abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:30:43 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94458534
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.

Ik vind het echt genieten om met z'n allen onder de douche te staan.
Wat mij betreft is bij de opa's en oma's ook geen probleem hoor. Zolang ze zelf niet aangeeft dat ze het niks vindt, is het wat mij betreft ok
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:33:49 #102
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458601
Merk trouwens nu dat onze vierjarige wel vaker zelf wil douchen en dat is prima ze geeft het zelf aan en krijgt daar ook de ruimte in. Wij zijn wel in de buurt maar ze wil wat minder snel mee onder de douche. Voorheen kwam ze heel snel als ze de douchedeur maar hoorde al aanrennen half uitkledend om maar mee te kunnen en het wordt rond deze leeftijd minder nou prima...
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 09:45:32 #103
5428 crew  miss_sly
pi_94458816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
Dat doen wij ook, evenals het laten kiezen zoals Silmarwen aangeeft. En toch slaapt ze ook regelmatig bij ons in bed. Het is niet de ene of de andere methode, het kan zomaar een mengeling van allerlei verschillende zaken zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94459205
Tyler slaapt nooit bij ons in bed omdat hij dat niet wil. Blijft misschien 2 seconden liggen en gaat er dan vandoor.
Ik denk dat het door het ziekenhuis komt, dat hij dat zo gewend is. Is ook niet vaak nodig geweest, meestal slaapt hij goed door.
Toen hij bij mijn ouders was, ging hij daar soms wel bij hun in bed, heb ik geen probleem mee.

Kim slaapt juist wel vaker bij ons, of 1 van ons in bed. De ander ligt dan op haar 1 persoonsbed.
Soms begint ze zelfs in ons bed en hevelen we haar dan over als wij naar bed gaan.
Ze heeft het dan echt nodig.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:29:50 #105
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94459805
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties. :D Drie keer waarschuwen en dan is het klaar.. Bij ons moet ze tegen de hal deur aanzitten en moet ze even nadenken. Ze krijgt eventueel wel een toetje, als dat weer klieren is, is dat ook klaar. 's Ochtends vertel ik wat we die ochtend gaan doen, en voor het dutje wat we 's middags gaan doen et cetera. En als we naar de dierentuin gaan op zondag vertel ik dat donderdag bijvoorbeeld al, zelfde met vakanties en logeren. Zo is er altijd duidelijkheid en dat lijkt Yade iig heel fijn te vinden. We doen ook geen dwang met eten, een hapje proeven, lust je het niet, prima dan wil ik best een cracker pakken ofzo. Wil je gewoon niet eten, dan niet, dan heb je honger.
Knut en ik voeden veel al op zoals wij ook opgevoed zijn eigenlijk.

Huilen in bed, troosten wij ook prikkelarm. Even knuffelen, kusje en klaar. We hebben 2 of 3 keer gehad met Yade dat ze echt overstuur was. Dan even uit bed, wat drinken, knuffelen op de bank en zeggen dat we zo weer naar bed gaan. Vijf minuten later is het dan goed.

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
pi_94459965
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooien :{

lekkere discussie zo weer. zo heerlijk aardig en begripvol naar elkaar toe...

dat iedereen de vrijheid heeft om een mening te hebben wil nog niet zeggen dat het gepast is om dat altijd en overal te spuien.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:36:32 #107
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94459985
Nog een kleine toevoeging op wat wij ook doen als de tijd nog te ver overbrugbaar is zeg maar. E. is in augustus jarig en vanaf die dag kregen wij in 2010 iedere dag de vraag van ben ik morgen jarig van K. Toen hebben we samen een groot papier gepakt, vakjes gemaakt, een rolletjes stikkertjes van meer dan 100 (lang leve de action) ernaast gehangen en iedere avond mocht ze met papa een stickertje plakken en nooit de vraag meer gehad wanneer het de zevende van november was. Wij ging onlangs ook twee weken op de wintersport en papa kon maar een week mee, daarna waren we een paar dagen met zijn drietjes (E., K. en ik) en daarna kwam mijn nichtje met het vliegtuig. Ook een soort kalender gemaakt en het was helemaal duidelijk. Kleuren kent ze goed dus ze wist precies wanneer papa er was, wanneer P. er was en wanneer we met zijn drietjes waren en wanneer we naar huis gingen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:38:22 #108
54772 Silmarwen
pi_94460030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:35 schreef simmu het volgende:

[..]

het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooien :{

lekkere discussie zo weer. zo heerlijk aardig en begripvol naar elkaar toe...

dat iedereen de vrijheid heeft om een mening te hebben wil nog niet zeggen dat het gepast is om dat altijd en overal te spuien.
Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.

Anyways, ik heb nog wel andere dingen te doen dan in een zinloze circelredernatie te blijven hangen hier.
pi_94460033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties. :D Drie keer waarschuwen en dan is het klaar.. Bij ons moet ze tegen de hal deur aanzitten en moet ze even nadenken. Ze krijgt eventueel wel een toetje, als dat weer klieren is, is dat ook klaar. 's Ochtends vertel ik wat we die ochtend gaan doen, en voor het dutje wat we 's middags gaan doen et cetera. En als we naar de dierentuin gaan op zondag vertel ik dat donderdag bijvoorbeeld al, zelfde met vakanties en logeren. Zo is er altijd duidelijkheid en dat lijkt Yade iig heel fijn te vinden. We doen ook geen dwang met eten, een hapje proeven, lust je het niet, prima dan wil ik best een cracker pakken ofzo. Wil je gewoon niet eten, dan niet, dan heb je honger.
Knut en ik voeden veel al op zoals wij ook opgevoed zijn eigenlijk.

Huilen in bed, troosten wij ook prikkelarm. Even knuffelen, kusje en klaar. We hebben 2 of 3 keer gehad met Yade dat ze echt overstuur was. Dan even uit bed, wat drinken, knuffelen op de bank en zeggen dat we zo weer naar bed gaan. Vijf minuten later is het dan goed.

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens wel :)
pi_94460092
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.

Anyways, ik heb nog wel andere dingen te doen dan in een zinloze circelredernatie te blijven hangen hier.
antwoord geven is iets anders dan zeggen "ik oordeel en veroordeel en keur het af" :*
als je niet wil dat zulks je verweten wordt, dan moet je het niet zo zeggen! hou het dan gewoon op "zo doen wij het"

en heej; met mij heb je geen discussie hoor. ik stoor me alleen wel aan de toon die door sommigen hier (van beide 'kampen') gebruiken. er *is* geen enige juiste manier en het siert iemand niet om een ander te veroordelen op hoe zij het doen.
pi_94460094
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef Books het volgende:
Nog een kleine toevoeging op wat wij ook doen als de tijd nog te ver overbrugbaar is zeg maar. E. is in augustus jarig en vanaf die dag kregen wij in 2010 iedere dag de vraag van ben ik morgen jarig van K. Toen hebben we samen een groot papier gepakt, vakjes gemaakt, een rolletjes stikkertjes van meer dan 100 (lang leve de action) ernaast gehangen en iedere avond mocht ze met papa een stickertje plakken en nooit de vraag meer gehad wanneer het de zevende van november was. Wij ging onlangs ook twee weken op de wintersport en papa kon maar een week mee, daarna waren we een paar dagen met zijn drietjes (E., K. en ik) en daarna kwam mijn nichtje met het vliegtuig. Ook een soort kalender gemaakt en het was helemaal duidelijk. Kleuren kent ze goed dus ze wist precies wanneer papa er was, wanneer P. er was en wanneer we met zijn drietjes waren en wanneer we naar huis gingen.
Wij gebruiken magneetjes, maar ik kan me voorstellen dat 100 mageneetjes teveel ruimte in zullen nemen haha
Wij gebruiken de mageneetjes ook om "succes" te tellen. Voor zindelijkheidstraining en dat gaat mega goed
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:42:50 #112
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94460151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens wel :)
Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!

Hun keuze en nee het zijn geen snoeperds. Het enige wat ze vaak eten tussendoor is druifjes, tomaatjes etc. Ze houden niet van zoet. Laatst was er op school een onderzoek door een student over eten en snoepen en die kwam ook testen door kinderen te laten kiezen tussen snoepaardbeitjes, snoepbanaantjes en snoepdruifjes en het echte fruit en die van mij lieten de snoepjes liggen en gingen er met het echte vandoor. Erg interessante PWS overigens die ik later toegemaild kreeg. Hij ging in zijn geheel over E-nummers en dergelijke...

Om een uur of vier maak ik altijd een bordje fruit (eten vaak rond zeven uur pas door manliefs werk) en dan gaan er twee bananen, twee mandarijnen en een appel,kiwi oid in en dat gaat schoon op. Echte fruiteters dus...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:45:36 #113
54772 Silmarwen
pi_94460219
Yade heeft perioden dat ze alles op eet, en perioden dat ze niets eet. Ze heeft een koemelk en lactose vrij dieet dus veel snoepgoed etc mag ze niet eens. Soms krijgt ze een stukje pure chocola, en ze krijgt elke dag een beker met soya en een smaakje. Verder is ze ook dol op fruit, en ze eet zo 2 peren op of een grote bak met druifjes. Hoop dat Jasmin dat ook doet.
pi_94460346
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:42 schreef Books het volgende:

[..]

Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!

Hun keuze en nee het zijn geen snoeperds. Het enige wat ze vaak eten tussendoor is druifjes, tomaatjes etc. Ze houden niet van zoet. Laatst was er op school een onderzoek door een student over eten en snoepen en die kwam ook testen door kinderen te laten kiezen tussen snoepaardbeitjes, snoepbanaantjes en snoepdruifjes en het echte fruit en die van mij lieten de snoepjes liggen en gingen er met het echte vandoor. Erg interessante PWS overigens die ik later toegemaild kreeg. Hij ging in zijn geheel over E-nummers en dergelijke...

Om een uur of vier maak ik altijd een bordje fruit (eten vaak rond zeven uur pas door manliefs werk) en dan gaan er twee bananen, twee mandarijnen en een appel,kiwi oid in en dat gaat schoon op. Echte fruiteters dus...
Bij ons wordt er ook niet gesnoept. De kinderen eten minimaal 2 stuks fruit per dag. Soms maken we een grote fruitshake ipv het moeten eten van fruit. Beide gaat goed.

Op school met verjaardagen maken wij altijd iets origineels en daarin zitten dan "verantwoorde" snoepjes zoals rozijnen etc. Maar tegenwoordig maakt een kind zich daar op school niet echt populair mee. Iedereen wil natuurlijk een zak snoep en vervolgens stuiteren die kinderen als dwazen door de klas.

Wat doen jullie met betrekking tot tv en computer gebruik?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:52:22 #115
54772 Silmarwen
pi_94460416
Yade kijkt op het moment eigenlijk teveel tv. Is er ingeslopen toen ik zwanger was van Jasmin. Zou minder moeten zijn. We kijken tussen de middag weleens samen een filmpje ofzo, en als ze uit de PSZ komt mag ze Mickey Mouse en Bob de Bouwer kijken. Ik wil ook minimaal 2 keer per week knutselen en nu het lekker weer is, lekker buiten wandelen, alhoewel dat niet altijd handig gaat met Jasmins slaap en voedingstijden. Verder lezen we veel samen en puzzelen we ook veel of met de Barbies.

