abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 06:58:40 #1
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_94226380

quote:
Het kijken van een 3D film kan een mens net zo instabiel maken als flink drinken, zegt een onderzoeker.

'Zo, meneer, hebben wij net een 3D film zitten bekijken?' Goede kans dat over een tijdje een politie-agent deze vraag stelt als je over de weg zwalkt. Na het kijken van een 3D-film of het spelen van een computerspelletje kan ons evenwicht namelijk erg in de war zijn. Zo in de war, dat we alleen al van het kijken naar bewegende beelden misselijk worden en instabieler kunnen gaan staan.

Dat stelt Jelte Bos van de Vrije Universiteit Amsterdam morgen in zijn oratie. Bos is benoemd tot hoogleraar vestibulaire bewegings- en oriėntatiewaarneming bij de Faculteit Bewegingswetenschappen.

In ons centraal zenuwstelsel komen signalen van onze ogen en evenwichtsorgaan samen die bepalen hoe wij denken te bewegen. Hierdoor kunnen we alleen al van het kijken naar bewegende beelden misselijk worden, bijvoorbeeld bij computerspellen: cybersickness. Bij 3D-films en –spellen heeft de onnatuurlijke combinatie van bewegingen (je ziet ze wel, maar je voelt ze niet) effect op onze bewegingswaarneming in het algemeen, de ontwikkeling daarvan bij kinderen en ons houdingsevenwicht. Zo is meerdere keren aangetoond dat na het kijken naar bewegende beelden mensen instabieler staan dan daarvoor.

Het lijkt er daarbij zelfs op dat deze instabiliteit al snel groter is dan de instabiliteit die gemeten is na alcoholinname waarbij de wettelijk toegestane limiet voor de bloed-alcoholconcentratie van 0,5 promille is overschreden. Wanneer de eerste boete door de na-effecten van computergamen of (3D) bioscoopbezoek wordt uitgedeeld, is onbekend.
http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/3d-maakt-dronken
pi_94226398
3D films stoned in de bios zien. ^O^ :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94226406
@nieuwsbericht: Dan moet je een bril opzetten ^O^
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_94226410
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:05 schreef Pheno het volgende:
Dan moet je een bril opzetten ^O^
Ik zie ook zonder bril 3D. :?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94226413
Trots zijn op stoned in de bios zitten. :')
pi_94226416
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:06 schreef Document1 het volgende:
Trots zijn op stoned in de bios zitten. :')
Wat is er precies mis mee? :')

pi_94226425
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie ook zonder bril 3D. :?
ZIe edit, ik heb toch al vaker lang 3D zitten loeren, maar echt nog nooit last gehad.
pi_94226429
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

ZIe edit, ik heb toch al vaker lang 3D zitten loeren, maar echt nog nooit last gehad.
Ik ook niet. Het is de enige reden om nog naar de bios te gaan. Oh en Black Swan ook.

pi_94226485
Lama kut iPod :')
pi_94226498
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:19 schreef Document1 het volgende:
Lama kut iPod :')
Ninja-edit. Ik wou al zeggen. Drink minder. Echt.

donderdag 17 maart 2011 @ 08:00:51 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94226823
Onderzoekertje die mediageil in de aandacht wil komen met een onzinonderzoek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94226846
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Onderzoekertje die mediageil in de aandacht wil komen met een onzinonderzoek.
Ik denk dat ie zelf te diep in het glaasje heeft gekeken.
pi_94227209
dat is toch geen onbekend fenomeen? Vraag het aan een zeeman die pas weer aan land is.
En of die nog heen en weer loopt te zwalken.
Ik neem aan dat je lijf zich na het kijken van een 3D film veel sneller herstelt dan na vergiftiging, dus volgens mij is het artikel een beetje speculatief.
na
pi_94227230
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 07:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het is de enige reden om nog naar de bios te gaan. Oh en Black Swan ook.
Vind je Black Swan zo goed dan?
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:03:53 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_94227682
Ik heb hier een 3D projector opstelling en kan gewoon een hele film in 3D kijken (side by side technologie). Nergens last van... Trouwens, het plaatje in OP betreft de anaglyph techniek en is verouderd (dat was de techniek welke op elke TV werk en zo dus vroeger wel eens werd aangeboden op de kabel). Apart feitje is dat deze techniek stamt uit 1853 :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Diemux op 17-03-2011 09:21:58 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:05:53 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_94227714
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:03 schreef Diemux het volgende:
Ik heb hier een 3D projector opstelling en kan gewoon een hele film in 3D kijken (side by side technologie). Nergens last van...
Ik heb hier gewoon een krat bier en kan gewoon een hele krat leeg zuipen (flesje na flesje technologie). Nergens last van...

Zou wel mooi zijn... Ik vind het helemaal niks die 3D bende.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:18:58 #17
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_94227947
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb hier gewoon een krat bier en kan gewoon een hele krat leeg zuipen (flesje na flesje technologie). Nergens last van...

Zou wel mooi zijn... Ik vind het helemaal niks die 3D bende.
:')

NASA belde net... Ze zijn erg geinteresseerd in die nieuwe "flesje-na-flesje-technologie"!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:42:16 #18
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_94228455
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:') !!!!!1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')