Hoe denk je dat reaktor #4 in Tsjernobyl er bij ligt?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Laten we dat vooral doen jaTonnen zeer besmet beton hebben we dan.
Jah maar dat is na een meltdown. Wel iets anders lijkt me.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat reaktor #4 in Tsjernobyl er bij ligt?
In een betonnen "sarcofaag", waar de vogels gewoon in en uit kunnen vliegen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat reaktor #4 in Tsjernobyl er bij ligt?
Dit is toch al langer zoquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Man man, ik kijk nu net het Belgische journaal, het lijken wel oorlogachtige toestanden in Tokyo. Straten zijn relatief leeg, er vindt een ware exodus plaats vanuit de hoofdstad, buitenlanders en Japanners verlaten de stad, black-outs van elektriciteit, en supermarkten raken leeg
Het valt wss wel mee. Al staan er tienduizenden mensen op het vliegveld dan is dat nog niks. Tokio en omgeving heeft meer dan 30 miljoen inwoners dus heel misschien dat er uiteindelijk 1% weggaat.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Man man, ik kijk nu net het Belgische journaal, het lijken wel oorlogachtige toestanden in Tokyo. Er vindt een ware exodus plaats vanuit de hoofdstad, buitenlanders en Japanners verlaten de stad, black-outs van elektriciteit, en supermarkten raken leeg
Dan ga je toch voor een Koreaan...quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik verrek het overigens om in gammele, onbetrouwbare Europese hokken rond te gaan rijden!
daar is officeel nooit een meltdown geweest... (niet volgens de wiki definitie van melt down iig)quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jah maar dat is na een meltdown. Wel iets anders lijkt me.
Hetzelfde principe: zwaar radioactief waar we niks meer mee kunnen: afdekken en nooit meer naar omkijken. (Alleen jammer dat die vlieger niet op gaat)quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In een betonnen "sarcofaag", waar de vogels gewoon in en uit kunnen vliegen...
Dat was de klokkeluider van (de wantoestanden in) Petten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef Darklight het volgende:
Bij Eenvandaag was net een mannetje, volgens hem was er al een meltdown bezig
Zijn idee was om het vol te gooien met beton, en er de komende duizend jaar niet meer te komen
zouden ze de boel niet in kleinere stukken in chernobyl kunnen dumpenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Hetzelfde principe: zwaar radioactief waar we niks meer mee kunnen: afdekken en nooit meer naar omkijken. (Alleen jammer dat die vlieger niet op gaat)
Hoe heeft Japan dat geflikt toen die 2 atoombommen af zijn gegaan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat was de klokkeluider van (de wantoestanden in) Petten.![]()
Een gevalletje van niet meer te redden--> evacueren--> uit laten branden--> als het ergste achter de rug is volstorten met beton--> No go area voor de eerste 1000 jaar.
Dat was zeer in het kort zijn relaas.
Turkije heeft vandaag al laten weten "gewoon" door te blijven gaan met de bouw van hun eerste kerncentrale, gelukkig komen in dat land nóóit aardbevingen voor...quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef again1928 het volgende:
Ach hoezeer heb je het ooit onder controle gehad als je 6 kernreactors bij de kust zet in een land dat EXACT in "the ring of fire" ligt en waar een tsunami DIRECTE impact heeft op zo'n reactor!
Nooit zeg ik je..
Ik zou wel eens willen weten in hoeveel landen kernreactors bij vulkanen in de buurt liggen eigenlijk?
Ga jij het brengen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef mschol het volgende:
[..]
zouden ze de boel niet in kleinere stukken in chernobyl kunnen dumpen
Die NLer uit Tokio die vanmorgen op 3FM was vertelde dat er niets van waar is. Enkele artikelen waren niet meer beschikbaar in de supermarkt en restaurants waren gewoon open. Hij ging vanavond met vrienden naar de kroeg in Tokio.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Man man, ik kijk nu net het Belgische journaal, het lijken wel oorlogachtige toestanden in Tokyo. Straten zijn relatief leeg, er vindt een ware exodus plaats vanuit de hoofdstad, buitenlanders en Japanners verlaten de stad, black-outs van elektriciteit, en supermarkten raken leeg
Hoezo vulkanen? Maar als je kijkt naar de westkust van amerika zie je dat daar echt enorm veel kerncentrales dicht bij de kust staan. Terwijl een tsunami daar ook niet is uitgesloten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Turkije heeft vandaag al laten weten "gewoon" door te blijven gaan met de bouw van hun eerste kerncentrale, gelukkig komen in dat land nóóit aardbevingen voor...
De massamedia is gewoon weer bezig met een vuig spel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die NLer uit Tokio die vanmorgen op 3FM was vertelde dat er niets van waar is. Enkele artikelen waren niet meer beschikbaar in de supermarkt en restaurants waren gewoon open. Hij ging vanavond met vrienden naar de kroeg in Tokio.
Dat hoor je inderdaad wel vaker, Nieuwsmedia kijken niet verder dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die NLer uit Tokio die vanmorgen op 3FM was vertelde dat er niets van waar is. Enkele artikelen waren niet meer beschikbaar in de supermarkt en restaurants waren gewoon open. Hij ging vanavond met vrienden naar de kroeg in Tokio.
Zeker wel.... ze vertellen je alleen niet altijd de waarheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:25 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad wel vaker, Nieuwsmedia kijken niet verder dan hun neus lang is.
Ik zou het niet weten, het waren zijn woordenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef again1928 het volgende:
[..]
Hoe heeft Japan dat geflikt toen die 2 atoombommen af zijn gegaan?
Daar zou je toch ook niet van denken dat je daar nog kan wonen maar goed ik heb nooit meer beelden gezien van een onbewoonbaar terrein in Japan..
Hoezo geen vulkanen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoezo vulkanen? Maar als je kijkt naar de westkust van amerika zie je dat daar echt enorm veel kerncentrales dicht bij de kust staan. Terwijl een tsunami daar ook niet is uitgesloten.
NRC Liveblogquote:Update 19.22: Japan heeft de wettelijke vastgelegde limiet van de blootstelling aan radioactieve straling verhoogd van 100 naar 250 millisievert (wiki). Volgens de regering was dit deze beslissing onvermijdelijk gezien de straling waaraan de technici die nu bezig zijn om de getroffen reactoren bij Fukushima te stabiliseren, blootstaan. Keiichi Nakagawa, docent aan de radiologie afdeling van het universiteitsziekenhuis van Tokio vergelijkt de technici met zelfmoordstrijders.
De kern van een atoombom is misschien 20/30 cm doorsnee, dit zijn tientallen staven van meters lang.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef again1928 het volgende:
Hoe heeft Japan dat geflikt toen die 2 atoombommen af zijn gegaan?
Daar zou je toch ook niet van denken dat je daar nog kan wonen maar goed ik heb nooit meer beelden gezien van een onbewoonbaar terrein in Japan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |