abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94755074
Wel grappig om te zien dat het een groot ratjetoe aan programma's is :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:29:57 #152
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94759048
Heb zelf 1 gigantisch beeldscherm en als ik 't nodig heb krijg ik dezelfde van mijn broertje erbij. 1 voor Grafieken e.d. + 1 voor Fok & Orders

alhoewel je nu free 'trader' hebt bij binck, dus kunnen orders & grafieken in 1 scherm.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:30:57 #153
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94759091
En ik gebruik mijn telefoon voor de BB app :P
pi_94773847
Mooie short 25% winst in twee weken :D

http://finviz.com/quote.ashx?t=fuqi
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:32:58 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94818376
Jammer dat ING vandaag zo zwak was, anders was mijn jaarrendement alweer meer dan 25% geweest. En dat terwijl het 2 weken geleden nog even onder de 10% dipte ivm de aardbeving.
The End Times are wild
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:34:56 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94829476
Waarom loopt dit topic niet meer? Biedt deze gestage bullmarkt te weinig stof voor discussie?
The End Times are wild
pi_94830615
Veel gespreksstof hier. :P
pi_94831082
Hoi Belegfokkers,

Ik ben nieuw in dit topic, maar wel al een aantal jaren op Fok forum actief. Ik ben economie student, en heb vorige week voor mijn 21e verjaardag een spaarrekening gekregen die mijn ouders in de loop der jaren hebben gespekt. Nu is dat geld niet om zo over de balk te smijten (voornamelijk voor serieuze zaken zoals mijn studie).

Maar nu bedacht ik me dat ik een deel van het geld (geen megabedrag, mocht het nodig zijn kan ik een indicatie geven) misschien kan gebruiken om te beleggen. Ik vind het beurswezen en de hele wereld eromheen erg interessant en heb me er ook wel lichtelijk in verdiept. Maar nog lang niet genoeg.

Uiteraard kom ik hier ook niet vragen of jullie weten wat ik met mijn geld moet doen. Het is mijn geld en ik bepaal wat er mee gebeurt. :P Maar wellicht dat jullie enige beginnerstips hebben, echte DONT's bijvoorbeeld. Ik kan ook naar de bank gaan voor advies (wat ik ook nog ga doen), maar dit is toch weer uit andere hoek.

Alvast bedankt! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_94831424
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoi Belegfokkers,

Ik ben nieuw in dit topic, maar wel al een aantal jaren op Fok forum actief. Ik ben economie student, en heb vorige week voor mijn 21e verjaardag een spaarrekening gekregen die mijn ouders in de loop der jaren hebben gespekt. Nu is dat geld niet om zo over de balk te smijten (voornamelijk voor serieuze zaken zoals mijn studie).

Maar nu bedacht ik me dat ik een deel van het geld (geen megabedrag, mocht het nodig zijn kan ik een indicatie geven) misschien kan gebruiken om te beleggen. Ik vind het beurswezen en de hele wereld eromheen erg interessant en heb me er ook wel lichtelijk in verdiept. Maar nog lang niet genoeg.

Uiteraard kom ik hier ook niet vragen of jullie weten wat ik met mijn geld moet doen. Het is mijn geld en ik bepaal wat er mee gebeurt. :P Maar wellicht dat jullie enige beginnerstips hebben, echte DONT's bijvoorbeeld. Ik kan ook naar de bank gaan voor advies (wat ik ook nog ga doen), maar dit is toch weer uit andere hoek.

Ik heb precies hetzelfde gekregen afgelopen jaar. Het gaat mijn inziens om een best groot bedrag. Ik ben daarom ook benieuwd naar de reacties hier.

Bedankt
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:03 #160
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94831898
Korte antwoord: koop een paar brede ETF's.

Voor een langer antwoord is meer info nodig :P
The more debt, the better
pi_94832075
http://finviz.com/quote.ashx?t=ABAT

Weer een chinese RTO met panic selling :o
pi_94832185
quote:
Hoi Belegfokkers,

Goed letten op commissions.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:16:08 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94832392
Ga niet gokken op de beurs maar gebruik het geld voor je studie. Dat is de beste investering die je kan maken.
The End Times are wild
pi_94832401
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:11 schreef superpiet het volgende:
http://finviz.com/quote.ashx?t=ABAT

Weer een chinese RTO met panic selling :o
RTO?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94832834
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:16 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

RTO?
reverse takeover. (RTO). Een niet listed bedrijf wat zich inkoopt bij een listed bedrijf en op die manier ook 'listed' is. Zonder de kosten voor een IPO te betalen. Dit grapje kost natuurlijk wel wat meer centen ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94832853
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:16 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

RTO?
reverse merger, via een achterdeur bij een stock exchange. Het is geen IPO.
pi_94833056
thanks voor de toelichting.
aardig bloedbad in dat fonds! :o
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94833189
quote:
Hoi Belegfokkers,

Heb je serieuze interesse? Ga wat basis boeken lezen over beleggen en financiële markten. The intelligent investor, beleggen voor dummies etc. Discipline is erg belangrijk.

Geloof niet zo maar iets of iemand op zijn woord omdat diegene veel ervaring in de markt heeft. Als iemand iets beweerd, ga het dan zelf na of je dat ook begrijpt.

Ga niet af op die koersdoelen van banken die je bij je broker ziet staan.

Volg niet 1,2,3 het advies van je bankier maar probeer op het zelfde kennis niveau te komen anders lult hij je zo het water in.

.. en vraag je af wat je eigenlijk wilt? Kapitaal behoud? .. kapitaal vermeerderen? Gedeeltelijk kapitaal behoud en een plukje 'risico' ? Werk vanaf dat punt een strategie uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_94833282
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:32 schreef LXIV het volgende:
Jammer dat ING vandaag zo zwak was, anders was mijn jaarrendement alweer meer dan 25% geweest. En dat terwijl het 2 weken geleden nog even onder de 10% dipte ivm de aardbeving.
Nice!! Mijn jaarrendement is door een niet al te slimme actie flink ingekakt :P
BlaBlaBla
  FOK!fotograaf woensdag 30 maart 2011 @ 22:31:26 #170
13368 NiGeLaToR
pi_94833394
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Halen jullie ook meerjarig goede rendementen? Mensen uit m'n omgeving halen wel eens een redelijk jaarrendement, maar zodra de voor hun 'normale' situatie rap veranderde verliezen ze stuk voor stuk flink wat geld. Ik heb daardoor een beetje het idee dat je best een keer wat kan proberen te verdienen, maar zodra je voldoende winst hebt genomen lekker moet stoppen. Ofzo.
pi_94833465
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef fedsingularity het volgende:
thanks voor de toelichting.
aardig bloedbad in dat fonds! :o
De afgelopen periode is er aardig wat nieuws geweest rondom RTOs in China. Aardig wat wazige financiele handelingen daar. Zaken die convertibles de deur uitsturen terwijl ze nog veel centen op de bank hebben staan etc. En RTOs zijn natuurlijk ook gewoon nasty en logischerwijs kan op veel meer weerstand duiden dan als het een IPO zou gebruiken.
pi_94833492
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Vertel? Daarom heet dit topic natuurlijk ook beursvloer ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:35:03 #173
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94833611
Lees deze reeks terug vanaf deel 1, beter boek kun je niet vinden. :P
pi_94833693
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:31 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Halen jullie ook meerjarig goede rendementen? Mensen uit m'n omgeving halen wel eens een redelijk jaarrendement, maar zodra de voor hun 'normale' situatie rap veranderde verliezen ze stuk voor stuk flink wat geld. Ik heb daardoor een beetje het idee dat je best een keer wat kan proberen te verdienen, maar zodra je voldoende winst hebt genomen lekker moet stoppen. Ofzo.
Als je goed genoeg geboerd hebt moet je inderdaad stoppen ;)

En na 190 topics in Beursvloer zijn er genoeg users die hier niet meer posten. Of dat een indicatie is dat ze geen centen meer verdienen laat ik open ;). En er zijn altijd natuurlijk nog de users die zo'n beetje in elke beursvloer topic hebben gepost.

En hier zitten inderdaad wel een aantal users die goede meerjarige rendementen weten te behalen. Waaronder 1tje op vakantie is en die spoedig weer terug komt :)
pi_94833723
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef LXIV het volgende:
Biedt deze gestage bullmarkt te weinig stof voor discussie?
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')