abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 20:56:45 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94439427
geen problemen mee, als de kleine zich daardoor veiliger voelt in een vreemde (lees andere dan thuis) omgeving, is het mij best hoor.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94439509
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Ticootje het volgende:
Geen probleem mee.
Ik vind ons kind bij opa en oma in bed en onder de douche echt een NoGo! :N
pi_94439637
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

waarom vraag je het dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94439663
Misschien moet ik dat meer toelichten hè?
Jen slaapt niet anders dan bij iemand in bed. Ze heeft duidelijk behoefte aan dat ze in de nacht niet alleen is. De 2x dat ze dus ging logeren was noodgedwongen. En ondanks dat mijn vader heel stellig was dat hij er niet in mee ging omdat kinderen in een eigen bed horen zag hij ook in dat ze echt niet slaapt op een eigen kamer.
Toen Priscilla jong was en bij de ouders van Michel sliep dan was het zo dat zij daar een eigen kamer had. Maar opa werd dan het bed uitgetrapt door oma en priscil en dan was het feest dat zij bij oma in bed mocht slapen.

Allebei onze kinderen slapen dus bij ons in bed. Druk ja! En voor jen geldt beginnen in haar eigen bed en we willen toch wel dit jaar dat ze helemaal op haar kamer blijft. Maar dan moeten we ff goed afstemmen enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94439810
Onder de douche heb ik ook geen problemen mee. Kind moet toch gewassen en afgedroogd worden?
pi_94439867
quote:
Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 21:02:08 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94439898
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Onder de douche heb ik ook geen problemen mee. Kind moet toch gewassen en afgedroogd worden?
lijkt me wel :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94439960
staat tegenover dat ik op dit moment blij zou zijn als ze om te beginnen zou gaan slapen :')
tis weer ouderwetse pret daarboven *O*

dus ik zit in negeermodes te luisteren naar het blije gekraai, gegiebel en gebabbel }:|
pi_94439963
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:59 schreef simmu het volgende:

[..]

waarom vraag je het dan?
Misschien nieuwsgierigheid
pi_94440154
En mijn vader voelde zich al bezwaard toen ik met de meiden in bad zat en oma riep <insert naam>, kom nou ff kijken. Leyla doet zo en Jen doet dit.
Dus ik gok maar zo dat zo'n beetje alles op m'n moeder terecht komt.
Buiten dat vertrouw ik zowel mijn ouders als de ouders van Michel voor 120%.
pi_94440180
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Samen lijkt me overbodig! Ik ben daar misschien conservatief in, maar ik vind dat iedereen, hoe klein ook, ruimte moet kunnen hebben voor hun eigen privacy
pi_94440194
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

wij worden daar ook erg nieuwsgierig van :P
waarom vind jij het dan een no go?
pi_94440278
quote:
Op maandag 21 maart 2011 21:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar is het je voorgesteld ofzo? Of wil je peuter bij oma slapen? Of was het gewoon een stel je voor dat-stelling?
pi_94440330
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar is het je voorgesteld ofzo? Of wil je peuter bij oma slapen? Of was het gewoon een stel je voor dat-stelling?
Onze peuter van 4 mag daar best logeren. Maar in een eigen bed op een eigen kamer
pi_94440336
overigens ligt het (uiteraard) nog wel genuanceerder dan "ik heb een hekel aan heel die familie dus mag dat met niemand van de familie" hoor. het speelt ook mee dat ik gewoon weet dat als het bij de een wel mag en bij de ander niet, dat zeker gelazer geeft en bij sommigen wil ik het gewoon echt onder geen beding hebben
pi_94440465
Ja wij zijn niet zo conservatief. Michel z'n ouders wel en mijn ouders ook meer dan wij, maar bloot is niet iets om je voor te schamen. Ik loop niet de hele dag in m'n blote reet ofzo, maar ik kleed me uit in m'n slaapkamer en wandel op m'n gemak naar de badkamer. En als ik wat moet pakken uit de woonkamer dan doe ik dat ook gewoon.
pi_94440555
quote:
Op maandag 21 maart 2011 21:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Onze peuter van 4 mag daar best logeren. Maar in een eigen bed op een eigen kamer
Nou ja, prima toch. Zeker als je kind ook niet anders gewent is lijkt me dat een hele normale zaak.
pi_94440600
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Ja wij zijn niet zo conservatief. Michel z'n ouders wel en mijn ouders ook meer dan wij, maar bloot is niet iets om je voor te schamen. Ik loop niet de hele dag in m'n blote reet ofzo, maar ik kleed me uit in m'n slaapkamer en wandel op m'n gemak naar de badkamer. En als ik wat moet pakken uit de woonkamer dan doe ik dat ook gewoon.
Uiteraard hoef je je niet te schamen voor bloot! Maar een beetje persoonlijke privacy is ook echt niet slecht. Binnen het gezin vind ik het normaal. Maar ik vind het niet nodig en ongepast als men daar buiten met mijn kinderen gaat douchen of slapen in 1 bed
pi_94440637
Nou eigenlijk gaan mijn kinderen dus gewoon niet uit logeren. Ik vind jen er te klein voor.
pi_94440698
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou eigenlijk gaan mijn kinderen dus gewoon niet uit logeren. Ik vind jen er te klein voor.
hoe oud is zij
pi_94440751
Ongepast zelfs. Waarom ongepast?
pi_94440753
Een hele nacht? Liever niet.
Maar de kleine slaapt ook geen hele nacht bij ons. Even een uurtje in de ochtend na-soezelen is geen probleem. Ik vind het gewoon te druk in bed, niemand slaapt echt goed, en overdag is er zat tijd om te knuffelen.

Als Chris bij mijn schoonouders logeert, dan slaapt oma wel in dezelfde kamer, maar op een ander bed. Dat vind ik prima. Zelfs fijn dat ze bij hem in de buurt is, mocht hij wakker worden en ons missen in een "vreemd" huis.
pi_94440772
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Wij zouden hem nooit zomaar ergens te logeren brengen, maar hij wilde dat graag. Nou dan is het goed
pi_94440891
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Ongepast zelfs. Waarom ongepast?
Wat ik zei : ik vind dat prive en ik vind ook dat een kind zijn of haar privacy moet kunnen opbouwen. Je kan een kind ook onder de douche zetten en wassen, maar om er zelf naakt bij te gaan staan vind ik echt ongepast. Tja, in sommige dingen ben ik misscihen wat conservatiever dan een ander.
pi_94441036
Jen is 3. Ze vraagt dikwijls of ze bij oma mag slapen. Maar mijn ouders trekken dat niet. Zij zijn niet gewent aan een kind tussenin en slapen dus niet. M'n vader is bang dat ze stikt in de dekens ofzo en waakt de hele nacht over haar. Ze mag pas logeren als ze op een eigen kamer kan slapen.
Niet omdat ik het ongepast vind dat ze samen zouden slapen, maar omdat mijn ouders kapot zijn als ze maar 2 uurtjes kunnen pakken.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:24:00 #56
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94441707
Onze kinderen slapen in hun eigen bed, maakt me niet uit waar. Ik vind het ook raar om samen met je kinderen in bed te slapen. Misschien een beetje een inpertinente vraag maar erm... wat nou als je voor het slapen gaan nog seks wil hebben? Of doe eens gek, 's ochtends als je wakker wordt? Bonjour je je kind er dan uit of harryhop je altijd op de keukentafel?

En bij opa en oma ook niet in bed. Onder de douche vind ik prima overigens, ik heb geen problemen met bloot ofzo eigenlijk. Maar in bed vind ik gevaarlijk, bovendien is ons bed ons prive terein. Zondag ochtend mag Yade er soms wel eens inklimmen en pakken we Jasmin erbij, maar verder echt niet. Yade vind ik nu ook niet meer de leeftijd om te douchen met opa en oma ofzo, maar tot een jaartje of 2 kan dat wel. Ik ga soms nog wel samen met Yade in bad en dan hebben we de grootste lol, of samen douchen omdat ze niet alleen mag douchen. Maar ze is groot genoeg om alleen te badderen terwijl we in de badkamer zijn.

Yade logeert ook zo'n 1 keer per 2 maanden bij mijn ouders en speelt vaak bij Knuts ouders, maar die wonen 4 straten verderop. :D Binnenkort gaan beiden een nachtje bij mijn ouders slapen omdat wij een feestje hebben.
pi_94442066
Oh, gelukkig ik denk al waar blijft de veroordeling.
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:37:18 #58
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94442774
Het is geen veroordeling, je doet maar wat je niet laten kunt in opvoeding. Ik vind het echter raar. En serieus? Hoe doe je dat in vredes naam met je seksleven?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 21:39:24 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94442947
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh, gelukkig ik denk al waar blijft de veroordeling.
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
thuiszorg zei vanmorgen nog tegen me: "ik zal je maar niet vertellen dat het ook anders kan" mbt het in z'n eigen bed vs bij mij in bed slapen.

Buiten de opmerking van tico over wiegedood, is het gewoon met het oog op Jan praktischer om Geert beneden te houden, want als geert 's avonds begint te huilen, is Jan ook wakker. Resultaat is een krijsende peuter die weigert verder te slapen. 's nachts dito; met aanleggen ligt hij binnen een halve minuut te drinken en zo blijft Jan ook gewoon in slaap. Ik hoef m'n bed er niet voor uit en zo zijn we allemaal tevreden.

Bovendien wordt rooming-in niet voor niets aangeraden voor kinderen tot een jaar. Ouders zijn veel alerter op het kind wanneer het bij hun ligt en merken het veel sneller wanneer er iets aan de hand is itt wanneer het kind op de eigen kamer ligt.

Moderator maandag 21 maart 2011 @ 21:40:52 #60
5428 crew  miss_sly
pi_94443047
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:37 schreef Silmarwen het volgende:
Het is geen veroordeling, je doet maar wat je niet laten kunt in opvoeding. Ik vind het echter raar. En serieus? Hoe doe je dat in vredes naam met je seksleven?
Nou ja, de toon en het grootste deel van de woorden van iig deze post is in duidelijke tegenstelling met de opmerking dat het geen veroordeling is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')