Dus:quote:Minister De Jager is 'niet blij' met de beloning voor Jan Hommen. De ING-topman krijgt over 2010 een bonus van ¤ 1,25 mln, dat bedrag komt bovenop zijn salaris van ¤1,35 mln.
De beloning voor de top van ING is bekendgemaakt in het jaarverslag over 2010.
De helft van de bonus voor Hommen wordt contant uitgekeerd, de andere helft met drie jaar uitstel en in aandelen. Ook andere topmannen krijgen een bonus. Patrick Flynn, de cfo van het concern, krijgt een bonus van ¤ 600.000. Koos Timmermans, verantwoordelijk voor het risicobeheer, krijgt ¤ 690.000. Deze bedragen komen bovenop hun beider salaris van ¤ 750.000.
De Jager niet blij
De Tweede Kamer sprak vanochtend uitgebreid over de bonussen bij banken tijdens het debat over de aanbevelingen van de Commissie-De Wit. Minister Jan Kees de Jager van Financiën stelde dat, voor zover hij het kon inschatten, ING zich aan de afspraken heeft gehouden. Hij moest zich baseren op berichten uit de media, vandaar de terughoudendheid. Zijn morele oordeel was dat hij er 'niet blij' mee was.
Eerder al hadden diverse politieke partijen hun ongenoegen kenbaar gemaakt. De PVV stelde voor alle bonussen bij banken met staatsteun 100% te belasten. Kamerlid Roland van Vliet zei daarover een motie te willen indienen.
'Moreel failliet'
Het Tweede Kamerlid Bruno Braakhuis van GroenLinks twitterde: 'Dezelfde Hommen van ING die de bankierseed zo serieus nam, geeft zichzelf een enorme bonus en salarisverhoging. Wat een moreel faillisement.' PvdA'er Ronald Plasterk repte over 'idiote toestanden'.
ING zelf verantwoordt de bonus door te stellen dat 2010 een goed jaar was, waarin de financiële doelstellingen van de onderneming werden overtroffen. 'De bestuursleden hebben goed gepresteerd.' ING kreeg in 2008 ¤10 mrd steun van de Nederlandse staat. Daarvan heeft de bank inmiddels de helft terugbetaald, binnenkort volgt nog eens ¤2 mrd. De rest moet volgen in 2012.
Que?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef HSG het volgende:
En had de PvdA niet de grootste mond over de bonussen? Nu hoor je ze er niet meer over.
En dan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:00 schreef RonnieHansen het volgende:
Als ik nu klant bij ING was haalde ik m'n geld daar direct weg.
Ze roepen wel meer. Gaat erom dat ze vaker hebben gezegd dat er iets aan wilden doen. Ook tijdens kabinet Kok. En er is toentertijd niks gebeurd en gaat nu ook en in de toekomst niet gebeuren.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Que?
PvdA'er Ronald Plasterk repte over 'idiote toestanden'.
Als we dat allemaal doen dreigt de ING om te vallen en krijgen ze ongetwijfeld NOG MEER staatssteun.quote:
Wouden?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze roepen wel meer. Gaat erom dat ze vaker hebben gezegd dat er iets aan wouden doen. Ook tijdens kabinet Kok. En er is toentertijd niks gebeurd en gaat nu ook en in de toekomst niet gebeuren.
En dan openen we een nieuwe rekening bij een bank.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:02 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als we dat allemaal doen dreigt de ING om te vallen en krijgen ze ongetwijfeld NOG MEER staatssteun.
Mijn hemel wat een pauper.quote:De ING-topman krijgt over 2010 een bonus van ¤ 1,25 mln, dat bedrag komt bovenop zijn salaris van ¤1,35 mln.
"Wilden"...weet het...het is laat en heb een drukke werkdag gehad.quote:
Geeft niks.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef HSG het volgende:
[..]
"Wilden"...weet het...het is laat en heb een drukke werkdag gehad.
Groeten van een uitgeknepen Jan Modaal.
Dit. Kom op zeg, wat is dit nu voor flutbonus, en dan ook nog gezeik erover? We mogen blij zijn dat ze het daar uberhaupt voor doen. Volgens mij krijgen ze bij andere banken veel hogere bonussen.. Bovendien vallen de bonussen binnen de afspraken die de overheid met de banken heeft gemaakt, heel netjes dus..quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef Rectum het volgende:
Ik snap die ophef niet zo. Ze betalen al miljarden extra aan boeteclausules van vijftig procent over de staatssteun die ze te vroeg terug betalen en dan durven ze ook nog te gaan zeiken over zo'n luizige bonus van een miljoen.
Welnee... de meeste mensen hebben enkel schulden bij de bank, de banken hebben die mensen hard nodigquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is een ziek wereldje. Maar je doet er niks tegen helaas. Wij burgers hebben die banken nu eenmaal nodig.
Inderdaad.... we moeten zorgen dat onze toppers hier wel willen blijven wonen. Want wat heeft NL daarnaast nog te biedenquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dit. Kom op zeg, wat is dit nu voor flutbonus, en dan ook nog gezeik erover? We mogen blij zijn dat ze het daar uberhaupt voor doen. Volgens mij krijgen ze bij andere banken veel hogere bonussen.. Bovendien vallen de bonussen binnen de afspraken die de overheid met de banken heeft gemaakt, heel netjes dus..
Inderdaad zeg, waar hebben we het nou over. Bovendien valt het binnen de afspraken. Als ze dat niet leuk vinden hadden ze andere afspraken moeten makenquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dit. Kom op zeg, wat is dit nu voor flutbonus, en dan ook nog gezeik erover? We mogen blij zijn dat ze het daar uberhaupt voor doen. Volgens mij krijgen ze bij andere banken veel hogere bonussen.. Bovendien vallen de bonussen binnen de afspraken die de overheid met de banken heeft gemaakt, heel netjes dus..
http://news.sky.com/skyne(...)01103215948475?f=rssquote:Royal Bank of Scotland boss Stephen Hester has been awarded an extra shares bonus worth up to £4.5m - taking his pay package for 2010 to a potential £7.7m.
I get the picture....quote:
Jup!!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad.... we moeten zorgen dat onze toppers hier wel willen blijven wonen. Want wat heeft NL daarnaast nog te bieden
Inderdaad, ik vind het heel goedkoop scoren zo, eerst afspraken maken, en als de banken zich eraan houden verontwaardigd zijn...quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, waar hebben we het nou over. Bovendien valt het binnen de afspraken. Als ze dat niet leuk vinden hadden ze andere afspraken moeten maken
[..]
http://news.sky.com/skyne(...)01103215948475?f=rss
Klopt, moet Bos zijn inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, alleen De jager was toen geen minister van financien toen, dat was wouter bos, die nu 7k verdiend bij geloof ik KPMG.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |