Welnee, Paul en Rachel Chandler (bijvoorbeeld), waren in oktober 2009 gekidnapped, en pas een jaar later (dus vorig jaar) weer vrjgelaten.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is eigenlijk pas sinds dit jaar dat ze het ook gemunt hebben op zeilers/recreatievaart. Er is ondertussen ook een Deense boot met kinderen gekaapt.
Zo lang er betaald wordt voor gijzelaars gaan ze ermee door. Zodra Amerika Libië bezet heeft zullen ze ook wel Somalië gaan aanvallen, daar is ook olie te halenquote:Op maandag 21 maart 2011 21:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welnee, Paul en Rachel Chandler (bijvoorbeeld), waren in oktober 2009 gekidnapped, en pas een jaar later (dus vorig jaar) weer vrjgelaten.
Maar dan zal Laura inderdaad écht moeten gaan zeilen (en dan ook nog een beetje opschieten), en dat was nu eigenlijk ook weer niet de bedoeling van deze 2 - jarige vakantie. Pas wanneer ze Bali heeft bereikt, zal ze daarin een definitieve keuze moeten maken.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zo lang er betaald wordt voor gijzelaars gaan ze ermee door. Zodra Amerika Libië bezet heeft zullen ze ook wel Somalië gaan aanvallen, daar is ook olie te halenin dat geval kan Laura er veilig door.
Beter kan ze eens op gaan schieten. Niet langer dan twee weken ergens blijven liggen en om Afrika heen terug naar Gibraltar.
Je kunt natuurlijk de pech hebben ze tegen te komen. Van wat ik begrepen heb is dat ze pas redelijk recentelijk ook 'actief' achter recreatievaart aan gaan. Net zoals ze ook actief naar commerciele vaartuigen speuren.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welnee, Paul en Rachel Chandler (bijvoorbeeld), waren in oktober 2009 gekidnapped, en pas een jaar later (dus vorig jaar) weer vrjgelaten.
Dat is al een aantal jaren aan de gang, hoor. Google is je beste vriendquote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk de pech hebben ze tegen te komen. Van wat ik begrepen heb is dat ze pas redelijk recentelijk ook 'actief' achter recreatievaart aan gaan. Net zoals ze ook actief naar commerciele vaartuigen speuren.
Heb geen bron voor je, kan me niet echt meer herinneren waar ik het gelezen heb. Dus of het echt waar is, tja is lastig te bepalen.
Dat Deense stel had het wel erg makkelijk gemaakt, die had gewoon hun GPS-locatie real-time op hun site staan. Al heb ik geen idee of die piraten dat geraadpleegd hebben, maar ik zou het in dat gebied toch zeker even uit zetten
http://en.wikipedia.org/wiki/Zac_Sunderlandquote:Sunderland had his first encounter with pirates on October 7 (2008) after leaving Darwin. 250 km off the Indonesian coast, en route to his next stop in South Africa, in the Indian Ocean toward Cocos Islands, he encountered a large 6070 foot wooden fishing boat without flags. The pirates, after shadowing the Intrepid for some time, eventually lost interest and sped off, but not before Sunderland, as a precaution, had loaded his revolver and locked himself in his cabin.
Indonesie en straat van Malakka zijn inderdaad bekende spots ware het niet dat het voornamelijk smokkelaars zijn, en in zijn geval vermoedelijk ook (waarom is ie anders weggekomen?). Mind your own business is vaak voldoende.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaren aan de gang, hoor. Google is je beste vriend
BTW, en meer ontopic. ook Zac Sunderland (je weet wel, ook zo'n jonge solo-zeiler die een gooi naar het record Youngest Round the World heeft gedaan. Maar toen bestond het record dan ook nogZijn record is niet erkend, omdat hij op de motor heeft gevaren (net als Laura) en zich niet heeft gehouden aan de eisen, waaronder het ronden van Kaap Hoorn, welke ook Laura niet in haar route heeft opgenomen) heeft met piraten van doen gehad. In 2008!
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Zac_Sunderland
Het is logisch, dat Kaap Hoorn onder de eisen van een zeilrecord valt. Er is geen alternatief. Je mag in het Panama Kanaal niet zeilen, plus, je moet een bemanning inhuren (een Canal Pilot, en minimaal 5 man om de lijnen te hanteren). Dat zelfde geldt overigens ook voor het Suez Kanaal, ook daar ben je verplicht een Canal Pilot in te huren, en er mag niet gezeild worden.quote:
Nee hoor, er ligt al lange tijd een konvooi te wachten. Maar ook dat konvooi krijgt geen groen licht van de NAVO.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Indonesie en straat van Malakka zijn inderdaad bekende spots ware het niet dat het voornamelijk smokkelaars zijn, en in zijn geval vermoedelijk ook (waarom is ie anders weggekomen?). Mind your own business is vaak voldoende.
Vwb Somalie, hooguit in de golf van Aden zelf werd er wel eens actief op 'gejaagd' maar daarbuiten is het toch echt pas van het laatste jaar. Dat is ook te zien in de reports op bijv noonsite. Dat het wel eens gebeurde doet daar weinig aan af want je kunt het altijd tegenlopen.
Overigens, gewoon een goed georganiseerd konvooi is vaak al afdoende
De meeste round-the-worlds is idd een rondje Antarctica. Maar wil ze het Guiness boek halen dan? Daarnaast kun je natuurlijk prima zelf een uitdaging verzinnen, het is niet zo dat er een officiele instantie is die bepaalt wat een "rondje wereld" isquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is logisch, dat Kaap Hoorn onder de eisen van een zeilrecord valt. Er is geen alternatief. Je mag in het Panama Kanaal niet zeilen, plus, je moet een bemanning inhuren (een Canal Pilot, en minimaal 5 man om de lijnen te hanteren). Dat zelfde geldt overigens ook voor het Suez Kanaal, ook daar ben je verplicht een Canal Pilot in te huren, en er mag niet gezeild worden.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, er ligt al lange tijd een konvooi te wachten. Maar ook dat konvooi krijgt geen groen licht van de NAVO.
Ze heeft het zelf steeds over een record. Maar het record Youngest Round the World, bestaat niet meerquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De meeste round-the-worlds is idd een rondje Antarctica. Maar wil ze het Guiness boek halen dan? Daarnaast kun je natuurlijk prima zelf een uitdaging verzinnen, het is niet zo dat er een officiele instantie is die bepaalt wat een "rondje wereld" is
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.htmlquote:1. Youngest non stop, single-handed Round the World. (Category discontinued)
Jesse Martin AUS
Lionheart
1999
327d 12h 52m
Melbourne to Melbourne 21760 nm
Dat heeft ze dan mooi voor elkaarquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf steeds over een record. Maar het record Youngest Round the World, bestaat niet meer![]()
Jesse Martin, is de laatste bij wie dat record is erkend door de WSSRC, en het Guiness Book of Records, volgt (vanzelfsprekend) die richtlijnen. Ook de geslaagde recordpoging van Jessica Watson, blijft daarom ongeregistreerd.
[..]
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.html
Maw, er is geen record wat gevestigd kan worden. En daarom, lapt Laura alle regels aan haar laars, en viert ze 2 jaar vakantie, onder het mom van een recordpoging.
Omdat de NAVO zich enkel inzet voor noodzakelijke handelsvaart. Avonturiers en recreatieve bootjesvaarders, moeten maar gewoon een eindje om varen. De NAVO heeft belangrijkere dingen te doen, dan kinderoppas zijn voor vakantiegangers die nergens de ernst van willen inzien.quote:
En gek genoeg zijn er massa's mensen die zich voor het lapje laten houden, en hun geld uit de zak laten kloppen door het wicht. Voor een record, dat niet bestaat, en waar Laura duidelijk ook niet haar best voor doet om daar werkelijk serieus mee bezig te zijn.quote:
Past dus mooi in het plaatje bij de stijgende activiteitquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de NAVO zich enkel inzet voor noodzakelijke handelsvaart. Avonturiers en recreatieve bootjesvaarders, moeten maar gewoon een eindje om varen. De NAVO heeft belangrijkere dingen te doen, dan kinderoppas zijn voor vakantiegangers die nergens de ernst van willen inzien.
Het klinkt alsof je er persoonlijk een probleem mee hebtquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En gek genoeg zijn er massa's mensen die zich voor het lapje laten houden, en hun geld uit de zak laten kloppen door het wicht. Voor een record, dat niet bestaat, en waar Laura duidelijk ook niet haar best voor doet om daar werkelijk serieus mee bezig te zijn.
Er zijn een aantal bootjesvaarders, die zich hebben verzameld en hoopten op escorte van de NAVO wanneer ze in konvooi het Suez Kanaal zouden passeren. Maar dat gaat niet door, de NAVO doet daar niet aan mee.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Past dus mooi in het plaatje bij de stijgende activiteit
Ik niet, mij kost het geen centquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je er persoonlijk een probleem mee hebt
Oh zo klonk het. Van mij zal ze ook geen cent krijgen, maar ik kan er wel om lachenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik niet, mij kost het geen cent
De reden van de stijging naar recreatievaart komt natuurlijk ook omdat commerciele vaart nu beter beveiligd wordtquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn een aantal bootjesvaarders, die zich hebben verzameld en hoopten op escorte van de NAVO wanneer ze in konvooi het Suez Kanaal zouden passeren. Maar dat gaat niet door, de NAVO doet daar niet aan mee.
Dat het probleem van piraterij maar blijft toenemen, ligt vooral aan het feit dat Somalië een niet functionerend land is. De piraten die worden opgepakt, worden niet gestraft. De volgende dag zijn ze gewoon weer op het piratenpartijtje.[ afbeelding ]
Zonder escorte van de NAVO, durven ze niet. Ook niet in een konvooiquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Past dus mooi in het plaatje bij de stijgende activiteit
Maar je bedoelt dus dat de navo hen niet gaat begeleiden (lijkt me nogal wiedes eigenlijk)? In eerste instantie begreep ik dat ze het tegenhielden getuige je "groen licht"
Nee, dat is een foute conclusie. Er is enkel een ophoping van bootjesvaarders die per sé die route wil varen, maar toch niet verder durft, enkel onder auspiciën van de NAVO. En die laatste partij, past daar voor. En terecht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De reden van de stijging naar recreatievaart komt natuurlijk ook omdat commerciele vaart nu beter beveiligd wordt
Ik had het niet over specifiek het konvooi.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, dat is een foute conclusie. Er is enkel een ophoping van bootjesvaarders die per sé die route wil varen, maar toch niet verder durft, enkel onder auspiciën van de NAVO. En die laatste partij, past daar voor. En terecht.
Ze hopen zich allemaal op, om zich daarbij aan te sluiten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik had het niet over specifiek het konvooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |