Och, volgende week motort ze met een volledige ingehuurde bemanning het Panama Kanaal door. Dan maakt het ook niet meer uit als je je door iemand langs het rif laat loodsen. In de beleving van Laura, blijft dat allemaal heel solo en vooral ook unassistedquote:Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
een paar kussens is toch helemaal niks op de begroting van zo'n wereldreis?
Mag je een loods gebruiken als je solo zeilt, eigenlijk?
In veel havens en waterwegen is gebruik van een loods verplicht (ook afhankelijk van de grootte van het schip neem ik aan).quote:Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
een paar kussens is toch helemaal niks op de begroting van zo'n wereldreis?
Mag je een loods gebruiken als je solo zeilt, eigenlijk?
quote:Under Canadian law every foreign ship over 350 gross registered tons is required to utilize the services of a marine pilot when they enter the waters of British Columbia. The Pilot is responsible to ensure the vessel is safely navigated through the various passageways along the coast so there is no damage to the ship, its crew, or the marine environment. .
De rotatie van de aarde schijnt in stand te worden gehouden door overleden leraren Nederlands die zich omdraaien in hun graf.quote:
Toen ik 12 was spelde ik beter dan Laura nu.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:42 schreef Vengerr het volgende:
[..]
De rotatie van de aarde schijnt in stand te worden gehouden door overleden leraren Nederlands die zich omdraaien in hun graf.
Laura heeft een aantal van die etappes in haar route opgenomen, waardoor het al van voor de start geen solo-zeilreis meer kon zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 16:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In veel havens en waterwegen is gebruik van een loods verplicht (ook afhankelijk van de grootte van het schip neem ik aan).
vb:
[..]
Doordrammen op die laatste etappe? Ik volg je even nietquote:Op zondag 20 maart 2011 19:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura heeft een aantal van die etappes in haar route opgenomen, waardoor het al van voor de start geen solo-zeilreis meer kon zijnDat geldt iig voor zowel het Panama Kanaal, als ook voor het Suez Kanaal. Overigens is het kind werkelijk geschift als ze op die laatste etappe blijft doordrammen.
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Doordrammen op die laatste etappe? Ik volg je even niet
Dat zal ze ook niet doen tot het moment dat ze gedwongen wordt het wel te doen. En dan nog zullen zij en haar fans waarschijnlijk roepen dat dat alleen maar is om haar dwars te zitten. Dat die mensen niets, maar dan ook helemaal niets begrijpen van haar droom!quote:Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.
[ afbeelding ]
Leuk en aardig die regels, maar zou jij die voorrang afdwingen in zo'n klein bootje?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als iemand selectief regels quote om gelijk te krijgen dan mag daar op gewezen worden. Ik reageerde op de quote van regel b, waarbij regel a weggelaten was.
[..]
De regels zijn er om na te leven, niet om vrij te interpreteren.
edit:
[..]
Ze zijn aanwezig met een vliegdekschip, 3 kernonderzeeërs, meerdere destroyers, mijnenleggers, mijnenvegers, kruisers, tientallen fregatten, een honderdtal vliegtuigen en helikopters en zowat 18 duizend manschappen om de boel te beveligen tegen duizend somali's met motorbootjes, rpg's en Kalashnikovs. Na 1.5 jaar operatie Ocean Shield houden de piraten nu 660 gijzelaars en 35 schepen vast, meer dan ooit tevoren. Dan ben je als NAVO woordvoerder allang blij dat het anonieme aziaten, oosteuropeanen en afrikanen betreft en geen Westerse toeristen of jeugdige solozeilsters.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas).
Nee, niet afdwingen. Als je ziet dat het schip uitwijkt, geen probleem; indien niet roep je het op; krijg je geen gehoor en blijft ie komen, dan ontwijk je hem. Maar je gaat niet automatisch uit de weg omdat hij groter is. Want als hij dan koers wijzigt zoals van hem verwacht wordt heb je problemen. Bovendien kan een zeilboot die misschien 5 knopen doet minder snel uitwijken dan een containerschip dat 20 knopen haalt. Maar het belangrijkste is dduidelijkheid; weten wat de ander gaat doen.quote:Op maandag 21 maart 2011 02:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Leuk en aardig die regels, maar zou jij die voorrang afdwingen in zo'n klein bootje?
Gelukkig zijn er tegenwoordig zat middelen om hier goed op te anticiperen.
Maar niet toevallig zijn precies deze COLREGs het meest onderwerp van discussie op fora. Bvb:quote:One last thought here is that, if there is a question about right of way and the intentions of a vessel with which you might be on a collision course, it is always best to hail that vessel on the VHF radio. Explaining the situation and understanding the other vessel's intentions can save a great deal deal of agita and worse. Simply get on channel 16 (or 13 for commercial traffic) and hail the "ferry entering Port Jefferson." Identify your vessel and position relative to the ferry and ask what they expect to be doing. Usually the captain of the other vessel will come on and discuss his intentions with you. Then you can resolve who should take which action.
Die zitten en zaten er anders wel degelijk tussen.quote:Op maandag 21 maart 2011 07:58 schreef meth1745 het volgende:
Ze heeft nog zeeën van tijd voor ze daar is.
[..]
Ze zijn aanwezig met een vliegdekschip, 3 kernonderzeeërs, meerdere destroyers, mijnenleggers, mijnenvegers, kruisers, tientallen fregatten, een honderdtal vliegtuigen en helikopters en zowat 18 duizend manschappen om de boel te beveligen tegen duizend somali's met motorbootjes, rpg's en Kalashnikovs. Na 1.5 jaar operatie Ocean Shield houden de piraten nu 660 gijzelaars en 35 schepen vast, meer dan ooit tevoren. Dan ben je als NAVO woordvoerder allang blij dat het anonieme aziaten, oosteuropeanen en afrikanen betreft en geen Westerse toeristen of jeugdige solozeilsters.
http://www.economist.com/node/18070160quote:Feb 3rd 2011
LAST year, pirates took 1,181 people hostage off the Somali coast. About half were released after the payment of ransoms, a few have died of abuse or neglect and around 760 are currently in captivity. They are usually held prisoner on their own hijacked vessels, some of which are employed as mother-ships from which the pirates stage further raids. So far this year, there have been 35 attacks, seven of them successful.
http://www.huffingtonpost(...)l-four_n_826431.htmlquote:02/22/11
NAIROBI, Kenya A U.S. Navy destroyer was shadowing a hijacked yacht with four Americans aboard when a pirate fired a rocket-propelled grenade, followed by bursts of gunfire. U.S. special forces scrambled onto the occupied vessel only to find the four Americans fatally wounded.
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/11/14/3065874.htmquote:Somali pirates free British couple
By Africa correspondent Andrew Geoghegan, wires
Free at last: Paul and Rachel Chandler (Reuters: Thomas Mukoya)
A retired British couple has been freed by pirates in Somalia after being held captive for more than a year.
Paul Chandler, 60, and his wife Rachel, 56, had been held by pirates in Somalia since October last year.
They were seized by gunmen as they were sailing their private yacht off the coast of the Seychelles.
quote:A shipyard provided an initial 25,000 euros
quote:Dekkers father says that an additional 16,000 euros are needed to fund repairs to the boat and allow her family and support team to travel to visit her during her journey.
Het is zo moeilijk dat record, dat zegt ze wel in:quote:Op maandag 21 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Hadden we deze al gezien?
Er zal wel niet voor niets zo in geknipt zijn, dat wegwerpgebaar van haar aan het begin zegt al genoeg. En vooral in de lucht kijken en niet naar de mensen.
quote:Ik kan me eigenlijk de hele dag vermaken met wat eten, slapen, om me heen kijken, zeilen verstellen, ja.
Krijg steeds meer het idee dat ze schijt heeft aan alles en iedereen. Zolang mensen maar geld blijven en spullen blijven doneren is het haar wel goed. Kijk dat onverzorgde uiterlijk: niet eens even en borstel door het haar gehaald terwijl je wel voor een grote groep mensen staat!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Hadden we deze al gezien?
Er zal wel niet voor niets zo in geknipt zijn, dat wegwerpgebaar van haar aan het begin zegt al genoeg. En vooral in de lucht kijken en niet naar de mensen.
Je kunt wel een tijdje weer onder je steentje gaan, duurt nog meer dan een jaar voor het kindje terug is.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Is ze er al? Sorry tijdje onder een steen geleefd..
Vast niet, de HISWA te water, is van 6 t/m 11 september 2011 te Ijmuidenquote:Op maandag 21 maart 2011 18:46 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je kunt wel een tijdje weer onder je steentje gaan, duurt nog meer dan een jaar voor het kindje terug is.
Ja sowieso altijd communiceren en je intenties/koers bekendmaken.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nee, niet afdwingen. Als je ziet dat het schip uitwijkt, geen probleem; indien niet roep je het op; krijg je geen gehoor en blijft ie komen, dan ontwijk je hem. Maar je gaat niet automatisch uit de weg omdat hij groter is. Want als hij dan koers wijzigt zoals van hem verwacht wordt heb je problemen. Bovendien kan een zeilboot die misschien 5 knopen doet minder snel uitwijken dan een containerschip dat 20 knopen haalt. Maar het belangrijkste is dduidelijkheid; weten wat de ander gaat doen.
[..]
Maar niet toevallig zijn precies deze COLREGs het meest onderwerp van discussie op fora. Bvb:
http://www.ybw.com/forums/showthread.php?t=260548&page=15
Het is eigenlijk pas sinds dit jaar dat ze het ook gemunt hebben op zeilers/recreatievaart. Er is ondertussen ook een Deense boot met kinderen gekaapt.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die zitten en zaten er anders wel degelijk tussen.
[..]
http://www.economist.com/node/18070160
[..]
http://www.huffingtonpost(...)l-four_n_826431.html
[..]
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/11/14/3065874.htm
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.
[ afbeelding ]
Volgens deze regels is het loch Laura die moet uitwijken? Welk schip is nu beperkter in zijn beweging? (Of haar beweging, volgens de taalpuristen en de zeelui onder onsquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als iemand selectief regels quote om gelijk te krijgen dan mag daar op gewezen worden. Ik reageerde op de quote van regel b, waarbij regel a weggelaten was.
[..]
De regels zijn er om na te leven, niet om vrij te interpreteren.
edit:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |