Hij schoffeert zijn eigen personeel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:56 schreef Cobra4 het volgende:
Wat een verrassing.![]()
Bezuinigingsbrief Defensie komt later
DEN HAAG - De brief waarin minister Hans Hillen (Defensie) zijn bezuinigingen van 1 miljard euro voor Defensie heeft uitgewerkt, komt niet meer deze week naar buiten.
Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen. Later deze week hoopt Defensie aan het personeel te kunnen melden wanneer er wel duidelijkheid gegeven kan worden.
Hillen staat voor de opgave om voorstellen te doen om de komende jaren 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Naar verwachting zullen tienduizend banen geschrapt worden. De aanstaande bezuinigingen zorgen al voor veel onrust binnen Defensie.
Bron: www.telegraaf.nl
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.quote:Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen.
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
Ik denk dat de kans groter is dat Volkel dicht gaat. Je kunt niet de hele luchtmacht onder de rivieren terugtrekken. Dat is de eerste reden, de tweede is dat Leeuwarden veel dichter bij de oefenebieden boven de Noordzee ligt. Dat scheelt op twee punten: geen herrie boven het hele land, en effectiever brandstofgebruik omdat je geen 10 minuten transit van/mnaar Volkel hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
Als er een miljard af moet vallen er overal klappen. Ik denk trouwens eerder dat De Kooy dichtgaat en dat ze een beetje met squadrons gaan schuiven tussen Leeuwarden en Volkel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef Pumatje het volgende:
denk dat geen van de 2 dicht gaat.. klap valt daar niet.
Dat bedoel ik. De squadrons van LW naar VKL. LW gaat dan dus dicht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als er een miljard af moet vallen er overal klappen. Ik denk trouwens eerder dat De Kooy dichtgaat en dat ze een beetje met squadrons gaan schuiven tussen Leeuwarden en Volkel.
Ik moet het nog zien dat Leeuwarden helemaal dicht gaat. Zeker als De Kooy dichtgaat. Met je heli ben je niet zomaar vanuit Brabant boven de Noordzee.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. De squadrons van LW naar VKL. LW gaat dan dus dicht.
De SAR vluchten gaan al over van LW naar De Kooy. Dat is een onderdeel van de vorige bezuinigingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien dat Leeuwarden helemaal dicht gaat. Zeker als De Kooy dichtgaat. Met je heli ben je niet zomaar vanuit Brabant boven de Noordzee.
In dat plan was er nog geen sprake van dat er bases gesloten gingen worden. Het zou me niets verbazen dat ze dat terugdraaien en gewoon alle operaties van De Kooy naar Leeuwarden brengen. Op die manier kun je ook de faciliteiten op Leeuwarden behouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De SAR vluchten gaan al over van LW naar De Kooy. Dat is een onderdeel van de vorige bezuinigingen.
Nee, maar door de vorming van de DHC, met als bases GR en De Kooy, komen de heli vluchten van LW te vervallen. De Kooy is ook nog van belang voor de burger luchtvaart. LW niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
In dat plan was er nog geen sprake van dat er bases gesloten gingen worden. Het zou me niets verbazen dat ze dat terugdraaien en gewoon alle operaties van De Kooy naar Leeuwarden brengen. Op die manier kun je ook de faciliteiten op Leeuwarden behouden.
Dat zou niet zo belangrijk moeten zijn in mijn ogen, maar dat zou inderdaad ook nog wel eens een rol kunnen spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De Kooy is ook nog van belang voor de burger luchtvaart. LW niet.
Kijk maar naar EHV. Bij bijna elke bezuinigings ronde in de laatste 20 jaar is wel gesproken over het sluiten van die basis. Commerciele belangen hebben dat echter voorkomen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zou niet zo belangrijk moeten zijn in mijn ogen, maar dat zou inderdaad ook nog wel eens een rol kunnen spelen.
Ja. Dat is wel een eigen topic waard.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Nh90, faalding. Werd dat ding maar wegbezuinigd. Europese rommel.
303 wordt al opgeheven, hun rol wordt overgenomen door de NH-90 vanaf De Kooij. Maar Leeuwarden gaat niet dicht. Om de reden die ik al aangaf: herrie export naar de Noordzee. Er zal wel een squadron verdwijnen op Volkel, 313 verwacht ik. Of Volkel sluit helemaal, en er verhuist een squadron naar Friesland. Maar Leeuwarden zal niet sluiten. Er zit te veel defensie in het Brabantse, en te weinig in het noorden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zou niet zo belangrijk moeten zijn in mijn ogen, maar dat zou inderdaad ook nog wel eens een rol kunnen spelen.
Ik denk trouwens dat ook in mijn scenario 303 opgeheven gaat worden.
wat heb jij toch met volkelquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
303 wordt al opgeheven, hun rol wordt overgenomen door de NH-90 vanaf De Kooij. Maar Leeuwarden gaat niet dicht. Om de reden die ik al aangaf: herrie export naar de Noordzee. Er zal wel een squadron verdwijnen op Volkel, 313 verwacht ik. Of Volkel sluit helemaal, en er verhuist een squadron naar Friesland. Maar Leeuwarden zal niet sluiten. Er zit te veel defensie in het Brabantse, en te weinig in het noorden.
quote:Bezuiniging treft Leeuwarder basis
Gepubliceerd op 26 maart 2011, 08:30
Laatst bijgewerkt op 25 maart 2011, 23:11
DEN HAAG - De bezuiniging op defensie van ¤1 miljard treft ook de vliegbasis in Leeuwarden, vertellen ingewijden.
F-16's vertrekken naar Volkel. In ruil daarvoor komen helikopters vanuit Den Helder naar Leeuwarden.
Dit scenario is de meest waarschijnlijke uitkomst van het kabinetsbesluit volgende week, aldus een uitvoerig verhaal in de Leeuwarder Courant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |