Unassisted houdt een aantal dingen in, waaronder geen gebruik mogen maken van de motor, als ook geen materialen aan boord mogen brengen voor reparatie, en ook geen voedingsmiddelen. Er mogen dan ook geen derden aan boord komen, en je mag geen haven bezoeken, zelfs niet voor reparatie. Reparatie mag dan alleen gebeuren met wat je aan boord hebt, en je moet je schip dan aan wal trekken op een strand.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vet, wat doe je dan als beroepsmatig zeiler? Kapitein op verhuurboten ofzo?
Overigens houdt unassisted ook in dat ze dus zelf reparaties uitvoert. Ik geloof er geen moer van dat ze dat daadwerkelijk doet als ze in een haven ligt met boten die haar 'escorteren'
Overigens vind ik haar, in tegenstelling tot Jessica Watson, helemaal niet sympathiek.
Maar dat was voor de start. Ze was toen onderwag naar het startpunt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 03:06 schreef tjoptjop het volgende:
Alleen die aanvaring van Watson was jammer
Oh dan is het niet jammer?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 03:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dat was voor de start. Ze was toen onderwag naar het startpunt.
Dat veronderstelde ik dan ook nietquote:Op dinsdag 22 maart 2011 03:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan is het geen onderdeel van de recordpoging.
Dan doet het er ook niet toequote:
Heb je de reactie van Laura daarop nog gelezen in de krant?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 04:12 schreef tjoptjop het volgende:
Sjezus, zo diep zit ik er niet in hoor
en vwb Watson, het doet er in zoverre toe dat het toch een beetje een smet op het hele avontuur is![]()
Nope, ze heeft geen AIS.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 04:28 schreef tjoptjop het volgende:
Nee haar reactie niet meegekregen. Maar wtf, heeft ze geen AIS?
Die units kosten maar een paar honderd Euro ofzo
http://www.binnenvaart.be/nl/waterwegen/ais_vragen.asp#05kostquote:Het AIS-toestel kost 2800 tot 3200 euro. De kosten voor de installatie variëren van schip tot schip.
Optioneel kun je ook AIS-software aanschaffen, om je AIS aan je pc en je digitale navigatiekaarten te koppelen. Die software kost 250 tot 400 euro. Daarin is de prijs van Inland-Ecdis-kaarten niet inbegrepen. Als je je AIS wilt integreren in je radar (in het zogenaamde radar overlay-systeem) kost je dat 6700 tot 6900 euro.
Dat zijn class A apparaten. Voor pleziervaart (ook op zee;) ) is een class B goed genoeg. Zelfs alleen ontvangen zou evt al goed genoeg zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 04:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
En daarbij, kost een AIS systeem toch heus wat meer dan slechts een paar honderd euro.
[..]
http://www.binnenvaart.be/nl/waterwegen/ais_vragen.asp#05kost
Je kunt het natuurlijk zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Maar voor een klein zeiljachtje is het belangrijker om vooral zelf gezien te worden. Zonder AIS, kun je al snel een blindganger zijn. Juist op de route die Laura volgt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 04:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zijn class A apparaten. Voor pleziervaart (ook op zee;) ) is een class B goed genoeg. Zelfs alleen ontvangen zou evt al goed genoeg zijn.
http://www.yachtcontrol.nl/site/gps-ais-multiplex.html voor voorbeeldjes
AIS-B receiver (alleen ontvangen) +/-¤300, AIS-B-Transponder (ontvangen en zenden) +/-¤750. Komt gewoon nmea uit en kan dus op bijna iedere chartplotter aangesloten worden. Jouw voorbeeld is voor beroepsvaart en die hebben een ander 'systeem' (groter zendvermogen snellere dataintervals etc. etc.) Het is dus bij lange na niet zo duur als in jouw quote.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 05:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Maar voor een klein zeiljachtje is het belangrijker om vooral zelf gezien te worden. Zonder AIS, kun je al snel een blindganger zijn. Juist op de route die Laura volgt.
quote:
quote:Met radar, EPIRB, SART, AIS transponder, sextant, twee actieve radar-reflectoren, twee waterdichte shockproof laptops met ingebouwde GPS, navigatiesoftware, twee marifoons met DSC, handheld VHF, twee motoren, tweesatelliettelefoons, kortegolfzender, camera en een GSM moet het haar zeker lukken om haar grote droom waar te maken.
bron
Het is ook een vakantie, ze zeilt op haar gemak de makkelijke routes en ze viert leuk feestjes als ze maandenlang aan vaste wal verblijft. Het is heel leuk voor haar en ongetwijfeld een mooie ervaring om mee te maken als je 14, 15 jaar bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 02:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Welnee, ik ken genoeg cruisers die ook met gemak hele stukken op de motor varen, dat is echt geen bijzonderheid. Zelf zou ik het denk ik niet doen maar dat is omdat ik nogal goedkoop ben
En vwb slecht weer, ze heeft de "mooi weer" route genomen dus echt getest word je niet. En orkanen vermijd iedere zeiler
De zeilers die nonstop een rondje Antarctica doen zijn echt in de minderheid hoor, het leeuwendeel pakt de 'makkelijke' route met veel stops.
quote:22-3-2011
Lief logboek,
Het is echt prachtig hier, de zon is eindelijk weer terug van vakantie en maakt de omgeving nog mooier. Door de zon zie je alle verschillende kleuren van het water, lichtblauw is zand, donkerblauw is diep, en bruin is rif. Gisteren heb ik aan boord van een Canadees jacht gegeten. Heerlijk om niet zelf te hoeven koken, en perfect om m'n Engels te oefenen. Vanavond is er een party op een van de eilandjes voor alle jachten. Dus ik hoop daar wat informatie over Panama te kunnen verzamelen en natuurlijk een hoop mensen te leren kennen.
Laura
Ps er is hier geen internet, dus ik kan helaas geen foto's op mijn website plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |