helemaal mee eens, een persoon er tijdens een active stemming uit halen is not done.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:01 schreef bb2 het volgende:
Net wat je zegt, iemand weghalen beïnvloed sowieso de stemming.
Ik vind het niet erg een nette manier iig.
Rekenwonder bij Net5 bedoel je?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:04 schreef Gamey het volgende:
ik irriteer me hier echt aan, ongelovelijk
ben zelfs in staat op morgen te gaan bellen en naar dat reken wonder te vragen
die mag me de som dan eens uitleggen
Ik zeg juist dat die 45/55 niet klopt en 60,5 om 39,5 zouden moeten zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:01 schreef bb2 het volgende:
Net wat je zegt, iemand weghalen beïnvloed sowieso de stemming.
Ik vind het niet erg een nette manier iig.
Je gaat er nu volgens mij uit dat die 45/55 klopt.
Ik ga er juist van uit dat die helemaal niet hoeft te kloppen.
Dan bereken je dus terug naar de stemmen die er dus waren met Philipe er bij en daarna tel je de andere stemmen er bij op.
Maar die weten we helaas niet.
dat maakt wel degelijk heel veel uit, namelijk een verschil van 10% ipv 21%quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:08 schreef akveor het volgende:
Ze zullen toch uiteindelijk gewoon het aantal uitgebrachte stemmen tellen wat uit gebracht is op elk persoon?
En wat is dat voor onzin om het aantal van van Flip te verdelen over de overgebleven 2? Want dat maakt toch helemaal niet uit?
Ja die van net5 bedoel ik iddquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:06 schreef bb2 het volgende:
[..]
Rekenwonder bij Net5 bedoel je?
Nou ik vind het extra lomp.
"luie" mensen kunnen dit gewoon volgens een computer script direct laten uitrekenen.
Dat is kant en klaar te vinden op internet.
Ik vind het ronduit belachelijk dat je als stemmer absoluut niet serieus genomen wordt.
Dan ga je ervan uit dat de percentages weer teruggerekend worden naar het aantal stemmen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:10 schreef Gamey het volgende:
[..]
dat maakt wel degelijk heel veel uit, namelijk een verschil van 10% ipv 21%
42 philipquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:14 schreef bb2 het volgende:
Die 45/55 was toch de eindstand?
(of haal ik nu even wat door elkaar)
Reststemmen verdelen is sowieso helemaal verkeerd.
Dat vertekent het nog veel meer.
In feite is het gewoon vergelijkbaar met een dubbele trekking.
Waarbij de kansen van Guido en Servio tov Philipe extra ongunstig zijn.
(puur wiskundig gezien dan, ik heb het niet over beïnvloeden van stemmen)
De twee trekking komt namelijk nog eens bij de eerste trekking.
een percentage is een aanduiding van aantalen op een bepaalde schaal (meestal 100)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:15 schreef akveor het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat de percentages weer teruggerekend worden naar het aantal stemmen.
Maar uiteindelijk tel je het aantal stemmen en dan weet je de percentages.
was ook niet aan jou is een reactie op akveorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:22 schreef bb2 het volgende:
Je hoeft mij absoluut niet uit te leggen wat percentages zijn hoor
als je dit terug rekend dan wint guido inderdaad met 2.4% meer (zie einde van mijn eerdere berekening)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:20 schreef bb2 het volgende:
Dan haal ik het omgerekende door elkaar met de eindstand.
Het omgerekende is sowieso dus fout.
(daar waren we het over eens)
Dat moet dus die 60/40 verhouding zijn.
Het gaan nu dus om de verschuiving die er is geweest
Dus van 45/55 naar 51/49.
Dit moet je wel degelijk terug rekenen naar aantallen.
Als je vervolgens die aantallen bij die 60/40 verhouding optelt heb je het goede te pakken.
Als ik dit zo een beetje inschat, lijkt het er wel bijna op dat misschien zelfs Servio wel naar huis had kunnen gaan.
Sorry, klopt ja , hahaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:22 schreef Gamey het volgende:
[..]
was ook niet aan jou is een reactie op akveor
ik kan nie veel maar rekenen kan ik, heb ik voor geld geleerdquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:24 schreef bb2 het volgende:
[..]
Sorry, klopt ja , haha
(ik neem nog een borreltje, ook een?)
Het blijft overigens altijd lastig om door te rekenen met zulke gekke dingen vind ik
Ik moet niet voor niks statistiek tentamen nog herkansen
Ja ik snap die 60/40 wel...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:21 schreef Gamey het volgende:
[..]
een percentage is een aanduiding van aantalen op een bepaalde schaal (meestal 100)
het maakt dus geen ruk uit hoeveel stemmen er zijn geweest
Waar het verschil in zit is het volgende
stel je nou eens voor dat er maar 100 mensen hebben gestemd
dan zouden er dus 42 voor philip hebben gestemd
35 voor guido
en 23 voor servio
als je philip dan uit de vergelijking haalt
zijn er dus maar 35+23= 58 stemmen over
als er 58 stemmen zijn uitgebracht op guido en servio
en je weet dat er van deze 58 stemmen 23 voor servio waren
hoeveel procent hebben beide heren dan?
In feite doe je dat dus ook op de manier die ik aangeef.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:27 schreef akveor het volgende:
[..]
Ja ik snap die 60/40 wel...
Maar of dat ook maar iets te maken heeft met de uiteindelijk eindstand is natuurlijk de vraag.
Ik bedoel te zeggen dat je uiteindelijk het aantal stemmen telt en dan pas weer gaat omrekenen naar de percentages.
wat ik simpel doe is eerst terug redeneneren hoeveel stemmen er zijn geweest procentueel gezien, na dat philip uit de vergelijking is gehaald.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:27 schreef akveor het volgende:
[..]
Ja ik snap die 60/40 wel...
Maar of dat ook maar iets te maken heeft met de uiteindelijk eindstand is natuurlijk de vraag.
Ik bedoel te zeggen dat je uiteindelijk het aantal stemmen telt en dan pas weer gaat omrekenen naar de percentages.
dat zowiezo, maar doe het dan op een manier die wiskundig kloptquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:36 schreef haroldvanhoof het volgende:
oplichterij,.
hoe wij ook gaan tellen,. net5 bepaald, wie er wel of niet uit gaat, op de site van SS zelf, had vanmorgen guido en philip +- 45% pp,. servio 10%,. en in de uitzending,. was alles ineens heel close,. in de hoop op stemmers,.
dan philip safe zetten ,. en dan dan wint servio met 2 % verschil,... kan gewoon niet,..
Je kan de reeds uitgebrachte stemmen niet negeren.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:31 schreef Gamey het volgende:
[..]
wat ik simpel doe is eerst terug redeneneren hoeveel stemmen er zijn geweest procentueel gezien, na dat philip uit de vergelijking is gehaald.
als je weet hoe de verhouding van de stemming is geweest na de philip er uit is
in dit geval 1/1.7 dan kun je dus terug rekenen wat dat met de uitslag gedaan zou hebben als de percentages bij de start goed waren geweest.
wat het ook aantoond is dat nadat philip er uit is gegaan servio meer stemmen heeft gehad dan guido.
Daaruit kun je dan weer op maken dat als philip er nooit zou zijn geweest (of te wel ze op 0 waren gestart) servio zeer dik zou hebben gewonnen.
echter hebben ze gekozen voor een start met bestaande waardes, en dan moeten ze naar mijn idee wel met de juiste waardes starten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |