quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Ah, de junks werken alleen op dinsdag?
Nu is het Jaarbeursplein gelukkig wel een relatief veilige plek om je fiets neer te zetten. Zeker als je hem bovenin die dubbeldeks-rekken en nog met een goed slot vast zet.
Nee, als het een bewaakte fietsenstalling is niet. Maar om dan alle gewone, gratis plekken weg te halen, dat is gewoon gemeen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:09 schreef zatoichi het volgende:
Het is toch een dienst; vind het niet zo raar om er geld voor te vragen eigenlijk.
Dan zet iedereen zn fiets gewoon net buiten de 'verboden' zone neer, op het Vredenburg ofzo. Dat zal een lekkere choas worden dan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:32 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nee, als het een bewaakte fietsenstalling is niet. Maar om dan alle gewone, gratis plekken weg te halen, dat is gewoon gemeen.
Precies. Hoe naïef ben je als je daadwerkelijk denkt dat zo'n plan een succes gaat worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan zet iedereen zn fiets gewoon net buiten de 'verboden' zone neer, op het Vredenburg ofzo. Dat zal een lekkere choas worden dan..
Ja behalve dus als je geen auto hebt zoals ik. Ik ben er sterk over aan het denken om er een te kopen, maar ik kom er echt maar niet uit... Eigenlijk is dat natuurlijk een luxeprobleem; ik heb hem in de buurt niet nodig, dat ding kost een hoop geld en er is nauwelijks parkeerplek bij mij in de buurt en benzine wordt de komende tijd alleen maar duurder.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:28 schreef Naamah het volgende:
Natuurlijk heb je voor een auto ook allerlei bijkomende kosten, maar die reken ik even niet mee, want die heb je tóch wel, of je dat ene ritje nou de auto of de trein pakt.
En ik. Die vaste lasten (maar ook oa reparatie, gebruikte die auto gemiddeld 1x per 3 weken, dan tikt dat gemiddeld per gebruik aardig aan) waren de belangrijkste reden om hem weg te doen. Had dus een auto maar ik heb hem weg gedaan, heb hem niet nodig. Kan bijna alles wel met het OV doen en dan is het OV veeeeel goedkoper. Als ik al buiten Utrecht kom is het naar een andere plaats met goed OV, Amsterdam o.a.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:42 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja behalve dus als je geen auto hebt zoals ik.
Wij hebben ook pas een auto gekocht toen onze kleine er was. Met kind vind ik zo'n ding erg handig, zeker als je 's nachts weer eens naar de weekendpost moet ofzo. Maar als ik nu geen kind van 9 maanden had, zouden we ook geen auto hebben.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:42 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja behalve dus als je geen auto hebt zoals ik. Ik ben er sterk over aan het denken om er een te kopen, maar ik kom er echt maar niet uit... Eigenlijk is dat natuurlijk een luxeprobleem; ik heb hem in de buurt niet nodig, dat ding kost een hoop geld en er is nauwelijks parkeerplek bij mij in de buurt en benzine wordt de komende tijd alleen maar duurder.
Aan de andere kant is het handig als je een keer wel buiten Utrecht moet zijn, je op vakantie wilt met de auto, en er over een half jaartje een kleine aankomt, waarvoor een auto toch ook wel handig kan zijn...
Dan doelde ik wel op de benzinekosten voor die reis. Verzekering/wegenbelasting/brandstof maken het totaal natuurlijk wel weer duurder.quote:
Mijn fiets is een paar weken terug nog gejat bij het station. Maar goed, aangezien ik die fiets voor nog geen honderd euro had gekocht vond ik het niet de moeite er een duur slot aan te hangenquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:53 schreef Neelix het volgende:
Greenwheels zijn een stel afzetters. Als je regelmatig een auto gebruikt (dwz een keer in de week) dan ben je goedkoper uit om hem zelf te kopen.
Gelukkig is er nu ook een andere initiatief wheels4all, stukken goedkoper en voor zover ik nu ervaren heb werkt dat ook prima.
Over junks en fietsendiefstal gesproken: volgens mij gebeurt dat bijna niet meer. De paar keren dat ik laatst tot laat in de stad was werd mij geen fietsen meer aangeboden. En ik heb ook wel het idee dat fietsdiefstal een stuk is afgenomen de laatste tijd.
Ik heb een tijdje de stalling gebruikt om te zorgen dat mijn fiets echt niet gejat of gevandaliseerd zou worden, maar dat vind ik niet echt nodig meer.
Fiets: 50 euroquote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:09 schreef zatoichi het volgende:
Haha les één voor fietseneigenaren in Utrecht; je slot is meer waard dan je fiets...
Dan vraag je er om.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef TMan het volgende:
[..]
Mijn fiets is een paar weken terug nog gejat bij het station. Maar goed, aangezien ik die fiets voor nog geen honderd euro had gekocht vond ik het niet de moeite er een duur slot aan te hangen
Toezicht, geen bewaking. Oftewel als je fiets gejat wordt dan is het niet aan hen te wijten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:32 schreef Radioheader het volgende:
Ik zet hem vaak in de gratis stalling van Smakkelaarsveld. Ben je binnen 2 minuten op het perron en 24/7 bewaakt.
Het is iig veiliger dan willekeurig ergens neerzetten, als er een junk met een grote schaar naar binnen loopt zal dit vast wel opvallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Robertv het volgende:
[..]
Toezicht, geen bewaking. Oftewel als je fiets gejat wordt dan is het niet aan hen te wijten.
Zo zet ik hem ook altijd neer op de stalling op het Jaarbeursplein, ook in de hoge-hoge rekken (zo hoog mogelijk dus).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:19 schreef zatoichi het volgende:
Vooral als je hem in één van de rekken boven zet; vast met slot aan de greep om die dingen naar beneden te trekken, waardoor een fietsendief ontzettend veel moeite moet doen om een beetje normale hoek te vinden om het slot door te krijgen...
Ik heb al twee jaar een fiets zonder hangslot.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:09 schreef zatoichi het volgende:
Haha les één voor fietseneigenaren in Utrecht; je slot is meer waard dan je fiets...
Ik heb beide, maar gebruik een extra slot maar af en toe uit pure luiheidquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:47 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik heb al twee jaar een fiets zonder hangslot.Alleen zo'n lullig standaardslotje, nooit gejat.
Ik ben te verstrooid voor een hangslot. Heb ooit m'n hangslot (vorige fiets) opengemaakt, die aan het stuur gehangen, naar huis gefietst, kwam ik thuis aan...Geen slot?!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:12 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik heb beide, maar gebruik een extra slot maar af en toe uit pure luiheidTot nu toe nog altijd mee weggekomen
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:04 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik ben te verstrooid voor een hangslot. Heb ooit m'n hangslot (vorige fiets) opengemaakt, die aan het stuur gehangen, naar huis gefietst, kwam ik thuis aan...Geen slot?!![]()
Ik snapte er niks van...Teruggefietst naar het station..Had ik mijn slot aan een ander stuur gehangen.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/344603quote:UTRECHT - Het slachtoffer van de steekpartij in de Utrechtse wijk Overvecht is overleden. Een man is aangehouden als verdachte. Dat meldt de politie.
Op de Camera Obscuradreef werd tegen het middaguur iemand neergestoken. Een traumahelikopter vloog uit, maar reanimatie mocht niet baten.
De politie heeft de straat afgezet en een tent opgezet om de plek af te schermen.
Over de toedracht van de steekpartij is nog niets bekend.
quote:Het feestje moet nog beginnen, maar de felicitaties van de burgemeester zijn er al voor het 50-jarige Overvecht. "Overvecht is steeds beter op dreef", zegt hij in een persbericht.
Wilhelminaparkquote:Op maandag 21 maart 2011 14:37 schreef speknek het volgende:
Lente. Eerste grietsies liggen in het Wilhelminapark.
Dan hoef je toch niet niet meer naar het park te gaan? Kom daar nog ieder jaar (net als in het griftpark).quote:Op maandag 21 maart 2011 15:42 schreef speknek het volgende:
Ja lachen was dat. Een keer zitten picknicken, zaten een paar ballen naast ons stevig te brassen met literflessen AH Rose. Op den duur verzorgden ze vermaak voor het hele park dat ze toe/uit zat te lachen toen ze over elkaar in de bosjes in slaap vielen, of probeerden te pissen maar met hun broek op de knieen midden in het gras stonden omdat ze de boom niet konden vinden..
Nu heb ik zelf een tuin met barbecue, maar mis het stiekem nog wel een beetje.
Samenvatting: je wordt een oude, saaie lul.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:54 schreef Nielsch het volgende:
Was gisteren nog met de kleine in het Griftpark. Vooral de koeien, kippen en varkens van de kinderboerderij hebben indruk gemaakt. Tsja, ze heeft dan toch een hele andere belevenis van het Griftpark dan de belevingen die ik er opdeed in mijn studententijd.
M'n vriendin en ik zijn allebei docent op de universiteit, dus we kunnen ook niet meer lam worden tussen de stundentenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet niet meer naar het park te gaan? Kom daar nog ieder jaar (net als in het griftpark).
Onze halve wijk staat te koop, allemaal tuintjes (alhoewel ik bang ben--voor anderen, har har--dat de huizenprijzen hier niet heel erg gezakt zijn).quote:
Met de nieuwe hypotheekregels en gestegen prijzen kan ik mn eigen appartement nauwelijks meer kopen alhoewel ik wel 50% meer ben gaan verdienen sinds ik die heb gekocht.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze halve wijk staat te koop, allemaal tuintjes (alhoewel ik bang ben--voor anderen, har har--dat de huizenprijzen hier niet heel erg gezakt zijn).
Een goede reactie op Bouwput Utrecht:quote:
http://www.bouwpututrecht.nl/bu/2011/03/21/glas-half-vol/quote:Kommer en kwel, ramp en spoed, niks en nada, filmpje en discussie. Terwijl we nu eindelijk het gevoel hebben dat Utrecht die shit rondom het CS aan het aanpakken is door als eerste de betonknipper in die vermaledijde bak te zetten, is er weer beerputje met tranen opengegaan, over wat is en wat komt.
Met de advent van herstelde singel, Muziekpaleis, bieb en een fris station hebben wij de neiging het glas halfvol te zien. Opgeteld hebben deze ontwikkelingen voldoende potentie om de juiste energie te brengen die het stationsgebied nodig heeft om de zaken de goede kant op te buigen. Groen? Nee, niet echt. Dat groen is er wel, maar ligt op daken.
Daar komt bij dat de giragomo-kolos ook meer is dan winkels van Corio. Het zijn talloze appartementen, kantoren, een zalencentrum, ga maar door. Tenzij iemand de Amerikanen influistert dat Gaddafi in het Radboudkwartier een commandocentrum heeft gevestigd om de strijd vanuit het buitenland voor te zetten, gaat Hoog Catharijne nooit meer weg. Daarover filosoferen dient dan ook andere behoeften dan stedenbouwkundige. Ja, we hadden ook graag De Utrecht nog gehad, of Westerstraat 14.
Nee, maar het blijft een feit dat Corio en de Jaarbeurs de gemeente in een dermate grote houtgreep hebben dat HC niet weg gaat en ook niet naar straatniveau gaat, daar heeft Corio niets aan, is alleen maar lastig. Het geld regeert.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:13 schreef Naamah het volgende:
Op dat punt wel, maar dat het hele stationsgebied gerenoveerd wordt en HC in al z'n lelijkheid blijft bestaan en zelfs uitbreidt, dat lijkt me geen zege. Zelfde geldt voor dat er weer allerlei tunnels en overkappingen willen, dat ziet er op plaatjes misschien best prima uit, in de praktijk is dat het meestal niet.
Winkelcentrum overvecht zelf?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:31 schreef Fukjoeman het volgende:
Weet iemand een fietsenmaker te vinden in de buurt van winkelcentrum overvecht? Woon niet echt in de buurt, en heb geen zin om daar ter plekke te repareren.
thx
Banierhuis, als je hem 's morgens tussen 09 en 10 brengt is hij eind van de middag klaar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:31 schreef Fukjoeman het volgende:
Weet iemand een fietsenmaker te vinden in de buurt van winkelcentrum overvecht? Woon niet echt in de buurt, en heb geen zin om daar ter plekke te repareren.
thx
Amsterdamsestraatweg zitten er 3 over de hele lengte vanaf Marnixlaan tot Paardenveld,quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:31 schreef Fukjoeman het volgende:
thx
Vond die juist een beetje duurquote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Amsterdamsestraatweg zitten er 3 over de hele lengte vanaf Marnixlaan tot Paardenveld,
15-20 min lopen vanaf winkelcentrum Overvecht..
Het is niet gelijk om de hoek maar het is mooi weer dus...
Deze bevalt mij wel:
http://www.freewheeler.nl/
Lekker belangrijk als er in Leidsche Rijn een gebouw komt wat hoger dan de Dom is, dat hoort niet eens bij Utrecht. En als je alleen maar lagere gebouwen toestaat krijg je van die muren zoals de Rabotoren of het nieuwe Stadskantoor (90 meter). Die blokkeren het zicht op de Dom pas! Als de Rabotoren 2x zo hoog en dus half zo breed zou zijn zou ik de Dom nog kunnen zien vanaf huis.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:07 schreef Specularium het volgende:
Trouwens, hoorde vandaag dat er weer een debat o.i.d. komt in de gemeenteraad over de maximale hoogte van gebouwen want er moet toch op de een of andere manier iets lelijks komen dat hoger is dan de Dom in Leidsche Rijn volgens mij.
Kunnen ze de regel dat de Dom het hoogst is en blijft in Utrecht niet gewoon respecteren?
Gewoon een vorm van cultuurbehoud ipv beoogd rendement per gebouw.
Ja, laten we vooral doorgang met brede lage gebouwen bouwen. Dan zie je straks nergens meer de dom.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:07 schreef Specularium het volgende:
Trouwens, hoorde vandaag dat er weer een debat o.i.d. komt in de gemeenteraad over de maximale hoogte van gebouwen want er moet toch op de een of andere manier iets lelijks komen dat hoger is dan de Dom in Leidsche Rijn volgens mij.
Kunnen ze de regel dat de Dom het hoogst is en blijft in Utrecht niet gewoon respecteren?
Gewoon een vorm van cultuurbehoud ipv beoogd rendement per gebouw.
Vind ik ook. Zodra het hier op Rotterdam begint te lijken ben ik weg.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:14 schreef Neelix het volgende:
Wees maar niet bang, de rest van het plein komt ook in de schaduw door het mega complex aan de overkant van de croeselaan.
En wees maar blij dat we die regel over domhoogte hebben anders was die flat aan het neude nog lelijker geweest. Het voegt echt wel wat aan de sfeer toe dat er niet zulke hoge gebouwen in de stad staan. Stelletje zwartkijkers
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Als we een dergelijke mentaliteit vroeger gehad zouden hebben, dan zou de Domtoren nooit gebouwd zijn.
Als ze hier het centrum gaan platbombarderen vertrek ik idd ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:15 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Zodra het hier op Rotterdam begint te lijken ben ik weg.
Het had weinig gescheeld, Utrecht was het volgende doel van de Luftwaffe.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ze hier het centrum gaan platbombarderen vertrek ik idd ook.
Inderdaad zodra Utrecht Feyenoord achterna gaat ben ik weg!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:15 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Zodra het hier op Rotterdam begint te lijken ben ik weg.
Dat was dus bij mijn in de straat; drie motoragenten en vijf wagens echt met een rotvaart die ene auto achterna; gelijk feest bij mij in de buurt, waar echt nooit wat gebeurtquote:UTRECHT De politie heeft maandagavond drie personen aangehouden omdat zij bij het zien van de politie er vandoor gingen.
Tijdens de surveillance reden agenten omstreeks 20.05 uur over het Zandpad. Toen de agenten de inzittenden van een auto wilde controleren ging de bestuurder er met hoge snelheid vandoor. De achtervolging werd ingezet. De bestuurder reed over de Einsteindreef, Brailledreef, Talmalaan, Draaiweg en de Johannes de Bekastraat. Hier raakte de agenten de auto even kwijt. Niet veel later kwam de auto uit de Havikstraat rijden en vervolgde zijn vlucht. De rit ging via de Adelaarstraat richting de Zaagmolenkade en linksaf de Willem Arntskade op.
Hier raakte de bestuurder de macht over het stuur kwijt en botste tegen een hek. De bestuurder ging er rennend vandoor. Hij rende via de Zwaluwstraat, de Van Der Mondestraat de Melis Stokerstraat in. Hier werd de 27-jarige verdachte uit Maarssen ingehaald door een agent en aangehouden. Bij de auto werden nog twee verdachten, 19 en 15 jaar beiden uit Maarssen aangehouden. De politie vermoedt dat de 15-jarige jongen achter het stuur heeft gezeten en uit handen van de politie wilde blijven.
Pfoe! Dan heb je echt mazzel idd. Mooi kutpunt om op de weg te belanden aangezien ze er flink door rijden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:32 schreef Blik het volgende:
Ik had ook iets bizars afgelopen vrijdag, volgens mij had ik een engeltje op mijn schouder
Ik fietste met mijn fietskrot over de A'damsestraatweg richting station, de laatste tijd rammelt mijn fiets nogal dus dat ging nogal luidruchtig. Ik kom bij de kruising Weerdsingel/Daalseweg aan, en zie dat het rood is. Ik probeer te remmen, maar ik trap door mijn achteruittraprem heen! Ik knal via de stoep de weg op waar ik op de grond val, godzijdank kan de auto die er net aankomt nog remmen en word ik niet aangereden. Ondertussen kijken 25 man mij met starende ogen aan...
Dus ik had een heel gelukkig fiets-weekend...
Ja, absoluut. Toevallig reed er op de eerste (rechter)baan op dat moment niet veel verkeer, op de tweede (linker)baan reden wel gewoon veel auto's met 50 km/u.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:45 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Pfoe! Dan heb je echt mazzel idd. Mooi kutpunt om op de weg te belanden aangezien ze er flink door rijden.
Ik reed er gisteren langs en vroeg het me ook af.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:28 schreef lost95 het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat ze naast verzorginghuis tamarinde (Overvecht, naast de watertoren) aan het bouwen zijn?
dat is het, thanks!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik reed er gisteren langs en vroeg het me ook af.
Heb even gezocht, denk dat dit het wordt: http://www.architectenweb.nl/aweb/projects/project.asp?PID=17921
Oh, vanwege 50 jaar Overvecht is de watertoren t/m zondag te bezichtigen.
Ga is klagen zou ik zeggenquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:38 schreef Blik het volgende:
Gingen ze bij mij in de buurt maar eens controleren op fout parkeren, hoe vaak er hier wel niet auto's op de stoep staan...
Nee, ik heb zelf twee persoonlijke parkeerplaatsen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:10 schreef marcek het volgende:
[..]
Ga is klagen zou ik zeggen
Zat net namelijk nog is die brief te bekijken en blijkbaar is dit dus op basis van aanhoudende
klachten uit de wijk. (Of ze hopen zo sneller instemming op betaald parkeren te krijgen)
Het is gewoon terecht; eergisteren nog konden wij de auto niet kwijt omdat notabene een Ford Ka of all cars, twee plekken bezet had... Was blij te zien dat die al een bon onder de ruitenwissers had.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:10 schreef marcek het volgende:
[..]
Ga is klagen zou ik zeggen
Zat net namelijk nog is die brief te bekijken en blijkbaar is dit dus op basis van aanhoudende
klachten uit de wijk. (Of ze hopen zo sneller instemming op betaald parkeren te krijgen)
Antwoord: neen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:41 schreef The6thgate het volgende:
Ik mag waarschijnlijk kijken bij een nog grotere kamer in hartje centrum. Lijkt me heel vet om daar te kunnen wonen, maar moet me alleen even afvragen of ik daar de auto kwijt kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |