Ik heb precies hetzelfde gekregen afgelopen jaar. Het gaat mijn inziens om een best groot bedrag. Ik ben daarom ook benieuwd naar de reacties hier.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoi Belegfokkers,
Ik ben nieuw in dit topic, maar wel al een aantal jaren op Fok forum actief. Ik ben economie student, en heb vorige week voor mijn 21e verjaardag een spaarrekening gekregen die mijn ouders in de loop der jaren hebben gespekt. Nu is dat geld niet om zo over de balk te smijten (voornamelijk voor serieuze zaken zoals mijn studie).
Maar nu bedacht ik me dat ik een deel van het geld (geen megabedrag, mocht het nodig zijn kan ik een indicatie geven) misschien kan gebruiken om te beleggen. Ik vind het beurswezen en de hele wereld eromheen erg interessant en heb me er ook wel lichtelijk in verdiept. Maar nog lang niet genoeg.
Uiteraard kom ik hier ook niet vragen of jullie weten wat ik met mijn geld moet doen. Het is mijn geld en ik bepaal wat er mee gebeurt.Maar wellicht dat jullie enige beginnerstips hebben, echte DONT's bijvoorbeeld. Ik kan ook naar de bank gaan voor advies (wat ik ook nog ga doen), maar dit is toch weer uit andere hoek.
Alvast bedankt!
Goed letten op commissions.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoi Belegfokkers,
Ik ben nieuw in dit topic, maar wel al een aantal jaren op Fok forum actief. Ik ben economie student, en heb vorige week voor mijn 21e verjaardag een spaarrekening gekregen die mijn ouders in de loop der jaren hebben gespekt. Nu is dat geld niet om zo over de balk te smijten (voornamelijk voor serieuze zaken zoals mijn studie).
Maar nu bedacht ik me dat ik een deel van het geld (geen megabedrag, mocht het nodig zijn kan ik een indicatie geven) misschien kan gebruiken om te beleggen. Ik vind het beurswezen en de hele wereld eromheen erg interessant en heb me er ook wel lichtelijk in verdiept. Maar nog lang niet genoeg.
Uiteraard kom ik hier ook niet vragen of jullie weten wat ik met mijn geld moet doen. Het is mijn geld en ik bepaal wat er mee gebeurt.Maar wellicht dat jullie enige beginnerstips hebben, echte DONT's bijvoorbeeld. Ik kan ook naar de bank gaan voor advies (wat ik ook nog ga doen), maar dit is toch weer uit andere hoek.
Alvast bedankt!
RTO?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:11 schreef superpiet het volgende:
http://finviz.com/quote.ashx?t=ABAT
Weer een chinese RTO met panic selling
reverse takeover. (RTO). Een niet listed bedrijf wat zich inkoopt bij een listed bedrijf en op die manier ook 'listed' is. Zonder de kosten voor een IPO te betalen. Dit grapje kost natuurlijk wel wat meer centenquote:
Heb je serieuze interesse? Ga wat basis boeken lezen over beleggen en financiële markten. The intelligent investor, beleggen voor dummies etc. Discipline is erg belangrijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoi Belegfokkers,
Alvast bedankt!
Nice!! Mijn jaarrendement is door een niet al te slimme actie flink ingekaktquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:32 schreef LXIV het volgende:
Jammer dat ING vandaag zo zwak was, anders was mijn jaarrendement alweer meer dan 25% geweest. En dat terwijl het 2 weken geleden nog even onder de 10% dipte ivm de aardbeving.
Halen jullie ook meerjarig goede rendementen? Mensen uit m'n omgeving halen wel eens een redelijk jaarrendement, maar zodra de voor hun 'normale' situatie rap veranderde verliezen ze stuk voor stuk flink wat geld. Ik heb daardoor een beetje het idee dat je best een keer wat kan proberen te verdienen, maar zodra je voldoende winst hebt genomen lekker moet stoppen. Ofzo.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Nice!! Mijn jaarrendement is door een niet al te slimme actie flink ingekakt
De afgelopen periode is er aardig wat nieuws geweest rondom RTOs in China. Aardig wat wazige financiele handelingen daar. Zaken die convertibles de deur uitsturen terwijl ze nog veel centen op de bank hebben staan etc. En RTOs zijn natuurlijk ook gewoon nasty en logischerwijs kan op veel meer weerstand duiden dan als het een IPO zou gebruiken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef fedsingularity het volgende:
thanks voor de toelichting.
aardig bloedbad in dat fonds!
Vertel? Daarom heet dit topic natuurlijk ook beursvloerquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Nice!! Mijn jaarrendement is door een niet al te slimme actie flink ingekakt
Als je goed genoeg geboerd hebt moet je inderdaad stoppenquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Halen jullie ook meerjarig goede rendementen? Mensen uit m'n omgeving halen wel eens een redelijk jaarrendement, maar zodra de voor hun 'normale' situatie rap veranderde verliezen ze stuk voor stuk flink wat geld. Ik heb daardoor een beetje het idee dat je best een keer wat kan proberen te verdienen, maar zodra je voldoende winst hebt genomen lekker moet stoppen. Ofzo.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef LXIV het volgende:
Biedt deze gestage bullmarkt te weinig stof voor discussie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |