abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94257061
Tijd voor het zo'n beetje wekelijkse nieuwstopic om te klagen over graaiende klootzakken uit het bankwezen. :')

quote:
Minister De Jager is 'niet blij' met de beloning voor Jan Hommen. De ING-topman krijgt over 2010 een bonus van ¤ 1,25 mln, dat bedrag komt bovenop zijn salaris van ¤1,35 mln.

De beloning voor de top van ING is bekendgemaakt in het jaarverslag over 2010.

De helft van de bonus voor Hommen wordt contant uitgekeerd, de andere helft met drie jaar uitstel en in aandelen. Ook andere topmannen krijgen een bonus. Patrick Flynn, de cfo van het concern, krijgt een bonus van ¤ 600.000. Koos Timmermans, verantwoordelijk voor het risicobeheer, krijgt ¤ 690.000. Deze bedragen komen bovenop hun beider salaris van ¤ 750.000.

De Jager niet blij

De Tweede Kamer sprak vanochtend uitgebreid over de bonussen bij banken tijdens het debat over de aanbevelingen van de Commissie-De Wit. Minister Jan Kees de Jager van Financiën stelde dat, voor zover hij het kon inschatten, ING zich aan de afspraken heeft gehouden. Hij moest zich baseren op berichten uit de media, vandaar de terughoudendheid. Zijn morele oordeel was dat hij er 'niet blij' mee was.

Eerder al hadden diverse politieke partijen hun ongenoegen kenbaar gemaakt. De PVV stelde voor alle bonussen bij banken met staatsteun 100% te belasten. Kamerlid Roland van Vliet zei daarover een motie te willen indienen.

'Moreel failliet'

Het Tweede Kamerlid Bruno Braakhuis van GroenLinks twitterde: 'Dezelfde Hommen van ING die de bankierseed zo serieus nam, geeft zichzelf een enorme bonus en salarisverhoging. Wat een moreel faillisement.' PvdA'er Ronald Plasterk repte over 'idiote toestanden'.

ING zelf verantwoordt de bonus door te stellen dat 2010 een goed jaar was, waarin de financiële doelstellingen van de onderneming werden overtroffen. 'De bestuursleden hebben goed gepresteerd.' ING kreeg in 2008 ¤10 mrd steun van de Nederlandse staat. Daarvan heeft de bank inmiddels de helft terugbetaald, binnenkort volgt nog eens ¤2 mrd. De rest moet volgen in 2012.
Dus:

Die kutbank moet met miljarden gemeenschapsgeld overeind gehouden worden.

Dit geld is nog niet eens volledig terugbetaald en er worden al weer gigantische bonussen uitgekeerd. :{

Als die miljardensteun al volledig terugbetaald zou zijn zou ik het nog steeds redelijk gewaagd vinden om nu al weer met dergelijke bonussen te gaan strooien, maar nu gaat het al helemaal nergens over.

Ik snap ook niet dat er destijds niet een dergelijke voorwaarde aan die miljardensteun gekoppeld is. Geen bonussen tot het volledig terugbetaald is. Dat lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk.

:r

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulo op 17-03-2011 21:36:47 ]
pi_94257361
En had de PvdA niet de grootste mond over de bonussen? Nu hoor je ze er niet meer over.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_94257462
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef HSG het volgende:
En had de PvdA niet de grootste mond over de bonussen? Nu hoor je ze er niet meer over.
Que?

PvdA'er Ronald Plasterk repte over 'idiote toestanden'.
pi_94257512
Als ik nu klant bij ING was haalde ik m'n geld daar direct weg.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_94257565
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:00 schreef RonnieHansen het volgende:
En dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Donald Duck held donderdag 17 maart 2011 @ 21:01:44 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94257631
Het is een ziek wereldje. Maar je doet er niks tegen helaas. Wij burgers hebben die banken nu eenmaal nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_94257635
Ik snap die ophef niet zo. Ze betalen al miljarden extra aan boeteclausules van vijftig procent over de staatssteun die ze te vroeg terug betalen en dan durven ze ook nog te gaan zeiken over zo'n luizige bonus van een miljoen.
pi_94257650
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:59 schreef Gulo het volgende:

[..]

Que?

PvdA'er Ronald Plasterk repte over 'idiote toestanden'.
Ze roepen wel meer. Gaat erom dat ze vaker hebben gezegd dat er iets aan wilden doen. Ook tijdens kabinet Kok. En er is toentertijd niks gebeurd en gaat nu ook en in de toekomst niet gebeuren.
pi_94257668
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En dan?
Als we dat allemaal doen dreigt de ING om te vallen en krijgen ze ongetwijfeld NOG MEER staatssteun. :')
pi_94257868
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze roepen wel meer. Gaat erom dat ze vaker hebben gezegd dat er iets aan wouden doen. Ook tijdens kabinet Kok. En er is toentertijd niks gebeurd en gaat nu ook en in de toekomst niet gebeuren.
Wouden?

pi_94257891
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:02 schreef Gulo het volgende:

[..]

Als we dat allemaal doen dreigt de ING om te vallen en krijgen ze ongetwijfeld NOG MEER staatssteun. :')
En dan openen we een nieuwe rekening bij een bank. :')
pi_94257927
quote:
De ING-topman krijgt over 2010 een bonus van ¤ 1,25 mln, dat bedrag komt bovenop zijn salaris van ¤1,35 mln.
Mijn hemel wat een pauper.

Ik hoor het wel als de bankiers in Nederland daadwerkelijk exorbitante bonussen krijgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94258054
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wouden?

[ afbeelding ]
"Wilden"...weet het...het is laat en heb een drukke werkdag gehad.

Groeten van een uitgeknepen Jan Modaal.
pi_94258238
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef HSG het volgende:

[..]

"Wilden"...weet het...het is laat en heb een drukke werkdag gehad.

Groeten van een uitgeknepen Jan Modaal.
Geeft niks.
Zolang jij je bankrekening nummer nog maar kent om je zuur verdiende centjes bij ons te stallen.

:* De bank.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:42:33 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94260831
De overheid doet een oproep aan de banken om niet al te scherp te concurreren en gelijk doen ze alle vier de hypotheekpercentages ,met 1% omhoog, dus ze luisteren wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94261606
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef Rectum het volgende:
Ik snap die ophef niet zo. Ze betalen al miljarden extra aan boeteclausules van vijftig procent over de staatssteun die ze te vroeg terug betalen en dan durven ze ook nog te gaan zeiken over zo'n luizige bonus van een miljoen.
Dit. Kom op zeg, wat is dit nu voor flutbonus, en dan ook nog gezeik erover? We mogen blij zijn dat ze het daar uberhaupt voor doen. Volgens mij krijgen ze bij andere banken veel hogere bonussen.. Bovendien vallen de bonussen binnen de afspraken die de overheid met de banken heeft gemaakt, heel netjes dus..
pi_94261920
Kunnen ze niet gewoon 1 bank maken en die privatiseren?
Of is dat kut omdat je dan lage rentes enzo krijgt? :')
pi_94262032
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is een ziek wereldje. Maar je doet er niks tegen helaas. Wij burgers hebben die banken nu eenmaal nodig.
Welnee... de meeste mensen hebben enkel schulden bij de bank, de banken hebben die mensen hard nodig :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94262157
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Dit. Kom op zeg, wat is dit nu voor flutbonus, en dan ook nog gezeik erover? We mogen blij zijn dat ze het daar uberhaupt voor doen. Volgens mij krijgen ze bij andere banken veel hogere bonussen.. Bovendien vallen de bonussen binnen de afspraken die de overheid met de banken heeft gemaakt, heel netjes dus..
Inderdaad.... we moeten zorgen dat onze toppers hier wel willen blijven wonen. Want wat heeft NL daarnaast nog te bieden w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94262207
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, waar hebben we het nou over. Bovendien valt het binnen de afspraken. Als ze dat niet leuk vinden hadden ze andere afspraken moeten maken :?

quote:
Royal Bank of Scotland boss Stephen Hester has been awarded an extra shares bonus worth up to £4.5m - taking his pay package for 2010 to a potential £7.7m.
http://news.sky.com/skyne(...)01103215948475?f=rss
pi_94262239
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wouden?

[ afbeelding ]
I get the picture.... :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_94262955
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad.... we moeten zorgen dat onze toppers hier wel willen blijven wonen. Want wat heeft NL daarnaast nog te bieden w/
Jup!!
pi_94263085
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, waar hebben we het nou over. Bovendien valt het binnen de afspraken. Als ze dat niet leuk vinden hadden ze andere afspraken moeten maken :?

[..]

http://news.sky.com/skyne(...)01103215948475?f=rss
Inderdaad, ik vind het heel goedkoop scoren zo, eerst afspraken maken, en als de banken zich eraan houden verontwaardigd zijn... :?
pi_94267835
Het voldoet toch aan de code banken?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_94268489
Ja, De JagerBos, daar sta je dan met je nep-aandelen. Op het moment toe het slecht ging met ING, toen was het het moment kordate afspraken te maken over beloningen. Nu is het te laat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-03-2011 23:24:38 ]
pi_94268790
Ja, alleen De jager was toen geen minister van financien toen, dat was wouter bos, die nu 7k verdiend bij geloof ik KPMG.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_94268898
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, alleen De jager was toen geen minister van financien toen, dat was wouter bos, die nu 7k verdiend bij geloof ik KPMG.
Klopt, moet Bos zijn inderdaad. ;) Probeer ik de PvdA een keer te ontzien, krijg je dit. :P
pi_94268905
Hypocriet, corrupt gedoe en handjeklap. Niks nieuws dus.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:47:04 #29
285174 Evienne
never odd or even
pi_94270477
Geen wonder dat ze weer flink winst maken, hun investeringen in de wapenindustrie zullen, met de onlusten in het Midden-Oosten, nu wel zijn vruchten afwerpen!

Wat is eigenlijk de overtreffende trap van een moreel faillissement? :r.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_94270703
Ik walg eigenlijk net zo veel van die ministers die hier nu moord en brand over lopen te gillen, want op het moment dat ze geen kamerlid meer zijn en zelf een topfunctie in het bedrijfswezen bekleden pakken ze zelf ook allemaal wat ze pakken kunnen. Ik heb dus eigenlijk liever dat ze hun hypocriete muilen houden met dat populistische gezwam of gewoon zeggen "slim gedaan, zou ik ook doen", dat klinkt tenminste realistisch.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_94276789
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja, De JagerBos, daar sta je dan met je nep-aandelen. Op het moment toe het slecht ging met ING, toen was het het moment kordate afspraken te maken over beloningen. Nu is het te laat.
Onzin-statement. Afspraken maken kan ook prima achteraf. Bijvoorbeeld door af te spreken dat bedrijven die nog miljarden aan staatssteun moeten terugbetalen GEEN bonussen aan bestuurders mogen uitkeren. Ik zie werkelijk niet in waarom daarvan niet achteraf wetgeving kan worden gemaakt.

Verder is het zowel schandalig als ziek dat ING dit soort exorbitante bonussen uitkeert. Laat de bank eerst zijn schulden aan de staat eens afbetalen. Als het daarna nog steeds goed gaat, kunnen de bestuurders dan wel aanspraak maken op bonussen; dat is dan een zaak van de bank zelf. Maar NIET nu.
pi_94276799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:50 schreef Hathor het volgende:
Ik walg eigenlijk net zo veel van die ministers die hier nu moord en brand over lopen te gillen, want op het moment dat ze geen kamerlid meer zijn en zelf een topfunctie in het bedrijfswezen bekleden pakken ze zelf ook allemaal wat ze pakken kunnen. Ik heb dus eigenlijk liever dat ze hun hypocriete muilen houden met dat populistische gezwam of gewoon zeggen "slim gedaan, zou ik ook doen", dat klinkt tenminste realistisch.
Ook onzin. Als Bos 700.000 euro bij KPMG verdient, is dat zijn marktwaarde. Dat is wat KPMG voor hem wil betalen. Dat moeten ze fijn zelf weten. Maar ING heeft een grote schuld bij de staat; dat maakt de situatie totaal anders.
pi_94276830
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 02:34 schreef Boldface het volgende:
Ik zie werkelijk niet in waarom daarvan niet achteraf wetgeving kan worden gemaakt.
Omdat je dan ingrijpt in de bedrijfsvoering van een onderneming waar de overheid geen eigendomsrechten heeft. Aandelen zijn de manier om eigendomsrechten te verwerven in een onderneming. Er had prima een constructie gemaakt kunnen worden waarbij de Staat zoiets als een Gouden Aandeel had gehad zolang ING aan de staatssteun zou zitten, daar is echter niet voor gekozen, daarmee vervalt het recht voor de overheid om bij ING in te kunnen grijpen wat mij betreft.
pi_94276855
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Omdat je dan ingrijpt in de bedrijfsvoering van een onderneming waar jij geen eigendomsrechten hebt.
Dit heeft niks met de bedrijfsvoering te maken; het gaat om het bestrijden van exorbitante bonussen. Zolang ING 5 miljard schuld bij de staat heeft, mag de staat zich daar best mee bemoeien. Het uitkeren van dit soort bonussen is (maatschappelijk) onverantwoord beleid en kan de belangen van de staat (snelle terugbetaling van schuld) schaden.
pi_94276920
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 02:42 schreef Boldface het volgende:
Dit heeft niks met de bedrijfsvoering te maken; het gaat om het bestrijden van exorbitante bonussen.
Het gaat wel om de bedrijfsvoering. Incentivepakketten zijn een onderdeel van de beloningsstructuur, en daarmee de bedrijfsvoering, van de onderneming.

quote:
Zolang ING 5 miljard schuld bij de staat heeft, mag de staat zich daar best mee bemoeien.
Bemoeien is prima (wetgeving is wat anders dan bemoeien, wetgeving is het mes op de keel zetten en een partij dwingen tot bepaald gedrag). Formele eisen stellen kan echter niet wat mij betreft want de Staat heeft geen eigendom in ING. Aandeelhouders zijn de eigenaren van een onderneming, bij hen moet uiteindelijk de formele beslissing liggen.

quote:
Het uitkeren van dit soort bonussen is (maatschappelijk) onverantwoord beleid en kan de belangen van de staat (snelle terugbetaling van schuld) schaden.
Dat zou kunnen, dan had de Staat een betere deal moeten sluiten. Ik heb er destijds al uitgebreid voor gewaarschuwd toen ING deze steun kreeg. De Staat verwierf namelijk geen eigendom in ING en heeft daarmee geen formele inspraak op de AvA. Buitengewoon naief, maar de deal is al gesloten.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 07:48:23 #36
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94277883
Wacht even, ING heeft een goed jaar gedraaid. Zo goed, dat ze de staatssteun versneld kunnen aflossen (met een boete van 50% (!!) ).

Als aandeelhouder zou ik eerder klagen over die 1 miljard die ze extra aan de staat betalen, dan over die 1 miljoen die Hommen krijgt.

Wat een gezeik om niets.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_94278356
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 02:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dit heeft niks met de bedrijfsvoering te maken; het gaat om het bestrijden van exorbitante bonussen. Zolang ING 5 miljard schuld bij de staat heeft, mag de staat zich daar best mee bemoeien. Het uitkeren van dit soort bonussen is (maatschappelijk) onverantwoord beleid en kan de belangen van de staat (snelle terugbetaling van schuld) schaden.
Ja alleen als we de bonussen afschaffen gaat die bank opeens een stuk minder verdienen omdat er geen geschikte topmensen willen werken. Die bonussen zijn meer een investering die zeker rendabel blijkt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:32:07 #38
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94278388
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:00 schreef RonnieHansen het volgende:
Dat had je al moeten doen toen de ING begon klanten uit de sexindustrie en coffeeshops en smartshops te weigeren onder het mom van (hou je vast!):

"het hernieuwd moreel elan"

Om te kotsen.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94278391
Who caress, ik ben al een tijdje geleden weg gegaan bij de ING. Als mensen zo tegen de bonussen zijn dan zoek je toch een andere bank op. Niemand die je dat belet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94278646
Goed stuk:
quote:
Thijs Peters: niets mis met bonus ING's Hommen

De SP is boos, PVV-kamerlid Ronald van Vliet moet 'kotsen', Ronald Plasterk is 'geschokt' en zelfs de VVD heeft er geen goed gevoel over: de bonus van ING-baas Jan Hommen. Onterecht, want de bonus is juist heel bescheiden, schrijft Z24's Thijs Peters.

Politici van links en rechts buitelden donderdag over elkaar heen, in de haast om hun verontwaardiging uit te spreken over de bonus van ING-topman Jan Hommen. Een staaltje populisme van de bovenste plank, want de bonus van Jan Hommen is uitermate bescheiden.

Eén: de bonus van de topman van bank en verzekeraar ING blijft keurig binnen de afgesproken regels. Afgesproken was dat bij financiële instellingen die staatssteun hadden ontvangen, de totale variabele beloning niet hoger zou zijn dan één keer jaarsalaris.

Het jaarsalaris van Hommen bedraagt over 2010 1,35 miljoen euro. Zijn totale bonus is 1,25 miljoen, dus net iets minder dan zijn jaarsalaris. Natuurlijk is dat veel geld, maar in de zakelijke omgeving waar ING opereert gaat het niet om exorbitante bedragen. Over 2009 heeft Jan Hommen overigens geen bonus gehad.

Deels voorwaardelijk
Twee: de bonus van Hommen bestaat uit twee gelijke delen van 623 duizend euro. Een deel krijgt hij nu handje-contantje, maar de andere tranche betreft een lange termijnbonus in de vorm van aandelen. Die aandelen worden hem pas over drie jaar definitief toegekend.

Relatief laag
Drie: Jan Hommens inkomen is helemaal niet zo hoog als je het vergelijkt met andere bestuursvoorzitters van grote beursbedrijvenbedrijven. ING is met een marktkapitalisatie van 32 miljard euro het derde fonds van de AEX na Shell (149 miljard euro) en ArcelorMittal (37 miljard euro).

De topmannen van kleinere bedrijven als Philips, AkzoNobel, Heineken en KPN verdienden in 2010 allemaal meer dan Hommen. Kijk je naar het salaris en de onvoorwaardelijke jaarbonus samen, dan is de ING-baas de enige die het met minder dan twee miljoen euro moet doen.

Tot zover de feiten, want we hebben het nog eens niet gehad over het functioneren van Jan Hommen. Toen hij aantrad als opvolger van Michel Tilmant, erfde hij een bank-verzekeraar die alleen nog overeind stond dankzij de tien miljard euro die de Nederlandse belastingbetaler er in had gestoken.

Nog geen drie jaar later heeft ING al weer vijf miljard euro afgelost - met forse winst voor de Nederlandse staat - en maakt de bank in mei nog eens twee miljard over. Nog helemaal los van hoe de bank verder functioneert, heeft ING onder Hommen de belastingbetaler in ieder geval een dienst bewezen.

Bonusbononza
Op zich is het prima dat politici banken goed in de gaten houden. Zo zou de Kamer flink wat herrie mogen schoppen over het feit dat de zakenbankiers van ING en staatsbank ABN Amro weer bonussen krijgen die niet onderdoen voor die van vóór de kredietcrisis (zie: Beloning Nederlandse bankiers fors omhoog).

Het waren namelijk de bonussen van zakenbankiers die mede verantwoordelijk zijn geweest voor het ontstaan van de kredietcrisis, doordat het nemen van onverantwoorde risico's werd beloond.

Het probleem zijn de hit-and-run bonussen in de bankwereld, niet het voor een bestuursvoorzitter van een grote multinational zeer bescheiden bedrag dat Jan Hommen ontvangt. Helaas gaat elke nuance verloren in de Haagse scoringsdrift.
pi_94284899
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:47 schreef Freudie het volgende:
Goed stuk:

[..]

Helemaal eens. Eén en al politiek populistisch gewauwel, zelfs van de VVD ;(
pi_94285092
Het lijkt mij ook een tamelijk uitgebalanceerd pakket. Ik zou op zich niet tegen wetgeving zijn die de bonus meer afhankelijk maakt van de lange termijn en echte resultaten. Maar die uitgesteld bonus in de vorm van aandelen is al een stap in de goede richting.

Wat betreft die zakenbankiers en hun bonussen, als je zorgt dat de bonus van de bestuurders daarvan afhankelijk is en ze die dus mislopen als hun handelaren teveel risico's nemen, dan zou het vanzelf goed moeten komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94285369
Ja, eigenlijk zou de gehele bonus moeten afhangen van het succes en het genomen risico op lange termijn, en niet alleen op het kortetermijnsucces.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:08:53 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_94287349
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:17 schreef BasementDweller het volgende:
Ja, eigenlijk zou de gehele bonus moeten afhangen van het succes en het genomen risico op lange termijn, en niet alleen op het kortetermijnsucces.
:Y

En de jankende (toneelspelende) politici slaan de plank weer totaal mis en leggen de focus niet op het echte probleem: de bonussen die aanmoedigen tot het nemen van grote risico's op basis van korte termijnstrategieen.

En mbt de bonussen voor bestuursvoorzitters had men (lees: Bos) gewoon betere afspraken moeten maken. Afspraken waarbij lange termijnsbeleid grotere impact heeft op de uiteindelijke beloning. Want uiteindelijk bepaalt deze top ook het beleid en de bonussen v/d lagen daaronder, zoals de zakenbankiers.
Krekker is de bom!
pi_94329099
quote:
Pensioenen bij ING bevroren
19-03-11 11:08 uur AMSTERDAM - ING Nederland gaat de pensioenen bevriezen omdat de bank er te slecht voor zou staan. De pensioenen gaan op de nullijn wegens de aangescherpte kapitaaleisen, de aanhoudende onzekerheid op de financiële markten en omdat er staatssteun moet worden terugbetaald. Vakbondsbestuurder Ike Wiersinga van CNV Dienstenbond bevestigde zaterdag berichtgeving hierover in dagblad Trouw.

Het bestuur van het pensioenfonds is inmiddels een arbitragezaak begonnen om bij ING af te dwingen alsnog een toeslag te betalen. Donderdag werd bekend dat de bestuurstop van ING een bonus krijgt over 2010 die bijna even groot is als het jaarsalaris wegens de goede prestaties van de bank. Dat is bijna het maximaal haalbare. Bestuursvoorzitter Jan Hommen ontvangt een bonus van 1,25 miljoen euro.

ING moest bij het begin van de financiële crisis in 2008 nog met 10 miljard euro aan belastinggeld gered worden. Bij ING was zaterdag niemand bereikbaar voor commentaar. (ANP)
pi_94334936
Voltaire.
pi_94334954
"we hebben bonussen nodig anders loopt het talent weg" ;(
Voltaire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')