FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Overstappen energieleverancier
bulbjesvrijdag 18 maart 2011 @ 05:30
Omdat ik aan het zoeken ben naar mogelijkheden om nog te besparen op mijn vaste lasten (moet nu rondkomen van 750 euro per maand) wil ik eens kijken of ik niet kan overstappen naar een andere energieleverancier die goedkoper is.

Ik zit nu bij de NUON, maar weer via United Consumers. Dit is echt een kutsysteem (er wordt zowel maandelijks geld afgeschreven door NUON: 1x stroom en 1x gas, als door UC), ik snap er niks van, en door bij United Consumers te zitten bespaar ik jaarlijks maar ongeveer 6 euro of zo, dus echt de moeite loont dat ook niet.

Mijn vragen:
-Welke energieleveranciers zijn er goedkoper dan NUON?
-Welke energieleveranciers hebben er nu goede acties? Waar krijg ik leuke extraatjes?
-Welke leveranciers moet ik echt niet kiezen ivm zeer slechte service/ stroomuitval/ problemen met overzetten naar nieuwe leverancier, addertjes onder het gras etc?
-Krijg je als je overstapt meteen een afrekening van je oude leverancier (NUON en United Consumers) of komt dit gewoon op het moment dat je normaal ook je afrekening zou krijgen?
-Prijs vast zetten (meerjarig contract ook) of variabel laten?
-Kan ik zomaar overstappen? Ik heb naar mijn weten geen contract of zo voor meerdere jaren.
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 05:39
Vrijwel elke maatschappij is goedkoper dan de nuon :)
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 05:42
Met united consumers moet je sowieso niks doen trouwens :')
En als je geen vast tarief hebt heb je dus een variabel tarief en kan je weg zonder boete
je moet sowieso niet naar Nederlandse energie maatschappij of de greenchoice gaan.
Vanaf het moment dat je ingeschreven staat bij je nieuwe maatschappij krijg je een eindafrekening van je ouwe over wat je daar nog hebt verbruikt.
Het slimste is om het voor een 1.5 / 2 jaar vast te laten leggen.
(ik heb half jaar lang deur aan deur verkoop gedaan dus vandaar :P )
bulbjesvrijdag 18 maart 2011 @ 05:46
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:42 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
je moet sowieso niet naar Nederlandse energie maatschappij of de greenchoice gaan.
Het slimste is om het voor een 1.5 / 2 jaar vast te laten leggen.
Want?
Want?
:P
Zanavrijdag 18 maart 2011 @ 05:51
Er zijn verschillende vergelijkingssites waar je je verbruik kunt invullen en waar je direct kunt zien, wie op basis daarvan goedkoper is. Let erop dat je geen contractbreukboete moet betalen, omdat je bijvoorbeeld een jaarcontract hebt afgesloten met Nuon.
In mijn geval is overstappen alleen zinvol, wanneer ik gebruik kan maken van een overstapbonus en dan jaarlijks overstap.
Kijk ook dat alle kosten bij de berekening worden meegenomen, want de echte verbruikskosten zijn maar een deel van je energie-/ gasrekening, de vaste kosten (vastrecht, belasting zo uit miijn hoofd) horen er ook bij.
RonnieHansenvrijdag 18 maart 2011 @ 05:58
Als je overstapt, ga dan niet naar OXXIO.
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 06:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:46 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Want?
Want?
:P
N.E.M. doet alsof ze vaste gasprijs hebben, maar die is variabel vanaf een halfjaar, oftewel je hebt 1 halfjaar goedkoop gas en de 2.5 daarna 5 x zo duur :') en greenchoice zijn gewoon helemaal oplichters :P

Verder moet je eigenlijk gewoon kijken naar tarief per kubieke meter gas en per vierkante meter stroom, verder is het enige nog vastrecht. Soort van contributie, dat betaal je om bij die maatschappij te mogen zitten.
Voor de rest zijn alle dingen ( btw; energiebelasting gasregiotoeslag etc etc toch voor iedereen hetzelfde)
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 06:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:58 schreef RonnieHansen het volgende:
Als je overstapt, ga dan niet naar OXXIO.
waarom niet man :p lekker goedkoop
Marijkezwollevrijdag 18 maart 2011 @ 08:19
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 08:19
Ik zit al jaren bij Greenchoice en die zijn voor mij de beste. Scheelt een hoop geld in vergelijking met mijn oude maatschappij (Essent).
RemcoDelftvrijdag 18 maart 2011 @ 08:20
Energie is net als GSM's tegenwoordig: als je elk jaar overstapt bespaar je enkele honderden euro's.
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 08:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Energie is net als GSM's tegenwoordig: als je elk jaar overstapt bespaar je enkele honderden euro's.
En haal je jezelf een hoop rompslomp en ellende op de hals voor een paar euro minder.
Icey1986vrijdag 18 maart 2011 @ 08:22
Ik zit gewoon gewoon bij dezelfde organisatie die ook de netleverancier speelt, in mijn geval is dat Essent geloof ik. Ik werd helemaal gek van het feit dat er door 2 organisaties geld werd afgeschreven, ze allebei andere eindafrekeningen verstuurde met verschillende meterstanden en dat iedereen lekker naar elkaar wijst zodra er iets mis gaat. Ik kreeg de eindafrekening 2 weken eerder binnen als de meterstanden kaart...

Nu is het één organisatie, één rekening en is de boel een stuk overzichtelijker.
Marijkezwollevrijdag 18 maart 2011 @ 08:23
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En haal je jezelf een hoop rompslomp en ellende op de hals voor een paar euro minder.
Het scheelde mij ruim 300 euro. Heel veel maatschappijen hebben leuke cash back acties, en die leveren echt wel wat op. Terwijl overstappen qua handelingen een fluitje van een cent is in mijn ervaring :)
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 08:35
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:23 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het scheelde mij ruim 300 euro. Heel veel maatschappijen hebben leuke cash back acties, en die leveren echt wel wat op. Terwijl overstappen qua handelingen een fluitje van een cent is in mijn ervaring :)
Die cashback acties betaal je vaak zelf of krijg je pas als je meer dan 1 jaar bij ze blijft. Niet echt een voordeel dus.
minkuukelvrijdag 18 maart 2011 @ 09:02
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En haal je jezelf een hoop rompslomp en ellende op de hals voor een paar euro minder.
Precies mijn gedachte. ^O^
Rewimovrijdag 18 maart 2011 @ 09:26
http://www.energievergelijken.nl/

Ga hier eens kijken, en zie waar je op uit komt :)
BertVvrijdag 18 maart 2011 @ 09:37
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit al jaren bij Greenchoice en die zijn voor mij de beste. Scheelt een hoop geld in vergelijking met mijn oude maatschappij (Essent).
dito

als je gaat voor de laatste euro, dan moet je ieder jaar gaan oppassen.
Marijkezwollevrijdag 18 maart 2011 @ 10:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die cashback acties betaal je vaak zelf of krijg je pas als je meer dan 1 jaar bij ze blijft. Niet echt een voordeel dus.
Niet waar dus, had binnen 2 maanden 200 euro op de rekening, een contract voor een jaar en korting op zowel stroom als gas :) En na dat jaar stap ik weer over. Het scheelde mij echt heel veel. Maar je moet inderdaad wel kritisch zijn :Y
GodsSonvrijdag 18 maart 2011 @ 10:15
Andere interessante website: www.gaslicht.com
Krijg zelf 31 maart de sleutel, ben dus ook overal aan het kijken. Akelige wirwar van bedrijven, prijzen en eventueel acties.
goeiemoggelvrijdag 18 maart 2011 @ 10:24
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 06:07 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
<knip>
en greenchoice zijn gewoon helemaal oplichters :P
<knip>
Kan je dat nader toelichten? Ik zit al een aantal jaar bij Greenchoice en heb nergens problemen mee (ook wat betreft de tarieven).
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 10:27
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Kan je dat nader toelichten? Ik zit al een aantal jaar bij Greenchoice en heb nergens problemen mee (ook wat betreft de tarieven).
Ik neem aan dat gedoeld word op de Greenchoice mensen die enige tijd langs de deuren hebben gelopen op zoek naar nieuwe klanten. Later bleek dat ze of niet van Greenchoice waren of anders handelden dan afgesproken.

Ook ik zit al zeker een jaar of 4 bij Greenchoice en tot op heden nog nooit problemen gehad met tarieven, afrekening of wat dan ook.
BertVvrijdag 18 maart 2011 @ 10:27
Wat mij betreft springt Greenchoice er ook positief uit.
Geen bonussen voor de directie, tarieven zijn EN blijven goed, de rekening is overzichtelijk.
(dus niet die bewust ingewikkelde constructies met allerlei overstap vergoedingen in het eerste jaar)
Ook kun je straffeloos overstappen naar een ander, ook een teken aan de wand.

Ik meen wel dat er in het verleden agressieve-deur-tot-deur verkopers zijn geweest.
Al dan niet aangestuurd door Greenchoice zelf.
davo1979vrijdag 18 maart 2011 @ 10:36
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:30 schreef bulbjes het volgende:
Omdat ik aan het zoeken ben naar mogelijkheden om nog te besparen op mijn vaste lasten (moet nu rondkomen van 750 euro per maand)
Heb je al gekeken of het geld bedrag klopt. Je heb in sommige gevallen recht op een kleine uitkering via de gemeente.
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 10:36
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:27 schreef BertV het volgende:
Wat mij betreft springt Greenchoice er ook positief uit.
Geen bonussen voor de directie, tarieven zijn EN blijven goed, de rekening is overzichtelijk.
(dus niet die bewust ingewikkelde constructies met allerlei overstap vergoedingen in het eerste jaar)
Ook kun je straffeloos overstappen naar een ander, ook een teken aan de wand.

Ik meen wel dat er in het verleden agressieve-deur-tot-deur verkopers zijn geweest.
Al dan niet aangestuurd door Greenchoice zelf.
Helemaal mee eens.

Wat betreft het laatste, dit waren ook vaak mensen die zeiden dat ze van Greenchoice waren en dan achteraf voor een ander bleken te werken.
Pvoesssvrijdag 18 maart 2011 @ 10:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:22 schreef Icey1986 het volgende:
Ik zit gewoon gewoon bij dezelfde organisatie die ook de netleverancier speelt, in mijn geval is dat Essent Eneco geloof ik. Ik zou werd helemaal gek worden van het feit dat er door 2 organisaties geld werd kan worden afgeschreven, ze allebei andere eindafrekeningen gaan verstuurden met verschillende meterstanden en dat iedereen lekker naar elkaar wijst zodra er iets mis gaat. Ik kreeg de eindafrekening 2 weken eerder binnen als de meterstanden kaart...

Nu is het één organisatie, één rekening en is de boel een stuk overzichtelijker.
:)
Zanavrijdag 18 maart 2011 @ 10:59
Het enige probleem wat ik tot nu toe bij het overstappen (3.keer: eerst intern van Nuon naar Nuon 1jarig contract met overstapbonus, dan naar RWE 1jarig met overstapbonus, nu weer terug naar Nuon 1jarig met overstapbonus) tegenkwam is dat je soms niet echt duidelijk zelf je overstapdatum kunt aangeven als je op hetzelfde adres blijft wonen. Er blijkt dat sommige aanbieders kijken hoe lang je oude contract nog loopt en daarmee rekening houden, zodat je geen boete moet betalen, of ze betalen de boete voor je, maar dan krijg je geen overstapbonus. Je krijgt naar aanmelding via gaslicht.com wel een bevestigingsbrief met het overstapdatum van je leverancier toegestuurd, maar als ik mij goed herinner kon ik dat nooit zelf bij aanmelding kiezen.
Vergeet ook niet op tijd (schrijftelijk) bij je oude leverancier op te zeggen. Of dat echt noodzakelijk is weet ik eigenlijk niet, want sommige leveranciers hebben een soort overstapservice, ik heb het tot nu toe in elk geval altijd nog zelf gedaan.
Je moet ook goed de voorwaarden lezen, soms heb je een vaste prijs en soms variabel ( dus kan die omhoog of omlaag gaan tijdens het contract) soms
sturen ze de bonus aan het begin, andere pas wanneer je al maanden lid bent.
En de meterstandskaart is ook nog een punt van aandacht. Ik kreeg die nooit op de dag van overstappen, maar dit jaar kreeg ik er eerst een van Nuon enkele weken voor overstap en later van RWE. Ik was benieuwd met welke meterstanden RWE de eindafrekening ging maken, vreesde al dat ik dubbel zou moeten betalen, maar uiteindelijk werden de meterstanden die ik aan Nuon had doorgegeven aangehouden. Dus er is blijkbaar op de achtergrond een terugkoppeling wat meterstanden betreft.
#ANONIEMvrijdag 18 maart 2011 @ 11:07
Ik wil ook even aangeven dat ik erg tevreden ben over Greenchoice, waar we al jaren bij zitten. Scherp actie-tarfief, ieder halfjaar een afrekening (als je dat wil, standaard is het gewoon per jaar), 1 factuur...

En wat voor mij een verademing was is dat ze een klantenservice hebben waar je altijd heel snel aan de beurt bent en geholpen wordt. Geen 0900-nummer... En mensen aan de lijn die daadwerkelijk iets kunnen betekenen.

Leuke tip overigens: Ik bel aan het eind van ieder jaar even op, en meld dan dat de tarieven op Internet goedkoper zijn dan wat ik op dat moment betaal. Ik krijg dan te horen dat het een actietarief is, en zodra je zegt "Hmm... Dan moet ik misschien toch maar overstappen" krijg je het actietarief opnieuw aangeboden. Goeie manier om klanten te houden :)
Erasmovrijdag 18 maart 2011 @ 13:06
TS wat is je jaarverbruik ongeveer?
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 18:29
Ga maar eens kijken wat jullie bij de greenchoice allemaal betalen voor een paar boompjes planten :')

Haal laatste jaarafrekening maar eens bij en kijk naar het vastrecht.
Als je vergelijkt dat dat bij vrijwel alle maatschappijen op de N.E.M. na 25euro is :')
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 18:31
Ohja je moet trouwens ook uitkijken met die internetsites want een heleboel zijn gewoon van sommige maatschappijen zelf. Ook degene waarbij je het niet kan aflezen aan de url ;)
karr-1vrijdag 18 maart 2011 @ 18:34
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ga maar eens kijken wat jullie bij de greenchoice allemaal betalen voor een paar boompjes planten :')

Haal laatste jaarafrekening maar eens bij en kijk naar het vastrecht.
Als je vergelijkt dat dat bij vrijwel alle maatschappijen op de N.E.M. na 25euro is :')
Nee de NEM is een goede maatschappij. Als je ergens veel klachten over hoort. En dat Greenchoice met mijn geld bomen plant moeten ze zelf weten, daar gaat het me niet eens om. Ik betaal minder dan bij Essent en ben tevreden over het bedrijf en de dienstverlening. Dat vind ik veel belangrijker.
cricketvrijdag 18 maart 2011 @ 18:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:30 schreef bulbjes het volgende:
Mijn vragen:
-Welke leveranciers moet ik echt niet kiezen ivm zeer slechte service/ stroomuitval/ problemen met overzetten naar nieuwe leverancier, addertjes onder het gras etc?
Bij elke leverancier kan iets mis gaan. De optie stroomuitval is bij de keuze niet relevant aangezien de leverancier daar niets mee te maken heeft maar dat iets is van de netbeheerder, en die kun je niet kiezen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:30 schreef bulbjes het volgende:
-Krijg je als je overstapt meteen een afrekening van je oude leverancier (NUON en United Consumers) of komt dit gewoon op het moment dat je normaal ook je afrekening zou krijgen?
Je krijgt een eindnota van Nuon. Die gaat dan over een deel van het jaar. Als je nu overstapt kan dat even nadelig zijn, afhankelijk van het moment waarop de nota normaal gesproken komt (ivm verhouding gebruik zomer/winter). Vervolgens krijg je een jaarnota van de nieuwe leverancier die gaat over de periode van het moment van overstappen tot het gebruikelijke moment van opnemen van de nieuwe leverancier. Dat moment is gewoonlijk gelijk aan het moment voor de oude leverancier, maar dat hoeft niet. Pas daarna gaan de jaarnotas weer over een heel jaar.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:30 schreef bulbjes het volgende:
-Kan ik zomaar overstappen? Ik heb naar mijn weten geen contract of zo voor meerdere jaren.
Overstappen kan sowieso, ook met contract. Dan heb je wel een afkoopsom, maar als je de nieuwe leverancier lief aankijkt willen zij dat vaak owel overnemen. Dat kan (hoeft niet) wel ten koste gaan van de overstapbonus. Een leuke welkomsgoodie krijg je over het algemeen ook alleen maar als je een vast contract neemt.
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 18:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee de NEM is een goede maatschappij. Als je ergens veel klachten over hoort. En dat Greenchoice met mijn geld bomen plant moeten ze zelf weten, daar gaat het me niet eens om. Ik betaal minder dan bij Essent en ben tevreden over het bedrijf en de dienstverlening. Dat vind ik veel belangrijker.
Ik heb nooit gezegd dat de NEM een goede maatschappij is, JUIST niet zelfs want hun vastrecht is veel hoger dan 25 euro :') +dat ze sowieso oplichters zijn met een stiekeme variabele gasprijs etc etc en wat jij doet moet jij toch lekker weten essent is inderdaad duurste van nederland op dit moment dus waar je ook heen gaat je bent altijd goedkoper, alleen je wilt niet weten hoe ongelofelijk vaak ik aan de deur mensen heb horen klagen over de greenchoice :')
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 18:40
Ohja en alle mensen die "dubbele rekeningen" krijgen :')
Ga eens weg bij je energieleverancier die in jouw buurt niet de hoofdleverancier is
Buffalo-Soldiervrijdag 18 maart 2011 @ 18:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Wat betreft het laatste, dit waren ook vaak mensen die zeiden dat ze van Greenchoice waren en dan achteraf voor een ander bleken te werken.
_O-

je bedoelt dat mensen van de greenchoice bij mensen langs de deur gaan en zeggen dat ze de hoofdleverancier hebben overgenomen en dat mensen maar even moeten tekenen als ze niet willen afgesloten worden :W ?
goeiemoggelmaandag 21 maart 2011 @ 10:58
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ga maar eens kijken wat jullie bij de greenchoice allemaal betalen voor een paar boompjes planten :')

Haal laatste jaarafrekening maar eens bij en kijk naar het vastrecht.
Als je vergelijkt dat dat bij vrijwel alle maatschappijen op de N.E.M. na 25euro is :')
Grappig dat je het zegt, want het vastrecht op mijn laatste greenchoice rekening was ruim 24 euro. Daar is dus niks mis mee.
Dat daar eerst hogere bedragen stonden kwam omdat ze alle vaste kosten onder "vastrecht" noemden. Dus ook de kosten voor het netbeheer.
karr-1maandag 21 maart 2011 @ 11:07
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:45 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

_O-

je bedoelt dat mensen van de greenchoice bij mensen langs de deur gaan en zeggen dat ze de hoofdleverancier hebben overgenomen en dat mensen maar even moeten tekenen als ze niet willen afgesloten worden :W ?
Nee want dat waren dus geen mensen van Greenchoice, maar van andere maatschappijen. Is toen nog een hele rel om geweest.
Rewimomaandag 21 maart 2011 @ 14:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:59 schreef Zana het volgende:

En de meterstandskaart is ook nog een punt van aandacht. Ik kreeg die nooit op de dag van overstappen, maar dit jaar kreeg ik er eerst een van Nuon enkele weken voor overstap en later van RWE. Ik was benieuwd met welke meterstanden RWE de eindafrekening ging maken, vreesde al dat ik dubbel zou moeten betalen, maar uiteindelijk werden de meterstanden die ik aan Nuon had doorgegeven aangehouden. Dus er is blijkbaar op de achtergrond een terugkoppeling wat meterstanden betreft.
De meterstanden geef je als het goed is door aan het netwerkbedrijf (soms ook nog aan een van de leveranciers, ter controle). Het netwerkbedrijf geeft die standen door aan beide leveranciers.

Je netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor de meters en daarmee ook voor de meterstanden.
_Flash_maandag 21 maart 2011 @ 15:05
Bereken op zo'n vergelijkingssite wat het goedkoopste voor jou is.
Ik stap over op NEM. Die geven een korting van 380 euro. En volgend jaar stap ik weer over naar degene die dan goedkoop is.
Rewimomaandag 21 maart 2011 @ 15:41
Kijk uit met de NEM, die lokken je met aanbiedingen maar na een paar maanden ga je de hoofdprijs betalen. Hun vastrecht is ook veel hoger dan dat bij andere maatschappijen.
dude1986maandag 21 maart 2011 @ 15:49
Eneco hiero.
_Flash_maandag 21 maart 2011 @ 15:49
Vastrecht besef ik, dat is 83,88 voor gas en 83,88 voor electra. Prijs staat verder gewoon vast voor 1 jaar. Ik heb de voorwaarden voor het 3 jarige contract ook gelezen, en die prijzen staan ook gewoon voor die periode vast. Niks variabels kunnen ontdekken.

Zonder die aanmeldbonus zijn ze iets duurder dan Essent. En dit jaar wilde Essent mij geen "blijf-korting" meer geven, dus dan maar overstappen.
spotifymusicdinsdag 30 augustus 2011 @ 16:26
Ik ben zelf net overgestapt naar een nieuwe energiemaatschappij. De site was erg overzichtelijk en ben moeiteloos overgestapt. ik bespaar nu zo'n 300 euro per maand. echt een aanrader

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjeen op 30-08-2011 22:01:32 (:P) ]
cricketdinsdag 30 augustus 2011 @ 16:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:26 schreef spotifymusic het volgende:
Ik ben zelf net overgestapt naar een nieuwe energiemaatschappij. De site was erg overzichtelijk en ben moeiteloos overgestapt. ik bespaar nu zo'n 300 euro per maand. echt een aanrader
300 per MAAND? Je woont in een fabriek?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjeen op 30-08-2011 22:01:46 ]
sjorsie1982dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:26 schreef spotifymusic het volgende:
Ik ben zelf net overgestapt naar een nieuwe energiemaatschappij. De site was erg overzichtelijk en ben moeiteloos overgestapt. ik bespaar nu zo'n 300 euro per maand. echt een aanrader
Waarom kick je ene oud topic om dit te melden aan ons?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjeen op 30-08-2011 22:02:02 ]
#ANONIEMdinsdag 30 augustus 2011 @ 20:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom kick je ene oud topic om dit te melden aan ons?
Omdat 'spotifymusic' een paarse broeken meneer is, die (net als helaas vele anderen) dacht: "Ik ga me lid maken op dat Fok! ding, en dan laat ik daar de naam vallen, en dan heeft niemand in de gaten dat het stiekem reclame is! Geh heh heh heh" en vervolgens in zijn handen wreef. :O

Iemand moet de 40+-ers in deze wereld toch eens duidelijk maken dat dit soort dingen averechts werken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 30-08-2011 22:02:23 ]
Sjeendinsdag 30 augustus 2011 @ 22:02
Zooo :)
#ANONIEMdinsdag 30 augustus 2011 @ 22:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:02 schreef Sjeen het volgende:
Zooo :)
^O^
Buffalo-Soldierdonderdag 1 september 2011 @ 01:51
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:05 schreef _Flash_ het volgende:
Bereken op zo'n vergelijkingssite wat het goedkoopste voor jou is.
Ik stap over op NEM. Die geven een korting van 380 euro. En volgend jaar stap ik weer over naar degene die dan goedkoop is.
:') :') :') _O- hier kom ik nog x op terug :')
Ivo1985donderdag 1 september 2011 @ 15:52
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

:') :') :') _O- hier kom ik nog x op terug :')
Hoezo, ik heb hetzelfde gedaan. Mooi gratis energie dit jaar (afgezien van de blokverwarming).
Worteltjestaartdonderdag 1 september 2011 @ 16:43
NEM, grootste oplichtersbende die ik ken in de energiesector.
Had mijn vrouw ze aan de telefoon, claimden ze gewoon van Eneco te zijn (toen en nu nog steeds onze energieleverancier) en paaide met 'een extra pakket' o.i.d.

Bleek naderhand dat we ons hadden aangemeld voor de NEM.
En dan beweren de goedkoopste te zijn... ja, per m3 of kWh wel, maar dat vastrecht was 5x zo hoog...

Meteen op grond van de colportagewet contract ongedaan laten maken.

Oplichters. Fuckers. Eikels. ~O>
Buffalo-Soldierzaterdag 17 september 2011 @ 12:27
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoezo, ik heb hetzelfde gedaan. Mooi gratis energie dit jaar (afgezien van de blokverwarming).
NEM zijn vuile oplichters met een variabele gasprijs wat lijkt op een vaste prijs. Je wordt genaaid door de gasprijs, het vastrecht en nog allemaal kortingen die geen kortingen zijn :') maar veel plezier erbij want jij
jij zit erbij :D :D :D
en eenmaal bij NEM kom je er niet zo gauw meer weg :')
sjorsie1982zaterdag 17 september 2011 @ 16:11
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
NEM, grootste oplichtersbende die ik ken in de energiesector.
Had mijn vrouw ze aan de telefoon, claimden ze gewoon van Eneco te zijn (toen en nu nog steeds onze energieleverancier) en paaide met 'een extra pakket' o.i.d.

Bleek naderhand dat we ons hadden aangemeld voor de NEM.
En dan beweren de goedkoopste te zijn... ja, per m3 of kWh wel, maar dat vastrecht was 5x zo hoog...

Meteen op grond van de colportagewet contract ongedaan laten maken.

Oplichters. Fuckers. Eikels. ~O>
Er zitten inderdaad een paar rukkers erbij die de vol voorliegen, maar buiten deze idioten (die je overal hebt) valt de NEM best mee. Ook al hebben ze een superhoog vastrecht, dan nog kunnen ze goedkoper zijn. Ik zat bij energie-direct, dat ook een hoog vastrecht had en ik was toch goedkoper uit.
Daarnaast kan je gewoon onder je contract uit hoor (ALTIJD) onafhankelijk of je een vast contract hebt of niet. In 99.99999% van de gevallen betaalt de nieuwe leverancier de boete.
_Flash_zondag 18 september 2011 @ 19:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:27 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

NEM zijn vuile oplichters met een variabele gasprijs wat lijkt op een vaste prijs. Je wordt genaaid door de gasprijs, het vastrecht en nog allemaal kortingen die geen kortingen zijn :') maar veel plezier erbij want jij
jij zit erbij :D :D :D
en eenmaal bij NEM kom je er niet zo gauw meer weg :')
We gaan het volgend jaar wel merken :-)
Ik heb zwart op wit wat ik voor korting op mijn afrekening krijg, zal op tijd overstappen en hou het goed in de gaten. We'll see.
Buffalo-Soldierzaterdag 22 oktober 2011 @ 23:19
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:52 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

We gaan het volgend jaar wel merken :-)
Ik heb zwart op wit wat ik voor korting op mijn afrekening krijg, zal op tijd overstappen en hou het goed in de gaten. We'll see.
Ben erg benieuwd hoor het graag als je je eindafrekening hebt gekregen
Ivo1985zondag 23 oktober 2011 @ 01:22
10 maart 2012 stap ik weer over en geef ik het resultaat van mijn energierekening hier wel door als ik op dat moment nog aan dit topic denk.
Rewimozondag 23 oktober 2011 @ 09:28
Overigens kan het ook nog lonen om je huidige maatschappij eens te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen doen omdat je "gemerkt hebt dat andere maatschappijen goedkoper zijn". Ze zullen je dan vaak een actietarief bieden om je te behouden. Zelfde geldt als je gaat vragen of ze voor jou als trouwe klant ook niet eens een leuke korting hebben, "want nieuwe klanten krijgen allemaal een goedkoper tarief en voor jullie trouwe klanten doen jullie niks".
RemcoDelftzondag 23 oktober 2011 @ 10:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En haal je jezelf een hoop rompslomp en ellende op de hals voor een paar euro minder.
Die rompslomp komt doordat bedrijven BEWUST een teringzooi maken van de administratie... Ik heb er geen andere woorden voor....
Essent gaf 290 euro bonus, eerst kostte het enorm veel moeite om ze te overtuigen dat ik toch echt geen opzegtermijn heb bij Greenchoice (en dat m'n maandbedrag niet ruim verdubbeld moest worden t.o.v. het bedrag wat ik bij de aanvraag had opgegeven), toen dat eindelijk gelukt was bleven ze in de overtuiging dat ik per september 2011 klant bij ze zou worden (ik was klant per oktober 2010!), en in die overtuiging zijn ze nog steeds... Ik ben heel benieuwd hoe mijn overstap naar Greenchoice (volgende week!) gaat, omdat Essent nog steeds denkt dat ik een jaarcontract t/m september 2012 heb... Die datum gaven ze door aan Greenchoice, waarna ik Greenchoice gebeld heb met het verhaal wat de juiste datum is, dat ik een bevestigingsbrief heb liggen, en dat Essent de pot op kan als ze boetes in rekening willen brengen. Bij Essent halen ze werkelijk alles door elkaar, ik heb heel vaak de klantenservice gebeld en gemaild, ze snappen er niets van, "nee meneer u heeft opgezegd maar het kan zijn dat er nog een aanvraag loopt op de achtergrond"... Etc. etc. Wat een APEN!
Juist vanwege deze chaos heb ik telefonisch opgezegd, om te voorkomen dat het fout zou gaan. Hierna kreeg ik een brief "u moet 100 euro betalen wegens contractbreuk" waarna ik weer meerdere keren de klantenservice gebeld heb. Resultaat varieerde van "ik zoek het uit en bel u terug" (niet dus) tot "u hoeft toch niets te betalen ik weet niet waarom u die brief kreeg". Dit heeft deze dame op mijn verzoek schriftelijk bevestigd, en daar ben ik heel blij mee, want recentelijk kreeg ik weer "geef uw meterstanden door als nieuwe klant" spam per SMS en email.... Ik koos Essent juist omdat ik hoopte dat het daar minder teringzooi zou zijn dan bij Eneco... Niet dus!

Echt ongelofelijk dat de overheid een "privatisering" eist, en het ondertussen toestaat dat vrijwel elk bedrijf er een dusdanige bende van maakt dat mensen niet meer durven/kunnen overstappen zonder enorme rompslomp...
Eneco adverteerde er een jaar of 10 geleden zelfs mee (vrij vertaald): "Blijf klant bij ons, of we maken je overstap een hel!"...
Erasmozondag 23 oktober 2011 @ 11:15
Dat vindt ik persoonlijk wel een goed ding bij Greenchoice, de klantenservice is daar wel klantgericht.
Rewimozondag 23 oktober 2011 @ 11:16
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die rompslomp komt doordat bedrijven BEWUST een teringzooi maken van de administratie... Ik heb er geen andere woorden voor....
Essent gaf 290 euro bonus, eerst kostte het enorm veel moeite om ze te overtuigen dat ik toch echt geen opzegtermijn heb bij Greenchoice (en dat m'n maandbedrag niet ruim verdubbeld moest worden t.o.v. het bedrag wat ik bij de aanvraag had opgegeven), toen dat eindelijk gelukt was bleven ze in de overtuiging dat ik per september 2011 klant bij ze zou worden (ik was klant per oktober 2010!), en in die overtuiging zijn ze nog steeds... Ik ben heel benieuwd hoe mijn overstap naar Greenchoice (volgende week!) gaat, omdat Essent nog steeds denkt dat ik een jaarcontract t/m september 2012 heb... Die datum gaven ze door aan Greenchoice, waarna ik Greenchoice gebeld heb met het verhaal wat de juiste datum is, dat ik een bevestigingsbrief heb liggen, en dat Essent de pot op kan als ze boetes in rekening willen brengen. Bij Essent halen ze werkelijk alles door elkaar, ik heb heel vaak de klantenservice gebeld en gemaild, ze snappen er niets van, "nee meneer u heeft opgezegd maar het kan zijn dat er nog een aanvraag loopt op de achtergrond"... Etc. etc. Wat een APEN!
Juist vanwege deze chaos heb ik telefonisch opgezegd, om te voorkomen dat het fout zou gaan. Hierna kreeg ik een brief "u moet 100 euro betalen wegens contractbreuk" waarna ik weer meerdere keren de klantenservice gebeld heb. Resultaat varieerde van "ik zoek het uit en bel u terug" (niet dus) tot "u hoeft toch niets te betalen ik weet niet waarom u die brief kreeg". Dit heeft deze dame op mijn verzoek schriftelijk bevestigd, en daar ben ik heel blij mee, want recentelijk kreeg ik weer "geef uw meterstanden door als nieuwe klant" spam per SMS en email.... Ik koos Essent juist omdat ik hoopte dat het daar minder teringzooi zou zijn dan bij Eneco... Niet dus!

Echt ongelofelijk dat de overheid een "privatisering" eist, en het ondertussen toestaat dat vrijwel elk bedrijf er een dusdanige bende van maakt dat mensen niet meer durven/kunnen overstappen zonder enorme rompslomp...
Eneco adverteerde er een jaar of 10 geleden zelfs mee (vrij vertaald): "Blijf klant bij ons, of we maken je overstap een hel!"...
Essent maakt er bij jou een zooitje van en dus maakt vrijwel elk bedrijf er een zooitje van?

Juist :')
RemcoDelftzondag 23 oktober 2011 @ 11:27
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Essent maakt er bij jou een zooitje van en dus maakt vrijwel elk bedrijf er een zooitje van?

Juist :')
Google eens op reviews van een willekeurige energieleverancier...
Ivo1985donderdag 29 maart 2012 @ 18:20
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:22 schreef Ivo1985 het volgende:
10 maart 2012 stap ik weer over en geef ik het resultaat van mijn energierekening hier wel door als ik op dat moment nog aan dit topic denk.
Belofte maakt schuld. Mijn energie-afrekening is binnen.

En ja hoor, met een foutje.

Eerst het resultaat op dit moment: 618 euro voorschot betaald, ik krijg ¤458,09 terug volgens de huidige afrekening. De korting van ¤380 staat netjes vermeld.

Wat er niet goed aan de huidige afrekening, is dat ondanks dat ik exact mijn contractduur van een jaar in acht heb genomen er toch 2x ¤25 opzegvergoeding in rekening is gebracht. Hier heb ik over gebeld en de conclusie aan de andere kant van de lijn was dat dit inderdaad onjuist is. Als het goed is komt die laatste 50 euro ook nog mijn kant op.

Uiteindelijk heb ik dan nog geen ¤35 per maand aan energie betaald. Nog geen tientje voor de energiemaatschappij en ca 25 euro voor blokverwarming :D. Energie is helemaal niet duur :P
RemcoDelftdonderdag 29 maart 2012 @ 19:19
@Ivo: welke maatschappij heb je verlaten, en welke heb je nu?
Ivo1985donderdag 29 maart 2012 @ 19:35
Ik zat bij de Nederlands Energie Maatschappij en ben nu overgestapt naar EnergieDirect.
NiGeLaToRdonderdag 29 maart 2012 @ 19:40
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:15 schreef Erasmo het volgende:
Dat vindt ik persoonlijk wel een goed ding bij Greenchoice, de klantenservice is daar wel klantgericht.
Ook een tevreden Greenchoice klant hier, maar pas een half jaar 'lid'. Aanmelden e.d. ging flitsend en netjes voorzien van e-mails en brieven. Hun site is ook handig, probeer wat energie te besparen dus doe regelmatig meterstanden inkloppen, krijg je hendige grafiekjes enzo.. en tis iets met groen, dus heul goed enzo!
RemcoDelftdonderdag 29 maart 2012 @ 20:03
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zat bij de Nederlands Energie Maatschappij en ben nu overgestapt naar EnergieDirect.
Daar krijg je je aanmeldpremie toch pas bij de eerste jaarafrekening? Ik ben altijd huiverig dat ze hem dan gewoon niet geven :@ Die clubs hebben nou niet bepaald het beste imago...
Ivo1985donderdag 29 maart 2012 @ 21:45
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar krijg je je aanmeldpremie toch pas bij de eerste jaarafrekening? Ik ben altijd huiverig dat ze hem dan gewoon niet geven :@ Die clubs hebben nou niet bepaald het beste imago...
Krijg je inderdaad pas bij je jaarafrekening. Maar hij staat er netjes bij hoor. Vandaar het wel erg leuke bedrag wat ik terugkrijg :)
blomkemaandag 25 juni 2012 @ 23:01
Ben net overgestapt van NUON naar EnergieDirect. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Iemand tips? Ik vraag me af, die energiebelasting die je terug krijg, hoe wordt dat verdeeld als je halverwege een vebruiksjaar overstapt? Je hebt dan 2 successievelijke energieleveranciers in één verbruiksjaar, wordt die teruggave naar ratio verdeeld?
Luc_Nilis_PSVdinsdag 26 juni 2012 @ 07:05
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:01 schreef blomke het volgende:
Ben net overgestapt van NUON naar EnergieDirect. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Iemand tips? Ik vraag me af, die energiebelasting die je terug krijg, hoe wordt dat verdeeld als je halverwege een vebruiksjaar overstapt? Je hebt dan 2 successievelijke energieleveranciers in één verbruiksjaar, wordt die teruggave naar ratio verdeeld?
Je krijgt bij ED.nl pas je jaarnota als je 12 maanden geleverd krijgt, de heffingskorting wordt per dag berekend. Op je eindnota van NUON zal dus het aantal dagen vanaf de jaarnota tot je eindnota vermenigvuldigt worden met het dagtarief van de korting.
BertVdinsdag 26 juni 2012 @ 08:58
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:40 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ook een tevreden Greenchoice klant hier
:Y

Ik ben zo'n figuur die voortdurend z'n vaste lasten doorloopt, maar Greenchoice blijft.

Wellicht dat een ander goedkoper is na "driftig calculeren" en snel opzeggen na ieder jaar.
Ik heb geen z'n om ieder jaar te vechten met een andere energiebedrijf.
blomkedinsdag 26 juni 2012 @ 09:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:05 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Je krijgt bij ED.nl pas je jaarnota als je 12 maanden geleverd krijgt, de heffingskorting wordt per dag berekend. Op je eindnota van NUON zal dus het aantal dagen vanaf de jaarnota tot je eindnota vermenigvuldigt worden met het dagtarief van de korting.
Hartelijk dank voor je toelichting. Dat staat dus nergens uitgelegd op de overstapsites.
#ANONIEMdinsdag 26 juni 2012 @ 11:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:58 schreef BertV het volgende:
:Y

Ik ben zo'n figuur die voortdurend z'n vaste lasten doorloopt, maar Greenchoice blijft.

Wellicht dat een ander goedkoper is na "driftig calculeren" en snel opzeggen na ieder jaar.
Ik heb geen z'n om ieder jaar te vechten met een andere energiebedrijf.
Je moet Greenchoice ieder jaar even bellen, en je hardop afvragen waarom nieuwe klanten een lager tarief krijgen dan jij als vaste klant. Je krijgt vervolgens te horen dat dat een 'actietarief' is, en als je dan zegt "maar dan ben ik ergens anders dus goedkoper uit!" dan krijg jij ook dat actietarief aangeboden :)

Zo doe ik het, in ieder geval :)
Lunaflamedinsdag 26 juni 2012 @ 15:24
Ik ben ook pas van de NUON overgestapt naar Greenchoice, ik krijg ook nog extra korting omdat ik lid ben van de FNV.

Overzichtelijke site van Greenchoice, beter dan de NUON.

Die tip van Redah om na een jaar te bellen en de actieprijzen te vragen moet ik even onthouden voor volgend jaar. ;) ^O^
TwinkleStar001dinsdag 26 juni 2012 @ 16:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:24 schreef Lunaflame het volgende:
Ik ben ook pas van de NUON overgestapt naar Greenchoice, ik krijg ook nog extra korting omdat ik lid ben van de FNV.

Overzichtelijke site van Greenchoice, beter dan de NUON.

Die tip van Redah om na een jaar te bellen en de actieprijzen te vragen moet ik even onthouden voor volgend jaar. ;) ^O^
Ben al paar jaar bij Greenchoice en het FNV-tarief is (iig afgelopen twee jaar) goedkoper dan hun actietarief..
_Flash_woensdag 27 juni 2012 @ 12:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:19 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd hoor het graag als je je eindafrekening hebt gekregen
Haha ik zag dat je me vroeg hier nog op terug te komen.

Is allemaal gelukt. Dik 450 terug van NEM. (Bonus + het teveel betaalde).

Zonder problemen. Enige irritante was alleen dat ik ruim na de overstap twee telefoontjes van NEM kreeg met de vraag waarom ik weg was gegaan en dat zij toch echt wel goedkoper zijn. De eerste was ontzettend onbeschoft, tot op het agressieve af. De tweede was een 'lieve' poging, maar vanwege dat eerste belletje heb ik dat direct afgekapt.

Maar goed, Essent belt ook nog twee maal per jaar of ik niet terug wil komen.

Zit nu bij Eneco trouwens.
monsterd.woensdag 27 juni 2012 @ 20:35
Hoe werkt het trouwens met bonussen die je krijgt van de energiemaatschappij als je een contract afsluit? Gaslicht.com geeft bijv. een besparing van 200 aan, willekeurige energiemaatschappij geeft een bonus van 300 euro bij afsluiten nieuw contract. Is de besparing dan 200 + 300 die je terug krijgt van de maatschappij of 200 in totaal? Iemand daar ervaring mee? :+
_Flash_woensdag 27 juni 2012 @ 21:16
Als je de moeite neemt om 1 muisklikje verder te kijken kan je zo die berekeningen inzien.
monsterd.woensdag 27 juni 2012 @ 22:14
Ìk heb die vergelijking gemaakt. Dus iig mijn eigen gegevens ingevuld etc. Kan nog even kijken of ik nog verder kan doorklikken, misschien dat ik dat over het hoofd zag.
monsterd.woensdag 27 juni 2012 @ 22:19
Zag het idd over het hoofd. Ga nu even de prijzen vergelijken met wat ik nu heb :)
Soulagementdonderdag 28 juni 2012 @ 23:01
Ik zit bij de NEM sinds ik hier woon (in november 2 jaar), heb een variabel contract afgesloten toendertijd. Ik neem aan dat ik zonder moeite kan overstappen naar een andere leverancier? Ik had me trouwens maar wat aan laten praten, maar ik ben van plan om er nu wel wat beter naar te kijken. Wat zijn de ervaringen met energiedirect?

Edit: mijn gasverbruik was vorig jaar 535m3, elektriciteit 1250kwh en ik betaal ¤75(!) per maand.

[ Bericht 14% gewijzigd door Soulagement op 28-06-2012 23:07:43 ]
RemcoDelftdonderdag 28 juni 2012 @ 23:22
@Soulagement: Dan moet jij vooral op het vastrecht letten, de rest is niet zo interessant in jouw geval.
Soulagementdonderdag 28 juni 2012 @ 23:39
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:22 schreef RemcoDelft het volgende:
@Soulagement: Dan moet jij vooral op het vastrecht letten, de rest is niet zo interessant in jouw geval.
Thanks, dat dacht ik al inderdaad. Bij de NEM is dat volgens mij echt belachelijk hoog.
_Flash_vrijdag 29 juni 2012 @ 11:09
Klopt, is bij NEM erg hoog.

Gewoon je verbruik op zo'n vergelijkingssite invullen.