Veel meer doden joh!quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:36 schreef Perruche het volgende:
Meer dan 500 doden in japan. En 9000 vermisten. Wat erg zeg... echt geen woorden voor.
typte 500 bedoelde 5000quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Veel meer doden joh!
http://www.nu.nl/buitenla(...)misten-in-japan.html
In Groningen is een jongetje van 2 onder een vrachtwagen gekomen toen z'n moeder ten val kwam en hij uit het zitje vloog. En er zat nog een kindje achterop en er fietste nog één naast. Verschrikkelijk.
Hoe kan dat dan, kindjes zitten toch vast in zo'n stoeltje...?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:42 schreef Viking84 het volgende:
En nu zie ik helemaal voor me hoe het geweest moet zijn om zoiets voor je ogen te zien gebeuren, vooral als het je eigen kind is.
Zoals ik het begreep kwam de moeder in botsing met een vrachtwagen. Zij viel toen en toen viel het kindje eruit en kwam onder de vrachtwagen terechtquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan, kindjes zitten toch vast in zo'n stoeltje...?
Maar jij bent ook geen 'Ollander toch? Kroket is het toppunt van culinair genot heirquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:41 schreef Sjaapje het volgende:
Hoi!
Ik heb nog nooit een broodje kroket gegeten, en het klinkt echt niet lekker.
Japan is echt brr, dat stond bij ons in het lijstje als vakantiebestemming deze zomer...
Lijstje:
O/
T: appel en 2 koffie
L: belegd broodje met bak groenten
T: appelsien *2
D: nog geen idee, misschien het andere restje chinees misschien iets koken
S: 1u badminton, 30 min lopen
T: platte kaas + rode vruchten en misschien klein bakje Hot Mix nootjes
Erg hoor...quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep kwam de moeder in botsing met een vrachtwagen. Zij viel toen en toen viel het kindje eruit en kwam onder de vrachtwagen terecht.
En nu ken ik iemand uit die buurt met drie kinderen van ongeveer die leeftijd.
Nou ja da's natuurlijk overdreven maar wij Ollanders vinden een kroketje vaak wel lekker terwijl ik geen 1 belg ken die er voor warm loopt... maar misschien ken ik gewoon rare belgen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:47 schreef MarMar het volgende:
Ik ga echt bijna huilen als de kroket het culinaire hoogtepunt van NL is
En volgens mij is het ook zo dat klein leed meer tot de verbeelding spreekt dan groot, massaal leed.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Erg hoor...
Wel apart hoe dat soort dingen ons meer aangrijpen nadat het dichterbij komt. Objectief gezien is japan misschiehn "erger" (als in: economische schade, verwoeste levens, impact op overlevenden) maar zoiets wat dichtbij gebeurt grijpt veel mensen vaak meer aan..
Klopt... Liliane fond doen dat zo mooi in hum commercials "arun is 7 jaar en kan nauwelijks voetballen". Eigenlijk is dat niet eens zo erg, ik bedoel, mensen gaan door van de honger enzo. maar dat een 7 jarig jongetje niet kan voetballen, ja, dat spreekt tot de verbeelding.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En volgens mij is het ook zo dat klein leed meer tot de verbeelding spreekt dan groot, massaal leed.
In wervingsfolders kun je bijv beter een specifiek geval naar voren halen ipv te zeggen dat er '5000 mensen zijn overleden'.
En je bent ook geen jongetjequote:Op donderdag 17 maart 2011 10:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kan ook niet voetballen, en ik ben niet eens gehandicapt.
*tikt hem aaaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kan ook niet voetballen, en ik ben niet eens gehandicapt.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef Merel het volgende:
Goeiemorgen.
Ik ben gisteravond een beetje onverstandig en niet standvastig geweest. Maarja, m'n hart slaat niet op hol en ik heb m'n emoties onder controle, dus het is wel oké.
Ohja!quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:53 schreef Perruche het volgende:
Oh en programmas als Hart van Nederland met Het Verschrikklijke Onrecht wat een persoon is aangedaan en dat dan het hele systeem niet functioneert
(disclaimer: voor sommige dingen is het meer dan terecht hoor, maar even lekker over 1 kan scheren en zulks).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |