abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94223365

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is
pi_94223478
tvp voor een misschien interessante nacht.

Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94223495
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
tvp voor een misschien interessante nacht.

Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT :P
Ja, klopt. Hoe verander ik dat? :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:48:31 #4
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94223537
Er komt vanzelf een modje langs...

Japan bijna weer los.
The more debt, the better
pi_94223540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:47 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ja, klopt. Hoe verander ik dat? :P
Modje lastig vallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_94223567
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:

Japan bijna weer los.
:9~ Yes. Echt. Als beleggen niet zou bestaan, zaken zoals aandelen markten etc. Het zou maar een saai leven zijn dan :7
pi_94223596
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94223706
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Moah, weet het niet. Het kan alle kanten op. Heb ook even een kort ritje gemaakt op de de USD/JPY. Stijging was bijna lineaire lijn :') Reden van entry? Ja, alles ging omhoog, moet ik ook maar meedoen voor een kleine 20 minuten :')

Dit soort zaken gaan altijd keihard tegen mijn eigen methode van regels aan maar soms moet je gewoon alle regels even laten varen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:56:04 #9
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94223743
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
pi_94223788
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:56 schreef flyguy het volgende:
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
Sja, we hebben toch centen nodig om Japan maximaal te shorten/long te gaan? Goud en zilver verkopen en flink investeren in Japan. :7
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:14:39 #11
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94224242
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:14:55 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94224247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Wellicht een paniekdip en daarna herstel naar 340-345 ( c_/ dikkijken ).

Ik denk dat ik een paar dipkooporders inleg.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_94224419
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 01:14 schreef flyguy het volgende:
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
Een groepje short vanaf de 8902 en een groepje short vanaf grofweg 8750. Positie op de USD/JPY de deur uit gedaan. Het is continu stop losses verzetten of laten mee lopen. Om gek van te worden.

Ik heb een veel te klein deel verzilvert toen de beurs dat ene uur zo in elkaar kakte.
pi_94224511
Als de Jun-11 serie op 8700 zit knal ik ze er uit

(en dat is maar goed ook want ze staan nu al weer op 8800)

[ Bericht 42% gewijzigd door sitting_elfling op 17-03-2011 02:02:53 ]
pi_94225462
Heb toch weer een positie geopend op de USD/JPY. Dat kabbelt nog steeds lekker door.
pi_94225497
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
pi_94225582
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
Ik doe de helft van al mijn berekening voor m'n bachelor thesis in EViews inderdaad :P Wel aardig programma.

Wat exact wil je testen? Je wilt in je regressie en maandelijkse en kwartaal data of wil je het 1 in het andere converteren? Als je 1 regressie doet kun je eventueel dummies inbouwen. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel variabelen je met kwartaal data hebt en met maandelijkse data. Wat test je op wat?
pi_94225660
Je kunt eventueel interpolatie toepassen via Excel in je Eviews maar weet zo niet hoeveel ruis je dan je in je data krijgt. Het is natuurlijk verneukeratief als blijkt dat kwartaal data een t-stat net kleiner dan 2 heeft en als je hem naar maandelijks converteert hij net boven de 2 uitkomt :P De beste methode om dit op te lossen lijkt me via programma's zoals matlab.
pi_94225674
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).

Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.

Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?

Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
  donderdag 17 maart 2011 @ 02:32:18 #20
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94225785
BoJ is weer aan het pompen trouwens
pi_94225799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:
*check*
pi_94225906
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).

Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.

Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?

Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
Hebben die data van de Baltic Dry Index en andere variabelen geen last van unit roots?

En het lijkt me inderdaad beter dat je de groei pakt (dat doe ik zelf ook in mijn thesis om van heteroscedastiscity/serie correlatie af te komen). Als je de OLS regressie test zonder GDP heb je dan ook last van autocorrelatie/heteroscedastiscity?

Wat je kunt proberen is op de 'normale' manier interpoleren. Het punt is alleen dat je continu 2 observaties mist en dus een percentage ruis in bouwt waar je wel degelijk rekening mee moet houden.

Wat je ook kunt doen is de maandelijkse data gebruiken voor GDP. Dat zal msschien voor minder ruis zorgen dan wanneer je gaat interpoleren. Dus voor de GDP advance,preliminary en final. Mocht je wel kiezen voor interpoleren kun je iig. beide testen en kijken of er een groot verschil tussen zit. Want feitelijk klopt het natuurlijk niet omdat je voor 3 maanden lang dezelfde data set gebruikt maar een andere methode toepast om het 'uiteindelijke' nummer te berekenen.
pi_94225916
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:32 schreef flyguy het volgende:
BoJ is weer aan het pompen trouwens
Geen long positie genomen? De mogelijkheden vliegen je werkelijk om de oren met de huidige situatie in Japan.

Ik bedoel, ik zat continu te kijken naar het verzetten van mn shorts. Terwijl als ik een long vanaf dat moment had opgepakt je 300 pips had bij mogen schrijven nu in korte tijd. Minimum stop distance is overigens 15 pips hoger dan die van de FTSE bijv. Dat is wel balen..

[ Bericht 22% gewijzigd door sitting_elfling op 17-03-2011 02:53:04 ]
pi_94225975
edit: ik heb gezien dat je in dat andere topic reageerde, dus daar heb ik het in gepost. ;)
pi_94226158
Posities de deur uit. Ik zie vanochtend wel weer of ik wat gemist heb. Toch frappant want het leek wel degelijk op een sterk staaltje optreden van de BoJ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')