abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:23:49 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94196446

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Linkje naar het vorige deel: Laura #17 Over nieuwe sponsors en tegenstrijdigheden.

[ Bericht 5% gewijzigd door eleusis op 20-03-2011 20:47:13 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94199631
Nog maar even in de herhaling dan...................

quote:
Ze gaat niet naar Curaçao, geen tijd.................
pi_94199677
Goh.. die is er natuurlijk ook nog. :{
pi_94207947
*O* en ons Laura is weer op weg

quote:
16-3-2011

Na meer dan een maand aan wal zijn Guppy en ik weer onderweg. Zowel Guppy als ik genieten ervan. Een heerlijke wind van achter blaast ons met een gemmidelde snelheid van 7 kn op de volgende besteming af, de San blas eilanden.Tot nu toe 2 vrachtschepen tegen gekomen die beide op ramkoers lagen. En volgens mij zagen ze guppy niet, ik heb ze opgeroepen. De 1e antwoorde en wijzigde koers. van de 2e kreeg ik geen antwoord maar door haaks weg te varen ontliep ik ook dit monster.Vandaag heb ik me het meest van de dag vermaakt met naar de zee en golven te kijken. Dat verveeld nooit. ik heb nog zo n 500 mijl van de 675 mijl (926 km van de 1250 km)te gaan en verwacht zaterdag of zondag aan te komen.

Laura
Bijna nog overvaren, }:| kankerschipper, vaar even lekker langs Somalië als je zo'n held bent, maar laat ons Laura met rust.
Ze moet echt wat meer tijd aan haar Nederlands besteden, maar goed, Laura is een zeilmeisje, geen taalmeisje.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:26:26 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94209312
quote:
Dat verveeld nooit
Leerplicht was zo mooi...
censuur :O
pi_94209870
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Bijna nog overvaren, }:| kankerschipper, vaar even lekker langs Somalië als je zo'n held bent, maar laat ons Laura met rust.
Ze moet echt wat meer tijd aan haar Nederlands besteden, maar goed, Laura is een zeilmeisje, geen taalmeisje.
Ze zou een schoolmeijse moeten zijn, maar ja.. Het is al heel wat als een vrachtschip de koers wijzigt voor een plezierbootje. Even de koers wijzigen van zo'n monster is geen kleinigheid, heb ik me laten vertellen. Als de überhaupt al kan.
Op zich ben ik het met je eens dat je beter piraten kan overvaren. Zeilmeisjes worden er niet aantrekkelijker op als ze door de schroef van een grote tanker heengeprakt zitten.
Ik vind Jessica Watson trouwens leuker dan Laura, jij niet?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:53:20 #7
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94211018

Na meer dan een maand aan wal zijn Guppy en ik weer onderweg. Zowel Guppy als ik genieten ervan.

Het is net een kinderboek. :D.
Heb die hele tocht niet gevolgd, uiteraard wel heel af en toe over gelezen maar ze blijft dus toch doorzetten. Ik vind het wel knap, zo'n jong meisje. Of het nu verantwoordelijk is of niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94214320
Voor de zeevaarders onders ons - dan valt Laura af, mocht ze de forum toevallig lezen, tussen het temmen van de wereld zeeen door - hoe zit het met de voorrang regels op zee. Zoals reeds gemeld, dat een groot schip niet zomaar effe een parkeerhaven in varen om een plezierjachtje voorbij te laten. Normaal gesporken zou de pleziervaart voorrang moeten geven aan de beroepsvaart. Op de kleine schepen voorrang aan de grote, omdat de kleine normaal wendbaarder zijn.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:24:03 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94216819
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:47 schreef Alleskids het volgende:
Voor de zeevaarders onders ons - dan valt Laura af, mocht ze de forum toevallig lezen, tussen het temmen van de wereld zeeen door - hoe zit het met de voorrang regels op zee. Zoals reeds gemeld, dat een groot schip niet zomaar effe een parkeerhaven in varen om een plezierjachtje voorbij te laten. Normaal gesporken zou de pleziervaart voorrang moeten geven aan de beroepsvaart. Op de kleine schepen voorrang aan de grote, omdat de kleine normaal wendbaarder zijn.
Het is ook echt een kind om eerst d'r "telefoon" te pakken om zeeschepen te laten uitwijken, en dan pas zelf koers te wijzigen.
censuur :O
pi_94223055
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Toch wel handig, om iig de verkeersregels te kennen:

quote:
A sailing vessel must give way to:

• Any vessel not under command
Any vessel restricted in its ability to maneuver
• A vessel engaged in commercial fishing
Bron: http://www.navcen.uscg.gov/

Een vrachtschip, is per definitie beperkt in zijn vermogen om te manoeuvreren.
pi_94229752
Zou het niet gewoon stoerdoenerij zijn? Kan me niet voorstellen dat je een vrachtschip gaat bellen met de vraag of ze even van koers willen veranderen? Dat lijkt me toch wel heel dom of heel arrogant.
pi_94230433
Wat een verhaal weer, He wijk eens uit voor guppy, ik ben Laura de Verschrikkelijke. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_94230469
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:25 schreef spuitje het volgende:
Zou het niet gewoon stoerdoenerij zijn? Kan me niet voorstellen dat je een vrachtschip gaat bellen met de vraag of ze even van koers willen veranderen? Dat lijkt me toch wel heel dom of heel arrogant.
Daarom nam die ander waarschijnlijk niet op? Omdat ze niet eens reageren op een kind met zo'n verzoek?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_94230537
Dom topic waar men zo met het woord kanker strooit.
pi_94232642
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:51 schreef thumbnail het volgende:
Dom topic waar men zo met het woord kanker strooit.
Jij bent de tweede die het woord gebruikt, als je het plaatje in de OP niet meetelt.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 12:02:00 #16
137949 Disana
pi_94232911
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij bent de tweede die het woord gebruikt, als je het plaatje in de OP niet meetelt.
Babe_Watcher gebruikte het ook, ik weet niet of het een citaat was.

Waar is je avatar, of vergis ik me nu en heb je die nooit gehad?
pi_94233069
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Babe_Watcher gebruikte het ook, ik weet niet of het een citaat was.

Waar is je avatar, of vergis ik me nu en heb je die nooit gehad?
Ik heb nooit een avatar gehad :P

En BW gebruikte het voor het eerst, als je het plaatje in de OP niet meetelt..
Wat een non-discussie.. Hebben we geen schandaaltjes over Laura meer? :P
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 12:12:01 #18
137949 Disana
pi_94233287
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Hebben we geen schandaaltjes over Laura meer? :P
Vond je het erbarmelijke Nederlands in haar laatste blog niet schokkend genoeg? :D
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 12:12:49 #19
137949 Disana
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 12:14:25 #20
137949 Disana
pi_94233378
quote:
Wat prachtig om te lezen hoe je zo'n groot vrachtschip aanroept en hem gewoon even zijn koers laat verleggen! Uit de weg, hier komt Zeilmeisje! Schitterend om te zien dat je je door niemand van je plan laat afhouden - of het nu een bekrompen pennenlikkende jeugdzorgambtenaar is of de stuurman van een mammoettanker - jij gaat door!
:X
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:25:36 #21
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94233779
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:14 schreef Disana het volgende:

[..]

:X
Gristus :')
pi_94234645
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Toch wel handig, om iig de verkeersregels te kennen:

[..]

Bron: http://www.navcen.uscg.gov/

Een vrachtschip, is per definitie beperkt in zijn vermogen om te manoeuvreren.
Een vrachtschip moet in bepaalde gevallen gewoon uitwijken voor een zeilschip. Zelfs als daar een klein zeurend blaagje in zit. In de meeste gevallen is een vrachtschip niet beperkt manouvreerbaar. Bij beperkt manouvreerbaar moet je denk aan een schip in een uitzonderlijke situatie. Bijvoorbeeld als er problemen zijn met de stuurinrichting.

Verders is de hele reis natuurlijk een leuke vakantie, die Laura gewoon had moeten gaan ondernemen NA haar 18de verjaardag.
pi_94235955
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:52 schreef EenzameFietser het volgende:

[..]

Een vrachtschip moet in bepaalde gevallen gewoon uitwijken voor een zeilschip. Zelfs als daar een klein zeurend blaagje in zit. In de meeste gevallen is een vrachtschip niet beperkt manouvreerbaar. Bij beperkt manouvreerbaar moet je denk aan een schip in een uitzonderlijke situatie. Bijvoorbeeld als er problemen zijn met de stuurinrichting.

Verders is de hele reis natuurlijk een leuke vakantie, die Laura gewoon had moeten gaan ondernemen NA haar 18de verjaardag.
"In bepaalde gevallen"......welke gevallen zijn dat dan byvoorbeeld?
En waarom kon dat kind niet gewoon van haar luie reet komen en uitwijken? Sturen gaat automatisch zei ze ergens, krijg het gevoel dat ze geen zin had het roer zelf even ter hand te nemen. Dat ze liever bleef zitten kijken naar de golven etc.
pi_94236036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:12 schreef Disana het volgende:
Oh ja, en deze:

Koop een minicat en sponsors mij.

http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
:@
"Ëen leuke manier om mij te sponsoren...."
Die dingen zijn verkrijgbaar vanaf ongeveer ¤ 3000,-- maar zij praat erover alsof het om een pondje suiker gaat!
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 13:38:48 #25
137949 Disana
pi_94236292
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:31 schreef spuitje het volgende:

[..]

:@
"Ëen leuke manier om mij te sponsoren...."
Die dingen zijn verkrijgbaar vanaf ongeveer ¤ 3000,-- maar zij praat erover alsof het om een pondje suiker gaat!
Ze zal van papa meegekregen hebben dat anderen genoeg geld hebben om jou een handje te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')