abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98311792
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:14 schreef CrashO het volgende:
Van de week maar eens een fles black bottle van oppikken dus. Het zijn inderdaad de graanwhiskies die ervoor zorgen goedkope whisky zo ranzig is denk ik.

Trouwens nog een aanrader voor een budget blend: Blairmhor 8.
[ afbeelding ]
Is voor ongeveer 15 euro te krijgen, en smaakt naar mijn mening erg goed voor een budget blend.
Ik heb hem zelf staan als slobberwhisky, waar ik voorheen meestal famous grouse gebruikte. Hij is niet erg rokerig (vrijwel niks) maar smaakt best lekker ^O^ En er zit géen graan whisky in *O* (moest ik net even opzoeken, nadat je opmerkte dat er in el-cheapo spul vaak graanwhisky zit) Verklaart waarom ik deze wél drinkbaar vind :+
Ik ze blended malt op de voorkant staan. Als dat er staat zijn het per definitie alleen malt whiskies ;) Als er blended whisky staat kun je er vanuit gaan dat er ook graanwhisky bij in zit :)
pi_98316230
In de categorie budget blend vandaag even een Té Beach opgepikt, smaakvol voor ¤18,50.
Na de foto's van anderen hier mijn collectie netjes verzameld op whiskybase.com

Zit nu aan een slaapmutsje van Bennachie 21 met een Bastogne koekje erbij, verassend fijne combinatie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:19 #253
45833 crew  Fogel
pi_98329978
Gister een Ardberg 10 gekocht, lekker :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_98356188
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:55 schreef Fogel het volgende:
Gister een Ardberg 10 gekocht, lekker :)
Hoe duur? :@

Ik heb vandaag een The Glenlivet 12 y.o. single malt gekocht. Is in deze prijscategorie (< 25 euro) de lekkerste die ik gedronken heb. Hij heeft karakter. :) Heb ook eens een Chivas Regal blend gekocht voor een soortgelijk bedrag. Ik vond die te tam, zeker voor dat geld.

M.b.t. de prijscategorie van < 25 euro: ja, ik ben een pauper. :s)

Heeft iemand tips voor mij? Wat wijn betreft ben ik een pinot noir, pinotage, carmenere of shyraz-drinker. Qua wijgebieden: Bourgogne en Bordeaux. Qua bier: Brand en Grolsch. Qua speciaalbier: Westmalle Dubbel, La Trappe Dubbel, etc. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. ;)
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 00:43:27 #255
45833 crew  Fogel
pi_98356566
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:35 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Hoe duur? :@

Ik heb vandaag een The Glenlivet 12 y.o. single malt gekocht. Is in deze prijscategorie (< 25 euro) de lekkerste die ik gedronken heb. Hij heeft karakter. :) Heb ook eens een Chivas Regal blend gekocht voor een soortgelijk bedrag. Ik vond die te tam, zeker voor dat geld.

M.b.t. de prijscategorie van < 25 euro: ja, ik ben een pauper. :s)

Heeft iemand tips voor mij? Wat wijn betreft ben ik een pinot noir, pinotage, carmenere of shyraz-drinker. Qua wijgebieden: Bourgogne en Bordeaux. Qua bier: Brand en Grolsch. Qua speciaalbier: Westmalle Dubbel, La Trappe Dubbel, etc. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. ;)
Geloof dat het 45-50¤ was op schiphol, maar weet het niet zeker, let daar nooit zo op.

Ik heb totaal geen idee van de prijzen, maar aangezien de wijn- en biervoorkeuren deels overeenkomen met de mijne zou je eens naar Highland Park (de 1998 versie vind ik net iets lekkerder dan de 12y/o) og Glengoyne 14 y/o kunnen kijken. The Glenlivet 18 y/o vind ik ook erg lekker, vrij mild, maar die is vrij zeker duurder dan 25 euro.
Misschien handiger om eens naar een tasting te gaan, of in een kroeg wat verschillende types te proberen? Scheelt een eventuele miskoop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_98358269
Ik vond de Black Bottle op zich prima te drinken. Wel een beetje zacht, vergeleken met de Smokehead die mijn broer had meegenomen. Maar dat is ook een single malt.

† In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 22:43:13 #257
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98391382
Zo, weer 3 flesjes op de kop getikt! :7

• Laphroaig 10yo, 30 ¤
• Highland Park 12yo, 30 ¤
• Dun Bheagan Caol Ila 1995 10yo, 40 ¤

In totaal dus 100 ¤, maar de eerste nipjes lijken het waard te maken. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98391523
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, weer 3 flesjes op de kop getikt! :7

• Laphroaig 10yo, 30 ¤
• Highland Park 12yo, 30 ¤
• Dun Bheagan Caol Ila 1995 10yo, 40 ¤

In totaal dus 100 ¤, maar de eerste nipjes lijken het waard te maken. :Y
Jij gaat stevig door :D Wat heb je nu in het assortiment :?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 22:51:12 #259
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98391867
Ik heb nu zo'n 12-13 flessen, deel open, deel dicht.

Vooral Islay's (Laphroaig, Dun Bheagan, Island of Geese, Clan Denny en nog wat andere), een Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenfiddich, Black Grouse, Black Bottle en verder nog een Jim Beam en een Bushmill 10.

De Black Bottle en Jim Beam zijn min of meer de slobber- en mix-whisky's.
Island of Geese 10 yo vind ik de lekkerste tot nu toe! :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_98391921
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb nu zo'n 12-13 flessen, deel open, deel dicht.

Vooral Islay's (Laphroaig, Dun Bheagan, Island of Geese, Clan Denny en nog wat andere), een Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenfiddich, Black Grouse, Black Bottle en verder nog een Jim Beam en een Bushmill 10.

De Black Bottle en Jim Beam zijn min of meer de slobber- en mix-whisky's.
Island of Geese 10 yo vind ik de lekkerste tot nu toe! :9
^O^ Klinkt goed :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 23:04:44 #261
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98392525
We gaan zo eens per 6 weken naar mijn ouders in Friesland en schieten dan ook even bij de Wijn- en Whiskyschuur binnen, een winkel met meer dan 1.000 soorten whisky (zeggen ze zelf). Zodra ik onder de 10 flessen kom, mag ik daar van mezelf naar toe om de voorraad aan te vullen. :)
  maandag 20 juni 2011 @ 05:43:01 #262
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98400334
net een plons cola light door mn glenn garioch founders reserve geplonst. ik voel me vies nu :(

[edit]laatst bij status quo wat jim beam bourbon en cola gehad, dat was nog wel te doen, ben nu wel benieuwd naar hun straight up bourbon.

quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is hij ook zo lijm achtig als de meeste andere goedkope whisky's?
Bij bijv Glenn Talloch hangt er echt zo'n lijm geur als je hem ruikt. Ook de smaak trouwens :P
Kan de smaak niet echt thuisbrengen, maar het geeft echt een ranzige smaak. Heeft de black bottle dit ook?
had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.

[ Bericht 44% gewijzigd door Under_Score op 20-06-2011 05:57:55 ]
pi_98401926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 05:43 schreef Under_Score het volgende:

had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.
Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:40:07 #264
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98404894
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
zal is kijken of ik een fles kan vinden :D ben benieuwd :)
pi_98409266
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98409879
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nouja, hip.. Eerder ouderwets, met dat paard bovenop :') Maar hij staat wel deftig op de plank ja ^O^
pi_98410913
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:
Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemen :P (* Vaak geldt bij de goedkopere whisky(ie)'s; hoe mooier de fles, hoe ranziger de whisky) * Ja, Niet altijd natuurlijk >:O ; Vindt bruichladdich erg mooie flessen hebben en dat is heerlijk spul :Y) :+
Zal van de week dan toch eens een fles meenemen *)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 14:23:22 ]
pi_98411335
quote:

[..]

[ afbeelding ]
die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?

ik wil binnenkort weer een nieuw flesje kopen, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
ik wil een mooi plankje maken met wat flesjes en glazen dus ik wil een mooie fles hebben en natuurlijk moet deze whisky ook lekker zijn.
De slijter had een aantal verschillende flessen bruichladdich staan. die wel mooi bij mijn rekje staan en ook wel in mijn budget passen.
van dit merk zijn echter veel voor en tegenstanders te vinden. vooral door de vele verschillende versies die zij produceren.

hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_98411401
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemen :P (* Vaak geldt bij de goedkopere whisky(ie)'s; hoe mooier de fles, hoe ranziger de whisky) * Ja, Niet altijd natuurlijk >:O ; Vindt bruichladdich erg mooie flessen hebben en dat is heerlijk spul :Y) :+
Zal van de week dan toch eens een fles meenemen *)
dat is wel erg toevallig. we typten tegelijk :D
jij kunt mij misschien dus wel verder helpen.
pi_98411889
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:

[..]

die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?

ik wil binnenkort weer een nieuw flesje kopen, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
ik wil een mooi plankje maken met wat flesjes en glazen dus ik wil een mooie fles hebben en natuurlijk moet deze whisky ook lekker zijn.
De slijter had een aantal verschillende flessen bruichladdich staan. die wel mooi bij mijn rekje staan en ook wel in mijn budget passen.
van dit merk zijn echter veel voor en tegenstanders te vinden. vooral door de vele verschillende versies die zij produceren.

hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Ik vind de Rocks erg goed. Moet wel zeggen dat ik die al een tijd niet gedronken heb (wel vaak geroken :+ ) dus ik kan de smaak niet echt omschrijven. Ervaring met andere varianten heb ik ook niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
pi_98412505
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:
Ligt aan je smaak :)
Ik heb er zelf een stuk of 8 gehad van ze, en vond ze allemaal wel lekker. Wel zijn er grote verschillen tussen de versies.
De 3d3 vind ik zelf erg lekker, zit veel Turf (peat) in, heeft in de verte wel wat weg van een Ardbeg. De Rocks is wat lichter, weinig turf, vind hem meer richting een highland smaken. (don't kill me :+ ). Beetje fruitig, maar wel lekker, maar vind het geen echte Islay.
Ze hebben ook versies die op rum vaten hebben gelegen, geeft ook best een aparte smaak, wel lekker.

Dus, naar wat voor smaak zoek je?, Asbak, fles jodium, bosvruchten thee :+ , wat? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 14:58:31 ]
pi_98415225
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:53 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ligt aan je smaak :)
Ik heb er zelf een stuk of 8 gehad van ze, en vond ze allemaal wel lekker. Wel zijn er grote verschillen tussen de versies.
De 3d3 vind ik zelf erg lekker, zit veel Turf (peat) in, heeft in de verte wel wat weg van een Ardbeg. De Rocks is wat lichter, weinig turf, vind hem meer richting een highland smaken. (don't kill me :+ ). Beetje fruitig, maar wel lekker, maar vind het geen echte Islay.
Ze hebben ook versies die op rum vaten hebben gelegen, geeft ook best een aparte smaak, wel lekker.

Dus, naar wat voor smaak zoek je?, Asbak, fles jodium, bosvruchten thee :+ , wat? :)
ik heb nog lang niet genoeg verschillende whisky's gehad om duidelijk te zeggen wat ik echt lekker vind.
De fles jodium hoeft voor mij in ieder geval niet. Hout, caramel en lichte rook hou ik wel van.
Ik weet dat hij deze op het rek had staan: http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&id=1842 samen met de rocks en nog 1, maar die weet ik zo snel niet.
De sherry classic zou mooi staan op mijn rekje en over het algemeen vind ik de op sherry vaten gerijpte whisky's ook erg goed te drinken (zoals springbank jazz editie, glen morangie lasante en glenfarchlas)
  maandag 20 juni 2011 @ 17:49:53 #273
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_98420718
Whiskey n00b meldt zich

Ik heb bij mijn broer laatst Teaninich Bladnoch Forum Bottling (heb het opgeschreven :P) gedronken
Die vond ik erg lekker, maar ik heb geen flauw idee hoe ik nou een whiskey ga vinden die ik dan ook lekker ga vinden :')

http://whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&id=2033

Deze dus.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:51:13 #274
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98420786
Ik vond Big Peat (malt blend) erg vermakelijk. Licht aangebrand caramel en rokerig. Best heftig maar de de nasmaak deed me heel erg aan een crunchie reep denken. Fles moet je van houden. Kort en dik met een bebaarde man in een storm.

Voor sherry is mijn favoriet (tot nu toe) de Signatory 1997 Macallan. Mooie blik en mooie fles (vooral de inhoud). :9

Als je geen fan van jodium bent vermijd dan Talisker. Is volgens mij 40% joduim en zeewier.

Ik lees net over Bruichladdich op rum vaten. Ik ben bang dat ik je daar over een paar weken iets over kan vertellen... _O-
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
  maandag 20 juni 2011 @ 18:14:00 #275
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98421843
Bruichladdich op rumvaten?
* MPG noteert op wish list...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties