abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94236673
Het bestuur van ING krijgt over 2010 een bonus die bijna even groot is als het jaarsalaris.

Verder krijgt de top voor 2011 een salarisverhoging. Dit bleek donderdag uit het jaarverslag van het financieel concern, dat nog 5 miljard euro aan staatssteun moet terugbetalen :D

Bestuursvoorzitter Jan Hommen krijgt bovenop zijn jaarsalaris van ruim 1,35 miljoen euro ongeveer 1,25 miljoen euro aan variabele beloning. De ene helft hiervan wordt contant uitgekeerd, de andere helft in aandelen.

Financieel topman Patrick Flynn krijgt een bonus van 600.000 euro. Voor Koos Timmermans, verantwoordelijk voor het risicobeheer van de bank en verzekeraar, bedraagt de variabele beloning 690.000 euro. Beiden hebben een jaarsalaris van 750.000 euro.

http://www.telegraaf.nl/d(...)hoging__.html?p=17,1

ING= Idioten Naaien Graag :Y

Lees de meer dan 500 :D reacties eens :7

Het is toch van den zotte dat schulden niet afbetaald worden maar er wel bonussen uitgekeerd worden? Ieder ander mens komt in de schuldsanering tot de schuld afbetaald is en krijgt dan pas weer zeggenschap over eigen inkomen. Zouden ze hier ook maar eems in moeten voeren

Ik ga vandaag mn rek opzeggen ik ben dr klaar mee

^O^ _O_
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:20:53 #2
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94248062
:')
pi_94252022
het klantbelang wordt heel duidelijk ondergeschikt gesteld aan het bankbelang.

Jammer ook dat er gewoon ongelofelijk veel slimme mensen werken, maar dat het lange-termijn belang van de bank minder belangrijk wordt gevonden dan de korte-termijn prestatie...
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:44:31 #4
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94252180
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:41 schreef wojiao het volgende:
het klantbelang wordt heel duidelijk ondergeschikt gesteld aan het bankbelang.

Jammer ook dat er gewoon ongelofelijk veel slimme mensen werken, maar dat het lange-termijn belang van de bank minder belangrijk wordt gevonden dan de korte-termijn prestatie...
Nouja, de bonus wordt grotendeels uitgekeerd in aandelen.
pi_94254880
Tja. Ze hebben dus echt allemaal een plaat voor hun kop. Las laatst dat een analist alweer constateerde dat de eerste zaadjes voor een nieuwe crisis zijn gepland toen de overheden besloten om massaal de boel overeind te houden. Jammer dat de bankensector het zelf niet wil zien. Op een dag moet/gaat zich dat wraken. Het enige dat mij tegenstaat is dat de Nederlandse economie nogal afhankelijk is van het geldschuiven daar dat we bijna geen primaire of secundaire sector meer hebben.
pi_94263307
Hmm tijd om een rekening te openen bij de ING, als ze hun werknemers zoveel waard vinden moet het wel een goede bank zijn:p
pi_94267353
Wel opvallend dat wanneer ze zich houden aan de afgesproken norm voor bonussen, dat er dan weer zoveel ophef ontstaat.
pi_94268526
quote:
Las laatst dat een analist alweer constateerde dat de eerste zaadjes voor een nieuwe crisis zijn gepland toen de overheden besloten om massaal de boel overeind te houden.
De eerste zaadjes werden geplant toen fractional banking werd geintroduceerd en regeringen de geldzaken overlieten aan bedrijven en particuliere instellingen die winst willen maken.

Verder interesseert het me werkelijk geen ene ruk, zolang ik maar werk heb en goed kan leven interesseert het me geen ruk of iemand het beter heeft dan ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_94268595
quote:
Wel opvallend dat wanneer ze zich houden aan de afgesproken norm voor bonussen, dat er dan weer zoveel ophef ontstaat.
Dit dus, houden ze zich een keer aan de normen, is het nog niet goed.

Het zal mij benieuwen wanneer Plasterk in een RvC gaat zitten en miljoenen gaat krijgen, dan hoor je in 1x niks meer van dat gezeik wat hij vandaag zei in de 2e kamer.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:21:44 #10
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94268702
Veel geld voor een bank die op termijn weer gered moet worden.
Bedankt Hans.
pi_94268901
Alsof dat niet hoeft als ze die 2.5 mln zelf zouden houden :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:27:18 #12
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94269137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alsof dat niet hoeft als ze die 2.5 mln zelf zouden houden :)
Dat klopt, maar om dan een bonus te ontvangen voor je werkzaamheden, terwijl de bank er kut voor staat, lijkt mij ook een beetje overdreven.

Ik hoop trouwens voor ze dat ze niet verplicht zijn om die aandelen een tijdje aan te houden, straks zijn ze weer geen reet waard. w/
Bedankt Hans.
pi_94278862
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:02 schreef snabbi het volgende:
Welke norm? Er is alleen een norm geintroduceerd door de banken zelf. Maar dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat dit etisch verantwoord is. Vergelijking: er gebeurden teveel ongelukken met 180 km/u, dus nu gaan we onszelf opleggen om 179 km/u te rijden. Hoppa, je hebt een norm geintroduceerd die geen reet voorstelt.
pi_94279043
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[i]Het is toch van den zotte dat schulden niet afbetaald worden maar er wel bonussen uitgekeerd worden?
ING WIL de schuld dolgraag afbetalen. Zelfs met forse boete.
En jij en ik willen ook graag dat ze dat doen, want dan vervalt de "jullie mogen niet concurreren" eis. Kan eindelijk de hypotheekrente eens omlaag.

Maar Europa doet moeilijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door MisterSqueaky op 18-03-2011 09:16:42 ]
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:16:03 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94279159
Eens een dief bankier, altijd een dief bankier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:30:10 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_94288300
Onterechte verontwaardiging van de meeste boe-roepers.

Uit het andere topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:47 schreef Freudie het volgende:
Goed stuk:

Thijs Peters: niets mis met bonus ING's Hommen

De SP is boos, PVV-kamerlid Ronald van Vliet moet 'kotsen', Ronald Plasterk is 'geschokt' en zelfs de VVD heeft er geen goed gevoel over: de bonus van ING-baas Jan Hommen. Onterecht, want de bonus is juist heel bescheiden, schrijft Z24's Thijs Peters.

Politici van links en rechts buitelden donderdag over elkaar heen, in de haast om hun verontwaardiging uit te spreken over de bonus van ING-topman Jan Hommen. Een staaltje populisme van de bovenste plank, want de bonus van Jan Hommen is uitermate bescheiden.

Eén: de bonus van de topman van bank en verzekeraar ING blijft keurig binnen de afgesproken regels. Afgesproken was dat bij financiële instellingen die staatssteun hadden ontvangen, de totale variabele beloning niet hoger zou zijn dan één keer jaarsalaris.

Het jaarsalaris van Hommen bedraagt over 2010 1,35 miljoen euro. Zijn totale bonus is 1,25 miljoen, dus net iets minder dan zijn jaarsalaris. Natuurlijk is dat veel geld, maar in de zakelijke omgeving waar ING opereert gaat het niet om exorbitante bedragen. Over 2009 heeft Jan Hommen overigens geen bonus gehad.

Deels voorwaardelijk
Twee: de bonus van Hommen bestaat uit twee gelijke delen van 623 duizend euro. Een deel krijgt hij nu handje-contantje, maar de andere tranche betreft een lange termijnbonus in de vorm van aandelen. Die aandelen worden hem pas over drie jaar definitief toegekend.

Relatief laag
Drie: Jan Hommens inkomen is helemaal niet zo hoog als je het vergelijkt met andere bestuursvoorzitters van grote beursbedrijvenbedrijven. ING is met een marktkapitalisatie van 32 miljard euro het derde fonds van de AEX na Shell (149 miljard euro) en ArcelorMittal (37 miljard euro).

De topmannen van kleinere bedrijven als Philips, AkzoNobel, Heineken en KPN verdienden in 2010 allemaal meer dan Hommen. Kijk je naar het salaris en de onvoorwaardelijke jaarbonus samen, dan is de ING-baas de enige die het met minder dan twee miljoen euro moet doen.

Tot zover de feiten, want we hebben het nog eens niet gehad over het functioneren van Jan Hommen. Toen hij aantrad als opvolger van Michel Tilmant, erfde hij een bank-verzekeraar die alleen nog overeind stond dankzij de tien miljard euro die de Nederlandse belastingbetaler er in had gestoken.

Nog geen drie jaar later heeft ING al weer vijf miljard euro afgelost - met forse winst voor de Nederlandse staat - en maakt de bank in mei nog eens twee miljard over. Nog helemaal los van hoe de bank verder functioneert, heeft ING onder Hommen de belastingbetaler in ieder geval een dienst bewezen.

Bonusbononza
Op zich is het prima dat politici banken goed in de gaten houden. Zo zou de Kamer flink wat herrie mogen schoppen over het feit dat de zakenbankiers van ING en staatsbank ABN Amro weer bonussen krijgen die niet onderdoen voor die van vóór de kredietcrisis (zie: Beloning Nederlandse bankiers fors omhoog).

Het waren namelijk de bonussen van zakenbankiers die mede verantwoordelijk zijn geweest voor het ontstaan van de kredietcrisis, doordat het nemen van onverantwoorde risico's werd beloond.

Het probleem zijn de hit-and-run bonussen in de bankwereld, niet het voor een bestuursvoorzitter van een grote multinational zeer bescheiden bedrag dat Jan Hommen ontvangt. Helaas gaat elke nuance verloren in de Haagse scoringsdrift. vrijdag
Overigens heb ik zelf een schijthekel aan de bonuscultuur. Maar niet vanwege het onzinnige argument van ikweethetookniet. De bank heeft dan wel schulden bij de staat... de bank betaalt deze schulden ook versneld terug MET boete van 50% over hetgeen ze vervroegd terugbetalen!!! Dat zijn dus EXTRA inkomsten voor de staat!

Mijn bezwaar is dat jaarbonussen niet per se hoeven te leiden tot lange termijnstrategieen en in veel gevallen zelfs leiden tot risicovolle korte termijnsstrategieen. Volledige beloning op basis van op langere termijn uitgekeerde aandelen in het bedrijf zou misschien al wat beter werken...

Iets wat men overigens ook hier al doet met 50% van de bonus.
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:36:12 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94288554
Ach, weer zo'n bakvis die het gaat hebben over "uitermate bescheiden" jaarsalarissen van anderhalf miljoen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:00:59 #18
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94289686
quote:
Relatief laag
Drie: Jan Hommens inkomen is helemaal niet zo hoog als je het vergelijkt met andere bestuursvoorzitters van grote beursbedrijvenbedrijven. ING is met een marktkapitalisatie van 32 miljard euro het derde fonds van de AEX na Shell (149 miljard euro) en ArcelorMittal (37 miljard euro).
Dit argument, geniaal. _O- Alleen dit stukje geeft al aan hoe uitermate zwak deze tekst is.

Zijn Shell en ArcelorMittal ook gered met vele miljarden door ''ons''? Worden Shell en ArcelorMittal binnen een afzienbare tijd gered door ''ons''? Ik zie hier twee keer ''nee'', terwijl je voor ING twee keer ''ja'' in kunt vullen.

Overigens ben ik helemaal geen tegenstander van bonussen. Ik word ook moe van dat geleuter in de tweede kamer over bonussen. Alsof bonussen de oorzaak zijn. Een belangrijke oorzaak van de crisis is het falende toezicht van de overheid zelf.(voornamelijk de VS overigens)
Bedankt Hans.
pi_94290213
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:30 schreef KreKkeR het volgende:
Onterechte verontwaardiging van de meeste boe-roepers.

Uit het andere topic:

[..]

Overigens heb ik zelf een schijthekel aan de bonuscultuur. Maar niet vanwege het onzinnige argument van ikweethetookniet. De bank heeft dan wel schulden bij de staat... de bank betaalt deze schulden ook versneld terug MET boete van 50% over hetgeen ze vervroegd terugbetalen!!! Dat zijn dus EXTRA inkomsten voor de staat!

Mijn bezwaar is dat jaarbonussen niet per se hoeven te leiden tot lange termijnstrategieen en in veel gevallen zelfs leiden tot risicovolle korte termijnsstrategieen. Volledige beloning op basis van op langere termijn uitgekeerde aandelen in het bedrijf zou misschien al wat beter werken...

Iets wat men overigens ook hier al doet met 50% van de bonus.
Het gaat er, mijn ziens, ook om dat banken zich niet meer hoeven te bekommeren om ondernemersrisico. Die 50% boete kan ze aan hun reet roesten over een aantal jaar. Ze zijn weggekomen met beslissingen die eigenlijk het bankroet hadden moeten zijn voor de onderneming. De onderneming heeft keihard gefaald, wordt gered en nog hebben ze het lef om met dit soort beloningen te komen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:17:13 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94290349
PvdA’er spekt portemonnee ING-top

Het was PvdA-prominent Lodewijk de Waal persoonlijk die ING-topman Jan Hommen een bonus van 1,25 miljoen euro heeft bezorgd. :|W De prestaties van de bankier in 2010 werden door de overheidscommissaris en oud-vakbondsleider op een 9,2 gewaardeerd, waardoor Hommen boven op zijn reguliere loon nog eens 92 procent van zijn jaarsalaris cadeau krijgt. :r

Lodewijk de Waal Bovendien krijgt hij dit jaar een loonsverhoging van twee procent, terwijl een baliemedewerker bij de bank slechts een procent ontvangt.

In het krijt
De Tweede Kamer is woest over de zak geld die de ING-directeur incasseert. De bank staat op dit moment nog voor miljarden in het krijt bij de belastingbetaler. „Een idiote toestand”, reageerde PvdA-Kamerlid Plasterk. „Verplegers en leraren worden op de nullijn gezet. De bankiers lachen zich een kriek.” De VVD heeft er ’geen goed gevoel bij’, GroenLinks spreekt van een ’moreel faillissement’ en de PVV noemt de beloning ’om van te kotsen’

http://www.telegraaf.nl/b(...)NG-top__.html?p=25,1

Gaat lekker daar |:( :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:30:34 #21
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94290896
quote:
„Een idiote toestand”, reageerde PvdA-Kamerlid Plaster
Die je makker Wouter heeft gecreëerd. w/
Bedankt Hans.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:40:59 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94291310
ING steunt jeugd- en amateurvoetbal

ZEIST - Hoofdsponsor ING van de KNVB gaat zich de komende jaren nadrukkelijk voor het jeugd- en amateurvoetbal inzetten. Dat heeft het concern vrijdag tijdens een persconferentie op het hoofdkantoor van de nationale voetbalbond in Zeist bekendgemaakt.

ING is sinds januari 2010 de voornaamste geldschieter van de KNVB. , 8)7 ,We hebben ons eerst op het WK in Zuid-Afrika geconcentreerd'', vertelde bestuursvoorzitter Nick Jue. ,,Nu willen we ons inzetten om het Nederlands voetbal gezond te houden. _O- De nadruk ligt ook op het amateur- en jeugdvoetbal.''

ING wil het komend jaar maximaal duizend amateurclubs met financiële problemen helpen. _O- 8)7 ,,Zij kunnen zich bij ons melden'', zei Jue. ,,We geven niet alleen geld, 8)7 maar willen ook materiaal en vrijwilligers aanbieden. We geven personen van ING ook de kans om tijdens werktijd als vrijwilliger bij een voetbalclub te werken.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)amateurvoetbal.dhtml

Zouden ze niet eerst eens hun schuld aan de staat afbetalen :? :X
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:24:15 #23
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_94295602
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:13 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Het gaat er, mijn ziens, ook om dat banken zich niet meer hoeven te bekommeren om ondernemersrisico. Die 50% boete kan ze aan hun reet roesten over een aantal jaar. Ze zijn weggekomen met beslissingen die eigenlijk het bankroet hadden moeten zijn voor de onderneming. De onderneming heeft keihard gefaald, wordt gered en nog hebben ze het lef om met dit soort beloningen te komen.
Dit zijn twee zaken die m.i. in deze situatie los van elkaar staan. Het eerste punt ben ik het met je eens... ergens is het erg krom dat banken opeens niet of nauwelijks ondernemersrisico meer hoeven te lopen omdat ze zo belangrijk zijn...

Aan de andere kant is het geen eenmanszaak maar een N.V. En deze N.V die er zeer slecht voor staat heeft daarom 'simpelweg' nieuwe bestuurders in dienst genomen, die er voor hebben gezorgd dat de onderneming uit het dal klom en weer heel goed draait. En volgens mij is dat hetgeen waar ze extra voor beloond zijn.

Kwalijker vind ik jouw eerste punt: dat de verantwoordelijkheid nergens meer lijkt te liggen en banken ongestraft risico's kunnen nemen. De 'verantwoordelijke' (in dit geval Tilmant) kruipt lekker met een zak geld terug naar z'n villa nadat 'zijn' bedrijf samen met de branchegenoten, de politiek en burger (die als een bezetene doorsloeg met lenen, dit in sommige landen meer dan in andere), weet ik veel wat voor schade heeft aangericht.
Krekker is de bom!
pi_94296120
Kom svp eens met fatsoenlijke bronnen i.p.v. die schreeuwerige teksten van SBS6-'kranten' als Telegraaf en AD.
pi_94296277
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:00 schreef bascross het volgende:

[..]

Dit argument, geniaal. _O- Alleen dit stukje geeft al aan hoe uitermate zwak deze tekst is.

Zijn Shell en ArcelorMittal ook gered met vele miljarden door ''ons''? Worden Shell en ArcelorMittal binnen een afzienbare tijd gered door ''ons''? Ik zie hier twee keer ''nee'', terwijl je voor ING twee keer ''ja'' in kunt vullen.

Overigens ben ik helemaal geen tegenstander van bonussen. Ik word ook moe van dat geleuter in de tweede kamer over bonussen. Alsof bonussen de oorzaak zijn. Een belangrijke oorzaak van de crisis is het falende toezicht van de overheid zelf.(voornamelijk de VS overigens)
mooi voorbeeld.

Hommen vergelijken met Voser :)

ow, en ArcelorMittal is de grootste fraudetent ter wereld. En Laksmi Mittal verdient niet in de miljoenen, maar in de miljarden, met een dikke fuck you naar die miljard Indiers die niet kunnen rondkomen.

True, wij maken ons liever druk over ING en Hommen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')