Wij hebben dat nog nooit uit hoeven te leggen, is nog niet voorgekomen. Maar ze roept zelf wel eens Jokken is niet goed he mama! Geen idee waar ze dat van heeft. zal we; van een van de oma's komenquote:
Ik spiek hier wel eens, maar dit vond ik zo mooi, dat wilde ik even zeggenquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn Ingrid!
Chris had vanochtend een mooi moment. We waren op een semi-openbaar toilet, en hij moest er nog op, maar kreeg een mini-driftbui omdat hij de toiletborstel niet mocht hebben (duh). Dus met tranen in zijn ogen, op de pot gezet. Zegt hij, terwijl hij me half knuffelt "mama, kun je me stil maken". Echt een vraag om zijn boosheid weg te krijgen.
Echt zo fijn dat hij het aangaf, ipv door te denderen in boosheid.
Wat een slechte tijd zeg. Ik zeg 3x per week oefenen, op naar de 30 minuutjes.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:44 schreef p_iglet het volgende:
Even heel heel heel trots zijn op mijn peuter.![]()
![]()
Die heeft net helemaal van kijkduin naar huis gefietst!! op zijn loopfiets. Volgens googlemaps 5km!
En dat in een uurtje.
Hij snapt het héél goed, plast (bijna) altijd als hij naar de wc gaat...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Fuente het volgende:
Marie, snapt hij het al, plassen enzo? Merel heeft echt nog geen benul. Ben benieuwd wanneer dat hier komt
waarom vraag je het dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind ons kind bij opa en oma in bed en onder de douche echt een NoGo!
Mag ik vragen waarom?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
lijkt me welquote:Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Onder de douche heb ik ook geen problemen mee. Kind moet toch gewassen en afgedroogd worden?
Samen lijkt me overbodig! Ik ben daar misschien conservatief in, maar ik vind dat iedereen, hoe klein ook, ruimte moet kunnen hebben voor hun eigen privacyquote:Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Onder de douche heb ik ook geen problemen mee. Kind moet toch gewassen en afgedroogd worden?
wij worden daar ook erg nieuwsgierig vanquote:
Maar is het je voorgesteld ofzo? Of wil je peuter bij oma slapen? Of was het gewoon een stel je voor dat-stelling?quote:
Onze peuter van 4 mag daar best logeren. Maar in een eigen bed op een eigen kamerquote:Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar is het je voorgesteld ofzo? Of wil je peuter bij oma slapen? Of was het gewoon een stel je voor dat-stelling?
Nou ja, prima toch. Zeker als je kind ook niet anders gewent is lijkt me dat een hele normale zaak.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Onze peuter van 4 mag daar best logeren. Maar in een eigen bed op een eigen kamer
Uiteraard hoef je je niet te schamen voor bloot! Maar een beetje persoonlijke privacy is ook echt niet slecht. Binnen het gezin vind ik het normaal. Maar ik vind het niet nodig en ongepast als men daar buiten met mijn kinderen gaat douchen of slapen in 1 bedquote:Op maandag 21 maart 2011 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Ja wij zijn niet zo conservatief. Michel z'n ouders wel en mijn ouders ook meer dan wij, maar bloot is niet iets om je voor te schamen. Ik loop niet de hele dag in m'n blote reet ofzo, maar ik kleed me uit in m'n slaapkamer en wandel op m'n gemak naar de badkamer. En als ik wat moet pakken uit de woonkamer dan doe ik dat ook gewoon.
hoe oud is zijquote:Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou eigenlijk gaan mijn kinderen dus gewoon niet uit logeren. Ik vind jen er te klein voor.
Wij zouden hem nooit zomaar ergens te logeren brengen, maar hij wilde dat graag. Nou dan is het goedquote:Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou eigenlijk gaan mijn kinderen dus gewoon niet uit logeren. Ik vind jen er te klein voor.
Wat ik zei : ik vind dat prive en ik vind ook dat een kind zijn of haar privacy moet kunnen opbouwen. Je kan een kind ook onder de douche zetten en wassen, maar om er zelf naakt bij te gaan staan vind ik echt ongepast. Tja, in sommige dingen ben ik misscihen wat conservatiever dan een ander.quote:
thuiszorg zei vanmorgen nog tegen me: "ik zal je maar niet vertellen dat het ook anders kan" mbt het in z'n eigen bed vs bij mij in bed slapen.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh, gelukkig ik denk al waar blijft de veroordeling.
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
Nou ja, de toon en het grootste deel van de woorden van iig deze post is in duidelijke tegenstelling met de opmerking dat het geen veroordeling is.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:37 schreef Silmarwen het volgende:
Het is geen veroordeling, je doet maar wat je niet laten kunt in opvoeding. Ik vind het echter raar. En serieus? Hoe doe je dat in vredes naam met je seksleven?
Zolang ze zelf aangeeft dat ze er geen problemen mee heeft, vind ik het prima. Als ze zelf zegt dat ze dat niet wil, dan liever niet meerquote:Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
sorry, ik lachtequote:Op maandag 21 maart 2011 21:41 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon erin, eruit, erin, eruit, heen en weer, keer op keer. Ongeveer denk ik. Ik heb niet zo'n gevoel voor ritme, ik doe maar wat.
En Jen slaapt zeker tot een uur of 3 in haar kamer en leyla kun je een kanon naast afschieten als ze slaapt. En ochtendsex vind ik smerig, gore lucht uit je bek alsof er een kat in gescheten heeft.
Ik zie de meerwaarde van samen onder de zelfde douche niet helemaal (hooguit met kleine babies, maar dat zullen de meeste opa's en oma's dan weer niet aandurven), maar met samen omkleden, zwemmen, samen in het grote bed zie ik geen enkel probleem.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh, gelukkig ik denk al waar blijft de veroordeling.
Ik ben van mening dat mensenbabies niet gemaakt zijn om alleen te slapen dat dat zelfs onnatuurlijk is. Er sterven relatief meer kinderen in een eigen bedje dan dat ze veilig bij de ouders slapen.
Ach, dan ben ik toch veroordelend. Ja ik vind het raar, een bed van ouders, daar horen naar mijn mening, geen kinderen in. We leven niet meer in de middeleeuwen.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, de toon en het grootste deel van de woorden van iig deze post is in duidelijke tegenstelling met de opmerking dat het geen veroordeling is.
Ach jawel! Als ik moet oppassen en ook graag onder de douche wil, dan sleep ik regelmatig mijn neefje van 1,5 mee. Ik vind het heel efficiënt, veel handiger dan wanneer je al die tijd in de douche moet gaan staan wachten tot hij het zat is en er onder uit wil (ik vind het ook zo sneu om 'm binnen vijf minuten, nat laten worden - wassen - er onder uit, af te moeten drogen omdat ik me anders zo verveelquote:Op maandag 21 maart 2011 22:14 schreef p_iglet het volgende:
Ik zie de meerwaarde van samen onder de zelfde douche niet helemaal (hooguit met kleine babies, maar dat zullen de meeste opa's en oma's dan weer niet aandurven), maar met samen omkleden, zwemmen, samen in het grote bed zie ik geen enkel probleem.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:34 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ach, dan ben ik toch veroordelend. Ja ik vind het raar, een bed van ouders, daar horen naar mijn mening, geen kinderen in. We leven niet meer in de middeleeuwen.
En hoezo ver heen en ongepast? Ik vind het gewoon niet nodig. Ik vind het ook onnodig dat mijn kind mij op de WC zou zien zitten plassen. Ik vind het ook niet nodig om in het openbaar borstvoeding te geven. Ik vind naaktlopen ook onnodig, draagdoeken, tot bloedens toe borstvoeding geven, alles biologisch te geven, vegetarisch te leven, God te aanbidden en nog een hele reeks dingen waar de meeste mensen het vast niet mee eens zijn. Maar dat maakt het niet meteen ongepast.
Ik ben blij dat jullie blij zijn dat jullie kinders jullie bed delen. Ik deel mijn bed graag alleen met mijn man, voor meer doeleinden dan alleen slapen. Yade en Jasmin hebben prachtige kamertjes, met bedjes en wat niet, en daar slapen ze dan ook.
Anyways, onze opvoedingsstyle verschilt toch 99,9% met de rest van FOK! dus die discussie is verder ook niet nodig. De vraag, vind je dat je kinderen bij opa en oma in bed mogen slapen, nee, dat vind ik niet nodig.
Trouwens tot hoe oud willen jullie je kind in bed hebben slapen? Vier jaar? Zes? Tien? Achttien?
Tja, zo denk jij erover.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:14 schreef p_iglet het volgende:
wat heerlijk veroordelend dit allemaal![]()
Wat zijn we toch ver heen als het bij kinderen tussen de 2 en de 4 al ongepast is om te douchen met opa of oma of in bed te slapen...
Wat tico al zei:...
Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vindenquote:Ik zie de meerwaarde van samen onder de zelfde douche niet helemaal (hooguit met kleine babies, maar dat zullen de meeste opa's en oma's dan weer niet aandurven), maar met samen omkleden, zwemmen, samen in het grote bed zie ik geen enkel probleem.
Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.quote:Toch handig al die gescheiden ouders, Pepijn slaapt over het algemeen bij het logeren op het lege plekje in het 2 persoons bed, maar overal is ook de mogelijkheid om in een logeerbed te slapen wanneer hij daar zelf voor kiest.
Ik denk dat ze bedoelt dat de opa's en oma's gescheiden zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, zo denk jij erover.
[..]
Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vinden
[..]
Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.
ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)quote:Op maandag 21 maart 2011 23:42 schreef Silmarwen het volgende:
-.- Ik schiet niet in de verdediging, ik leg mijn redernatie uit.
OMG wat een aannames!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)
De vorige keren dacht ik dat het aan je hormonen lag, maar ik geloof nu dat je toch van nature een tactloze en alleswetende botte hork bent.
Blijkbaar begrijp je het nog steeds niet. Niemand zegt dat jij je kind niet in je bed mag laten slapen. Moet je gewoon lekker doen!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:
ja hallo we leven niet meer in de middeleeuwen!
louter hypothetisch!
Net als jij zeker? Ik ben wel gewend dat jij reageert als een shizo met LSD op.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)
De vorige keren dacht ik dat het aan je hormonen lag, maar ik geloof nu dat je toch van nature een tactloze en alleswetende botte hork bent.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen zo ver van hun natuur zijn af gaan staan dat we samen slapen/douchen/naakt/dragen raar gaan vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, zo denk jij erover.
[..]
Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vinden
[..]
Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.
Dat is een heel andere situatie dan bijvoorbeeld Tico en DJMO.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:59 schreef Books het volgende:
Sil ik had je iets wijzer ingeschat eerlijk gezegd want wat doe je met een toen peuter, nu kleuter die echt een slaapprobleem heeft na een mislukte operatie dan? Stel dat een van je meisjes dus niet meer in haar eigen bed te houden is na een bepaalde operatie en daarna een half jaar proberen met driftbuien tot spugen aan toe rustig 10 keer per nacht wegens verlatingsangst?
Uiteindelijk heeft zelfs de EMDR niet voldoende geholpen en zijn we twee jaar verder. Inmiddels zijn we zover dat ze uit ons bed is en weer in haar eigen bed slaapt maar in onze slaapkamer en nog steeds moet er iemand van ons bij blijven totdat ze daadwerkelijk slaapt en het probleem daarbij is het ook nog dat inslapen niet meer vanzelf gaat dus ik sta open voor jullie suggesties? Want die moeten jullie (Sil en Draaijer) ongetwijfeld hebben met zoveel kortzichtigheid!
Zucht over is er een uitzondering op de regel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:59 schreef Books het volgende:
Sil ik had je iets wijzer ingeschat eerlijk gezegd want wat doe je met een toen peuter, nu kleuter die echt een slaapprobleem heeft na een mislukte operatie dan? Stel dat een van je meisjes dus niet meer in haar eigen bed te houden is na een bepaalde operatie en daarna een half jaar proberen met driftbuien tot spugen aan toe rustig 10 keer per nacht wegens verlatingsangst?
Uiteindelijk heeft zelfs de EMDR niet voldoende geholpen en zijn we twee jaar verder. Inmiddels zijn we zover dat ze uit ons bed is en weer in haar eigen bed slaapt maar in onze slaapkamer en nog steeds moet er iemand van ons bij blijven totdat ze daadwerkelijk slaapt en het probleem daarbij is het ook nog dat inslapen niet meer vanzelf gaat dus ik sta open voor jullie suggesties? Want die moeten jullie (Sil en Draaijer) ongetwijfeld hebben met zoveel kortzichtigheid!
Doen wij ook. Ik geef de oudste ook constante de optie te kiezen. Kom we gaan slapen, wil je lopen of zal ik je tillen. Wil je een rok of een broek. Op deze manier hebben we ook zelden strijd, omdat zij het idee heeft te mogen kiezen. Geeft heel veel rust. Yade gaat om 18:30 ook naar bed, en is om 8 uur uit zichzelf wakker, we hebben mazzel wat dat betreft. En Jasmin is ook stips 8 uur wakker. Beiden hebben ook ALTIJD in bed geslapen, nooit in de box of op schoot of in de kamer. Nee dat is niet waar, Yade heeft 2 nachtjes bij ons op de kamer geslapen toen ze uit het ziekenhuis kwam omdat ik bang was dat ze weer zou stoppen met ademen. Zij sliep niet ok, en wij niet, en het was hoe dan ook max een weekje geweest.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zucht over is er een uitzondering op de regel.
Wij praten over alles met onze kinderen. Vanaf geboorte leggen we uit wat we gaan doen, waarom etc Wij zien dat dat de kinderen helpt. De oudste gaat om 18.30 uur slapen en komt er dankzij een handige wekker om 7 uur uit.
Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef Stiemie het volgende:
Weet je het zal me echt een worst zijn of anderen hun kind in hun bed laten slapen. Ik moet er zelf niet aan denken, dus ik doe het niet. Maar ja ik doe vast ook dingen die anderen idioot vinden.
De wc deur is bij ons vaak open (niet als we visite hebben hoor dus wees gerust) en we douchen regelmatig samen met de kinderen. Bloot is bij ons heel gewoon en dat gaat vast veranderen als ze ouder worden, maar dat geven ze dan vanzelf wel aan.
Same here en het werkt perfect.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Doen wij ook. Ik geef de oudste ook constante de optie te kiezen. Kom we gaan slapen, wil je lopen of zal ik je tillen. Wil je een rok of een broek. Op deze manier hebben we ook zelden strijd, omdat zij het idee heeft te mogen kiezen. Geeft heel veel rust. Yade gaat om 18:30 ook naar bed, en is om 8 uur uit zichzelf wakker, we hebben mazzel wat dat betreft. En Jasmin is ook stips 8 uur wakker. Beiden hebben ook ALTIJD in bed geslapen, nooit in de box of op schoot of in de kamer. Nee dat is niet waar, Yade heeft 2 nachtjes bij ons op de kamer geslapen toen ze uit het ziekenhuis kwam omdat ik bang was dat ze weer zou stoppen met ademen. Zij sliep niet ok, en wij niet, en het was hoe dan ook max een weekje geweest.
Dat vind ik nu met de oudste zo leuk. Je krijgt echt gesprekken en dan niet op het niveau van kijk ik zie een boot ziet u hem ook. Nee kijk daar gaat een schip net als tante J. en oom R. en dat zijn ze niet hoor, want die heeft een andere stuurhut of kijk in dat schip kunnen containers en daar vaart oom A. weer mee he? Zulke gesprekken en ik vind het heerlijk en tv hebben wij trouwens ook eigenlijk nooit aan overdag. Wij hebben twee knutselkasten/puzzels/boekjes/littlepeople en dat is het.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
Als 1 van onze kinderen 's-nacht aan het huilen is en die stopt niet na enkele minuten dan gaan we erheen en kijken wat er aan de hand is, maar dat doen we zoveel mogelijk prikkel arm. Dus we praten niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:15 schreef Books het volgende:
[..]
Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:18 schreef Kleurdoos het volgende:
pfrrr over aannames gesproken, mijn dochter slaapt anders gewoon op haar eigen kamer.
Ik vind alleen dat opmerkingen als 'we leven niet meer in de middeleeuwen'bijvoorbeeld. niet relevant zijn. En dan als antwoord krijgen dat ik tussen de regels doorlees? Wie hangt hier nou de vrouw uit dan?
en wtf is een shizo
Ze zegt zelf lettelrijk (Sil dan) dat ze het wel veroordelend bedoelt. En dat vind ik onnodig. Ik veroordeel niemand om ze hun kind niet bij hun in bed willen laten liggen, maar het omgekeerde is ook niet nodig. Gewoon verschil van inzicht en opvoeding, waarbij geen van beide de betere is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp je het nog steeds niet. Niemand zegt dat jij je kind niet in je bed mag laten slapen. Moet je gewoon lekker doen!
Misschien ben je heel vrij met je kinderen. Prima! Dat is toch de keuze van iedereen.
Maar dat "vrouwelijke" gedoe van het zogenaamd tussen de regels doorlezen etc.. blegh![]()
Wat er letterlijk staat zijn de feiten, al dan niet hypothetisch. Heb je daar een apart gevoel bij, controleer dat gevoel door er een vraag over te stellen. Assumption is the mother of all fuckups!
Deze post zal wel wat stof doen opwaaien
Wat mij betreft is bij de opa's en oma's ook geen probleem hoor. Zolang ze zelf niet aangeeft dat ze het niks vindt, is het wat mij betreft okquote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.
Ik vind het echt genieten om met z'n allen onder de douche te staan.
Dat doen wij ook, evenals het laten kiezen zoals Silmarwen aangeeft. En toch slaapt ze ook regelmatig bij ons in bed. Het is niet de ene of de andere methode, het kan zomaar een mengeling van allerlei verschillende zaken zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooienquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:
Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend
Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:35 schreef simmu het volgende:
[..]
het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooien![]()
lekkere discussie zo weer. zo heerlijk aardig en begripvol naar elkaar toe...
dat iedereen de vrijheid heeft om een mening te hebben wil nog niet zeggen dat het gepast is om dat altijd en overal te spuien.
Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens welquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties.Drie keer waarschuwen en dan is het klaar.. Bij ons moet ze tegen de hal deur aanzitten en moet ze even nadenken. Ze krijgt eventueel wel een toetje, als dat weer klieren is, is dat ook klaar. 's Ochtends vertel ik wat we die ochtend gaan doen, en voor het dutje wat we 's middags gaan doen et cetera. En als we naar de dierentuin gaan op zondag vertel ik dat donderdag bijvoorbeeld al, zelfde met vakanties en logeren. Zo is er altijd duidelijkheid en dat lijkt Yade iig heel fijn te vinden. We doen ook geen dwang met eten, een hapje proeven, lust je het niet, prima dan wil ik best een cracker pakken ofzo. Wil je gewoon niet eten, dan niet, dan heb je honger.
Knut en ik voeden veel al op zoals wij ook opgevoed zijn eigenlijk.
Huilen in bed, troosten wij ook prikkelarm. Even knuffelen, kusje en klaar. We hebben 2 of 3 keer gehad met Yade dat ze echt overstuur was. Dan even uit bed, wat drinken, knuffelen op de bank en zeggen dat we zo weer naar bed gaan. Vijf minuten later is het dan goed.
Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend
Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
antwoord geven is iets anders dan zeggen "ik oordeel en veroordeel en keur het af"quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.
Anyways, ik heb nog wel andere dingen te doen dan in een zinloze circelredernatie te blijven hangen hier.
Wij gebruiken magneetjes, maar ik kan me voorstellen dat 100 mageneetjes teveel ruimte in zullen nemen hahaquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef Books het volgende:
Nog een kleine toevoeging op wat wij ook doen als de tijd nog te ver overbrugbaar is zeg maar. E. is in augustus jarig en vanaf die dag kregen wij in 2010 iedere dag de vraag van ben ik morgen jarig van K. Toen hebben we samen een groot papier gepakt, vakjes gemaakt, een rolletjes stikkertjes van meer dan 100 (lang leve de action) ernaast gehangen en iedere avond mocht ze met papa een stickertje plakken en nooit de vraag meer gehad wanneer het de zevende van november was. Wij ging onlangs ook twee weken op de wintersport en papa kon maar een week mee, daarna waren we een paar dagen met zijn drietjes (E., K. en ik) en daarna kwam mijn nichtje met het vliegtuig. Ook een soort kalender gemaakt en het was helemaal duidelijk. Kleuren kent ze goed dus ze wist precies wanneer papa er was, wanneer P. er was en wanneer we met zijn drietjes waren en wanneer we naar huis gingen.
Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens wel
Bij ons wordt er ook niet gesnoept. De kinderen eten minimaal 2 stuks fruit per dag. Soms maken we een grote fruitshake ipv het moeten eten van fruit. Beide gaat goed.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:42 schreef Books het volgende:
[..]
Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!
Hun keuze en nee het zijn geen snoeperds. Het enige wat ze vaak eten tussendoor is druifjes, tomaatjes etc. Ze houden niet van zoet. Laatst was er op school een onderzoek door een student over eten en snoepen en die kwam ook testen door kinderen te laten kiezen tussen snoepaardbeitjes, snoepbanaantjes en snoepdruifjes en het echte fruit en die van mij lieten de snoepjes liggen en gingen er met het echte vandoor. Erg interessante PWS overigens die ik later toegemaild kreeg. Hij ging in zijn geheel over E-nummers en dergelijke...
Om een uur of vier maak ik altijd een bordje fruit (eten vaak rond zeven uur pas door manliefs werk) en dan gaan er twee bananen, twee mandarijnen en een appel,kiwi oid in en dat gaat schoon op. Echte fruiteters dus...
Toen ik in het begin de tv gebruikte als rustmoment, toen zag ik dat ons zoontje moe en futloos achter de tv kwam als ik die uit had gezet. Hij was ook geïrriteerd of sneller geïrriteerd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:52 schreef freecell het volgende:
Wij hebben geen tv-aansluiting
Wel DVD's en Leander mag Bob de bouwer kijken de eerste tijd van het slaapje van Florian
(dan komt hij ook even bij) en vaak als ik aan het koken ben.
Elke dag gaan we minstens een half uur de speeltuin in, vaak langer. (met dit weer zitten we er vanaf dat Florian wakker wordt tot ik moet koken)
En dan wacht ik binnen even af of ze op het speelgoed duiken of dat ze moe en huilerig zijn. In het laatste geval zitten ze voor de tv
Ik gebruik het voor de kinderen én voor mezelf als rustmomentje.
Eten 's avonds gebeurt aan tafel. Als je niet wilt eten zit je wel aan tafel en dan wacht je tot de rest klaar is(Dat is soms best moeilijk voor mijn peuter
)
Lunchen en ontbijten doen we op dit moment nog wat om de beurt... ivm met verschillende slaaptijden ed (en beide kinderen en Tara worden wakker met enorme trek) Ook lunch en ontbijt gebeurt wel aan tafel.
nee, daar komen ze dan aan met wazige homeopatische rechtsdraaiende suikerloze biologisch verantwoorde drankjesquote:
lol, na de diiscussie had ik het niet willen vragen/voorstellenquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:40 schreef simmu het volgende:
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
Hij heeft een tobbe, daar pas ik wel in opgevouwen), maar dan hij niet meerquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:40 schreef simmu het volgende:
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
Dat hebben we ook gehad, ervan overtuigd dat ze met het water mee gaan....quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:49 schreef Stiemie het volgende:
Linde was laatst ineens bang dat ze door het putje van het bibabad zou verdwijnenDus toen hebben we samen gekeken hoe het bad leegliep met de speeltjes erin en er ging gewoon helemaal niks door het putje dus nu is er niks meer aan de hand
Hij had het nog niet eerder gedaan.... meestal heeft hij al gepoept 's middags. Maar dat had hij nog niet gedaan, dus was op zich wel te verwachten. Twan vond het niet wat.. en wilde niet meer douchen met Lennon. Maar nu ziet hij de humor er ook wel van in. Trouwens, Twan en Lennon samen douchen, is erg lief. Twan gaat dan ook Lennons haar wassen en zn lichaam. Ik hoef pas te komen als ze klaar zijn.. ideaal. ik ben dan natuurlijk wel in de buurtquote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:17 schreef Vicky het volgende:
Diaan
Tess is ook een notoire douchepoepert
Hier douchen ze ook heel vaak samen. Gek doen, spetteren, haren wassen enzo en dan kan ik ondertussen ff opruimen enzo. Voordeel van gelijkvloers wonenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hij had het nog niet eerder gedaan.... meestal heeft hij al gepoept 's middags. Maar dat had hij nog niet gedaan, dus was op zich wel te verwachten. Twan vond het niet wat.. en wilde niet meer douchen met Lennon. Maar nu ziet hij de humor er ook wel van in. Trouwens, Twan en Lennon samen douchen, is erg lief. Twan gaat dan ook Lennons haar wassen en zn lichaam. Ik hoef pas te komen als ze klaar zijn.. ideaal. ik ben dan natuurlijk wel in de buurt
Leuk en handig!!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hier douchen ze ook heel vaak samen. Gek doen, spetteren, haren wassen enzo en dan kan ik ondertussen ff opruimen enzo. Voordeel van gelijkvloers wonen
En als je dan moet poepen?quote:Op zondag 27 maart 2011 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Mama grote plas hè? Jeffefu niette plassen hè mama. Mama poepie doen ja? Neeeee getsie, niette poepe broek, poepe see. Mama??? Klaar ja?
Ze blijft dus gewoon tegen me praten, een een plas is zo gedaan.
p_iglet, weet jij dat misschien?quote:tis niet zo bekend dat druiven potentieel gevaarlijk kunnen zijn hoor. ik wist er toevallig van omdat het bij kinderehbo gezegd wordt en familie kinderehbo heeft gedaan![]()
ik kan ook niks vinden over tot welke leeftijd het gevaarlijk is. selene krijgt nu wel druifjes. misschien weet iemand in het peutertopic het
Oh ja appelsap... Check. Sinasappelsap niet.quote:
zie grote babietjes topic voor de reactiequote:Op maandag 28 maart 2011 10:16 schreef simmu het volgende:
crosspost met het grote babietjestopic!
[..]
p_iglet, weet jij dat misschien?
beter!quote:Op maandag 28 maart 2011 11:27 schreef freecell het volgende:
Ow en raad eens wie ik gisteren in bad heb gepraat?
Hij is helemaal vrijwillig en zonder drama ingestapt (uiteindelijk) En toen wilde hij er niet meer uit
aar zijn hara heb ik nog maar even gelaten. Babystapjes
sst! wij hebben nog nergens last van. en we waren gister op de ballorigmeet, dus ik hoop echtechtecht dat we *geen* wandelende rotabommetjes warenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Beterschap Yade!
Simmu, jullie hebben het ook te pakken? Beterschap dan maar!
Ik liet Chris eerder ook gewoon lekker spelen als hij niet moe genoeg was. Hij zocht dan vanzelf zijn bedje wel op. Was na een poosje ook vanzelf weer over. Nu valt hij snel in slaap, of "leest" nog even 10 minuten een boekje.
beterschap!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:18 schreef Silmarwen het volgende:
Nou Yade is vandaag wel een dweil hoor. Gisteren echt stuiteren niet normaal meer. Vandaag hangt ze alleen maar heel zielig op de bank met wat te drinken en de televisie aan. Eten hoeft ze al 2 dagen niet.
te laatquote:
ik dacht nog: als ik nou wel post dat ze heel moe waren en niet dat ze zowaar stil zijn, dan trigger ik wellicht de omgekeerde fokwet. ofzoquote:
geduld, er komt namelijk een moment dat zelfs de baby het niets meer doet dat de oudste alleen maar krijst...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:26 schreef DJMO het volgende:
mag ik een rol behang? Liefst dik structuurbehang ofzo. Ik heb dus net ál jan z'n boekjes achter slot en grendel opgeborgen omdat hij het zo grappig vind om ermee tegen de tv te slaan. uitleggen en waarschuwen hielp niet, dus dan de boekjes maar weg. Als ik geert (slapend) in de box heb, vind hij het leuk om muziekspeelgoed aan te zetten vlak bij geert, zodat die weer wakker wordt. Spugen, gillen, herrie maken.. 't lijkt wel alsof hij het er gewoon om doet op 't momentIemand tips?
Oh ja, dat doe ik inderdaad ook, Leyla slaapt vanaf het begin in een andere kamer overdag.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:21 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het daar al een keer over gegaan maar ik ben slecht bij gelezen. Maar DJMO is het dan niet handiger om Geert niet in dezelfde kamer te laten slapen waar Jan lekker kan spelen? Ik zou gaan voor de tactiek van dat soort situaties vermijden eigenlijk.
Als ik zie hoe Seb soms speelt dan betwijfel ik of iemand zou kunnen slapen in een straal van een kilometerquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja, dat doe ik inderdaad ook, Leyla slaapt vanaf het begin in een andere kamer overdag.
die probeer ik idd ook wel, en zodra ik twee treden de trap af ben, staat hij al bij het traphekje om mee naar beneden te gaanquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:22 schreef simmu het volgende:
wij doen niet aan strafplek. ik heb het een tijdje geprobeerd (een paar maanden) op de gang met 2 minuten, maar het bevalt niet zo. wat hier wel heel goed werkt is direkt consequenties aan dingen. dus als ze weigert mee te werken met opstaan: "oh. ok. dan wil je niet opstaan. dan ga ik wel naar beneden. ik merk het wel wanneer je wel mee wil werken". en dan ga ik ook naar beneden! en dan komen die 2 minuten weer in beeld![]()
het maakt niet zo uit *welke* methode je gebruikt, zolang je het maar consequent gebruikt. het helpt als het bij je past. het heeft weinig zin imho om een methode te (proberen te) gebruiken waar je zelf niet achter staat.
ja, dat doet selene dan ook. en dan zet ik dus wel door. 2 minuten. ik loop echt daadwerkelijk naar beneden (en ben dan zelf over de rooie, daar niet van)quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
die probeer ik idd ook wel, en zodra ik twee treden de trap af ben, staat hij al bij het traphekje om mee naar beneden te gaan
Dana mag hier ook met bepaalde dingen niet spelen als 1 van ons nog slaapt, of als het te vroeg of te laat is en de buren er last van kunnen hebben. En dat snapt ze heel goed!quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het nogal wat om van een 2jarige te verwachten dat hij maar zachtjes is totdat zijn broertje slaapt. Wie weet hoe lang dat soms duurt.
pics or it didn't happenquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik dweil elke dag een beker of 4 op geloof ik, het went
KLinkt alsof hij heel moe was! Dat wordt Leander ook nog van de PSZ, die valt dan vaak op de bank in slaap
Ik heb hem geknipt zonetOnder luid gewurm en protest, maar het werd écht te lang.
En nu? Nu heeft hij eng haar
ziet er toch netjes uit! ik zal selene komend weekend ook eens doen.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |