abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94801111
idd dat 'vreemde' mensen snel teveel verwachten, maar ook dat ze zelf nogal snel met spelen te hoog grijpt zeg maar. hier in de speeltuin klimt ze zo die touwladder in tot bovenaan, bij ballorig schoot ze ook overal naartoe, ook in de dingen voor grotere kindjes. en veel ervan *kan* ze ook, dus (onder ons toezicht) laat ik het allemaal maar toe omdat ik haar toch niet tegen kan houden (iig niet zonder megadrama)

in de speeltuin hier speelt ze vrij veel met wat oudere kindjes die op gym zitten en dan wil ze ook. het probleem is echt dat ze zelf graag dingen voor oudere kindjes doet en wil en het vaak ook wel kan, maar niet altijd. ze kwam dus bv ook bont en blauw van ballorig af ;( en denk maar niet dat ze zich daar door laat tegen houden hoor! dus we gaan er maar een beetje in mee in de hoop dat het dan vanzelf beter wordt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94801196
beterschap sil & yade! wel fijn dat ze vrolijk is. en wat heerlijk dat ze schrijven en lezen zo leuk vindt O+
pi_94807067
Silmarwen, hier ook een meisje wat geïnteresseerd is in letters :). Beterschap voor je zieke dametje!
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 15:26:31 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94810762
mag ik een rol behang? Liefst dik structuurbehang ofzo. Ik heb dus net ál jan z'n boekjes achter slot en grendel opgeborgen omdat hij het zo grappig vind om ermee tegen de tv te slaan. uitleggen en waarschuwen hielp niet, dus dan de boekjes maar weg. Als ik geert (slapend) in de box heb, vind hij het leuk om muziekspeelgoed aan te zetten vlak bij geert, zodat die weer wakker wordt. Spugen, gillen, herrie maken.. 't lijkt wel alsof hij het er gewoon om doet op 't moment :{ Iemand tips?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94810866
rustig afwachten DJMO, over een maandje of wat vind geert het (met een beetje mazzel iig ;) ) leuk als jan dat doet :*
pi_94812289
quote:
18s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:26 schreef DJMO het volgende:
mag ik een rol behang? Liefst dik structuurbehang ofzo. Ik heb dus net ál jan z'n boekjes achter slot en grendel opgeborgen omdat hij het zo grappig vind om ermee tegen de tv te slaan. uitleggen en waarschuwen hielp niet, dus dan de boekjes maar weg. Als ik geert (slapend) in de box heb, vind hij het leuk om muziekspeelgoed aan te zetten vlak bij geert, zodat die weer wakker wordt. Spugen, gillen, herrie maken.. 't lijkt wel alsof hij het er gewoon om doet op 't moment :{ Iemand tips?
geduld, er komt namelijk een moment dat zelfs de baby het niets meer doet dat de oudste alleen maar krijst...

In het begin ging Leyla altijd meehuilen, omdat huilen het enige taaltje is dat ze kennen... Dus ze hoorde Jen en dacht dan moet ik maar meedoen, want het is vast heel erg.. Nu kijkt Leyla niet eens meer op van de dramabuien van Jen.

Jen gaat bij een dramabui trouwens gewoon naar haar kamer, desnoods met mijn hulp en desnoods hardhandig als ze zich verzet. Ik ben haar gedrag echt helemaal kotsbeu. Dit wordt nanny waardig zeg maar... Ik zat vanmorgen te denken of we niet gewoon een stoutstoel gaan invoeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 16:10:44 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94812554
ergens moest ik stiekem lachen vanmiddag om Jan, die in de wipstoel lag, en ik hoorde constant dat speelgoedding in de box aangaan, maar als ik dan de kamer weer inkwam lag jan braaf in z'n wipstoel :? _O- Hij vond het een leuk spelletje geloof ik, ik iets minder toen Geert ervan wakker werd :') Ik snap ook wel dat het nieuw, leuk en uitproberen is tot hoever hij kan gaan, maar tot welke grens moet ik toegeven .. ja ik weet het, dat zal persoonlijk zijn en voor iedereen anders, maar ik kan die grens even niet vinden op het moment :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94812903
nja djmo, dan moet je zelf die grens snel vinden lieverd, want zolang je die grens niet gevonden hebt, blijft jan zoeken!

en het is lastig advies te geven. er gaat zat mis hier tenslotte, dus dan voel ik me zekers niet geroepen om de wijsneus uit te hangen, maar ook omdat ieder gezin een eigen dynamiek heeft! wat voor de een werkt is voor een ander vreselijk
pi_94812944
DJMO, zo te horen heeft hij de grens wel bereikt.. Op de tv slaan lijkt me een duidelijk grens toch?
Bij Chris ben ik dan snel klaar. 1 keer zeggen dat hij op moet houden, 1 keer zeggen dat hij anders op de gang gaat. En de 3e keer zit hij ook op de gang. Sommige weken zit hij er 3 keer per dag. Maar de laatste maanden (klopt af) is met de gang dreigen al genoeg..
(hij gaat net zolang op de gang als hij oud is)

Maar dat werkt hier. Wil niet zeggen dat hij bij jullie zo werkt..
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:21:39 #260
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94813015
We hebben geen stoutstoel, maar als Yade erg stout is, moet ze een x-aantal minuten bij de deur zitten. We hebben een open huiskamer, en de hal is gesloten. Ze moet dan voor de haldeur zitten, in de huiskamer. De trap werkte niet, daar ging ze op spelen, zelfde met een stoel
Max aantal minuten is 3.

Hier is het. Waarschuwing 1, waarschuwing 2, waarschuwing 3 met uitleg dat dit de laatste keer is en als ze het nog een keer doet dat ze bij de deur moet zitten. Doet ze het weer, dan Yade beetpakken, naar de deur brengen, neerzetten en op je hurken ervoor. Uitleggen dat we boos zijn, waarom we boos zijn en dat ze x-aantal minuten stil moet zitten om na te denken. Tijd om, op hurken voor haar zitten, herhalen wat er was en waarom we boos waren, dikke knuffel en een kus, en dan beginnen we weer opnieuw. Er zijn dagen dat ze wel 3 of 4 keer bij de deur zit. Maar er gaan ook zo dagen voorbij dat het helemaal niet nodig is.

Werkt perfect en het voordeel is, overal zijn deuren! Opa en oma, in winkels you name it. :D Dus er valt altijd met iets te dreigen.

Persoonlijk DJMO, zou ik de grens heel strak houden nu. Stel de grenzen in de nieuwe situatie heel duidelijk en kort. Het is al verwarrend genoeg om een nieuw kind in huis te hebben en peuters hebben veel behoefte aan duidelijkheid. Zal veel energie kosten de eerste week, maar daarna zul je snel merken, als je consquent bent en strikt, dat het al snel minder nodig zal zijn. En dit zullen bijna alle pedagogen je ook vertellen. Strikt zijn en consequent zijn is niet negatief voor je kindje, ze zoeken grenzen en hebben behoefte aan dat jij ze voor hen stelt.
pi_94813025
Volgens mij is het daar al een keer over gegaan maar ik ben slecht bij gelezen. Maar DJMO is het dan niet handiger om Geert niet in dezelfde kamer te laten slapen waar Jan lekker kan spelen? Ik zou gaan voor de tactiek van dat soort situaties vermijden eigenlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_94813144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:21 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het daar al een keer over gegaan maar ik ben slecht bij gelezen. Maar DJMO is het dan niet handiger om Geert niet in dezelfde kamer te laten slapen waar Jan lekker kan spelen? Ik zou gaan voor de tactiek van dat soort situaties vermijden eigenlijk.
Oh ja, dat doe ik inderdaad ook, Leyla slaapt vanaf het begin in een andere kamer overdag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94813301
Dat lijkt me inderdaad de makkelijkste/beste oplossing. S. slaapt trouwens ook nog wel eens in de draagdoek (sorry Silmarwen :P) overdag want dan slaapt ze dieper, maar verder wil ik Lieuwe niet met de verantwoordelijkheid opzadelen om stil te zijn. Daar is hij m.i. echt nog te klein voor.
pi_94813359
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, dat doe ik inderdaad ook, Leyla slaapt vanaf het begin in een andere kamer overdag.
Als ik zie hoe Seb soms speelt dan betwijfel ik of iemand zou kunnen slapen in een straal van een kilometer :{w en dan wil hij als hij bij mijn ouders is ook nog eens perse schlagermuziek horen onder het spelen :X
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_94815093
Vindt je dat niet "eng" jan en geert alleen op 1 kamer laten? Zeker omdat hij blijkbaar bij het muziekding komt en ik laatst al las dat hij aan Geert probeert te trekken als die in de box ligt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 17:40:07 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94816425
ik kan vanuit de keuken toezicht houden op de box Bla ;) anders doe ik het niet, de wc zit drie hoekjes om zeg maar, dus dat is redelijk uitgesloten. ik probeer 'm tegenwoordig maar even op de gang te laten spelen als ik naar de wc moet.

Op zich, áls Geert eenmaal goed slaapt, slaapt hij wel door de herrie die Jan maakt, heen. probleem is dat Geert lastig in wil slapen. En ik wil hem pas op z'n eigen kamer hebben als er een beetje ritme in z'n slapen zit zodat ik er (beter) rekening mee kan houden.

Ik heb al 'n paar van de oplossingen hierboven geprobeerd (stoel, gang) maar dan lacht ie me gewoon uit en komt binnen 10 seconden van de stoel af, of als ik 'm op de gang zet, zijn er 2 optie's: hij gaat tegen de ruiten in de deuren slaan of hij sneakt de wc in waarna ik een wc-rol kan weggooien aangezien Jan die dan zwemles gegeven heeft. andere strafplek opties heb ik eigenlijk niet echt, of het moet de muur direct achter mijn bureaustoel zijn en dan krijg je dit soort taferelen:

(hier nam hij dus de boel in de maling toen ik boos was op 'm, ik heb soms het idee dat hoe bozer ik word, hoe leuker hij 't vind :') ) (bij de deur zetten is dus geen optie, er zitten glazen panelen in en Jan heeft er nogal een handje van om in een driftbui met z'n hoofd te gaan bonken.)

Vandaag Jan niet laten slapen overdag maar toen viel hij bijna in slaap vlak voor 't eten. meteen maar eten gegeven en gedoucht met als resultaat dat hij nu op bed ligt. ik ben benieuwd hoe laat hij vanavond/vannacht wakker wordt :')

pi_94817549
Als Leander van de gang afkomt waar hij héél af en toe moet zitten dan weet hij dat ik dat NIET grappig vind, dat ik dat NIET accepteer, dat ik daar ook niet stiekem wel om moet lachen en ook (en dat is het belangrijkste denk ik) dat ik hem de gang weer op slinger. En ook echt slinger. Ik doe hem geen pijn, maar het gaat ook niet zachtaardig.
Daarna mag hij terugkomen en knuffelen we het bij :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:09:20 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_94817553
En dus kan hij lekker z'n gang gaan, want hij wordt toch niet consequent gestraft... Zo lang jij niet consequent bent, zulke situaties creeert (jan is veel te klein om te snappen dat hij met bepaald speelgoed niet mag spelen als z'n broertje slaapt), en niet straft blijft het doorgaan.
Als ie van een strafplek af komt (en dus wel steeds dezelfde strafplek gebruiken) zonder woorden weer terug zetten. Gewoon bij z'n armen pakken, optillen en op z'n plek zetten. Net zo lang tot het kwartje valt.
Op je hurken zitten, uitleggen waarom hij stout is en wat er verwacht wordt. Als je na 2 minuten naar hem toe gaat, op je hurken zitten, nogmaals uitleggen.. afknuffelen en klaar.

In die 2 minuten gewoon steeds terugzetten op z'n plek. Desnoods wordt de 2 minuten gerekt.

Bij de oudste twee hier is zeggen dat ze even uit het zicht moeten ondertussen genoeg. De jongste zit gewoon nog op de trap.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:23:41 #269
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94818042
DJMO, wat ET zegt. Komt hij van zijn plek? Terug zetten zonder ook maar een woord te zeggen. Omdat je het nu niet serieus/consequent doet, houdt hij zich er niet aan. Gewoon vol blijven houden, consequent terug zetten.

En verder wat ET zegt eigenlijk. :D Wij doen het exact zo.
pi_94820892
Haha, wij dus ook, alleen ik omschreef het wat minder logisch :)
Overigens, als je dit consequent blijft doen is hier echt 'of wil je even naar de gang' altijd wel genoeg inmiddels :)

Maar Leander is geloof ik ineens wat gegroeid :) Wat aan het ont-puberen. Minder vervelend doen omdat het kan en meer communicatief :) Heel prettig!
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:20:11 #271
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94820998
DJMO, hoe zit het met de aandacht voor Jan? Het klinkt voor mij heel erg alsof hij op een negatieve manier aandacht probeert te krijgen. Misschien lost wat extra aandacht en tijd voor Jan op momenten ook het eea op?

Alle tips over straffen etc staan hierboven al gegeven. Misschien werkt dat voor jullie goed, maar wees dan wel consequent. Zelf ben ik geen voorstander van straffen en pas het dan ook niet op die manier toe. En ik zou toch idd proberen om Geert niet teveel in de box te laten slapen overdag. Jan is echt nog te klein om te verwachten dat hij rekening houdt met zijn broertje.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94821158
wij doen niet aan strafplek. ik heb het een tijdje geprobeerd (een paar maanden) op de gang met 2 minuten, maar het bevalt niet zo. wat hier wel heel goed werkt is direkt consequenties aan dingen. dus als ze weigert mee te werken met opstaan: "oh. ok. dan wil je niet opstaan. dan ga ik wel naar beneden. ik merk het wel wanneer je wel mee wil werken". en dan ga ik ook naar beneden! en dan komen die 2 minuten weer in beeld ;)

het maakt niet zo uit *welke* methode je gebruikt, zolang je het maar consequent gebruikt. het helpt als het bij je past. het heeft weinig zin imho om een methode te (proberen te) gebruiken waar je zelf niet achter staat.
pi_94821750
Mja.... straf....
Bij mij duren de momenten gang meestal minder dan een halve minuut.... Het is meer uit de situatie halen (daar wordt hij woedend van :@ ) en daarna uitleggen.
Maar het is wel afdoende.
pi_94822929
Ik vind het nogal wat om van een 2jarige te verwachten dat hij maar zachtjes is totdat zijn broertje slaapt. Wie weet hoe lang dat soms duurt. En om 'm te straffen omdat hij toevallig zijn luidruchtige speelgoed pakt op het moment dat het jou niet uitkomt vind ik zielig want hij is te jong om dit in te kunnen schatten.
Dat ritme gaat er bij Geert voorlopig nog niet komen en de situatie met Jan elke dag wordt er dan niet gezelliger op omdat hij zich maar te pas en te onpas in moet houden.
Koop een babyfoon en leg Geert wel op zijn kamer voor een slaapje. Grote kans dat Geert ook wat langer en dieper slaapt en wat minder de borst nodig heeft voor troost omdat hij minder moe is.
Een andere oplossing is Jan zachte alternatieven bieden. Ga met hem aan tafel een puzzel o.i.d. doen. Krijgt hij gelijk positieve aandacht.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94824372
tsjek. ik heb een megavoordeel aan selene's gefeest 's avonds gevonden: het kalmeert ravi O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')