Ik ook... het fysieke bewijs met mijn bloedgroep erop, heerlijk doorsnee 0 positiefquote:
Dit staat op de site van sanquin, dus neem maar aan dat jij (helaas) geen donor mag zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:55 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben bi, heb een open relatie en wisselende partners (3~4 per jaar, man en vrouw). Wel altijd met condoom (behalve met mijn vaste partner (vrouw)). Moet ik het uberhaupt proberen?
quote:mannen die seksuele contacten hebben (gehad) met andere mannen mogen niet doneren. Dit seksuele gedrag brengt een verhoogde kans op HIV- en andere infecties met zich mee. (Zie ook: Commissie-Gelijke-Behandeling-Bevestigt-Sanquin-Beleid)
Jij doorsnee....quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook... het fysieke bewijs met mijn bloedgroep erop, heerlijk doorsnee 0 positief
Nee, mijn bloedgroepquote:
Doe ik, al zal deze niet snel verhuizen, neem ik aan. Deze zit in Eindhoven naast een ziekenhuis.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Volgende keer direct mee verhuizen als de Bloedbank verhuist, he?
Hadden we in Utrecht ook, zaten ze naast ziekenhuis Oudenrijn. Nu zitten ze in Leidsche Rijn ergens in een kantoorpand.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Doe ik, al zal deze niet snel verhuizen, neem ik aan. Deze zit in Eindhoven naast een ziekenhuis.
Ik had dat probleem gister ook, maar hij viel zo vaak bijna stil dat ze na, ik gok 100ml, maar gestopt zijn omdat het allemaal te traag ging. Gek, want de vorige keer had een oudere, mannelijke arts hem er in één keer goed in en liep het prima. Dat wrikken is trouwens niet zo'n prettig gevoel, ik voel hem gewoon gaan als ze die naald omdraaienquote:Op woensdag 18 mei 2011 06:13 schreef Ordos20 het volgende:
Nou, gisteren weer een half litertje afgetapt. En zoals gebruikelijk was het weer een geklooi om het stromend te krijgen (ook al was het mijn eerste donatie in 4 jaar weer). De aderen in mijn elleboogholte zijn nogal klein/plat, dus de afname naald leunt altijd tegen de aderwand aan. Dus daar lig je dan terwijl ze met de naald aan het wrikken zijn om hem net goed te krijgen LOL.
En natuurlijk is de vloer weer gedecoreerd met mijn bloedhet slangetje bij de naald was niet goed afgeknepen (de zak gelukkig wel), dus *whoops* en een heel spetter patroon over de vloer.
Maar wel weer lekker geouwehoerd met de zusters om al die commotie.
Zelfs zonder barcode van pas of oproepkaart tappen ze bloed bij je af hoor. Zo vaak die oproepkaart niet bij me gehad en besloten om toch nog even te doneren. Of dat ze bloed nodig hebben en je dus gebeld wordt, heb je ook geen oproepkaart nodig en ook geen pas. In de computer zien ze wel dat ze je opgeroepen hebben en thats that.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:03 schreef rene90 het volgende:
Ik had even een mailtje gestuurd dat ik de donorpas nogal overbodig vind omdat het niks toevoegd, krijg ik zojuist een standaard mailtje terug. Dat donoren erom vroegen en het makkelijker is want je kan de pas scannen (en in het mailtje wat ik stuurde gaf ik aan dat je de oproepkaart al hebt met barcode). En dat je hem kan gebruiken voor de vele activiteiten
http://nos.nl/tekst/24153(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Regels voor bloeddonoren onderzocht
Bloedleverancier Sanquin en het UMC Sint Radboud in Nijmegen onderzoeken of de regels voor bloeddonoren moeten worden aangepast. Aanleiding is een heftige allergische reactie bij een jongetje van zes jaar na een bloedtransfusie.
Het jongetje heeft een pinda-allergie en kreeg bloed van drie donoren die de dag voordat ze bloed gaven pinda's hadden gegeten. De artsen stonden voor een raadsel. De moeder herkende de symptomen.
In de medische wereld was deze reactie op donorbloed nog onbekend. Met het jongetje gaat het weer goed.
Krijgen we er straks een vakje bij...Heeft u de afgelopen 24 uur pinda's of aanverwante producten (pindakaas e.d.) gegeten?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
http://nos.nl/tekst/24153(...)+%28NOS+Teletekst%29
14.2 is volgens mij wel heel erg hoogquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Ander land, andere gewoontes/proceduresquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...
Dat vond ik eigenlijk best meevallen, vond het opmeten van mijn bloeddruk gisteren vervelender..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...
Dat prikje vind ik het vervelendste van de hele donatie
Ik zie het al. Er zijn 2 methodes om een HB-waarde te berekenen. Degene die buiten Nederland gebruikt wordt, heeft een hogere bandbreedte.quote:
Yep, in Nl wordt je Hb in milimol/liter gemeten in Belgie en de VS in ieder geval in gram/deciliter. In Belgie is een HB van 14 best normaal dus, je kunt het omrekenen naar mmol/l, dan is het 8,7 mmol/l.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:23 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik zie het al. Er zijn 2 methodes om een HB-waarde te berekenen. Degene die buiten Nederland gebruikt wordt, heeft een hogere bandbreedte.
Dat zal bij jou het geval zijn.
Het was niet belangrijk, maar uiteindelijk ben ik toch niet naar de bloedbank geweest omdat ik was vergeten dat ze op maandag pas om half 5 opengaan. Stom...quote:Op zondag 15 mei 2011 23:31 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan doneren wanneer die fittest belangrijk voor je is. Ik sport dezelfde dag niet, de dag erna wel, maar bij hardlopen merk ik echt wel het verschil de eerste week na donatie.
Ja ik sta zowel voor stamcel als voor bloedplaatjes doneren geregistreerd en dat al een aantal jaar maar ik heb er nog nooit een oproep voor gehad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb afgelopen week de eerste keer een oproepkaart ontvangen, over anderhalve week ga ik eens kijken hoe het me bevalt om een halve liter bloed vrijwillig af te staan..
Zijn er hier toevallig ook mensen die staan ingeschreven als stamceldonor? Is wat meer gedoe om af te staan, en minder vaak dat je een geschikte match hebt natuurlijk, maar ook daar wil ik me zeker in gaan schrijven.
Ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen hier die als stamceldonor zijnde al eens een (of meerdere natuurlijk) donatie hebben gedaan.
Ik ben ingeschreven als stamceldonor en heb toen een keer een oproep gekregen om bloed af te staan zodat het ziekenhuis dat iemand behandelde die stamcellen nodig had een volledige test kon doen. Uit die test bleek vervolgens dat er een geschiktere donor was. Ik heb dus niet gedoneerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb afgelopen week de eerste keer een oproepkaart ontvangen, over anderhalve week ga ik eens kijken hoe het me bevalt om een halve liter bloed vrijwillig af te staan..
Zijn er hier toevallig ook mensen die staan ingeschreven als stamceldonor? Is wat meer gedoe om af te staan, en minder vaak dat je een geschikte match hebt natuurlijk, maar ook daar wil ik me zeker in gaan schrijven.
Ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen hier die als stamceldonor zijnde al eens een (of meerdere natuurlijk) donatie hebben gedaan.
Dat is niet te doen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Krijgen we er straks een vakje bij...Heeft u de afgelopen 24 uur pinda's of aanverwante producten (pindakaas e.d.) gegeten?
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Zeker wel. Je mag geen plasma geven omdat ze je bloed zo hard nodig hebben, maar stamcellen staan daar los van.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.
Ik ga niet meer geven als ik niet ruim boven de 8 zit
Kan je als O- ook stamceldonor worden? Plasma mag niet
Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Lein80 het volgende:
Vorige keer wat langer afgekeurd vanwege een veel te laag hb (6,5), wat later bij controle in het ziekenhuis waarschijnljik een meetfoutje bleek te zijn, maar nu een keurige 8,5, dus geen problemen nu!
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis). Maar daar gaven ze ook al aan dat die vingerprik niet echt heel betrouwbaar is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?
Vingerprik is best onbetrouwbaar eigenlijk, bij de sportarts zat ik voor de fietstest op 6.9 en erna op 7.9
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:04 schreef Lein80 het volgende:
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis).
Omdat het blijkbaar niet nodig is voor mensen die stabiel zijn. Misschien prikken ze vrouwen wel nog steeds, zou dat na kunnen vragen.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.
Ik ga niet meer geven als ik niet ruim boven de 8 zit
Eek, ik ga iedere dag bijna doodquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring
Valt best mee hoorquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring
Ik ga een beetje mee doodquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:46 schreef Fogel het volgende:
Eek, ik ga iedere dag bijna dood(Ik heb een kantoor in het ziekenhuis)
Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samenquote:Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom.
Ja, uiteraard. Ook op Twitter en Hyves melding van gemaakt. IIg 1 iemand anders heeft de link op Facebook al gedeeld, dus dat is wel leuk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Karstman het volgende:
Ik vind op kantoor zitten uberhaupt al een bijna dood ervaring, zelfs al is het niet in een ziekenhuis.
Heeft iedereen Sanquin al geliked op facebook btw? Wel doen hoor want dan krijgen we een hele grote chocolade duim op het Spui in Den Haag (midden in de zomer, zal lekker smelten daar maar dat terzijde)
Bovendien klopt het gedeelte over de operaties en ontvangen bloed ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Uit de OP:
[..]
Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samen, maar toch... het staat zo homo-haterig.
Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:13 schreef Karstman het volgende:
'Risicogedrag criterium voor bloeddonatie'
Ok nu wordt het criterium dus risicogedrag. En hoe gaan we risicogedrag omschrijven: seks met mannen (door mannen), sex voor geld en drugs spuiten/snuiven? Dan verandert er dus alleen het naampje, politiek geleuter dus weer dit bericht.
Klopt, voordat je plasma wilt doneren moet je eerst een paar keer succesvol volbloed gedoneerd hebben. Niet iedereen is trouwens voor plasma geschikt qua bloedgroep.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:44 schreef KathyH. het volgende:
Ik heb me aangemeld!Wilde al een paar jaar, maar woog niet genoeg. Nu heb ik een paar kilo speling. Daarom zou ik het liefst plasmadonor zijn, heb een beetje gelezen en dat leek me dan minder belastend voor mijn lijf ofzo. Maar dat kan geloof ik pas na een aantal keer volbloed gedoneerd te hebben, of heb ik het mis? Weet iemand hier toevallig iets over? (Ga het uiteraard navragen bij Sanquin, maar ik ben nieuwsgierig en ongeduldig (a) )
Ik vind het een goede actie van het COC. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!quote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.
Leuk staaltje symboolpolitiek, maar heeft het COC niet wat beters te doen?
de kans dat je in het hetero circuit iemand tegen komt met HIV en/of hepatitus is volgens mij een stuk kleiner dan in het homocircuit.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef lodiej het volgende:
. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!
Heb je gezien wat er nu allemaal vermeld staat onder risicogedrag?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef lodiej het volgende:
[..]
Ik vind het een goede actie van het COC. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
de kans dat je in het hetero circuit iemand tegen komt met HIV en/of hepatitus is volgens mij een stuk kleiner dan in het homocircuit.
Ja de kans is misschien wel kleiner, het komt echter wel voor. Het kan zelf voorkomen dat je niet weet dat je HIV/aids of hepatitis hebt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
de kans dat je in het hetero circuit iemand tegen komt met HIV en/of hepatitus is volgens mij een stuk kleiner dan in het homocircuit.
De kans dat je HIV en/of hepatitis tegenkomt bij een hetero die iedere dag met een ander het bed deelt is echter heel veel groter dan de kans dat je het tegenkomt bij een monogame homo.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het de eerste keer allemaal wel spannend, maar het viel me reuze mee! Ik voel me daarna altijd wel een beetje slapjes (zoals je je voelt als je de avond ervoor hard gezopen hebt, alsof je spieren van jam zijn gemaaktquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Vast een veel voorkomende vraag, maar kan iemand mij misschien vertellen hoe jouw eerste keer was? Zit er aan te denken om bloed te geven, maar heb net ff dat zetje nodig om het te doen. Ben voornamelijk benieuwd tijdens het prikken en hoe het de dag erna is, wanneer voel je je weer 'normaal' mbt sporten? Ik sport zelf 5 a 6x per week.
Je moet zeker op de dag zelf voor of na de donatie niet intensief gaan sporten. Maar volgens mij wordt er eerst onderzocht welke bloedgroep je hebt en spreek je een arts. Daarna krijg je de eerste oproep. Weet het niet meer zeker, maar zo was het bij mij in 2003.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Vast een veel voorkomende vraag, maar kan iemand mij misschien vertellen hoe jouw eerste keer was? Zit er aan te denken om bloed te geven, maar heb net ff dat zetje nodig om het te doen. Ben voornamelijk benieuwd tijdens het prikken en hoe het de dag erna is, wanneer voel je je weer 'normaal' mbt sporten? Ik sport zelf 5 a 6x per week.
Ze zeggen inderdaad niet voor niks dat je niks zwaars mag tillen met die armquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:17 schreef Karstman het volgende:
Voor de eerste keer was ik best zenuwachtig (maar ja daar is het ook de eerste keer voor) maar het viel me enorm mee. Zat met klamme handjes bij de keuring maar werd erg goed begeleid, ze stellen je erg op je gemak ze weten ook wel dat het spannend is de eerste keer. Wat prikken betreft heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad, ik heb fijne dikke aderen, en pijn doet het al helemaal niet.
Sporten vlak voor de donatie is niet handig omdat je vochtbalans dan nog niet op orde is en je dan flauw kan vallen (ervaringsdeskundige hier). De dag erna kan je op zich wel sporten maar je zal merken dat je een stuk slapper bent dan normaal, ook moet je uitkijken als je krachttraining doet. De arm waar je geprikt bent is extra gevoelig en kan je niet teveel kracht op zetten, er is namelijk net een dikke naald in gezet
ligt er een beejte aan wat je sport en je niveua is. Een marathon lopen de eerste week(en) na donatie zal je echt wel problemen geven, je merkt een behoorlijk performance verschil. Maar een beetje gewichtjes heffen op de sportschool geeft denk ik geen problemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Straks ga ik voor de 2e keer!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
ligt er een beejte aan wat je sport en je niveua is. Een marathon lopen de eerste week(en) na donatie zal je echt wel problemen geven, je merkt een behoorlijk performance verschil. Maar een beetje gewichtjes heffen op de sportschool geeft denk ik geen problemen.
De eerste keer bloedgeven is vooor mij al heel lang geleden, kan me alleen nog herinneren dat ik moeilijk de trap op kwam (woornde toen op zolderkamertje, 4hoog).
Je mag wel gratis veeel koekjes vreten na afloop
Het duurt een maand voordat je helemaal de oude bent. Het ligt er een beetje aan hoe intensief cardio-gericht je sportbeoefening is of je het merkt of niet. Beetje hupsen in de sportschool is geen probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?
Als je zo fanatiek sport dan zou ik niet gaan doneren. Je kunt wel kijken of je je als beenmergdonor aan kunt melden. Er zijn veel sportartsen die het afraden als je serieus sport. Ik loop alleen hard voor mijn lol en tennis en zwem, maar daar merk je het ook een paar dagen wel aan hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Het duurt 3 weken voordat je rode bloedlichaampjes weer aangemaakt zijn. Daar neem je je zuurstof mee op en verlies daarvan merk je dus echt wel qua conditie, maar ook qua kracht.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?
@ de rest dankjewel voor jullie reacties, helpt enorm!:)
Ja dat had ik ook. Ik had me dus opnieuw aangemeld via internet. Mijn bloedgroep en andere gegevens waren al bekend bij hun. Maar ik verstuurde dus de aanvraag online. Nog geen 5 minuten later ofzo belde ze me al op voor een afspraakquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:17 schreef KathyH. het volgende:
Zo, ze zijn snel zeg: zondagavond aangemeld via internet, vanochtend al met de post het infopakket binnen. Meteen doorgelezen en gebeld. Over twee weken keuring! Toch wel een beetje spannend, hehe. Hoop wel dat m'n Hb goed is, vroegâh was dat nogal eens te laag. Vanavond spinazie.
Ja, dat doe ik, na eerst heel wat jaren bloed te hebben gegeven. Plasma doneren bevalt me heel goed, nu merk ik ECHT helemaal niets meer van de donatie. Toen ik nog bloed gaf viel het ook wel mee hoor, maar ik had bijv. wel extreem zware benen de dag erna en om het uur honger als 'n paard.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:53 schreef Merel1808 het volgende:
Je zou dus wel plasma kunnen gaan doneren, dan krijg je je eigen rode bloedlichaampjes weer terug.
aantal oproepen staat onder de bovenste barcode. Bij mij staat 95 boven mijn NAW, misschien het nummer van de locatie?quote:Op zondag 12 juni 2011 12:35 schreef Susi het volgende:
Ook weer een oproep binnen, volgens mij mijn zesde want er staat boven mijn naam en adres 06 ? Grappig, ik hield het nooit zo bij maar ben inmiddels al wel wat keer geweest.
Oh dat kan ook. Oproepnummer staat op 8 hier, maar ik heb wel twee herhalingsoproepen gekregen omdat ik niet was geweest. Ik zal 'm bewaren tot de volgende keer, als ik het niet vergeet.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
aantal oproepen staat onder de bovenste barcode. Bij mij staat 95 boven mijn NAW, misschien het nummer van de locatie?
Bij mijn weten is dat de enige, want op mijn oproepkaart kloppen die getallen echt niet met mijn aantal donaties.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Aantal donaties staat ook op het vragenformulier die je in moet vullen voor de donatie.
Ehm nietquote:Op maandag 13 juni 2011 23:05 schreef Mark het volgende:
Maar hoe verklaar je dan dat het aantal oproepen echt veel lager ligt dan het aantal donaties?
Ik ga niet even voor wat chocolade naar Den Haag toe, het zal vast heel leuk zijn... maar had dat bedankje even anders gedaan, bij de volgende donatie een extraatje of stuur wat leuks via de post.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Mark het volgende:
Doet er verder ook niet toe
Wat vinden jullie eigenlijk van dat chocolade-monument in Den Haag morgen? Ik vind het niet echt tof: alle mensen die werken en/of buiten Den Haag wonen zijn behoorlijk uitgesloten.
Maar goed: voor degenen die gaan: neem mijn portie maar
Kan wel invloed hebben in de zin dat je vochtgehalt niet op peil is na het hardlopen, ook als je denkt voldoende gedronken te hebben en geen dorst meer hebt. Het risico is dan dat als je sneller flauwvalt omdat je lichaam nog een extra halve liter vocht moet compenseren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:51 schreef dynamiet het volgende:
Zal het erg uitmaken als ik voor het doneren hardloop? Ik lees wel iets over lagere HB waarde maar die van mij was tot nu toe altijd mooi >9..
Viel me 100% mee!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef KathyH. het volgende:
Whoe, spannend ja! Hoe is het gegaan? Ik mag morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |