Daar kan je dus best eens ongelijk in hebben. Bij dit programma (dat al niet heel populair is) kan sinds dinsdagavond gestemd worden. Ik ben één van die mensen die altijd de uitzendingen kijkt, maar ik ga echt niet stemmen (vanwege dit hele gedoe, het is gewoon nep). Ik denk echt dat er gewoon zooooo weinig gestemd wordt, dat die percentages nog zo erg kunnen verschillen. Neemt niet weg dat die herberekening van ronde 1 naar ronde 2 gewoon niet klopt. Die 21% van Philip wordt gewoon naar beiden overgeboekt.. dat is natuurlijk onzin. Maar dat die percentages zo erg kunnen verschillen geloof ik wel (het is ook zo dat mensen ook niet meer stemmen als hun favoriet in de tussenstand al 3keer bovenaan heeft gestaan). Ze mogen wel eens bekend maken hoeveel stemmen er totaal binnen komen in die dagen.. ik denk echt dat dat er heel weinig zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 03:54 schreef Gamey het volgende:
[..]
het probleem zit hem inderdaad in de groei van ronde 1 naar ronde 2
ik zie alleen niet in waarom we daar niets van kunnen zeggen
we weten met welke percentages ze gestart zijn te rekenen.
ook weten we waar ze geeindigd zijn.
je hebt dus 2 waardes
ongeacht het aantal bellers tussen waarde 1 en waarde 2 kun je wederom een percentage achter halen namelijk dat servio 6% is gestegen en guido dus 6% is gedaald
Een percentage blijft een percentage ongeacht of je dit nou berekend met 1,2,3 100 of 100000000000 bellers
als je dus weet wat het percentage is geweest dat beide heren hebben behaald tussen punt 1 en punt 2 dan kun je berekenen wat de uitkomst zou zijn geweest met de juiste start waardes
Het enige dat die berekening omver kan schoppen is dat als het totaal aantal bellers voor waarde 1 minder is geweest dan het aantal bellers tussen waarde 1 en waarde 2 (en dan flink veel minder) het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er in 1 uur meer stemmen zijn gevallen dan in een paar dagen.
Net5 is blij met naieve mensen zoals jijquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Flow3r het volgende:
Er is gewoon niet meer gestemd voor Guido nadat ie met 60 % bovenaan stond, mensen dachten dat ie wel veilig was dus waarom nog geld besteden aan een sms voor hem?
De Servio fans echter hebben zich sufgestemd omdat ie zover achter stond, en dan krijg je dus die grote ommezwaai.
Zo zie je maar; nooit denken dat je favo wel veilig is, het kan zo maar veranderen
Ik denk zoiets, ja. Maar op verkeerde manier.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:49 schreef akveor het volgende:
Overigens lijkt mij dat Net5 wel uitleg is verschuldigd over het geven van de foute percentages.
Het lijkt erop dat de percentages 56 en 44% die bij de herberekening onjuist zijn.
Deze zouden 60 en 40% moeten zijn.
De vraag is of deze foute percentages gebruikt zijn om tot de finale uitslag te komen.
Of heeft men uiteindelijk de totale stemmen toch gewoon geteld?
Begrijp ik je goed dat je met het tellen van de stemmen zoiets als dit bedoelt?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:49 schreef akveor het volgende:
Overigens lijkt mij dat Net5 wel uitleg is verschuldigd over het geven van de foute percentages.
Het lijkt erop dat de percentages 56 en 44% die bij de herberekening onjuist zijn.
Deze zouden 60 en 40% moeten zijn.
De vraag is of deze foute percentages gebruikt zijn om tot de finale uitslag te komen.
Of heeft men uiteindelijk de totale stemmen toch gewoon geteld?
en je denkt niet dat die niet in eens weer gaan stemmen als ie van die dikke voorsprong naar 45/55 terug is gevallen zoals dat in eens was aan het begin van de uitzendingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Flow3r het volgende:
Er is gewoon niet meer gestemd voor Guido nadat ie met 60 % bovenaan stond, mensen dachten dat ie wel veilig was dus waarom nog geld besteden aan een sms voor hem?
De Servio fans echter hebben zich sufgestemd omdat ie zover achter stond, en dan krijg je dus die grote ommezwaai.
Zo zie je maar; nooit denken dat je favo wel veilig is, het kan zo maar veranderen
dat is niet uit te rekenen omdat je niet de aantallen weet van echte stemmen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:12 schreef Ferdii het volgende:
iemand die kan uitrekenen hoeveel stemmen je minimaal nodig hebt om de voorgeschotelde percentages te berekenen? meerdere antwoorden mogelijk uiteraard :p
ik denk dat servio blij mag zijn met die 21% die hij kado heeft gekregenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:15 schreef Flow3r het volgende:
Guido mag blij zijn dat ie nog wat punten heeft gekregen van Philip![]()
Ik heb een mail gehad van endemol het was allemaal eerlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:22 schreef akveor het volgende:
Is er al iemand die opheldering aan Net5 heeft gevraagd?
Laat ze maar "bewijzen" zien. Kan ook wel roepen dat het eerlijk is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:45 schreef marky het volgende:
[..]
`
Ik heb een mail gehad van endemol het was allemaal eerlijk
Volgens hun kwam het doordat er voor de geen die onderaan staat vaak heel veel wordt gebeld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Laat ze maar "bewijzen" zien. Kan ook wel roepen dat het eerlijk is.
als de uitslag in eens veranderd naar 44/56 denk je dan niet dat de fans, vrienden en familie van Guido ook weer massaal beginnen te bellen, een ratio van 3:5 lijkt me dan onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:58 schreef marky het volgende:
[..]
Volgens hun kwam het doordat er voor de geen die onderaan staat vaak heel veel wordt gebeld.
er zijn er nu 2 ontslagenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:22 schreef akveor het volgende:
Is er al iemand die opheldering aan Net5 heeft gevraagd?
Ik ben hier mee doorgegaan. Het kan zijn dat ik een redenatiefout maak of iets over het hoofd zie maar ik dacht het volgende:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:45 schreef Htje het volgende:
[...]
Ronde 2, gebruik makend van herberekening ONJUIST:
Guido: 0,56*A + 0,??*B = 0,49*(A+B)
Servio: 0,44*A + (1 - 0,??)*B = 0,51*(A+B)
Ronde 2, gebruik makend van herberekening JUIST:
Guido: 0,6034*A + 0,??*B = ...*(A+B)
Servio: 0,3966*A + (1 - 0,??)*B = (1 - ...)*(A+B)
Speciaal voor jou probeer ik het nog een keer korter:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef marky het volgende:
Ik hoop wel dat de conclusie duidelijk en simpel is want hier snap ik geen hout van
Dus dan klopt het dat Servio heeft gewonnen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:43 schreef Htje het volgende:
[..]
Speciaal voor jou probeer ik het nog een keer korter:
Als deze hele redenatie zou kloppen, als ze inderdaad doorgerekend hebben met die fout en als ze die fout zouden herstellen, dan zou Guido winnaar worden ipv Servio als er in ronde 2 minder mensen hebben gestemd dan in ronde 1, maar ook als het aantal stemmers in ronde 2 bijvoorbeeld 1 keer, 2 keer of 3 keer zo groot is geweest als het aantal stemmers in ronde 1.
Als er in ronde 2 veel meer mensen hebben gestemd dan in ronde 1 (bijvoorbeeld 4 keer of 5 keer zo veel), dan zou er geen verandering van winnaar zijn.
Dat kunnen wij niet weten want we weten niet hoeveel er in ronde 1 en 2 is gestemd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:57 schreef marky het volgende:
[..]
Dus dan klopt het dat Servio heeft gewonnen?
Ja sorry hoor drie jaar kokschool en een zwemdiploma hier.
Ik dacht toch wel te kunnen rekenen maar ook ik raak de draad kwijtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef marky het volgende:
Ik hoop wel dat de conclusie duidelijk en simpel is want hier snap ik geen hout van
Volgens mij amper een half uur.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:52 schreef Gamey het volgende:
[..]
Ik dacht toch wel te kunnen rekenen maar ook ik raak de draad kwijt
maar ik heb ook al een keer geroepen dat er in dat uurtje 6x meer moet zijn gestemd dan in de voorgaande dagen het geen me onmogelijk lijkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |