Ik begon met het zo goed mogelijk spelen van de akkoorden, en ben later steeds minder snaren gaan aan slaan, tot ik een deuntje had dat leek op het origineel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:37 schreef boskameel het volgende:
wordt bijna niet meer gepost hier.
Heb laatst dit opgenomen:
under the bridge part
under the bridge stukje met wat eigen variaties erop, ik krijg alleen moeite met de timing, ben er al een hele tijd op aan het oefenen maar het klinkt zo "hakkelig". ben niet supergoed, maar vind het al heel wat dat ik dit al kan.
Weet niet over welke akkoorden die solo gespeeld wordt. Ik neem niet aan dat hij puur Em speelt over de akkoorden C# en G#, want dan was dat nummer geen hit geworden denk ikquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah juist. De toonsoort is Em, betekent dat ook dat dat solootje in Em staat?
Dat nummer was sowieso al geen grote hit, was van Bleach...quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:19 schreef starla het volgende:
[..]
Weet niet over welke akkoorden die solo gespeeld wordt. Ik neem niet aan dat hij puur Em speelt over de akkoorden C# en G#, want dan was dat nummer geen hit geworden denk ik
Ah, dat was lang nadat Bleach uit was gekomen. Klinkt als posthuum...quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:55 schreef starla het volgende:
Nummer stond in '94 op nummer 1 en 3 in de VS. Vind ik toch wel redelijk hittig
Klinkt funkier dan van de Peppers zelfquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:37 schreef boskameel het volgende:
wordt bijna niet meer gepost hier.
Heb laatst dit opgenomen:
under the bridge part
under the bridge stukje met wat eigen variaties erop, ik krijg alleen moeite met de timing, ben er al een hele tijd op aan het oefenen maar het klinkt zo "hakkelig". ben niet supergoed, maar vind het al heel wat dat ik dit al kan.
Volgens mij de unplugged versie van MTV's unplugged.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah, dat was lang nadat Bleach uit was gekomen. Klinkt als posthuum...
haha thanksquote:Op zaterdag 10 september 2011 15:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Klinkt funkier dan van de Peppers zelf
Sex on Fire, Kings of Leon?quote:Op zondag 4 december 2011 21:18 schreef boskameel het volgende:
[..]
haha thanks, wel beetje laat maar zag dit topic nu pas. Weet iemand nog leuke nummers om te spelen die herkenbaar zijn voor iedereen? En dan bedoel ik niet stairway to heaven, nothing else matters enz maar wat nieuwere nummers.
Ga met de gitaar even langs een (goede) muziekwinkel in je omgeving, daar kunnen ze je advies geven over het vervangen van de snaren, kunnen ze voordat je de snaren vervangt (globaal) even kijken of de gitaar verder in orde is, en je advies geven mbt lessen en oefenen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:50 schreef snoep-zakje het volgende:
hoi,
ik ben een meisje van 14 jaar oud en wil gitaar leren maar heb een paar vragen![]()
ik heb een hele oude gitaar (arkoestische, in berschrermhoes) van meer dan 20 jaar op zolder leren is hij dan nog goed?
daarvan zitten er 3 nylon en 3 staalen snaren op maar die moeten hoor nodig vervangen worden, wat voorn snaren moeten erop?
hoelang duurt het als je 1 keer per week les neemt en thuis elke dag oefend waarneer kun je het een beetje, en waarneer kun je bijv. een liedje van 1d spelen (erg domme vraag) en waarneer ken je alle akorden en noten?
als laatst kun je zoomaar aan die gitaar een band maken dat ik ermee kan staan, natuurlijk leer je het eerst zittend maar later...misschien
ik hoop dat jullie de moeite nemen om erop te reageren,,
alvast bedankt![]()
ps. WTF is dit vorn ding (lag ook op zolder nooit geweten wat het is.
[ afbeelding ]
Als hij niet nat is geworden issie waarschijnlijk gewoon goed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:50 schreef snoep-zakje het volgende:
ik heb een hele oude gitaar (arkoestische, in berschrermhoes) van meer dan 20 jaar op zolder leren is hij dan nog goed?
die 3 "stalen snaren" zijn omwonden en ook nylon, er moet dus gewoon een setje nylon snaren op. Je kan je gitaar meenemen naar de winkel en je daar laten adviseren, en dan kunnen ze ook voordoen hoe je dat moet doen.quote:daarvan zitten er 3 nylon en 3 staalen snaren op maar die moeten hoor nodig vervangen worden, wat voorn snaren moeten erop?
Ligt aan aanleg en motivatie. Hoe meer je oefent, hoe beter en sneller het gaat. In het begin zal je vooral merken dat je nog te weinig kracht in je vingers hebt, je snel kramp en pijn krijgt, en dat je nog niet genoeg eelt op je vingers hebt. Dat komt allemaal wel zolang je blijft spelen en niet afhaakt.quote:hoelang duurt het als je 1 keer per week les neemt en thuis elke dag oefend waarneer kun je het een beetje, en waarneer kun je bijv. een liedje van 1d spelen (erg domme vraag) en waarneer ken je alle akorden en noten?
Als er geen aansluitpunten voor een band zitten zal dat moeilijk worden.quote:als laatst kun je zoomaar aan die gitaar een band maken dat ik ermee kan staan, natuurlijk leer je het eerst zittend maar later...misschien
Of ik heb niet echt tijd meer, en doe er helaas te weinig mee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef cafca het volgende:
Of ze hebben het allemaal geleerd en zijn gepromoveerd naar het gitaristentopic
Gewoon tijd maken...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Of ik heb niet echt tijd meer, en doe er helaas te weinig mee.
Te lui, te lui om nieuwe nummers te zoeken die ik leuk vind en mijn niveau zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef cafca het volgende:
Of ze hebben het allemaal geleerd en zijn gepromoveerd naar het gitaristentopic
De reden waarom mensen niet doorgaan met gitaarspelen is omdat het niet lukt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:55 schreef Bart het volgende:
Ook maar eens aan het kijken om te beginnen met gitaarspelen. Geen les, eerst maar eens kijken wat ik mezelf kan aanleren met youtube e.d.
Maar nu nog een gitaar.
http://www.bax-shop.nl/kl(...)product-details.html
Is dat een beetje wat voor beginners? Wil er niet te veel geld aan uitgeven, want wie weet wordt het niets. Ik kan altijd nog een duurdere betere kopen als het een succes is. Maar misschien is dit wel pure bagger? Ik heb er 0,0 verstand van... Moet ik toch net een paar tientjes hoger zitten? Of maakt dat geen moer uit?
Wat voor muziek wil je spelen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:00 schreef Bart het volgende:
Dat klinkt logisch. Maar welke gitaar is dan aan te raden, die ik voorstelde of toch een andere?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |