Ja, klopt. Hoe verander ik dat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
tvp voor een misschien interessante nacht.
Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT
Modje lastig vallen.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:
Er komt vanzelf een modje langs...
Japan bijna weer los.
Moah, weet het niet. Het kan alle kanten op. Heb ook even een kort ritje gemaakt op de de USD/JPY. Stijging was bijna lineaire lijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Sja, we hebben toch centen nodig om Japan maximaal te shorten/long te gaan? Goud en zilver verkopen en flink investeren in Japan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:56 schreef flyguy het volgende:
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
Wellicht een paniekdip en daarna herstel naar 340-345 (quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Een groepje short vanaf de 8902 en een groepje short vanaf grofweg 8750. Positie op de USD/JPY de deur uit gedaan. Het is continu stop losses verzetten of laten mee lopen. Om gek van te worden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:14 schreef flyguy het volgende:
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
Ik doe de helft van al mijn berekening voor m'n bachelor thesis in EViews inderdaadquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
Hebben die data van de Baltic Dry Index en andere variabelen geen last van unit roots?quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).
Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.
Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?
Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
Geen long positie genomen? De mogelijkheden vliegen je werkelijk om de oren met de huidige situatie in Japan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |