Ik weet niet eens wat ons regeringsstandpunt is. En het standpunt van de politieke samenwerkingspartner die deze regering in stand houdt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:37 schreef JimmyJames het volgende:
En gaat Nederland nog wat doen?
Ik lees namelijk dat Canada 6 F18s gaat sturen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:39 schreef Marksen het volgende:
Nederland gaat 1x Lynx LegoLand helikopter terug proberen te halen...
De VS kon het ook vanuit Groot Brittannië in je jaren 80, maar wel met mid-air refuelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:31 schreef JimmyJames het volgende:
Zouden Franse gevechtsvliegtuigen vanuit Frankrijk doelen in Libie kunnen raken of is dat te ver vliegen?
Het kan ook zo:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De VS kon het ook vanuit Groot Brittannië in je jaren 80, maar wel met mid-air refuelen.
Dat is wel stoerder natuurlijk. Zeker nu het toch geen verassing meer hoeft te zijn.quote:
http://www.amconmag.com/l(...)ama-isnt-saying-now/quote:What I am opposed to is a dumb war. What I am opposed to is a rash war….A war
based not on reason but on passion, not on principle but on politics. Now let me be clear –
I suffer no illusions about Muammar Gaddafi . He is a brutal man….He’s a bad guy. The world, and the Libyan people, would be better off without him.
But I also know that Gaddafi poses no imminent and direct threat to the United States, or
to his neighbors, that the Libyan economy is in shambles, that the Libyan military a fraction of
its former strength, and that in concert with the international community he can be
contained until, in the way of all petty dictators, he falls away into the dustbin of history.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:39 schreef Marksen het volgende:
Nederland gaat 1x Lynx LegoLand helikopter terug proberen te halen...
quote:#NRC
Update 2:14 Op dit moment zijn vier marineschepen van de NAVO een Belgisch, Brits, Duits en Poolse schip- op weg naar de Libische kust. Zij passeren het Italiaanse eiland Lampedusa (wiki)
Maar goed, het maakt niet uit wat er precies in staat. Deze resolutie plaveit het pad van escalatie. "Als we nu toch bezig zijn, laten we het meteen goed doen". "Onze geloofwaardigheid staat op het spel". Een herhaling van Irak, op zekere punten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:07 schreef Monidique het volgende:
Overigens zie ik geen expliciet "verbod" op grondtroepen in de resolutie, zolang het maar geen occupation forces of any form zijn.
Uiteraard is het riskant en gevaarlijk, maar niets doen is ook gevaarlijk. Er kunnen ook een heleboel 'wat als' vragen over gadaffi aan de macht worden gesteld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar goed, het maakt niet uit wat er precies in staat. Deze resolutie plaveit het pad van escalatie. "Als we nu toch bezig zijn, laten we het meteen goed doen". "Onze geloofwaardigheid staat op het spel". Een herhaling van Irak, op zekere punten.
Wat als het uitschakelen van de luchtmacht niet helpt -wat ik denk-, wat gaat er dan gebeuren? Wat als overheidstroepen toch steden innemen? Wat als de opstandelingen steden innemen, helpen we ze dan? Hoe mooi en nobel het ook allemaal mag lijken, het is ondoordacht en gevaarlijk.
We zullen zien hoe het eindigt.
Zo vervelend dat mijn PC het dan gewoon laat afweten en de helft niet laad....quote:
Bij onzekerheid is geen actie de beste keuze.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:33 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Uiteraard is het riskant en gevaarlijk, maar niets doen is ook gevaarlijk. Er kunnen ook een heleboel 'wat als' vragen over gadaffi aan de macht worden gesteld.
quote:Interventie Libië 'binnen enkele uren'
Uitgegeven: 18 maart 2011 08:37
Laatst gewijzigd: 18 maart 2011 08:38
PARIJS - ''Binnen enkele uren'' zal in Libië militair worden ingegrepen door het instellen van een vliegverbod. Volgens een woordvoerder van de Franse overheid zal deze interventie snel van start gaan.
De woordvoerder zei dat Frankrijk zal deelnemen aan de aanvallen die nodig zijn om een vliegverbod in te stellen. ''De Fransen, die de oproep voor deze maatregel hebben geleid, zullen natuurlijk consistent zijn en militair interveniëren'', aldus de zegsman.
Kort daarvoor liet ook Noorwegen weten de militaire actie tegen de troepen van de Libische dictator Muammar Kaddafi te steunen. ''We zullen deelnemen aan de operatie'', aldus de Noorse minister van Defensie. ''Maar het is te vroeg om precies te zeggen hoe. Het sturen van vliegtuigen lijkt voor de hand liggend.''
Of Nederland ook een bijdrage zal leveren is vooralsnog niet bekend. Tot donderdagavond laat was er nog geen verzoek gedaan aan Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |