abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94440751
Ongepast zelfs. Waarom ongepast?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94440753
Een hele nacht? Liever niet.
Maar de kleine slaapt ook geen hele nacht bij ons. Even een uurtje in de ochtend na-soezelen is geen probleem. Ik vind het gewoon te druk in bed, niemand slaapt echt goed, en overdag is er zat tijd om te knuffelen.

Als Chris bij mijn schoonouders logeert, dan slaapt oma wel in dezelfde kamer, maar op een ander bed. Dat vind ik prima. Zelfs fijn dat ze bij hem in de buurt is, mocht hij wakker worden en ons missen in een "vreemd" huis.
pi_94440772
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou eigenlijk gaan mijn kinderen dus gewoon niet uit logeren. Ik vind jen er te klein voor.
Wij zouden hem nooit zomaar ergens te logeren brengen, maar hij wilde dat graag. Nou dan is het goed
pi_94440891
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Ongepast zelfs. Waarom ongepast?
Wat ik zei : ik vind dat prive en ik vind ook dat een kind zijn of haar privacy moet kunnen opbouwen. Je kan een kind ook onder de douche zetten en wassen, maar om er zelf naakt bij te gaan staan vind ik echt ongepast. Tja, in sommige dingen ben ik misscihen wat conservatiever dan een ander.
pi_94441036
Jen is 3. Ze vraagt dikwijls of ze bij oma mag slapen. Maar mijn ouders trekken dat niet. Zij zijn niet gewent aan een kind tussenin en slapen dus niet. M'n vader is bang dat ze stikt in de dekens ofzo en waakt de hele nacht over haar. Ze mag pas logeren als ze op een eigen kamer kan slapen.
Niet omdat ik het ongepast vind dat ze samen zouden slapen, maar omdat mijn ouders kapot zijn als ze maar 2 uurtjes kunnen pakken.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:24:00 #56
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94441707
Onze kinderen slapen in hun eigen bed, maakt me niet uit waar. Ik vind het ook raar om samen met je kinderen in bed te slapen. Misschien een beetje een inpertinente vraag maar erm... wat nou als je voor het slapen gaan nog seks wil hebben? Of doe eens gek, 's ochtends als je wakker wordt? Bonjour je je kind er dan uit of harryhop je altijd op de keukentafel?

En bij opa en oma ook niet in bed. Onder de douche vind ik prima overigens, ik heb geen problemen met bloot ofzo eigenlijk. Maar in bed vind ik gevaarlijk, bovendien is ons bed ons prive terein. Zondag ochtend mag Yade er soms wel eens inklimmen en pakken we Jasmin erbij, maar verder echt niet. Yade vind ik nu ook niet meer de leeftijd om te douchen met opa en oma ofzo, maar tot een jaartje of 2 kan dat wel. Ik ga soms nog wel samen met Yade in bad en dan hebben we de grootste lol, of samen douchen omdat ze niet alleen mag douchen. Maar ze is groot genoeg om alleen te badderen terwijl we in de badkamer zijn.

Yade logeert ook zo'n 1 keer per 2 maanden bij mijn ouders en speelt vaak bij Knuts ouders, maar die wonen 4 straten verderop. :D Binnenkort gaan beiden een nachtje bij mijn ouders slapen omdat wij een feestje hebben.
pi_94442066
Oh, gelukkig ik denk al waar blijft de veroordeling.
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:37:18 #58
54772 Silmarwen
pi_94442774
Het is geen veroordeling, je doet maar wat je niet laten kunt in opvoeding. Ik vind het echter raar. En serieus? Hoe doe je dat in vredes naam met je seksleven?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 21:39:24 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94442947
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
thuiszorg zei vanmorgen nog tegen me: "ik zal je maar niet vertellen dat het ook anders kan" mbt het in z'n eigen bed vs bij mij in bed slapen.

Buiten de opmerking van tico over wiegedood, is het gewoon met het oog op Jan praktischer om Geert beneden te houden, want als geert 's avonds begint te huilen, is Jan ook wakker. Resultaat is een krijsende peuter die weigert verder te slapen. 's nachts dito; met aanleggen ligt hij binnen een halve minuut te drinken en zo blijft Jan ook gewoon in slaap. Ik hoef m'n bed er niet voor uit en zo zijn we allemaal tevreden.

Bovendien wordt rooming-in niet voor niets aangeraden voor kinderen tot een jaar. Ouders zijn veel alerter op het kind wanneer het bij hun ligt en merken het veel sneller wanneer er iets aan de hand is itt wanneer het kind op de eigen kamer ligt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 21:40:52 #60
5428 crew  miss_sly
pi_94443047
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:37 schreef Silmarwen het volgende:
Het is geen veroordeling, je doet maar wat je niet laten kunt in opvoeding. Ik vind het echter raar. En serieus? Hoe doe je dat in vredes naam met je seksleven?
Nou ja, de toon en het grootste deel van de woorden van iig deze post is in duidelijke tegenstelling met de opmerking dat het geen veroordeling is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94443113
Gewoon erin, eruit, erin, eruit, heen en weer, keer op keer. Ongeveer denk ik. Ik heb niet zo'n gevoel voor ritme, ik doe maar wat.
En Jen slaapt zeker tot een uur of 3 in haar kamer en leyla kun je een kanon naast afschieten als ze slaapt. En ochtendsex vind ik smerig, gore lucht uit je bek alsof er een kat in gescheten heeft.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:44:19 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94443301
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind ons kind bij opa en oma in bed en onder de douche echt een NoGo! :N
Zolang ze zelf aangeeft dat ze er geen problemen mee heeft, vind ik het prima. Als ze zelf zegt dat ze dat niet wil, dan liever niet meer :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 21:45:44 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94443409
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:41 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon erin, eruit, erin, eruit, heen en weer, keer op keer. Ongeveer denk ik. Ik heb niet zo'n gevoel voor ritme, ik doe maar wat.
En Jen slaapt zeker tot een uur of 3 in haar kamer en leyla kun je een kanon naast afschieten als ze slaapt. En ochtendsex vind ik smerig, gore lucht uit je bek alsof er een kat in gescheten heeft.
sorry, ik lachte :D _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94445744
wat heerlijk veroordelend dit allemaal :D

Wat zijn we toch ver heen als het bij kinderen tussen de 2 en de 4 al ongepast is om te douchen met opa of oma of in bed te slapen...
Wat tico al zei:...

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie de meerwaarde van samen onder de zelfde douche niet helemaal (hooguit met kleine babies, maar dat zullen de meeste opa's en oma's dan weer niet aandurven), maar met samen omkleden, zwemmen, samen in het grote bed zie ik geen enkel probleem.

Toch handig al die gescheiden ouders, Pepijn slaapt over het algemeen bij het logeren op het lege plekje in het 2 persoons bed, maar overal is ook de mogelijkheid om in een logeerbed te slapen wanneer hij daar zelf voor kiest.
pi_94446009
Dana logeert wel eens bij mijn moeder. Maar heeft daar gewoon dr eigen bedje en ik heb ook graag dat ze daar gewoon in slaapt. Maar als ze ziek/bang of vroeg wakker is heb ik er geen problemen mee als ze even bij hun in bed mag.

Samen douchen met iemand anders dan mij of mijn man hoeft dan van mij weer niet zo. Ik zie er het nut niet van in en ze hoeft niet iedereen naakt te zien. heb er niet eens een echte reden voor :)
  maandag 21 maart 2011 @ 22:22:42 #66
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94446250
Nou ja Linde vindt het denk ik gewoon gezellig hoor als ze bij opa en oma is en 1 van hen wil met haar douchen. Kan ze ondertussen namelijk gewoon door blijven beppen ;) Zolang beide partijen er geen probleem mee hebben is het wat mij betreft prima.

Bij ons in bed vind ik niks, maar dat komt meer omdat Linde geen seconde stil kan liggen ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 22:33:49 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94447035
Jan moet tegenwoordig ook gewoon in z'n eigen bed beginnen, als ik geluk heb slaapt hij door tot 7u en wordt ik wakker geknuffeld door hem, heb ik pech kan ik er 's nachts uit om een huilende/verdrietige jan over te hevelen naar ons bed zodat we tenminste allemaal de rest van de nacht door kunnen slapen.

Hij heeft noodgedwongen bijna 2 jaar bij ons op de kamer gelegen, en zeker nu ik Geert 's nachts bij ons in bed heb, vind ik het niet eerlijk tegenover Jan om hem ineens de toegang tot die veiligheid / geborgenheid te ontzeggen. Dat is mijn persoonlijke reden om Jan nog steeds bij ons in bed te laten slapen indien nodig. ik word dus regelmatig wakker met een peuterhoofd tegen mijn hoofd aan terwijl er een baby in/op m'n armen ligt O+

maandag 21 maart 2011 @ 23:34:54 #68
54772 Silmarwen
pi_94450772
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, de toon en het grootste deel van de woorden van iig deze post is in duidelijke tegenstelling met de opmerking dat het geen veroordeling is.
Ach, dan ben ik toch veroordelend. Ja ik vind het raar, een bed van ouders, daar horen naar mijn mening, geen kinderen in. We leven niet meer in de middeleeuwen.

En hoezo ver heen en ongepast? Ik vind het gewoon niet nodig. Ik vind het ook onnodig dat mijn kind mij op de WC zou zien zitten plassen. Ik vind het ook niet nodig om in het openbaar borstvoeding te geven. Ik vind naaktlopen ook onnodig, draagdoeken, tot bloedens toe borstvoeding geven, alles biologisch te geven, vegetarisch te leven, God te aanbidden en nog een hele reeks dingen waar de meeste mensen het vast niet mee eens zijn. Maar dat maakt het niet meteen ongepast.

Ik ben blij dat jullie blij zijn dat jullie kinders jullie bed delen. Ik deel mijn bed graag alleen met mijn man, voor meer doeleinden dan alleen slapen. Yade en Jasmin hebben prachtige kamertjes, met bedjes en wat niet, en daar slapen ze dan ook.

Anyways, onze opvoedingsstyle verschilt toch 99,9% met de rest van FOK! dus die discussie is verder ook niet nodig. De vraag, vind je dat je kinderen bij opa en oma in bed mogen slapen, nee, dat vind ik niet nodig.

Trouwens tot hoe oud willen jullie je kind in bed hebben slapen? Vier jaar? Zes? Tien? Achttien?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 23:40:27 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94451058
Nou nou Sil, je word niet aangevallen om je zienswijze dat je zó in de verdediging hoeft te schieten hoor. En wat betreft die leeftijd, er komt vanzelf een tijd dat ze zelf niet meer bij je in bed willen liggen. Ik ga er van uit dat ze dat zelf wel aangeven, tot die tijd krijgen ze beide, van ons allebei, de warmte en geborgenheid die ze zoeken en nog zo broodnodig hebben nu ze nog zo klein zijn.

maandag 21 maart 2011 @ 23:42:49 #70
54772 Silmarwen
pi_94451207
-.- Ik schiet niet in de verdediging, ik leg mijn redernatie uit.
pi_94454635
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:14 schreef p_iglet het volgende:

Ik zie de meerwaarde van samen onder de zelfde douche niet helemaal (hooguit met kleine babies, maar dat zullen de meeste opa's en oma's dan weer niet aandurven), maar met samen omkleden, zwemmen, samen in het grote bed zie ik geen enkel probleem.

Ach jawel! Als ik moet oppassen en ook graag onder de douche wil, dan sleep ik regelmatig mijn neefje van 1,5 mee. Ik vind het heel efficiënt, veel handiger dan wanneer je al die tijd in de douche moet gaan staan wachten tot hij het zat is en er onder uit wil (ik vind het ook zo sneu om 'm binnen vijf minuten, nat laten worden - wassen - er onder uit, af te moeten drogen omdat ik me anders zo verveel :P). Met mijn oudere neefjes en nichtjes doe ik het niet omdat zij prima in hun ééntje onder de douche kunnen staan of in bad kunnen zitten en ik daar ook wat te preuts voor ben ;)
Maar vanuit het gezichtspunt van ouders: het hangt er toch heel erg van af wat voor personen de opa en oma (of tante, in mijn geval) in kwestie zijn en wat je kinderen gewend zijn. Ik zou het vreemd vinden als je je kleinkind de hele nacht tussen je in legt terwijl ze dat totaal niet gewend zijn, maar als een kind het prettig vind om niet alleen te zijn 's nachts dan lijkt me er niets op tegen..

edit: overigens vind ik het wel heel waardvol dat mijn broer en schoonzus mij zo vertrouwen dat ze hier geen enkel probleem van maken. Toen mijn neefje als baby voor het eerst bij me logeerde, zei m'n schoonzus zelfs dat ze graag had dat hij bij mij in bed zou slapen omdat hij dan vaak beter sliep en makkelijker te troosten was als hij wakker werd. Met als gevolg dat ik de hele nacht wakker lag omdat ik zo alert was, maar ach O+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_94456654
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:34 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ach, dan ben ik toch veroordelend. Ja ik vind het raar, een bed van ouders, daar horen naar mijn mening, geen kinderen in. We leven niet meer in de middeleeuwen.

En hoezo ver heen en ongepast? Ik vind het gewoon niet nodig. Ik vind het ook onnodig dat mijn kind mij op de WC zou zien zitten plassen. Ik vind het ook niet nodig om in het openbaar borstvoeding te geven. Ik vind naaktlopen ook onnodig, draagdoeken, tot bloedens toe borstvoeding geven, alles biologisch te geven, vegetarisch te leven, God te aanbidden en nog een hele reeks dingen waar de meeste mensen het vast niet mee eens zijn. Maar dat maakt het niet meteen ongepast.

Ik ben blij dat jullie blij zijn dat jullie kinders jullie bed delen. Ik deel mijn bed graag alleen met mijn man, voor meer doeleinden dan alleen slapen. Yade en Jasmin hebben prachtige kamertjes, met bedjes en wat niet, en daar slapen ze dan ook.

Anyways, onze opvoedingsstyle verschilt toch 99,9% met de rest van FOK! dus die discussie is verder ook niet nodig. De vraag, vind je dat je kinderen bij opa en oma in bed mogen slapen, nee, dat vind ik niet nodig.

Trouwens tot hoe oud willen jullie je kind in bed hebben slapen? Vier jaar? Zes? Tien? Achttien?
Ik ben het helemaal met je eens.
Tevens lees ik het (excuus) verhaal over hechting etc. Sorry hoor, maar in mijn beleving komen onze 3 kinderen niks tekort. Je slaapt in je eigen bed. Onze jongste (8 maanden) slaapt in de kamer naast ons en die kunnen we prima horen. Als die kleine bij ons op de kamer slaapt, dan doe ik echt geen oog meer dicht. Denk je dat ik daar een leukere vader van zal worden?
Als een kind bij de ouders in bed wil slapen, waar gaat dan je eigen privacy heen? Ik vind het om heel eerlijk te zijn eerder een zwakte dan een kracht. Je lost niks op door het te accepteren, je zorgt er alleen voor dat je straks een probleem hebt. Mensen die omwille van het kunnen doorslapen een kind in hun bed laten slapen schuiven een probleem voor zich uit en ik denk dat het probleem alleen maar groter zal worden,
pi_94456824
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:14 schreef p_iglet het volgende:
wat heerlijk veroordelend dit allemaal :D

Wat zijn we toch ver heen als het bij kinderen tussen de 2 en de 4 al ongepast is om te douchen met opa of oma of in bed te slapen...
Wat tico al zei:...
Tja, zo denk jij erover.

quote:
Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vinden

quote:
Toch handig al die gescheiden ouders, Pepijn slaapt over het algemeen bij het logeren op het lege plekje in het 2 persoons bed, maar overal is ook de mogelijkheid om in een logeerbed te slapen wanneer hij daar zelf voor kiest.
Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.
pi_94457080
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tja, zo denk jij erover.

[..]

Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vinden

[..]

Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.
Ik denk dat ze bedoelt dat de opa's en oma's gescheiden zijn.

Ik moet er ook niet aan denken dat Dana elke nacht bij mij in bed zou slapen. Ze mag bij ons in bed als ze ziek is of heel verdrietig als ze heeft gedroomd. En verder ben ik teveel gehecht aan mijn ruimte in bed :). Maar als andere mensen dat wel fijn vinden is dat toch prima.
Hetzelfde met allerlei andere dingen die genoemd werden..iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt, maar voel je toch niet zo aangevallen als iemand anders er anders over denkt en dat uitspreekt!
Zo gaan de discussies in OUD nou altijd...of daar lopen ze in elk geval altijd op uit als het over dit soort dingen gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 22-03-2011 08:37:17 ]
pi_94457162
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:42 schreef Silmarwen het volgende:
-.- Ik schiet niet in de verdediging, ik leg mijn redernatie uit.
ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)

De vorige keren dacht ik dat het aan je hormonen lag, maar ik geloof nu dat je toch van nature een tactloze en alleswetende botte hork bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')