PC mag ze niet aanzitten en heeft ze ook niet achter gezeten behalve om filmpje te kijken van toen ze nog kleiner was.
pi_94460469
fruit is hier (gelukkig) ook populair. tv kijken mag ongeveer een uurtje per dag meestal, alhoewel dat ook wel een tikkie afhankelijk is van de situatie. als ze bv ziek is mag ze van mij best op de bank met een dekentje veel meer tvkijken.

ze heeft haar eigen laptop en moet van mijn compu afblijven. de rest is (alweer) omstreden. er wordt ons geregeld verteld dat we een webcam *moeten* nemen en ik vertik het. ik snap dat dat leuk is voor opa, maar ik vind selene veel te jong (en veel te bijdehand) om daar aan te beginnen. pech voor ze dus.
pi_94460578
Pepijn kijkt tv.. dagelijks... meestal dingen als nickjr, maar ook de dvd's van "er was eens de mens" en "er was eens het leven" of disney films zijn een groot succes hier.

Speelt spelletjes op computer, nintendo ds en smartphone. Dingen als ambrasoft (leespellen voor de basisschool), autoracen, pluk van de petteflet, angry birds, rush hour...

Tv zou wel iets minder mogen, maar de rest gaat om hooguit een half uurtje per dag. En zolang dat beschaafde en liefst enigsinds leerzame spellen zijn heb ik daar geen probleem mee.
pi_94460653
selene is trouwens dol op natuurdocu's en kookprogramma's! een tijdje terug was er een geweldig programma wat beide combineerde. die gast ging dan eerst zelf zijn visje vangen en die dan lekker koken :Y) zalige tv wat we dan fijn saampjes kijken *O*
pi_94460672
mijn tv tijd telt trouwens ook als haar tvtijd, dus ik kijk zelden tv overdag. soms wel sneu, aangezien ik graag het beursnieuws en specials op rtl 7 kijk ;(
pi_94462257
Wij hebben geen tv-aansluiting :+

Wel DVD's en Leander mag Bob de bouwer kijken de eerste tijd van het slaapje van Florian
(dan komt hij ook even bij) en vaak als ik aan het koken ben.
Elke dag gaan we minstens een half uur de speeltuin in, vaak langer. (met dit weer zitten we er vanaf dat Florian wakker wordt tot ik moet koken)
En dan wacht ik binnen even af of ze op het speelgoed duiken of dat ze moe en huilerig zijn. In het laatste geval zitten ze voor de tv :)

Ik gebruik het voor de kinderen én voor mezelf als rustmomentje.

Eten 's avonds gebeurt aan tafel. Als je niet wilt eten zit je wel aan tafel en dan wacht je tot de rest klaar is :) (Dat is soms best moeilijk voor mijn peuter ;) )
Lunchen en ontbijten doen we op dit moment nog wat om de beurt... ivm met verschillende slaaptijden ed (en beide kinderen en Tara worden wakker met enorme trek) Ook lunch en ontbijt gebeurt wel aan tafel.
pi_94462765
ontbijt en avondeten doen we aan tafel, voor de lunch met boterhammen kruipen we met zn allen op de bank. zie het filmpjestopic ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:23:06 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94463273
Ja natuurdocu's O+ Laatst hebben we samen met Linde March of the penquins gekeken tijdens het slaapje van Esmee. Heerlijke tv dan. Al mag ze gerust ook wel sesamstraat, koekeloere of Hoelahoep kijken. Voor haar soms echt een rustmomentje. Zo lang het geen domme vecht-serie is en het beperkte tijd is vind ik het prima

Eten doen we altijd aan tafel en iedereen blijft zitten tot we allemaal klaar zijn. Of je nou eet of niet. Enige uitzondering is voor onze kleine plasgeitenbreier die al-tijd een keer tijdens het eten moet plassen... ;)
pi_94463458
Seb kijkt 's ochtends vaak even tv. Voor de rest kijkt hij regelmatig you tube :P Maar dat komt omdat we geen dvd speler hebben. (over middeleeuwen gesproken) Hij kan trouwens zelf you tube aanzetten op de Iphone en de Ipad :o :P

Eten doen we aan tafel. Misschien twee keer per jaar op de bank en dat is dan echt feest :D
Seb krijgt wel snoepjes en koekjes, gewoon af en toe. Niet heel veel, ook niet nooit. Geen uur voor en niet meer na het eten.

Maar hij slaapt altijd in zijn eigen bed, vanaf de eerste minuut dat hij geboren is. Gewoon omdat ik niet kan slapen met een teen in mijn oor :{w

Ik denk dat iedereen naar beste behoren de opvoeding poogt te doen. Sommige opmerkingen in dit topic doen mij denken aan oude wijven in een supermarkt die je altijd zo afkeurend aankijken. }:|
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_94463751
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:52 schreef freecell het volgende:
Wij hebben geen tv-aansluiting :+

Wel DVD's en Leander mag Bob de bouwer kijken de eerste tijd van het slaapje van Florian
(dan komt hij ook even bij) en vaak als ik aan het koken ben.
Elke dag gaan we minstens een half uur de speeltuin in, vaak langer. (met dit weer zitten we er vanaf dat Florian wakker wordt tot ik moet koken)
En dan wacht ik binnen even af of ze op het speelgoed duiken of dat ze moe en huilerig zijn. In het laatste geval zitten ze voor de tv :)

Ik gebruik het voor de kinderen én voor mezelf als rustmomentje.

Eten 's avonds gebeurt aan tafel. Als je niet wilt eten zit je wel aan tafel en dan wacht je tot de rest klaar is :) (Dat is soms best moeilijk voor mijn peuter ;) )
Lunchen en ontbijten doen we op dit moment nog wat om de beurt... ivm met verschillende slaaptijden ed (en beide kinderen en Tara worden wakker met enorme trek) Ook lunch en ontbijt gebeurt wel aan tafel.
Toen ik in het begin de tv gebruikte als rustmoment, toen zag ik dat ons zoontje moe en futloos achter de tv kwam als ik die uit had gezet. Hij was ook geïrriteerd of sneller geïrriteerd.

Nu hij geen tv meer kijkt is hij veel meer ontspannen en beter te sturen. Alleen nu begint het vragen naar een Nintendo DS waar ik dus niet achter sta.
Een groot aantal van zijn vriendjes hebben het, maar ik wil er voorlopig niet aan beginnen.
pi_94467388
Hier wordt hij moe en mopperig, dan kijken we even tv en als het filmpje is afgelopen (afhankelijk van het filmpje 10-30 minute) dan gaat het niet nog een keer. En dan loopt hij meestal bij de tv weg en gaat lekker spelen :)
pi_94470303
selene roept zelf dat de tv uitmoet (of doet hem zelf uit)
:7

ze begrijpt dat ze doordeweeks enkel zeppelin mag kijken en dan ook niet alles. we hebben hier en daar wat geexperimenteerd, zodat we weten wat ze leuk vindt *O* die mag ze kijken en als dat afgelopen is, dan is het klaar. we wisselen hier steeds af. even wat tv kijken, dan met ravi spelen, dan wat eten, even naar buiten, weer eventjes tv kijken, enzovoorts. op die manier heb ik geregeld mijn handen ff vrij en is iedereen blij *O*

helaas werkt dit niet tijdens vakantietijden, want dan passen *ze* het programma aan }:|
pi_94472777
heeft iemand trouwens een tip mbt iets wat je kindlief kan geven bij keelpijn? zelf neem ik strepsils, maar dat lijkt me geen fijn plan voor de dame. ze wil zelf wel veel drinken en fruit lukt ook prima. tis gewoon een virusje wat (als het goed is) met 2 a 3 daagjes weg is, maar tis zo sneu ;(
pi_94475785
strepsels, zuurtjes of wat dan ook maakt helemaal niet uit, het gaat om het sabbelen met speekselproductie tot gevolg, dus een speen, zuurtje, of lolly geeft hetzelfde effect.

Thijmsiroop, dropjes en dat soort dingen schijnen ook goed te helpen bij keelpijn. Of honing.

Zelf even beoordelen wat je voor je dame gewenst vind om uit te proberen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:41:52 #129
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94476396
Hee, is dit het nieuwe dreumestopic? :Y).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94477084
Waterijsje helpt ook goed tegen keelpijn :)
pi_94478528
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:41 schreef k_i_m het volgende:
Hee, is dit het nieuwe dreumestopic? :Y).
nee, daar komen ze dan aan met wazige homeopatische rechtsdraaiende suikerloze biologisch verantwoorde drankjes :P

weet ik veel of het kind al dingen als strepsils of zuurtje kan, ze krijgt zelden snoep. zulke dingen hebben wij nooit :6 wij eten sjippies als er iets te snoepen valt *O* :Y)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:29:39 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94478619
Thijmsiroop gaat er hier in ieder geval prima in. Esmee staat als een klein hongerig vogeltje met open snavel naast me zodra ze het flesje ziet :D
pi_94478621
ik heb het! dropjes!
*O* :Y) ^O^

zie je wel dat het zinvol was om ff te vragen :6
dank dames :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 13:11:53 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94507765
Logopedie ging boven verwachting goed vandaag! Ze zette verschillende dingen op tafel en ze vroeg aan Jan waar is de *vul in* en jan wees alles feilloos aan! Dikke tien dus, de kennis en het begrip is er dus overduidelijk alleen het praten zelf nog niet, hoewel ze wel merkte dat hij nu meer probeert te imiteren (k*t nu moet ik écht op mijn woorden gaan letten :P ). Hij gebruikt voor "auto" consequent "tuuttuut" dus hoewel hij weigert auto te zeggen, was dit ook wel goed, aangezien iedereen hem begrijpt als hij tuuttuut zegt :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94508053
DJMO, Chris heeft dat andersom gehad. Hij zei juist auto tegen alle ronde dingen. Daar kwamen we pas achter na weken puzzelen. Bleek dat auto voor hem rond/wielen waren..
Ga je wel verder met logopedie?

Chris vond het nog steeds leuk, hij rent zo bij de praatjesdokter naar binnen. En ik mag niet meer mee. Deze week mogen we memory spelen met G-woorden (gitaar, gieter, gapen etc). En zo bedenkt de logopedist toch wel leuke manieren om het oefenen leuk te houden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 14:11:34 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94509979
Ja zeker gaan we verder met logopedie, iig zolang als ik het nodig acht ;) Voorloopig praat hij nog steeds niet zoals ik zou willen dat hij zou praten dus we zitten er nog wel even. Ik denk tot zo'n derde ofzo :) (raar genoeg weet ik dit soort dingen vrij goed in te schatten hoe lang we ergens mee bezig zijn :? )

Dat memory spel lijkt me leuk! Misschien een idee voor Jan .. *in gedachten houd voor regenachtige middaggen*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94510440
Op je woorden letten moet ik ook steeds meer gaan doen merk ik, met mijn kleine papegaai.
Toen ik van de week eens godver... Zei maakte lotte m'n woord wel af met domme...oeps
Ze zegt momenteel echt alles na, heerlijke kwebbel O+
pi_94510522
ah... Jen zegt gelukkig netjes dommedomme...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94511556
met mijn buren hoef ik niet bang te zijn dat ze vloeken niet leert :(
stelletje aso tokkieklerelijers. buurman ging net weer af hier. godver dit, godver dat, kinders sliepen net. let op mijn gebruik van voltooid verleden tijd :'(
pi_94512231
oeh simmu, lekker dan..

DJMO, ik denk dat wij nog wel tot de zomer er zitten, nog genoeg klanken op het lijstje. Misschien straks om de 2a3 weken, voor de herhaling. Het is voor ons ook wel goed, want je bent er toch bewuster mee bezig. Dat je niet meer alles verstaat, maar eerst het goede woord vraagt voordat je antwoord (soms dan, niet te veel frusteren natuurlijk)
pi_94512345
Jen is opeens heel goed gaan praten.. Ze mag niet meer de hele dag met haar speen in lopen, en dat merken we heerl erg in haar praten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:59 #142
54772 Silmarwen
pi_94513508
Spenen zijn funest voor praten. Zie het vaak in de kinderopvang dat kinderen die veel hun speen in hebben met een lisp praten, slecht articuleren, weinig zinnen maken.

Als wij schelden is het voornamelijk in het Engels eigenlijk, buiten dat we sowieso veel Engels praten. Ik heb Yade al shit en fuck horen zeggen, nu we het niet meer zeggen in haar bijzijn, is het ergste wat ze zegt "POTVERDORIE!" dat kan er nog mee door. -.-
Ik heb Yade ook al " Jezus" horen verzuchten en moest toen stiekem wel lachen.

Alleen mijn vader zegt nog vaak fuck, maar dat schoppen we er langzaam wel uit!
pi_94514930
scheldwoorden gebruiken is : naar de gang voor een periode van ; een aantal minuten wat gelijk staat aan je leeftijd in jaren

Uiteraard leggen we uit waarom ze naar de gang moeten en voordat ze weer naar binnen mogen moet hij / zij uitleggen waarom ze daar moesten zitten.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:48:24 #144
54772 Silmarwen
pi_94518653
Ik vind het een lastig punt om Yade op haar kop te geven voor scheldwoorden die ze duidelijk van ons heeft. De laatste tijd vallen hier geen scheldwoorden meer gelukkig, en ik geloof niet dat ze ze op de psz hoort of hier in de buurt. Hoop ik dan. Ik heb haar ook in tijden geen scheldwoord meer horen gebruiken.

Ik vertel haar uiteraard dat het echt niet mag, en dat mamma/pappa ook stout zijn als ze schelden.
pi_94525063
Leander heeft toen hij anderhalf was een weekje 'wuk' gezegd als er iets viel.
Toen zijn wij gestopt met 'ruk' zeggen en was het over :@

Verder roept hij vooral dingen als 'ho! ongelukje!' echte scheldwoorden heb ik nog niet gehoord eigenlijk :)

Maar hij wil NIET niet NIET onder de douche of in bad, gillen, krijsen, brullen, er uit gaan enz.
Ik vind het te ver gaan om hem er gewoon in te zetten, maar hij moet toch een keer schoon? (nuja, ik zet hem eén keer in bad, maar als hij er dan paniekend en krijsend uitkomt niet nog een keer...)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 20:26:04 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94526003
en (zichzelf laten) wassen aan de wastafel met een washandje Free? kan hij ook uitleggen waarom hij zo in paniek raakt? Is hij bang om met het badwater weggespoeld te worden ofzo? als je daarachter bent kun je (makkelijker) een oplossing verzinnen (of bewijzen dat zijn angst ongegrond is)

pi_94526759
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 20:42:28 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94526907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:40 schreef simmu het volgende:
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
lol, na de diiscussie had ik het niet willen vragen/voorstellen :P

pi_94527111
Ik zou inderdaad proberen uit te zoeken waar de angst vandaan komt.
Chris heeft ook een poos een hekel gehad aan douchen, maar dat bleek vooral te komen omdat hij bang was dat we haren gingen wassen. Als we nu zeggen dat we maar tot de schouders douchen, dan gaat het douchen wel goed.
Alleen soms moeten zijn haren ook. Dan is het even drama. Maar achteraf zegt hij dat het wel meeviel. En elke keer lijkt het ook iets beter te gaan. Het is geen wriemeld speenvarken meer, nu alleen nog een piepend kuikentje ;)
Het bad ging hier altijd wel goed, zolang de douchekop uit is..
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:47:02 #150
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94534237
Maarten heeft het ook een hele periode gehad, dat hij niet meer in bad wilde... huilen huilen huilen... en hij ging voor het eerst echt staan in bad :D
Toen hebben we hem steeds meegenomen onder de douche, gewoon lekker veilig tegen ons aan onder de straal staan... dan was 't goed!

En hij kan zomaar zijn speelgoed delen! Met D. het zoontje van vrienden van ons (8 maanden). Vrijdag was hij al hier te logeren en vanavond was hij ook weer hier. Heel lief speelgoed aan hem geven en aaien over zijn hoofdje... Echt zo lief!
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')