abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94633064
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:09 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb zojuist weer 55% van mijn eindejaarsbonus van 2010 naar de belastingdienst zien verdwijnen :')
55%? Hoe doe je dat? Heb je soms een boete gekregen?
quote:
In die optiek zijn de bonussen van de ING natuurlijk alleen maar gewenst: die leveren een flinke bijdrage aan de samenleving via de belasting.
Ik snap je gedachtengang, maar dit is een onzinredenering. Die bonussen hadden ook direct en in z'n geheel aan maatschappelijk nuttiger zaken besteed kunnen worden, in plaats van via de omweg van eerst uitkeren aan graaimans, die er vervolgens weer belasting over betaalt.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:27:05 #272
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94633381
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

55%? Hoe doe je dat? Heb je soms een boete gekregen?

Dat vraag ik mezelf ook af :') Heb er nog niet naar gekeken

[..]

quote:
Ik snap je gedachtengang, maar dit is een onzinredenering. Die bonussen hadden ook direct en in z'n geheel aan maatschappelijk nuttiger zaken besteed kunnen worden, in plaats van via de omweg van eerst uitkeren aan graaimans, die er vervolgens weer belasting over betaalt.
Ja, maar het is natuurlijk ook van de zotte om van een bedrijf te verwachten dat ze geld weggeven. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, en ik zou ook meteen weggaan bij mijn bank op het moment dat ze dat wel zouden worden, want daar heb je als klant ook niets aan. Zo'n hoge bonus is absurd, maar de bank krijgt er wel wat voor terug (de inzet van de mensen die de bonus krijgen). De samenleving profiteert er ook nog van door de belasting die erover moet worden betaald. Pragmatisch gezien heb ik daarom niet zo'n moeite met die bonussen. Het is iets; beter dan niets.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_94633660
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:27 schreef Pinterman het volgende:

Ja, maar het is natuurlijk ook van de zotte om van een bedrijf te verwachten dat ze geld weggeven. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, en ik zou ook meteen weggaan bij mijn bank op het moment dat ze dat wel zouden worden, want daar heb je als klant ook niets aan.
Je beseft dat ING, Rabo en ABN allemaal zeer behoorlijke bedragen aan liefdadigheid doneren en zelfs hun eigen programmas ter bevordering van ontwikkelingssamenwerking hebben ?
Je kan soms zelfs korting op je hypotheek krijgen als je geld aan een goed doel doneert...

Concreet voorbeeld: http://www.ingforsomethingbetter.com/
pi_94633671
quote:

55% betaald? Waarom geven ze jouw eigenlijk een bonus :')

quote:
Ja, maar het is natuurlijk ook van de zotte om van een bedrijf te verwachten dat ze geld weggeven. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, en ik zou ook meteen weggaan bij mijn bank op het moment dat ze dat wel zouden worden, want daar heb je als klant ook niets aan. Zo'n hoge bonus is absurd, maar de bank krijgt er wel wat voor terug (de inzet van de mensen die de bonus krijgen). De samenleving profiteert er ook nog van door de belasting die erover moet worden betaald. Pragmatisch gezien heb ik daarom niet zo'n moeite met die bonussen. Het is iets; beter dan niets.
Normaal gesproken worden mensen betaald voor hun inzet... het heet 'salaris' en als je niet gemotiveerd genoeg bent kun je altijd ontslag krijgen :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94633695
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik heb geen enkele moeite met (hoge) bonussen, mits daar daadwerkelijk grootse prestaties tegenover staan.

Wat ik bankiers zie doen heeft weinig met "presteren" te maken: met geld van anderen enorme risico's nemen, waarbij het risico niet bij henzelf ligt maar bij de belastingbetaler, kan werkelijk elke jandoedel.
pi_94633708
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef MisterSqueaky het volgende:

Je beseft dat ING, Rabo en ABN allemaal zeer behoorlijke bedragen aan liefdadigheid doneren en zelfs hun eigen programmas ter bevordering van ontwikkelingssamenwerking hebben ?
Je kan soms zelfs korting op je hypotheek krijgen als je geld aan een goed doel doneert...
Het is niet zo heel barmhartig als je geld weggeeft waar jezelf niets voor hoeft te doen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_94633743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:38 schreef Asfyxia het volgende:

Wat ik bankiers zie doen heeft weinig met "presteren" te maken: met geld van anderen enorme risico's nemen, waarbij het risico niet bij henzelf ligt maar bij de belastingbetaler, kan werkelijk elke jandoedel.
Precies... zulke toppers moet je bedelven onder veel geld om te voorkomen dat ze wegrennen naar een ander _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_94633760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is niet zo heel barmhartig als je geld weggeeft waar jezelf niets voor hoeft te doen toch?
Ach, je zou het ook in je eigen zak kunnen steken.
pi_94633776
quote:

[..]

Da's ook niet zo'n hele prestatie natuurlijk, aangezien die banken zelf geld uit het niets mogen creëren. Zo kan ik ook de grote weldoener uithangen! :')
pi_94633809
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:40 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Da's ook niet zo'n hele prestatie natuurlijk, aangezien die banken zelf geld uit het niets mogen creëren. Zo kan ik ook de grote weldoener uithangen! :')
Maar Pinterman moet nu waarschijnlijk wel een andere bank zoeken :P
pi_94633841
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ach, je zou het ook in je eigen zak kunnen steken.
Dat zou kunnen, maar nu lijkt het tenminste nog of je een beetje begaan bent, scheelt weer een paar pegels op het PR budget :)
Geld van anderen weggeven en je voordoen als barmhartige Samaritaan heeft gewoon een geweldige ratio kosten/baten als het om PR gaat :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_94633857
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

True :P
pi_94633868
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Eentje waar toptalent top beloont wordt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94633930
quote:
Nout Wellink baalt van bonusblunder bij ING
DNB-voorman Nout Wellink vindt dat de toekenning van bonussen bij ING prematuur was. FOTO: ANKO STOFFELS
TIMING BANKTOP MEGAMISSER
door INGE DE BROUWER en RONALD VAN GESSEL

AMSTERDAM De discussie over de bonussen bij ING had nooit gevoerd mogen worden. Dat zegt president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB). Hij is blij dat de top heeft afgezien van de bonus toen de publieke opinie zich begon te roeren. Daarnaast benadrukt hij dat de goede prestaties zijn ondergesneeuwd. De top heeft een formidabele prestatie neergezet door de bank zo snel weer op poten te zetten.

Vakbonden en politici hebben de afgelopen week felle kritiek geuit op de miljoenenbonus van topman Jan Hommen van ING.

De centralebankpresident heeft begrip voor de frustraties, die vooral hoog opliepen nadat bekend werd dat de pensioenen voor oud-medewerkers niet worden verhoogd. ING-klanten dreigden hun rekening op te zeggen. De Tweede Kamer nam een motie aan om alle bonussen van banken met staatssteun terug te halen.

Hommen en zijn medebestuurders besloten uiteindelijk hun bonussen van in totaal ¤ 2,5 miljoen terug te geven.

Wellink vindt dat gezien het prille herstel alleen al het toekennen van bonussen aan bestuurders van banken die met staatssteun overeind zijn gehouden, prematuur was. Het jaarverslag, waarin de beloningen van de bestuurders verplicht worden vermeld, werd nota bene gepubliceerd op dezelfde dag dat het onderwerp werd besproken in de Tweede Kamer. ING kreeg in 2008 tijdens de kredietcrisis een kapitaalinjectie van ¤ 10 miljard, waarvan pas de helft is terugbetaald. Ook nam de staat de risicos over op de portefeuille die ING had met net iets betere hypotheken dan subprime, de zogeheten Alt Acategorie. Hier kunnen jaren later nog zeperds op worden gehaald en dan is de Nederlandse belastingbetaler alsnog de klos, terwijl de bestuurder er allang met de bonus vandoor zou zijn geweest.

Ofschoon het een ander geval is, het is een beetje als met die drie soldaten die in Libië werden vastgehouden, de discussie spitst zich nu toe op wat er allemaal mis was, maar we moeten toch ook onze zegeningen tellen. Dat ING nu weer stevig overeind staat is belangrijker dan het gekrakeel over de bonussen, stelt de centralebankpresident. ING, dat in 40 landen ruim 100.000 werknemers telt en meer dan 80 miljoen klanten, haalde vorig jaar ¤ 3 miljard winst. Wellink: De goede prestaties van Hommen zijn nu ondergesneeuwd door alle ophef rond de bonusdiscussie.

Ook hoogleraar financiële ethiek Boudewijn de Bruin (Rijksuniversiteit Groningen), die sinds begin dit jaar een nieuwe leerstoel bekleedt en zich buigt over onder meer overheidssteun aan banken en bonussen, breekt een lans voor de ING-topman. Dat Hommen zijn werk goed heeft gedaan, hoor je niet terug.

De Bruin vindt het heel jammer dat het vertrouwen nu weer zon knauw heeft opgelopen. En hij wijst daarvoor niet zozeer naar Hommen, maar naar staatscommissaris Lodewijk de Waal. De bankiers hebben hun antenne niet goed afgesteld. Maar ik wil vooral weten hoe De Waal is gekomen tot zijn besluit.

De Waal, tevens uitvinder van de term kleptocratentaks, zit in de beloningscommissie bij ING maar weigert ieder commentaar. De oud-vakbondsleider kan volgens de hoogleraar een deel van het vertrouwen terugbrengen, dat is geschaad na de bonusrel. Hij vindt het onbegrijpelijk dat De Waal zich stilhoudt. Over staatsgeheimen kun je niet praten, omdat het mensen kan schaden. Maar De Waal kan nu volgens mij alleen maar dingen verhelderen.

bron: Telegraaf
Nout wil echt graag baas van de ECB worden :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94634017
Noutje stapelt blunder op blunder op blunder op blunder. En wordt daarvoor straks beloond met het voorzitterschap van de ECB, terwijl hij eigenlijk harakiri zou moeten plegen.

Ja, zo doen we dat in het "moreel superieure" westen. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:53:05 #286
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94634120
quote:

[..]

Concreet voorbeeld: http://www.ingforsomethingbetter.com/
Het doneren aan liefdadigheid maakt een bank nog geen liefdadigheidsinstelling hè :)

Dus ik blijf nog even waar ik zit, wat bank betreft. Maar beweren dat een bank het geld van bonussen dan maar beter aan een liefdadigheidsinstelling kan schenken, is hetzelfde als iemand die arm is die roept dat die rijke vent die de Ferrari-dealer uitloopt beter het geld aan de arme had kunnen geven omdat hij toch geen Ferrari nodig heeft. Het is allemaal gebaseerd op een soort onderbuikgevoel van wat wel en niet een 'rechtvaardige beloning' is, terwijl het normaal gesproken volledig aan de bank is om dat te bepalen.

Ik zeg 'normaal gesproken' omdat er in het geval van de ING natuurlijk sprake was van een bank die staatssteun heeft ontvangen. In die zin ben ik het ook niet eens met de bonusuitkeringen. Was dat echter niet het geval, had het me helemaal niets geinteresseerd. Maar zelfs in dit geval, zijn die bonussen wel iets waar we als samenleving aan zouden verdienen, waar we dat nu niet doen.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_94634408
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:53 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Het doneren aan liefdadigheid maakt een bank nog geen liefdadigheidsinstelling hè :)

Dus ik blijf nog even waar ik zit, wat bank betreft. Maar beweren dat een bank het geld van bonussen dan maar beter aan een liefdadigheidsinstelling kan schenken, is hetzelfde als iemand die arm is die roept dat die rijke vent die de Ferrari-dealer uitloopt beter het geld aan de arme had kunnen geven omdat hij toch geen Ferrari nodig heeft. Het is allemaal gebaseerd op een soort onderbuikgevoel van wat wel en niet een 'rechtvaardige beloning' is, terwijl het normaal gesproken volledig aan de bank is om dat te bepalen.

Ik zeg 'normaal gesproken' omdat er in het geval van de ING natuurlijk sprake was van een bank die staatssteun heeft ontvangen. In die zin ben ik het ook niet eens met de bonusuitkeringen. Was dat echter niet het geval, had het me helemaal niets geinteresseerd. Maar zelfs in dit geval, zijn die bonussen wel iets waar we als samenleving aan zouden verdienen, waar we dat nu niet doen.
Bij een "normaal" bedrijf zou ik je helemaal gelijk geven.

Maar een bank is geen "normaal" bedrijf, maar een nutsbedrijf met een hele grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daar moeten banken dus ook op afgerekend worden: op hun nut voor de maatschappij en de mate waarin ze die verantwoordelijkheid nemen. En niet op de winst.
pi_94634861
Nog even over het doneren van geld aan goede doelen.... je snapt natuurlijk wel dat dat weer fiscale voordelen voor de bank heeft he? ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:35:35 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94635298
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 11:46 schreef xenobinol het volgende:
Nout wil echt graag baas van de ECB worden :')
:Y Niet omdat hij zo graag wil werken maar hij moet domweg wel om zijn onschendbaarheid te blijven houden ;)
Zodat we hem niet kunnen afrekenen op zijn missers bij DNB
Gewoon weer :r gedrag van een blunderende flopper met een te groot ego
De enige plek die hij verdient is het schavot en die kan hij voorkomen door de eer aan zichzelf te houden door aan een bom te gaan hangen zoals Sjoerd Kooistra
pi_94635728
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

De enige plek die hij verdient is het schavot en die kan hij voorkomen door de eer aan zichzelf te houden door aan een bom te gaan hangen zoals Sjoerd Kooistra
Respect voor falende toppers die de hand aan zichzelf slaan, de Japanners begrijpen dat soort gedrag tenminste. Misschien moeten we de Seppuku voor falende banksters maar eens gaan invoeren w/
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:15:41 #291
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94636638
Misschien wordt het tijd om alle bankiers op te pakken en hen 5 jaar naar een heropvoedingskamp te sturen: 18 uur per dag pleeën schrobben maakt een mens nederig. :)
pi_94638332
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef xenobinol het volgende:
Normaal gesproken worden mensen betaald voor hun inzet... het heet 'salaris' en als je niet gemotiveerd genoeg bent kun je altijd ontslag krijgen :)
En soms wordt er voor gekozen om de personeelskosten variabel te maken zodat de kosten lager zijn wanneer bepaalde doelstellingen (zoals omzet) niet gehaald worden. In dat geval heb je namelijk een lagere omzet, maar ook lagere kosten.
Ook is het geven van positieve prikkels effectiever dan straffen. Daarom is een keuze voor een lager basissalaris, maar wel een variabele beloning helemaal geen slecht idee. Wat je wel moet doen is de juiste doelstellingen koppelen aan die variabele beloning
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:36:21 #293
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94639233
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:09 schreef snabbi het volgende:

Wat je wel moet doen is de juiste doelstellingen koppelen aan die variabele beloning
En wat doet de ING? Lekker alles in het vage houden! Want wat zijn de doelstellingen van de CEO die hij heeft gekregen van zijn RvC, welke criteria, hoe wordt er gemeten, etc? Nee hoor, gewoon mededelen dat de CEO een fikse beloning verdient. _O-
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:59:53 #294
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94639916
Zijn er hier nog meer die zo'n mooie huilbrief (uitleg) van ING hebben gehad?
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94639965
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Alleen scheefhuurders hebben hem gehad.
pi_94640056
quote:
Nee. Waarom heb jij die brief wel gehad? Omdat je klant bent?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ief-met-uitleg.dhtml

Blijkbaar ben jij een rijke klant. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door Asfyxia op 26-03-2011 15:12:02 (aanvulling) ]
pi_94640400
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee. Waarom heb jij die brief wel gehad? Omdat je klant bent?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ief-met-uitleg.dhtml

Blijkbaar ben jij een rijke klant. :)
We weten al wie Censuur is hoor :)
pi_94640496
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We weten al wie Censuur is hoor :)
Wie dan? Ben wel benieuwd!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:23:37 #299
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94644220
Brief aan ING-klanten over bonussen top
(Novum) - Ongeveer driehonderdduizend klanten van ING hebben zaterdag een brief ontvangen van de bank over de kwestie rond de bonussen voor de bestuursraad. In de brief wordt ingegaan op de beslissing toch af te zien van de bonussen, meldt een woordvoerder van de bank zaterdag.

De brief is verstuurd naar klanten die een persoonlijk adviseur hebben bij de ING ;( . De affaire heeft de bank volgens de woordvoerder tientallen klanten gekost. *O* *O*
"En elke klant is er een", aldus de zegsvrouw. ING heeft in totaal volgens haar 8,9 miljoen rekeninghouders.

http://binnenland.nieuws.(...)en_over_bonussen_top

Waarom nou alleen een brief naar de rijke klanten :?
Ze kunnen beter aan de minima uitleggen waarom ze een bonus nodig hebben ten koste van hun koopkracht :7
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:26:04 #300
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94644290
quote:
Zo ja scan dat ding eens in en plaats hem hier ^O^

Naam adres, en rek nr uiteraard ff weghalen ;)

Ben wel benieuwd hoe zo een huilbrief eruit ziet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')