abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94378317
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

een paar kussens is toch helemaal niks op de begroting van zo'n wereldreis?

Mag je een loods gebruiken als je solo zeilt, eigenlijk?
Och, volgende week motort ze met een volledige ingehuurde bemanning het Panama Kanaal door. Dan maakt het ook niet meer uit als je je door iemand langs het rif laat loodsen. In de beleving van Laura, blijft dat allemaal heel solo en vooral ook unassisted :D
pi_94379495
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

een paar kussens is toch helemaal niks op de begroting van zo'n wereldreis?

Mag je een loods gebruiken als je solo zeilt, eigenlijk?
In veel havens en waterwegen is gebruik van een loods verplicht (ook afhankelijk van de grootte van het schip neem ik aan).

vb:
quote:
Under Canadian law every foreign ship over 350 gross registered tons is required to utilize the services of a marine pilot when they enter the waters of British Columbia. The Pilot is responsible to ensure the vessel is safely navigated through the various passageways along the coast so there is no damage to the ship, its crew, or the marine environment. .


[ Bericht 26% gewijzigd door meth1745 op 20-03-2011 16:32:03 ]
pi_94382678
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leerplicht was zo mooi...
De rotatie van de aarde schijnt in stand te worden gehouden door overleden leraren Nederlands die zich omdraaien in hun graf.
pi_94382866
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:42 schreef Vengerr het volgende:

[..]

De rotatie van de aarde schijnt in stand te worden gehouden door overleden leraren Nederlands die zich omdraaien in hun graf.
Toen ik 12 was spelde ik beter dan Laura nu.
Ik kan me helemaal vinden in de opmerking van Remcodelft.
pi_94387261
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

In veel havens en waterwegen is gebruik van een loods verplicht (ook afhankelijk van de grootte van het schip neem ik aan).

vb:

[..]

Laura heeft een aantal van die etappes in haar route opgenomen, waardoor het al van voor de start geen solo-zeilreis meer kon zijn ;) Dat geldt iig voor zowel het Panama Kanaal, als ook voor het Suez Kanaal. Overigens is het kind werkelijk geschift als ze op die laatste etappe blijft doordrammen.
pi_94388133
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Laura heeft een aantal van die etappes in haar route opgenomen, waardoor het al van voor de start geen solo-zeilreis meer kon zijn ;) Dat geldt iig voor zowel het Panama Kanaal, als ook voor het Suez Kanaal. Overigens is het kind werkelijk geschift als ze op die laatste etappe blijft doordrammen.
Doordrammen op die laatste etappe? Ik volg je even niet :P
pi_94390558
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Doordrammen op die laatste etappe? Ik volg je even niet :P
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.



[ Bericht 8% gewijzigd door Banjerkanjer op 20-03-2011 20:47:29 ]
pi_94397460
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.

[ afbeelding ]
Dat zal ze ook niet doen tot het moment dat ze gedwongen wordt het wel te doen. En dan nog zullen zij en haar fans waarschijnlijk roepen dat dat alleen maar is om haar dwars te zitten. Dat die mensen niets, maar dan ook helemaal niets begrijpen van haar droom!
Waarom kan een marineschip haar niet begeleiden? Haar fans betalen toch zat belasting? (Echt hoor, gelezen in haar gastenboek!!!)
En mensen die dat soort dingen roepen begrijp ik dan weer niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
pi_94406777
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als iemand selectief regels quote om gelijk te krijgen dan mag daar op gewezen worden. Ik reageerde op de quote van regel b, waarbij regel a weggelaten was.

[..]

De regels zijn er om na te leven, niet om vrij te interpreteren.

edit:

[..]

Leuk en aardig die regels, maar zou jij die voorrang afdwingen in zo'n klein bootje? ;)

Gelukkig zijn er tegenwoordig zat middelen om hier goed op te anticiperen.
pi_94408486
Ze heeft nog zeeën van tijd voor ze daar is. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas).
Ze zijn aanwezig met een vliegdekschip, 3 kernonderzeeërs, meerdere destroyers, mijnenleggers, mijnenvegers, kruisers, tientallen fregatten, een honderdtal vliegtuigen en helikopters en zowat 18 duizend manschappen om de boel te beveligen tegen duizend somali's met motorbootjes, rpg's en Kalashnikovs. Na 1.5 jaar operatie Ocean Shield houden de piraten nu 660 gijzelaars en 35 schepen vast, meer dan ooit tevoren. Dan ben je als NAVO woordvoerder allang blij dat het anonieme aziaten, oosteuropeanen en afrikanen betreft en geen Westerse toeristen of jeugdige solozeilsters.
pi_94409120
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 02:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Leuk en aardig die regels, maar zou jij die voorrang afdwingen in zo'n klein bootje? ;)

Gelukkig zijn er tegenwoordig zat middelen om hier goed op te anticiperen.
Nee, niet afdwingen. Als je ziet dat het schip uitwijkt, geen probleem; indien niet roep je het op; krijg je geen gehoor en blijft ie komen, dan ontwijk je hem. Maar je gaat niet automatisch uit de weg omdat hij groter is. Want als hij dan koers wijzigt zoals van hem verwacht wordt heb je problemen. Bovendien kan een zeilboot die misschien 5 knopen doet minder snel uitwijken dan een containerschip dat 20 knopen haalt. Maar het belangrijkste is dduidelijkheid; weten wat de ander gaat doen.
quote:
One last thought here is that, if there is a question about right of way and the intentions of a vessel with which you might be on a collision course, it is always best to hail that vessel on the VHF radio. Explaining the situation and understanding the other vessel's intentions can save a great deal deal of agita and worse. Simply get on channel 16 (or 13 for commercial traffic) and hail the "ferry entering Port Jefferson." Identify your vessel and position relative to the ferry and ask what they expect to be doing. Usually the captain of the other vessel will come on and discuss his intentions with you. Then you can resolve who should take which action.
Maar niet toevallig zijn precies deze COLREGs het meest onderwerp van discussie op fora. Bvb:
http://www.ybw.com/forums/showthread.php?t=260548&page=15
pi_94410453
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 07:58 schreef meth1745 het volgende:
Ze heeft nog zeeën van tijd voor ze daar is. ;)

[..]

Ze zijn aanwezig met een vliegdekschip, 3 kernonderzeeërs, meerdere destroyers, mijnenleggers, mijnenvegers, kruisers, tientallen fregatten, een honderdtal vliegtuigen en helikopters en zowat 18 duizend manschappen om de boel te beveligen tegen duizend somali's met motorbootjes, rpg's en Kalashnikovs. Na 1.5 jaar operatie Ocean Shield houden de piraten nu 660 gijzelaars en 35 schepen vast, meer dan ooit tevoren. Dan ben je als NAVO woordvoerder allang blij dat het anonieme aziaten, oosteuropeanen en afrikanen betreft en geen Westerse toeristen of jeugdige solozeilsters.
Die zitten en zaten er anders wel degelijk tussen.

quote:
Feb 3rd 2011
LAST year, pirates took 1,181 people hostage off the Somali coast. About half were released after the payment of ransoms, a few have died of abuse or neglect and around 760 are currently in captivity. They are usually held prisoner on their own hijacked vessels, some of which are employed as mother-ships from which the pirates stage further raids. So far this year, there have been 35 attacks, seven of them successful.
http://www.economist.com/node/18070160

quote:
02/22/11
NAIROBI, Kenya A U.S. Navy destroyer was shadowing a hijacked yacht with four Americans aboard when a pirate fired a rocket-propelled grenade, followed by bursts of gunfire. U.S. special forces scrambled onto the occupied vessel only to find the four Americans fatally wounded.
http://www.huffingtonpost(...)l-four_n_826431.html

quote:
Somali pirates free British couple

By Africa correspondent Andrew Geoghegan, wires

Free at last: Paul and Rachel Chandler (Reuters: Thomas Mukoya)

A retired British couple has been freed by pirates in Somalia after being held captive for more than a year.

Paul Chandler, 60, and his wife Rachel, 56, had been held by pirates in Somalia since October last year.

They were seized by gunmen as they were sailing their private yacht off the coast of the Seychelles.
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/11/14/3065874.htm

pi_94420729
LD heeft er weer een fan bij............
pi_94421441
Wat een kwijlverhaal.

Mensen die de leerplicht haten. :')
Ondertussen wel zeiken wanneer er een fabriek komt waar kinderen "vrijwillig" gratis willen werken zeker? :r

Leerplicht ^O^ Je krijgt een berg basiskennis, en daarna kan je doen en laten wat je wilt.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2011 @ 15:32:07 #90
137949 Disana
pi_94421968
Hadden we deze al gezien?


Er zal wel niet voor niets zo in geknipt zijn, dat wegwerpgebaar van haar aan het begin zegt al genoeg. En vooral in de lucht kijken en niet naar de mensen.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2011 @ 15:34:44 #91
137949 Disana
pi_94422084
Al wat ouder maar ik kende die grote bedragen niet:

http://nasailor.com/2011/(...)er-appeals-for-cash/

quote:
A shipyard provided an initial 25,000 euros
quote:
Dekkers father says that an additional 16,000 euros are needed to fund repairs to the boat and allow her family and support team to travel to visit her during her journey.
pi_94423923
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Hadden we deze al gezien?


Er zal wel niet voor niets zo in geknipt zijn, dat wegwerpgebaar van haar aan het begin zegt al genoeg. En vooral in de lucht kijken en niet naar de mensen.
Het is zo moeilijk dat record, dat zegt ze wel in:

quote:
Ik kan me eigenlijk de hele dag vermaken met wat eten, slapen, om me heen kijken, zeilen verstellen, ja.
:')_!
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_94429438
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Hadden we deze al gezien?


Er zal wel niet voor niets zo in geknipt zijn, dat wegwerpgebaar van haar aan het begin zegt al genoeg. En vooral in de lucht kijken en niet naar de mensen.
Krijg steeds meer het idee dat ze schijt heeft aan alles en iedereen. Zolang mensen maar geld blijven en spullen blijven doneren is het haar wel goed. Kijk dat onverzorgde uiterlijk: niet eens even en borstel door het haar gehaald terwijl je wel voor een grote groep mensen staat!

En dat verhaal van die Niksnut? Ten eerste klopt het al niet en ten tweede :r
pi_94431011
Is ze er al? Sorry tijdje onder een steen geleefd..
pi_94431459
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Is ze er al? Sorry tijdje onder een steen geleefd..
Je kunt wel een tijdje weer onder je steentje gaan, duurt nog meer dan een jaar voor het kindje terug is.
pi_94431700
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:46 schreef spuitje het volgende:

[..]

Je kunt wel een tijdje weer onder je steentje gaan, duurt nog meer dan een jaar voor het kindje terug is.
Vast niet, de HISWA te water, is van 6 t/m 11 september 2011 te Ijmuiden ;)
pi_94435096
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nee, niet afdwingen. Als je ziet dat het schip uitwijkt, geen probleem; indien niet roep je het op; krijg je geen gehoor en blijft ie komen, dan ontwijk je hem. Maar je gaat niet automatisch uit de weg omdat hij groter is. Want als hij dan koers wijzigt zoals van hem verwacht wordt heb je problemen. Bovendien kan een zeilboot die misschien 5 knopen doet minder snel uitwijken dan een containerschip dat 20 knopen haalt. Maar het belangrijkste is dduidelijkheid; weten wat de ander gaat doen.

[..]

Maar niet toevallig zijn precies deze COLREGs het meest onderwerp van discussie op fora. Bvb:
http://www.ybw.com/forums/showthread.php?t=260548&page=15
Ja sowieso altijd communiceren en je intenties/koers bekendmaken.
pi_94435478
quote:
Het is eigenlijk pas sinds dit jaar dat ze het ook gemunt hebben op zeilers/recreatievaart. Er is ondertussen ook een Deense boot met kinderen gekaapt.
pi_94438290
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze wil per sé door het Suez Kanaal varen, tegen alle adviezen in. Ze verwacht daarbij zelfs nog escorte van de marine. De NAVO heeft middels de media al een standpunt daarin ingenomen (wijzig maar lekker je koers, want we zijn geen kinderoppas). Maar Laura heeft haar route nog altijd niet gewijzigd.

[ afbeelding ]
:{ Lauraatje toch, doe mij dit niet aan.
We staan aan het begin van een nieuwe grote oorlog. Er zullen Noord-Afrikaanse landen Libië te hulp schieten tegen de agressie van Europa + VS. Lampedusa wordt een militair eiland, burgers worden geëvacueerd. Bommen en raketten zullen over en weer over de Middellandse Zee vliegen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_94439413
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als iemand selectief regels quote om gelijk te krijgen dan mag daar op gewezen worden. Ik reageerde op de quote van regel b, waarbij regel a weggelaten was.

[..]

De regels zijn er om na te leven, niet om vrij te interpreteren.

edit:

[..]

Volgens deze regels is het loch Laura die moet uitwijken? Welk schip is nu beperkter in zijn beweging? (Of haar beweging, volgens de taalpuristen en de zeelui onder ons :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')