Ik ze blended malt op de voorkant staan. Als dat er staat zijn het per definitie alleen malt whiskiesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:14 schreef CrashO het volgende:
Van de week maar eens een fles black bottle van oppikken dus. Het zijn inderdaad de graanwhiskies die ervoor zorgen goedkope whisky zo ranzig is denk ik.
Trouwens nog een aanrader voor een budget blend: Blairmhor 8.
[ afbeelding ]
Is voor ongeveer 15 euro te krijgen, en smaakt naar mijn mening erg goed voor een budget blend.
Ik heb hem zelf staan als slobberwhisky, waar ik voorheen meestal famous grouse gebruikte. Hij is niet erg rokerig (vrijwel niks) maar smaakt best lekkerEn er zit géen graan whisky in
(moest ik net even opzoeken, nadat je opmerkte dat er in el-cheapo spul vaak graanwhisky zit) Verklaart waarom ik deze wél drinkbaar vind
![]()
Hoe duur?quote:
Geloof dat het 45-50¤ was op schiphol, maar weet het niet zeker, let daar nooit zo op.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:35 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Hoe duur?![]()
Ik heb vandaag een The Glenlivet 12 y.o. single malt gekocht. Is in deze prijscategorie (< 25 euro) de lekkerste die ik gedronken heb. Hij heeft karakter.Heb ook eens een Chivas Regal blend gekocht voor een soortgelijk bedrag. Ik vond die te tam, zeker voor dat geld.
M.b.t. de prijscategorie van < 25 euro: ja, ik ben een pauper.![]()
Heeft iemand tips voor mij? Wat wijn betreft ben ik een pinot noir, pinotage, carmenere of shyraz-drinker. Qua wijgebieden: Bourgogne en Bordeaux. Qua bier: Brand en Grolsch. Qua speciaalbier: Westmalle Dubbel, La Trappe Dubbel, etc. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Jij gaat stevig doorquote:Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, weer 3 flesjes op de kop getikt!
• Laphroaig 10yo, 30 ¤
• Highland Park 12yo, 30 ¤
• Dun Bheagan Caol Ila 1995 10yo, 40 ¤
In totaal dus 100 ¤, maar de eerste nipjes lijken het waard te maken.
quote:Op zondag 19 juni 2011 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb nu zo'n 12-13 flessen, deel open, deel dicht.
Vooral Islay's (Laphroaig, Dun Bheagan, Island of Geese, Clan Denny en nog wat andere), een Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenfiddich, Black Grouse, Black Bottle en verder nog een Jim Beam en een Bushmill 10.
De Black Bottle en Jim Beam zijn min of meer de slobber- en mix-whisky's.
Island of Geese 10 yo vind ik de lekkerste tot nu toe!
had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is hij ook zo lijm achtig als de meeste andere goedkope whisky's?
Bij bijv Glenn Talloch hangt er echt zo'n lijm geur als je hem ruikt. Ook de smaak trouwens![]()
Kan de smaak niet echt thuisbrengen, maar het geeft echt een ranzige smaak. Heeft de black bottle dit ook?
Een goede bourbon is ook erg lekker hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 05:43 schreef Under_Score het volgende:
had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.
zal is kijken of ik een fles kan vindenquote:Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Een goede bourbon is ook erg lekker hoorInderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Een goede bourbon is ook erg lekker hoorInderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
Nouja, hip.. Eerder ouderwets, met dat paard bovenopquote:Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemenquote:Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?quote:Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat is wel erg toevallig. we typten tegelijkquote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemen(* Vaak geldt bij de goedkopere whisky(ie)'s; hoe mooier de fles, hoe ranziger de whisky) * Ja, Niet altijd natuurlijk
; Vindt bruichladdich erg mooie flessen hebben en dat is heerlijk spul
![]()
![]()
Zal van de week dan toch eens een fles meenemen
Ik vind de Rocks erg goed. Moet wel zeggen dat ik die al een tijd niet gedronken heb (wel vaak gerokenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:
[..]
die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?
ik wil binnenkort weer een nieuw flesje kopen, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
ik wil een mooi plankje maken met wat flesjes en glazen dus ik wil een mooie fles hebben en natuurlijk moet deze whisky ook lekker zijn.
De slijter had een aantal verschillende flessen bruichladdich staan. die wel mooi bij mijn rekje staan en ook wel in mijn budget passen.
van dit merk zijn echter veel voor en tegenstanders te vinden. vooral door de vele verschillende versies die zij produceren.
hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Ligt aan je smaakquote:Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:
hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
ik heb nog lang niet genoeg verschillende whisky's gehad om duidelijk te zeggen wat ik echt lekker vind.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:53 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ligt aan je smaak![]()
Ik heb er zelf een stuk of 8 gehad van ze, en vond ze allemaal wel lekker. Wel zijn er grote verschillen tussen de versies.
De 3d3 vind ik zelf erg lekker, zit veel Turf (peat) in, heeft in de verte wel wat weg van een Ardbeg. De Rocks is wat lichter, weinig turf, vind hem meer richting een highland smaken. (don't kill me). Beetje fruitig, maar wel lekker, maar vind het geen echte Islay.
Ze hebben ook versies die op rum vaten hebben gelegen, geeft ook best een aparte smaak, wel lekker.
Dus, naar wat voor smaak zoek je?, Asbak, fles jodium, bosvruchten thee, wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |