abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94753586
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 06:56 schreef Cobra4 het volgende:
Wat een verrassing. :(

Bezuinigingsbrief Defensie komt later

DEN HAAG - De brief waarin minister Hans Hillen (Defensie) zijn bezuinigingen van 1 miljard euro voor Defensie heeft uitgewerkt, komt niet meer deze week naar buiten.

Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen. Later deze week hoopt Defensie aan het personeel te kunnen melden wanneer er wel duidelijkheid gegeven kan worden.

Hillen staat voor de opgave om voorstellen te doen om de komende jaren 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Naar verwachting zullen tienduizend banen geschrapt worden. De aanstaande bezuinigingen zorgen al voor veel onrust binnen Defensie.

Bron: www.telegraaf.nl
Hij schoffeert zijn eigen personeel.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:48:45 #242
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94757415
quote:
Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen.
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:20:07 #243
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94758660
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94758824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94776663
JWF-kapel Assen speelt volksliederen Nederland-Hongarije

29 maart 2011,

Assen De koninklijke militaire kapel Johan Willem Friso uit Assen speelt vanavond de volksliederen voorafgaand aan de EK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Hongarije.

De JWF-kapel zal in de Amsterdam Arena niet protesteren tegen de mogelijke sluiting van de kazerne in Assen, de thuishaven van de kapel. Geen spandoeken, flyers of folders dus, hoewel het moment ideaal is de sluiting onder aandacht te brengen bij miljoenen tv-kijkers. "Dat past ons niet op zo'n moment", zegt Wim Dorland van de Asser-kapel.

www.dvhn.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94776859
Legergroen kleurt Asser Koopmansplein

28 maart 2011,

ASSEN - De militaire vakbond AFMP heeft zich achter de acties geschaard van de provincie Drenthe en de gemeente Assen voor het behoud van de Johan Willem Friso-kazerne in de Drentse hoofdstad.

Voorzitter Wim van den Burg hoopt dat zoveel mogelijk militairen die gelegerd zijn op de kazerne donderdag deelnemen aan de protestmanifestatie die op het Asser Koopmansplein wordt gehouden. "En ik hoop dat ze meedoen in hun uniform. Dat is toegestaan", zegt Van den Burg die een enorme onrust onder zijn achterban in Assen bespeurt.

www.dvhn.nl
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:37:01 #247
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94777703
zie je wel....meer hebben het idee
pi_94782124
voorlopend op de bezuinigingen heeft de CLAS besloten om bij de NATRES een additionele 15% te gaan besparen op schietoefeningen. Net een mail van gekregen. Op de AMO+ waren we ook al niet gaan schieten, ben benieuwd hoeveel schietmomenten er dit jaar nog overblijven met al 1 gehad te hebben
Nastresser
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:18:02 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94784951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
Ik denk dat de kans groter is dat Volkel dicht gaat. Je kunt niet de hele luchtmacht onder de rivieren terugtrekken. Dat is de eerste reden, de tweede is dat Leeuwarden veel dichter bij de oefenebieden boven de Noordzee ligt. Dat scheelt op twee punten: geen herrie boven het hele land, en effectiever brandstofgebruik omdat je geen 10 minuten transit van/mnaar Volkel hebt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:32:52 #250
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94786022
denk dat geen van de 2 dicht gaat.. klap valt daar niet.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:36:26 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94786259

:D!

Via geenstijl
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_94789027
:o _O-
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:34:07 #253
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94789507
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef Pumatje het volgende:
denk dat geen van de 2 dicht gaat.. klap valt daar niet.
Als er een miljard af moet vallen er overal klappen. Ik denk trouwens eerder dat De Kooy dichtgaat en dat ze een beetje met squadrons gaan schuiven tussen Leeuwarden en Volkel.
pi_94789617
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 23:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als er een miljard af moet vallen er overal klappen. Ik denk trouwens eerder dat De Kooy dichtgaat en dat ze een beetje met squadrons gaan schuiven tussen Leeuwarden en Volkel.
Dat bedoel ik. De squadrons van LW naar VKL. LW gaat dan dus dicht.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:41:05 #255
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94789830
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. De squadrons van LW naar VKL. LW gaat dan dus dicht.
Ik moet het nog zien dat Leeuwarden helemaal dicht gaat. Zeker als De Kooy dichtgaat. Met je heli ben je niet zomaar vanuit Brabant boven de Noordzee.
pi_94789898
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien dat Leeuwarden helemaal dicht gaat. Zeker als De Kooy dichtgaat. Met je heli ben je niet zomaar vanuit Brabant boven de Noordzee.
De SAR vluchten gaan al over van LW naar De Kooy. Dat is een onderdeel van de vorige bezuinigingen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:45:34 #257
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94790014
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:42 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De SAR vluchten gaan al over van LW naar De Kooy. Dat is een onderdeel van de vorige bezuinigingen.
In dat plan was er nog geen sprake van dat er bases gesloten gingen worden. Het zou me niets verbazen dat ze dat terugdraaien en gewoon alle operaties van De Kooy naar Leeuwarden brengen. Op die manier kun je ook de faciliteiten op Leeuwarden behouden.
pi_94790208
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 23:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

In dat plan was er nog geen sprake van dat er bases gesloten gingen worden. Het zou me niets verbazen dat ze dat terugdraaien en gewoon alle operaties van De Kooy naar Leeuwarden brengen. Op die manier kun je ook de faciliteiten op Leeuwarden behouden.
Nee, maar door de vorming van de DHC, met als bases GR en De Kooy, komen de heli vluchten van LW te vervallen. De Kooy is ook nog van belang voor de burger luchtvaart. LW niet.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:54:43 #259
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94790418
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:49 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De Kooy is ook nog van belang voor de burger luchtvaart. LW niet.
Dat zou niet zo belangrijk moeten zijn in mijn ogen, maar dat zou inderdaad ook nog wel eens een rol kunnen spelen.

Ik denk trouwens dat ook in mijn scenario 303 opgeheven gaat worden.
pi_94790670
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat zou niet zo belangrijk moeten zijn in mijn ogen, maar dat zou inderdaad ook nog wel eens een rol kunnen spelen.
Kijk maar naar EHV. Bij bijna elke bezuinigings ronde in de laatste 20 jaar is wel gesproken over het sluiten van die basis. Commerciele belangen hebben dat echter voorkomen.

Nog een nadeel voor LW is de geplande vermindering van de aan te kopen aantallen van de opvolger van de F16. Het zal mij niks verbazen als men alvast een squadron F16s verkoopt en het andere verplaatst naar VKL.

Het uiteindelijke aantal vervangende toestellen is makkelijker op VKL te plaatsen dan op LW.
pi_94790804
En mbt 303 ga je wel gelijk krijgen. Die taken zullen compleet over worden genomen door de nieuwe NH-90 toestellen op De Kooy.
pi_94790897
Nh90 :'), faalding. Werd dat ding maar wegbezuinigd. Europese rommel.
pi_94791010
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 00:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Nh90 :'), faalding. Werd dat ding maar wegbezuinigd. Europese rommel.
Ja. Dat is wel een eigen topic waard.
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:14:21 #264
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94793360
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat ook in mijn scenario 303 opgeheven gaat worden.
303 wordt al opgeheven, hun rol wordt overgenomen door de NH-90 vanaf De Kooij. Maar Leeuwarden gaat niet dicht. Om de reden die ik al aangaf: herrie export naar de Noordzee. Er zal wel een squadron verdwijnen op Volkel, 313 verwacht ik. Of Volkel sluit helemaal, en er verhuist een squadron naar Friesland. Maar Leeuwarden zal niet sluiten. Er zit te veel defensie in het Brabantse, en te weinig in het noorden.
- Privacy Matters
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:10:21 #265
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94803228
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

303 wordt al opgeheven, hun rol wordt overgenomen door de NH-90 vanaf De Kooij. Maar Leeuwarden gaat niet dicht. Om de reden die ik al aangaf: herrie export naar de Noordzee. Er zal wel een squadron verdwijnen op Volkel, 313 verwacht ik. Of Volkel sluit helemaal, en er verhuist een squadron naar Friesland. Maar Leeuwarden zal niet sluiten. Er zit te veel defensie in het Brabantse, en te weinig in het noorden.
wat heb jij toch met volkel
pi_94805230
Noorden samen op de bres voor kazerne en vliegveld

30 maart 2011

GRONINGEN - Bezuinig in gebieden die een stootje kunnen hebben. Sluiting van de Johan Willem Friso Kazerne en de vliegbasis Leeuwarden pakt in Noord-Nederland, waar de banen dunner gezaaid zijn, bijzonder slecht uit.

In een gezamenlijke brief aan minister Hillen wijzen de drie noordelijke provinciebesturen op het volstrekt ontbreken van vervangende werkgelegenheid. "De maatschappelijke kosten van sluiting zijn hoger dan in robuustere regio's als de Randstad en Brabant."

Volgens de provinciebesturen zijn de rijksdiensten en de daarvan afgeleide werkgelegenheid van enorm belang voor de economie in Noord-Nederland. "Van de rijksoverheid verwachten we een constructieve houding bij de spreiding van rijksdiensten. Het opdoeken van de JWF-kazerne zou een enorme aderlating zijn", aldus commissaris van de koningin Max van den Berg.

www.dvhn.nl
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:30:43 #267
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94806139
kan je 1 ding vertellen, volkel gaat never dicht.
veel te grote werkgever..
pi_94808643
quote:
Bezuiniging treft Leeuwarder basis

Gepubliceerd op 26 maart 2011, 08:30
Laatst bijgewerkt op 25 maart 2011, 23:11

DEN HAAG - De bezuiniging op defensie van ¤1 miljard treft ook de vliegbasis in Leeuwarden, vertellen ingewijden.

F-16's vertrekken naar Volkel. In ruil daarvoor komen helikopters vanuit Den Helder naar Leeuwarden.

Dit scenario is de meest waarschijnlijke uitkomst van het kabinetsbesluit volgende week, aldus een uitvoerig verhaal in de Leeuwarder Courant.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:52:43 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94809341
told ya

RonaldV heeft op 1 of andere manier een hekel aan volkel...
that's all
pi_94809637
Ik vind zijn argumenten anders best overtuigend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')