Oeh spannend, hoop dat we hem wel voor die tijd horenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef grazz het volgende:
Volgens hun twitter is de nieuwe versie af. Ben benieuwd of we'm binnekort al kunnen beluisteren of dat we moeten wachten tot mei. Ik hoop in elk geval dat de Engelse tekst net zo mooi is als de Nederlandse
De engelse tekst kan nooit zo mooi zijn als de nederlandse omdat de melodielijn is geschreven op een nederlandse tekst.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef grazz het volgende:
Volgens hun twitter is de nieuwe versie af. Ben benieuwd of we'm binnekort al kunnen beluisteren of dat we moeten wachten tot mei. Ik hoop in elk geval dat de Engelse tekst net zo mooi is als de Nederlandse
Of is de tekst geschreven op de melodielijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De engelse tekst kan nooit zo mooi zijn als de nederlandse omdat de melodielijn is geschreven op een nederlandse tekst.
quote:Ik ga een einde maken aan deze dag. Het was 'n vruchtbare dag. Engelse tekst is zo goed als klaar en daar heb ik op gedronken. Truste!! JD about 1 hour ago · reply
ff gereplydquote:Op maandag 28 februari 2011 23:52 schreef grazz het volgende:
Volgens mij is het ze gelukt dus krijgen we de Engelse versie op het ESF?
[..]
Ik heb nu menig nummer van andere landen gehoord, ik heb gelezen hoe men in het buitenland reageert op "Je Vecht Nooit Alleen" (overwegend positief), wetende dat het nummer nog wordt bijgeschaafd en een Engelse tekst krijgt...quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef rubje het volgende:
Ik heb vd week het nummer dus helemaal gehoorden ik zeg nu al : netherlands... zero points place 14
![]()
![]()
Ik geloof in een finaleplek en dan belanden we ergens tussen plaats 9 (dus net top 10) - 16.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:28 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik heb nu menig nummer van andere landen gehoord, ik heb gelezen hoe men in het buitenland reageert op "Je Vecht Nooit Alleen" (overwegend positief), wetende dat het nummer nog wordt bijgeschaafd en een Engelse tekst krijgt...
Ik begin zowaar te geloven dat Nederland wel eens verrassend ver zou kunnen komen dit jaar.
ligt eraan, het is echt een bijzonder nummer in het nederlands, als je het vertaalt krijg je iets a la 'you'll never walk alone' kortom een dertien in een dozijn liedje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:28 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik heb nu menig nummer van andere landen gehoord, ik heb gelezen hoe men in het buitenland reageert op "Je Vecht Nooit Alleen" (overwegend positief), wetende dat het nummer nog wordt bijgeschaafd en een Engelse tekst krijgt...
Ik begin zowaar te geloven dat Nederland wel eens verrassend ver zou kunnen komen dit jaar.
Laat ik het dan zo zeggen; bij 3JS is de performance slecht, ze hebben geen camera uitstraling of showtalent. Dus moet het liedje goed zijn. En als je het engels maakt dan is het kwalitatief slechter. Want je verneukt het hele rijmschema dat in het nederlands zo geniaal is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:41 schreef Boldface het volgende:
Ik snap die rare theorieën over Engelse teksten niet. Heb je wel eens gekeken naar de winnende tekst van vorig jaar? Dachten jullie dat heel Europa vol zit met poëten die elke songfestivaltekst langs de Shakespeare-meetlat leggen ofzo?
Of zijn jullie soms alweer vergeten wat de geniale tekst was van het liedje waarmee Nederland voor het laatst won?
Je beschikt over een glazen bol, begrijp ik? Jij weet nu al dat er geen fatsoenlijke Engelse tekst past op het nummer? Je denkt dat heel Europa als een blok valt voor het "geniale rijmschema" van de Nederlandse versie?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:44 schreef Maanvis het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen; bij 3JS is de performance slecht, ze hebben geen camera uitstraling of showtalent. Dus moet het liedje goed zijn. En als je het engels maakt dan is het kwalitatief slechter. Want je verneukt het hele rijmschema dat in het nederlands zo geniaal is.
Overigens bewaar ik mijn oordeel over de podiumpresentatie tot de dag van de halve finale.quote:Tikke-tikke-tak en dan bim-bam-bom.
Geloof me maar dat ik wel een beetje verstand heb van muziekquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:58 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je beschikt over een glazen bol, begrijp ik? Jij weet nu al dat er geen fatsoenlijke Engelse tekst past op het nummer? Je denkt dat heel Europa als een blok valt voor het "geniale rijmschema" van de Nederlandse versie?
Je weet de titel van het nummer nog niet eens juist te fabriceren, zo sterk let je op de tekst... Eigenlijk bewijs je hiermee keihard je eigen ongelijk, maar goed... we zullen het nooit weten hoe het uitpakt, want de 3J's zingen OF Engels OF Nederlands.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:02 schreef Maanvis het volgende:
Geloof me maar dat ik wel een beetje verstand heb van muziek. Ding-ding dong had een goede performance, daarom hebben ze gewonnen. En het rijmschema is bijvoorbeeld ook te begrijpen voor de 100 miljoen duitssprekenden in europa.
Nu is elk concert van de 3j's 3 houten klazen die stil staan op een podium, dus qua performance wordt het echt niks. Daarom is het liedje ook zo belangrijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:22 schreef grazz het volgende:
Ach qua tekst maak ik me niet zo'n zorgen, meer om het optreden. Het hele plaatje moet straks kloppen; camera, licht , achtergrond. Wat betreft camerawerk mogen de 3js flink gaan oefenen.
Ben nog nooit bij een concert van ze geweest, dus dat weet ik niet. Wat ik op tv zag, bijv: bij de Vrienden van amstel live, vond ik niet verkeerd. Maar ik hoop niet dat het 3 min stil staan wordtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu is elk concert van de 3j's 3 houten klazen die stil staan op een podium, dus qua performance wordt het echt niks. Daarom is het liedje ook zo belangrijk.
Maargoed, ik praat tegen een muur blijkt wel.
Ik heb nergens gezegd dat het liedje onbelangrijk is. Ik vind alleen dat je erg veel waarde toekent aan de tekst en dan gek genoeg ook nog denkt dat Europa de geniale rijmschema's van de Nederlandse versie beter zal waarderen dan de Engelse tekst, die je al op voorhand afknalt. Dat terwijl uit alle statistieken blijkt dat Engels veel beter scoort.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:24 schreef Maanvis het volgende:
Nu is elk concert van de 3j's 3 houten klazen die stil staan op een podium, dus qua performance wordt het echt niks. Daarom is het liedje ook zo belangrijk. Maargoed, ik praat tegen een muur blijkt wel.
Volgens mij moeten ze vooral zichzelf blijven en dat liedje gewoon goed neerzetten; zie ook België vorig jaar. Er zijn bovendien alweer meer dan genoeg acts waarbij alles om rare verkleedpartijen en podiumstunts draait. Aan dat circus hoeven de 3J's echt niet mee te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:33 schreef grazz het volgende:
Ben nog nooit bij een concert van ze geweest, dus dat weet ik niet. Wat ik op tv zag, bijv: bij de Vrienden van amstel live, vond ik niet verkeerd. Maar ik hoop niet dat het 3 min stil staan wordtbetekent niet dat ze er danspasjes bij moeten doen maar een beetje bewegen, lopen(?) kan geen kwaad lijkt me.
Maar je kunt de 3js altijd mailen? twitteren? ik heb begrepen dat ze alle feedback lezen en de positieve er uithalen.
Ja, ik verwacht ook zeker geen glitterpakken bijv. Heb het idee dat de 3JS weten dat ze van hun eigen kracht moeten uitgaan en niet iets proberen neer te zetten wat niet bij hun past. Dat zou te fake overkomen ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze vooral zichzelf blijven en dat liedje gewoon goed neerzetten; zie ook België vorig jaar. Er zijn bovendien alweer meer dan genoeg acts waarbij alles om rare verkleedpartijen en podiumstunts draait. Aan dat circus hoeven de 3J's echt niet mee te doen.
Ik voorzie geblondeerd rechtopstaand haar of grote zwarte puntmutsen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:47 schreef grazz het volgende:
Ja, ik verwacht ook zeker geen glitterpakken bijv. Heb het idee dat de 3JS weten dat ze van hun eigen kracht moeten uitgaan en niet iets proberen neer te zetten wat niet bij hun past. Dat zou te fake overkomen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |