 boterhammen ham, plak paasstol met roomboter
T: gekookt ei, blokje choco, appel, sinaasappel
D:? geen idee nog
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:05:19 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94282555
OP-Muis! O+

Ohai!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:09:38 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94282729
Gooi er ook maar even een in
o. 3 rijstwafels pindakaas + 2 rijstwafels jam
t. 2 speculaasjes + 1 schuimpje + 1 cracker met kruidenkaas
l. crackers met beleg
t. wortels
s. zieke kinderen verzorgen
d. venkelsalade denk ik. Of döner.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:18 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94282792
Groeten uit Tilburg. Wederom.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:31 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94282799
O hai :').

Hardlopen ging ruk, maar ik heb de 5k wel afgemaakt. Ga nu 2 rustdagen inlassen en kijken of dat verschil uitmaakt, want de laatste keer dat het heel goed ging, was ook na 2 rustdagen. Ik had echt moeite met ademhalen dit keer ;(. En ik vind m'n nieuwe rondje irritant en stom. Echt balen dat ze met de weg bezig zijn op mijn route }:|.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:14:36 #9
70532 loveli
N
pi_94282914
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
s. zieke kinderen verzorgen
Beterschap!
Hoop dat jullie snel *O* w/ *O* gezond zijn ;)
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:16:43 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94282994
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Beterschap!
Hoop dat jullie snel *O* w/ *O* gezond zijn ;)
Van dattum! Arme kiddies.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_94283132
Aiai, m'n ex-huisdier is terug :o
Net terug van rennen, ging best prima. Vooraf ingerend zonder muziek (bleek 900 meter), daarna in 36 minuten (waarvan 32 rennen), 5,8 km = 9,66 km/h. :s)
Beterschap voor de kindjes van Tink en Mo moet dan maar iets nemen wat v1zor niet verklapt heeft ;)
pi_94283142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:11 schreef Viking84 het volgende:
O hai :').

Hardlopen ging ruk, maar ik heb de 5k wel afgemaakt. Ga nu 2 rustdagen inlassen en kijken of dat verschil uitmaakt, want de laatste keer dat het heel goed ging, was ook na 2 rustdagen. Ik had echt moeite met ademhalen dit keer ;(. En ik vind m'n nieuwe rondje irritant en stom. Echt balen dat ze met de weg bezig zijn op mijn route }:|.
Het is wel waarschijnlijk dat het dan lekkerder gaat ja! Soms als ik een week niet ben geweest gaat het die keer erna echt lekker. Het allerlekkerst ging het na een vakantie in de bergen, toen had ik hier ineens veel meer lucht dan normaal.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:22:11 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94283192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Het is wel waarschijnlijk dat het dan lekkerder gaat ja! Soms als ik een week niet ben geweest gaat het die keer erna echt lekker. Het allerlekkerst ging het na een vakantie in de bergen, toen had ik hier ineens veel meer lucht dan normaal.
Ik denk dat 4 keer per week 5 km ook nog wat teveel gevraagd is :). Dus nu toch maar op 3 keer houden dan :). Het is mij in het verleden ook al opgevallen dat het na een paar dagen niet lopen niet slechter gehad - zoals ik verwachtte - maar juist beter.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:26:20 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94283327
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb je een kater?
pi_94283420
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk dat 4 keer per week 5 km ook nog wat teveel gevraagd is :). Dus nu toch maar op 3 keer houden dan :). Het is mij in het verleden ook al opgevallen dat het na een paar dagen niet lopen niet slechter gehad - zoals ik verwachtte - maar juist beter.
Wat je ook kan doen: 2x per week 5 km. en dan 1x iets verder; 7 of 8 of zo. Dan hou je er nog een beetje uitdaging in.

Ik ga zo naar mijn massage! *O*
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:28:45 #16
70532 loveli
N
pi_94283426
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je een kater?
Als ze een kater had, hoefde ze zich geen zorgen te maken over huisdieren.
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:31:24 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94283538
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ze een kater had, hoefde ze zich geen zorgen te maken over huisdieren.
Ik bedoelde dat ze misschien lasthad van een terugkerende kater :') . Maar het gaat dus om een muis :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:32:02 #19
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94283570
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net terug van rennen, ging best prima. Vooraf ingerend zonder muziek (bleek 900 meter), daarna in 36 minuten (waarvan 32 rennen), 5,8 km = 9,66 km/h. :s)
Beterschap voor de kindjes van Tink en Mo moet dan maar iets nemen wat v1zor niet verklapt heeft ;)
ik las in-gee-rend (als in intrigerend
:')
en snapte het pas na 4x lezen :|W
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:33:00 #20
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94283615
En nu ga ik de verwijzing voor mijn spiraaltje halen :o
Van alleen een briefje ophalen krjig ik al een steen in mijn maag 8)7
Hoe ga ik dit ooit doen :'(
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_94283657
Props voor de rennende dames ^O^

Co, op hoogte wordt je bloed rijker in rode bloed cellen waardoor je beter presteert. EPO veroorzaakt dit effect ook, waardoor het dus illegaal is. Maar op hoogte trainen of in een compressiekamer slapen mag wel...
Vandaar ook de vele records tijdens de OS in Mexico Stad.

Beterschap voor TinkKids!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_94283661
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:33 schreef _Calimero_ het volgende:
En nu ga ik de verwijzing voor mijn spiraaltje halen :o
Van alleen een briefje ophalen krjig ik al een steen in mijn maag 8)7
Hoe ga ik dit ooit doen :'(
Misschien kan je een betablokker nemen van te voren? Puff? Zou dat wat zijn?
pi_94283736
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:
Props voor de rennende dames ^O^

Co, op hoogte wordt je bloed rijker in rode bloed cellen waardoor je beter presteert. EPO veroorzaakt dit effect ook, waardoor het dus illegaal is. Maar op hoogte trainen of in een compressiekamer slapen mag wel...
Vandaar ook de vele records tijdens de OS in Mexico Stad.

Beterschap voor TinkKids!
Ik was al weer 'beneden' maar het werkte nog even door, zeg maar. En ik wist wel dat topsporters op hoogte gingen trainen, maar had niet verwacht dat ik het als gewone sporter ook zo goed zou merken.
pi_94284116
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik was al weer 'beneden' maar het werkte nog even door, zeg maar. En ik wist wel dat topsporters op hoogte gingen trainen, maar had niet verwacht dat ik het als gewone sporter ook zo goed zou merken.
Heb wel eens gehoord dat vrouwen het effect ook sterker merken dan mannen omdat het lichaam van vrouwen van nature minder efficiënt met zuurstof omgaat dan die van mannen.

Kunt het trouwens ook simuleren door een omgeving te creëren met minder zuurstof.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:46:35 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94284173
Ik ga voortaan wel rondjes rennen op het dakterras dan (niet dat ik dat heb, maar goed :P)
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')